Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis häh! Poikaystävä haluaa että maksan vuokraa!

Vierailija
11.03.2019 |

Ollaan muuttamassa yhteen poikaystävän kanssa. Minulla on nyt kiva vuokrakaksio Vantaalla, poikaystävällä velaton 3h+k omistusasunto Helsingissä.
Hän sanoikin yllättäen, että minun pitäisi maksaa jonkjn verran vuokraa. Sius mitä ihmettä! Eihän omasta asunnosta muutenkaan makseta vuokraa.
Nyt olenkin alkanut miettimään, että jatkan omassani asumista.

Silkkaa ahneutta haluta vuokraa, poikaystävällä on kuitenkin hyvät tulot ja varallisuuttakin kivasti. Hän on 28v.

-N22-

Kommentit (543)

Vierailija
1/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka omassas asumista, kunnes kasvat aikuiseksi.

Vierailija
2/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai maksat. Ilmaiseksiko ajattelit hänen nurkissaan asua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 huono, niin huono.

Vierailija
4/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maksetaan siitä omasta yhtiövastike.

En ehkä vastaavassa tilanteessa käyttäis sanaa vuokra, mut pitää olla selvät pelisäännöt kulujen jakamisesta.

Vierailija
5/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on oikeassa, säännöt sovittava.

Vierailija
6/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se varmaan mukavaa mennä ilmaiseksi loisimaan ja kuluttaa omat tulot vain omiin juttuihin.

Mikä ihanne tyttöystävä. Ei jatkoon!

Vierailija
7/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veloittaako poikkis sexistäkin?

Vierailija
8/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumiskulut jaetaan aina asuu sitten vuokralla tai omistusasunnossa. Kuvittele toisin päin. Jos poikaystäväsi muuttais sun kotiin, niin varmana haluaisit että hän maksaa osan asumiskuluista.

Vierailija
9/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villakarvarousku (Lactarius pubescens) on kupera, villalakkinen ja punertavanvaalea rouskulaji. Lakin reunassa on pitkiä karvoja. Lakissa ei ole selkeitä vyöhykkeitä kuten karvarouskulla. Sienen heltat ovat kellanvalkoiset tai hieman punertavat. Jalka on vaalean kellanpunertava, huomiota herättävä punaisempi vyö on nähtävissä aivan jalan yläosassa. Sieni kasvaa koivujen seuralaisena hakamailla ja kuivissa metsissä erityisesti kalkkipitoisilla mailla. Sienen maitiaisneste on valkoista. Maku on kirpeä, mutta sieni kelpaa syötäväksi keittämisen jälkeen. Villakarvarousku on hyvin yleinen koko Suomessa.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Villakarvarousku

Karvarousku siis. Se on minun mielestä nätti sieni.

Varsinkin ne pienet karvarouskulapset on tosi nättejä.

Vierailija
10/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulujen jakaminen on normaalia, mutta ihmettelisin kyllä itse tuota vuokranmaksuvaatimusta. Onko hänellä aikomustakaan maksaa siitä veroja? Joku nimellinen vuokra (esim 50 e ylimääräistä sinun kuluosasi päälle on vielä hyväksyttävää), mutta muuten ajattelisen hänen vain haluavan kartuttaa varallisuuttaan sinun kustannuksellasi. Ehdota hänelle, että hän myy omansa ja te ostatte yhteisen, jollakin 90-10 osuudella.

Vierailija
11/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän luultavasti pulittaa asunnostaan huoltovastiketta vai onko kenties omakotitalo? Miksi hänen muutenkaan pitäisi aikuista akkaa ruveta elättämään, vaikka olisikin omakotitalo? 

Vierailija
12/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkää muuttako yhteen ennen kuin pääsette sopuun kuluista!

Vierailija
13/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi, että asutte omissa asunnoissa. Tai sitten maksat vuokraa.

Vierailija
14/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää maksaa puolet vastikkeesta, sähköstä, ruoasta, jne. Oma osuutesi siis. Ei vuokraa kuitenkaan, kun tarkoitus tuskin on että poikaystävä tekee tiliä tyttöystävällään.

Vierailija
15/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olishan se varmaan mukavaa mennä ilmaiseksi loisimaan ja kuluttaa omat tulot vain omiin juttuihin.

Mikä ihanne tyttöystävä. Ei jatkoon!

Mul oli parempi. Mulla on täysin velaton kämppä myös. Exä asu vuokralla omassa kämpässään. Se ehdotti yhteenmuuttoa ja ostettais kämppä. Eli se olis mennyt niin, että olisin myynyt tän mun kämpän ja ostanu uuden kämpän jostain muualta mihin exä olis halunnut muuttaa. Mutta se ei olisi ite hakenut lainaa vaan se olis muuttanu vaan asumaan sinne niin, että oltais laitettu myös sen nimi asunnnon papereihin että se olisi ollut tasavertainen omistaja siinä. Jostain kumman syystä en suostunut ja sanoin sille, että ymmärrätkö edes itse mitä puhut ja ehdotat. Oli täysin väärä nainen ja vaihtoon meni.

Vierailija
16/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hetkinen! Nainen maksaa miehelle miehen omistamaa asuntoa. Ja sitten kun mies haluaa naisen lähtevän, on miehen omaisuus karttunut (lainoja lyhennetty naisen maksamana) eikä naiselle jää siitä ilosta mitään.

Tee sopimus, että lyhennät lainaa ja joka lainanmaksusta siirtyy vastaava osuus asunnosta sinun nimiisi.

Vierailija
17/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas niin tyhmä aloitus.

Ei kukaan voi ottaa tuota todesta.

Vierailija
18/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä asun mieheni omistamassa kodissa. Maksan osan hoitovastikkeesta, puolet vedestä ja sähköstä ja puolet ruokakuluista. Lainan hoitoon en osallistu, koska se kerryttää avomieheni omaisuutta. Asiat on tietysti sovittu kunnolla jo ennen yhteen muuttoa.

Vierailija
19/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen! Nainen maksaa miehelle miehen omistamaa asuntoa. Ja sitten kun mies haluaa naisen lähtevän, on miehen omaisuus karttunut (lainoja lyhennetty naisen maksamana) eikä naiselle jää siitä ilosta mitään.

Tee sopimus, että lyhennät lainaa ja joka lainanmaksusta siirtyy vastaava osuus asunnosta sinun nimiisi.

Mä voin muuttaa sun nurkkiin loisimaan ilmaiseksi. Mihin teen muuttoilmoituksen? 

Vierailija
20/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poikaystäväsi muuttaisi luoksesi, puolittaisitteko vuokran? Vai antaisitko asua ilmaiseksi?

Jos muutat hänen omistusasuntoon, joka on velaton, tarvitsee siitä kuitenkin maksaa vastike, sähköt, vesi. Nämä puolittakaa ja samoin ruokakulut. Tai jos tiedätte että ruokaan kuukaudessa menee vaikkapa vastikkeen verran, niin toinen maksaa kaikki ruokakulut toinen vastikkeen ja sit muut asumiseen liittyvät kulut puoliksi.

Kuitenkin etukäteen sovittava nämä että molemmat tyytyväisiä, ei tarvi jälkeenpäin vääntää. Eikä kukaan loisi kenenkään siivellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän