Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis häh! Poikaystävä haluaa että maksan vuokraa!

Vierailija
11.03.2019 |

Ollaan muuttamassa yhteen poikaystävän kanssa. Minulla on nyt kiva vuokrakaksio Vantaalla, poikaystävällä velaton 3h+k omistusasunto Helsingissä.
Hän sanoikin yllättäen, että minun pitäisi maksaa jonkjn verran vuokraa. Sius mitä ihmettä! Eihän omasta asunnosta muutenkaan makseta vuokraa.
Nyt olenkin alkanut miettimään, että jatkan omassani asumista.

Silkkaa ahneutta haluta vuokraa, poikaystävällä on kuitenkin hyvät tulot ja varallisuuttakin kivasti. Hän on 28v.

-N22-

Kommentit (543)

Vierailija
121/543 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miinä maksoin vastikkeen ja puolet juoksevista kuluista. Asuin kuitenkin huomattavasti edullisemmin kuin yksin vuokralla ja sain rahaa hyvin säästöön. Minusta tuo oli hyvä järjestelmä. Pelkkä puolet kuluista on liian vähän.

Miksi puolet on liian vähän? Jos minä asun vaikka vuokralla poikaystäväni kanssa ja maksan 600e / kk tähän päälle oman autoni velkaa, jonka olen itse halunnut ostaa, niin onko ok vaatia poikaystävää maksamaan kuluista enemmän kuin puolet, koska minähän maksan tuota autovelkaa... ja pääsee poikkis joskus kyytiinkin.

Halusin maksaa pientä korvausta asunnon kulutuksesta. Minusta puolet kuluista maksaminen on ilmaiseksi asumista. Näin me molemmat hyödyimme. Tai minä kyllä hyödyn paljon enemmän rahallisesti.

Vierailija
122/543 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliitossa ollessa ja ilman lasta niin täytyy olla tosi tarkka. Tietenkin jos epäsuhta pari. Toinen työtön ja toisen nettotulot 2900.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/543 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti ja Minna asuvat samassa paritalossa omissa täysin identtisissä asunnoissaan, kunnes rakastuvat ja muuttavat yhteen. Toinen asunnoista laitetaan vuokralle. Ihanko tosissaan täällä ollaan sitä mieltä, että jos Matti muuttaa Minnan asuntoon niin on kohtuullista että hän maksaa vain puolet vastikkeesta ym kuluista, ettei vahingossakaan kartuta Minnan omaisuutta, ja vuokraa oman asuntonsa ja pitää vuokratuotot kokonaan itse? Suostuisitko itse Minnana tuollaiseen järjestelyyn?

Vierailija
124/543 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkennatko ap hiukan mitä mies sinulta haluaa, puolet kuluista vai esim omistuskolmiostaan sinun maksavan vuokraa puolet vastaavan vuokrakolmion vuokrasta? Eka on ok, toka on sinun hyväksikäyttöäsi ja mies tienaa suoraan sinulla.

Minä en ymmärrä sitä, miksi mies on hyväksikäyttäjä jos hän pyytää korvausta asumisesta.

Jos molemmat ovat ’normaali-ihmisiä’ eli maksavat itse asumisensa. Mies maksaa kaikki asuntonsa kulut + menettää vaihtoehtoisen sijoitustuoton koko 100000€ Asuntoon sijoittamastaan summasta.

Nainen maksaa nyt vuokraa 500€ + vesi + sähkö + vakuutus.

Nainen muuttaa miehen kämppään. Hänelle lankeaa 1/2 vesi+sähkö+vakuutus. Hänelle jää siis joka kk 500€ hummailu/sijoitusvarallisuutta.

Miehen kaikki 100000€ makaavat yhä asunnossa.

Eikö tämä ole myös lokkeilua naisen osalta?

Vierailija
125/543 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa puhua ajoissa ennenku muutetaan yhteen. Ottakaa s3lvää mitä tarkoittaa Rahoitusvastike. Se kerryttää omistajan omaisuutta. Yhtiövastike ts Hoitovastike on se että maksetaan puokkiin. Siinä voi olla jo vesilasku. Sähkö puokkiin. Siitäkin voi tulla ongelma jos mies himosaunoja ts joka pvä ja nainen käy kerran viikossa.

Ja taas oletetaan, että se on se mies joka kuluttaa enemmän. Miksei yhtä hyvin nainen voisi olla himosaunoja tai himosuihkuttelija joka viettää joka päivä suihkussa puoli tuntia? Tai että siitä yhteisestä kauppalaskusta 1/4 on naisen kalliita voiteita, kasvovesiä ynnä muita.

Vierailija
126/543 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennatko ap hiukan mitä mies sinulta haluaa, puolet kuluista vai esim omistuskolmiostaan sinun maksavan vuokraa puolet vastaavan vuokrakolmion vuokrasta? Eka on ok, toka on sinun hyväksikäyttöäsi ja mies tienaa suoraan sinulla.

Minä en ymmärrä sitä, miksi mies on hyväksikäyttäjä jos hän pyytää korvausta asumisesta.

Jos molemmat ovat ’normaali-ihmisiä’ eli maksavat itse asumisensa. Mies maksaa kaikki asuntonsa kulut + menettää vaihtoehtoisen sijoitustuoton koko 100000€ Asuntoon sijoittamastaan summasta.

Nainen maksaa nyt vuokraa 500€ + vesi + sähkö + vakuutus.

Nainen muuttaa miehen kämppään. Hänelle lankeaa 1/2 vesi+sähkö+vakuutus. Hänelle jää siis joka kk 500€ hummailu/sijoitusvarallisuutta.

Miehen kaikki 100000€ makaavat yhä asunnossa.

Eikö tämä ole myös lokkeilua naisen osalta?

Onhan se. Käytännössä asunnon omistaja luovuttaa vastikkeetta puolet asunnon "tuotosta" (vuokra-asumisen ja omistusasumisen hintaero) asuntoon muuttajalle, mutta kantaa riskit yksin. 

Vierailija
127/543 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matti ja Minna asuvat samassa paritalossa omissa täysin identtisissä asunnoissaan, kunnes rakastuvat ja muuttavat yhteen. Toinen asunnoista laitetaan vuokralle. Ihanko tosissaan täällä ollaan sitä mieltä, että jos Matti muuttaa Minnan asuntoon niin on kohtuullista että hän maksaa vain puolet vastikkeesta ym kuluista, ettei vahingossakaan kartuta Minnan omaisuutta, ja vuokraa oman asuntonsa ja pitää vuokratuotot kokonaan itse? Suostuisitko itse Minnana tuollaiseen järjestelyyn?

Ihan eri asia kun kerran mies muuttaa naisen asuntoon eikä toisin päin :-)

Vierailija
128/543 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa puhua ajoissa ennenku muutetaan yhteen. Ottakaa s3lvää mitä tarkoittaa Rahoitusvastike. Se kerryttää omistajan omaisuutta. Yhtiövastike ts Hoitovastike on se että maksetaan puokkiin. Siinä voi olla jo vesilasku. Sähkö puokkiin. Siitäkin voi tulla ongelma jos mies himosaunoja ts joka pvä ja nainen käy kerran viikossa.

Rahoitusvastike ei useimmiten kerrytä omistajan omaisuutta pätkääkään, koska sillä talo pidetään asuttavassa kunnossa. Esim. putkiremonttin (tai juuri mihinkään muuhunkaan remonttiin) menevä summa ei koskaan päädy kokonaisena asunnon myyntihintaan.

Lisäksi niin kauan kun sitä asuntoa ei myydä, se omaisuus ei siitä mihinkään kartu, vaan remontit hyöyttävät molempien asumista esim. siten että se kylppäri on remontin jälkeen kivempi kun mitä sitä ennen.

Vierailija
129/543 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä lisäyksenä tähän, että tuo logiikka on oikeasti täysin pielessä. Yhtiön kautta otettuun rahoitusvastikkeeseen sisältyy aina huomattava määrä lainanhoito- ja korkokuluja. Jo senkin takia se raha ei kokonaisuutena omaisuudeksi päädy.

Vierailija
130/543 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tiskaa tai laittaa astiat koneeseen. Laittaa kaappiin ja tilalle likaiset. Kuka käyttää pyykkikonetta ja ripustaa pyykit kuivumaan. Kuka imuroi ja pölyt pyykki. Ikkunoiden pesu ja mattojen pesu. Kukkien kastelu.

Mitä noista et tee silloin kun asut yksinäsi? Kuka sulle maksaa siitä, että tiskaat omat tiskisi, pykkäät omat pyykkisi ja imuroit oman kämppäsi?

Haluaako se mies edes niitä kukkia? Jos sinä haluat rehuja kämppään tuoda, niin sinä ne myös hoidat, et voi vaatia miestä osallistumaan sinun harrastukseesi.

Ja ne ikkunat pestään kerran vuodessa, jos silloinkaan. Ja kun jo moneen kertaan on todettu, että ne miesten kerran pari vuodessa tekemiä töitä ei lasketa kotitöiksi koska ne ovat niin harvinaisia, niin miksi laskettaisiin ikkunoiden pesuakaan?

Vierailija
131/543 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapariskuntalla vst tilanne . Paitsi kumpikin omistivat asunnon yhdessä pankin kanssa.

Poika muutti tytön luo asumaan ja ihmetteli samaa, pitääkö minun muka maksaa jotain.

Samaan aikaan laittoi oman asuntonsa vuokralle. Maksoi palkastaan lyhennyksen ja vuokratuloilla lisälyhennyksen.

Onko reilua toisinpäin ?

Sopikaa asiat ennen muuttoa ja lokkeilua ei ole ikinä kiva katsoa,

Kannattaa kaikki puhua halki poikki ja pinoon mm avioehto. Yhtiövastike puokkiin tietenkin jos asutaan yhdessä vaikka on omakin koska vuokralla.

Miehen asunto laitettiin vuokralle. Vuokra 1000 e. Yhtiövastike 200 e. Maksoi 800 e valtiolle ja lopuilla lyhensi lainaa.

Naisen asunnon vastike myös 200 e. Eli mies maksaa 100 e naiselle asunnosta, josta joutuisi maksamaan vapailla markkinoilla 1000 e, puoliksi 500 e.

On ok kasvattaa vuokraisännän lompakkoa, mutta avopuoliso ei saa mitään.

Kyllä mäkin voisin muuttaa jonnekin asumaan, jos joutuisin maksamaan vaan 100 e kk,

Vierailija
132/543 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra on ehkä väärä sana.

Vuokraa en minäkään maksaisi. Mutta ehdottomasti kaikki käyttökulut puoliksi!

Jos poikaystävä haluaa että maksan vuokraa, tehdään silloin virallinen vuokrasopimus ja silloin olen hänen vuokralainen enkä tyttöystävä.

Vierailija
133/543 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos poikaystävä haluaa että maksan vuokraa, tehdään silloin virallinen vuokrasopimus ja silloin olen hänen vuokralainen enkä tyttöystävä.

Ja jos et maksa vuokraa, maksullinen nainen etkä tyttöystävä.

Vierailija
134/543 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim yhtiövastike 350 euroa ja Rahoitusvastike 400 euroa ja se puoleksi? Ei todellakaan. Ainoastaan yhtiövastike puoleksi ja vesilasku ja sähkö. Kaikki muu on hölmöyttä. Eriasia jos omistetaan yhdessä.

Sillä rahoitusvastikkeella hoidetaan, että esim. teidän kodin putket on käyttökunnossa, että katosta ei tule vedet eikä lumet läpi ja että ikkunoista ei lämpö karkaa. Niin kauan kun te asutte siinä asunnossa, ne hyödyttävät TEITÄ MOLEMPIA. Rahoitusvastikkeesta noin puolet on lainan korkoja ja muita kuluja, joiden osuus ei todellakaan siirry asunnon arvoon. Eikä useimmiten se jäljelle jäävä osuuskaan suoraan.

Vierailija
135/543 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksaisin vuokraa? Miksi en vain maksaisi käyttökuluja puoliksi?

Vierailija
136/543 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunnon kuluja ovat: yhtiövastike, vesilasku kulutuksen mukaan, sähkölasku kulutuksen mukaan ja lämmityskulut.

Voi olla myös rahoitusvastike, jos yhtiö on ottanut lainaa esim johonkin remonttiin.

Vierailija
137/543 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miesystävä muutti minun omistamaani asuntoon. Mukana on myös lapsia, jotka mutkistavat tilannetta. Mutta pääpiirteissään niin, että minä vastan asuntolainasta yksin, koska se kerryttää minun ja lasteni omaisuutta. Talo on vain minun nimissäni ja jos myyn sen tai minulle sattuu jotakin, rahat kuuluvat minulle tai lapsilleni. Kaikki muu jaetaan puoliksi; yhtiövastike, sähköt, vakuutukset jnejne. Koska ne ovat yhteiseen elämiseen liittyviä kuluja. Talon huoltohommat jaetaan miten milloinkin. Mutta siis ap, vain lapsella on sellainen asema ettei tarvitse huolehtia omista peruskuluista. Kuuluu aikuiseen elämään kantaa oma vastuu. Jatkossa kannattaa olla tarkka, varsinkin jos saatte lapsia, koska automaattisesti ilman avioliittoa (jossa ei ole avioehtoa) eron tullen sinulle ei kuulu mikään. Moni nainen on hölmöyttään kartuttanut miehen omaisuutta ja mahdollistanut hänen työssäkäyntinsä ja kuluttanut omat rahansa perheen yhteisiin juokseviin kuluihin. LOpputulos on että miehellä on omaisuutta ja säästöjä, naisella justjust kivat kattilat ja verhot.

Vierailija
138/543 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se olisi kohtuullista ja oikeudenmukaista? Mikäli maksat vain käyttökulut puoliksi niin mies sponsoroi sinun varallisuuden kartuttamistasi/kuluttamistasi omasta pussistaan. Hyvä tilannehan se tietysti sinun kannaltasi on, mutta ei kovin reilua.

Vierailija
139/543 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miesystävä muutti minun omistamaani asuntoon. Mukana on myös lapsia, jotka mutkistavat tilannetta. Mutta pääpiirteissään niin, että minä vastan asuntolainasta yksin, koska se kerryttää minun ja lasteni omaisuutta. Talo on vain minun nimissäni ja jos myyn sen tai minulle sattuu jotakin, rahat kuuluvat minulle tai lapsilleni. Kaikki muu jaetaan puoliksi; yhtiövastike, sähköt, vakuutukset jnejne. Koska ne ovat yhteiseen elämiseen liittyviä kuluja. Talon huoltohommat jaetaan miten milloinkin. Mutta siis ap, vain lapsella on sellainen asema ettei tarvitse huolehtia omista peruskuluista. Kuuluu aikuiseen elämään kantaa oma vastuu. Jatkossa kannattaa olla tarkka, varsinkin jos saatte lapsia, koska automaattisesti ilman avioliittoa (jossa ei ole avioehtoa) eron tullen sinulle ei kuulu mikään. Moni nainen on hölmöyttään kartuttanut miehen omaisuutta ja mahdollistanut hänen työssäkäyntinsä ja kuluttanut omat rahansa perheen yhteisiin juokseviin kuluihin. LOpputulos on että miehellä on omaisuutta ja säästöjä, naisella justjust kivat kattilat ja verhot.

Eli miesystävä maksaa lastesi menoja? Miksi?

Vierailija
140/543 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska et omista puolta asunnosta sinun ei myöskään kuulu elää siinä pelkillä kulunpuolikkailla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän