Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis häh! Poikaystävä haluaa että maksan vuokraa!

Vierailija
11.03.2019 |

Ollaan muuttamassa yhteen poikaystävän kanssa. Minulla on nyt kiva vuokrakaksio Vantaalla, poikaystävällä velaton 3h+k omistusasunto Helsingissä.
Hän sanoikin yllättäen, että minun pitäisi maksaa jonkjn verran vuokraa. Sius mitä ihmettä! Eihän omasta asunnosta muutenkaan makseta vuokraa.
Nyt olenkin alkanut miettimään, että jatkan omassani asumista.

Silkkaa ahneutta haluta vuokraa, poikaystävällä on kuitenkin hyvät tulot ja varallisuuttakin kivasti. Hän on 28v.

-N22-

Kommentit (543)

Vierailija
21/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii se on kyllä totta että hän kerää omaisuutta sitten sun kustannuksella. Ymmärrän yhtiövastikkeen (siis oikeiden kulujen) maksamisen ym vedet ja sähkö, muu ei ole asiaankuuluvaa.

En muuttaisi tollasen kanssa. Mieti miten menee kaikki kauppalaskut ym hankinnat. Hankalaa varmaan tollasen kanssa.

Vierailija
22/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen! Nainen maksaa miehelle miehen omistamaa asuntoa. Ja sitten kun mies haluaa naisen lähtevän, on miehen omaisuus karttunut (lainoja lyhennetty naisen maksamana) eikä naiselle jää siitä ilosta mitään.

Tee sopimus, että lyhennät lainaa ja joka lainanmaksusta siirtyy vastaava osuus asunnosta sinun nimiisi.

Mä voin muuttaa sun nurkkiin loisimaan ilmaiseksi. Mihin teen muuttoilmoituksen? 

Et liene poikaystäväni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul oli aikanaan yks mikä maksatti parkkisakostakinnpuoöet mulla koska olin kyydissä (en siis ajanut). Ei myöskään antanut palaakaan omasta suklaalevystään koska se oli hänen.

Ymmärrettävistä syistä tämä mies edelleen ilman puolisoa.

Vierailija
24/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä asun mieheni omistamassa kodissa. Maksan osan hoitovastikkeesta, puolet vedestä ja sähköstä ja puolet ruokakuluista. Lainan hoitoon en osallistu, koska se kerryttää avomieheni omaisuutta. Asiat on tietysti sovittu kunnolla jo ennen yhteen muuttoa.

Näin meilläkin.

Vierailija
25/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen! Nainen maksaa miehelle miehen omistamaa asuntoa. Ja sitten kun mies haluaa naisen lähtevän, on miehen omaisuus karttunut (lainoja lyhennetty naisen maksamana) eikä naiselle jää siitä ilosta mitään.

Tee sopimus, että lyhennät lainaa ja joka lainanmaksusta siirtyy vastaava osuus asunnosta sinun nimiisi.

Huoh.

Vaikka olisi velaton kerrostaloasunto, niin siitä menee kuitenkin vastike, sähkö ja vesi - nämä ovat todennäköisesti n.300€/kk. Miehenkö pitäisi koko asuminen maksaa? Millä tavalla nainen kartuttaa miehen omaisuutta jos maksaa puolet juoksevista kuluista?

Eri asia tietenkin jos mies yrittäisi maksattaa lainaansa tyttöystävällään. Silloin mies kannattaisi pistää vaihtoon.

Vierailija
26/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kun yhdessä asutaan, niin yhdessä myös kulut maksetaan.

Vierailija
27/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mul oli aikanaan yks mikä maksatti parkkisakostakinnpuoöet mulla koska olin kyydissä (en siis ajanut). Ei myöskään antanut palaakaan omasta suklaalevystään koska se oli hänen.

Ymmärrettävistä syistä tämä mies edelleen ilman puolisoa.

Mulla oli mies, joka pyysi bensarahaa kun mentiin kauppaan. Kerettiin asua yhdessä 2kk ja sit riitti. Oltiin oltu yhdessä 3 vuotta ja asuttu omissa kodeissa ja sit päätettiin muuttaa yhteen, niin se muuttu kokonaan koko ihminen. Kerran se kävi ostamassa jäätelöä kaupasta, niin se sano kaksi kertaa että voitko siirtää sen 2 euroa mun tilille tosta tuutista minkä toin. Se tuuttiraha oli mulle liikaa ja lähdin seuraavana aamuna veljen asuntoon siksi aikaa, kun sain ostettua oman asunnon. Joo ja otin eron

Vierailija
28/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta! Eron tullessa sulla ei ole mitään oikeutta asumiseen miehen asunnossa. Mun exä oli pyytänyt poikansa hakea mun avain asunnosta sillä aikaa kun oltiin exän kanssa yhdessä hänen toivomallaan matkalla. En pystynyt edes pakkaaman kunnolla ilman avainta asuntoon, jossa olin 2,5v kirjoilla.

Vierailija
29/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun puolet ajasta miesystäväni luona. Maksan (omasta ehdotuksestani) 25 % vastikkeesta, vesimaksun itsestäni ja 25 % sähkölaskusta. Näin mielestäni oikeudenmukaista. Miehelle olis riittänyt vain tuo vesi, mutta en kokenut sitä hyväksi. Ruoat maksetaan joten kuten puokkiin. Voin myös ostaa esim. kahvinkeittimen rikkoutuneen tilalle.

Vierailija
30/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vantaalainen valinnu junantuoman ahneen speden, kantsisko jättää?

Vierailija
31/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi älä jaksa. Nää on niin onnettomia.

Vierailija
32/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maksat tietenkin seurustelurahastasi, jota poikkis maksaa sinulle. Kai se nyt on enemmän kuin sinun osuutesi vuokrasta?

Vierailija
33/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen minäkin kirjoitti:

Jos poikaystäväsi muuttaisi luoksesi, puolittaisitteko vuokran? Vai antaisitko asua ilmaiseksi?

Jos muutat hänen omistusasuntoon, joka on velaton, tarvitsee siitä kuitenkin maksaa vastike, sähköt, vesi. Nämä puolittakaa ja samoin ruokakulut. Tai jos tiedätte että ruokaan kuukaudessa menee vaikkapa vastikkeen verran, niin toinen maksaa kaikki ruokakulut toinen vastikkeen ja sit muut asumiseen liittyvät kulut puoliksi.

Kuitenkin etukäteen sovittava nämä että molemmat tyytyväisiä, ei tarvi jälkeenpäin vääntää. Eikä kukaan loisi kenenkään siivellä.

Jos nainen (tai mies) ostaisi talosta puolikkaan, niin silloin omistaja pystyisi sijoittamaan saadun rahan tuottavasti. Nyt toisen omaisuus on kiinni käytännössä tuottamattomassa omassa kodissa. Eli aikamoista loisimista, vaikka puolet kuluista maksaisikin..

Vierailija
34/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekava aloitus.

Tarkoitatko "vuokralla" sitä, että pyytää sua maksamaan puolet kuluista (vastike, sähkö, vesi, ehkä kotivakuutus) vai että kulujen lisäksi maksaisit hänelle vuokraa siitä että saat asua siellä?

Joku nimellinen 20-50 e "asunnon kulumisesta" vielä ok ja sovitte sen yhdessä, mutta oikeasta vuokrasta sit vuokrasopimus ja mies maksaa verot. Tai vielä parempi: älä muuta.

Vierailija
35/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen minäkin kirjoitti:

Jos poikaystäväsi muuttaisi luoksesi, puolittaisitteko vuokran? Vai antaisitko asua ilmaiseksi?

Jos muutat hänen omistusasuntoon, joka on velaton, tarvitsee siitä kuitenkin maksaa vastike, sähköt, vesi. Nämä puolittakaa ja samoin ruokakulut. Tai jos tiedätte että ruokaan kuukaudessa menee vaikkapa vastikkeen verran, niin toinen maksaa kaikki ruokakulut toinen vastikkeen ja sit muut asumiseen liittyvät kulut puoliksi.

Kuitenkin etukäteen sovittava nämä että molemmat tyytyväisiä, ei tarvi jälkeenpäin vääntää. Eikä kukaan loisi kenenkään siivellä.

Jos nainen (tai mies) ostaisi talosta puolikkaan, niin silloin omistaja pystyisi sijoittamaan saadun rahan tuottavasti. Nyt toisen omaisuus on kiinni käytännössä tuottamattomassa omassa kodissa. Eli aikamoista loisimista, vaikka puolet kuluista maksaisikin..

No mut sitten sen omistajan pitää myydä se puolikas sille tyttöystävälle, joka ottaa siihen velkaa ja alkaa lyhentämällä kartuttamaan omaa omaisuuttaan ja hyötyy itsekin esim. asunnon arvon noususta ja myyntivoitosta aikanaan kun kämppä myydään.

Ei niin, että tyttö-/poikaystävä maksaa jotain mystisiä pimeitä satasia kämppispuolisolle. Jos maksaa vuokraa, niin sitten rehellinen vuokrasopimus ja vuokranantajapuoliso maksaa myös verot.

Vierailija
36/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivaa on mielestäni maksaa puolet yhtiövastikkeesta, puolet sähköstä, vedestä ja ruoasta.

Vierailija
37/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä että ihmisten mielestä on oikein periä enemmän kuin kulut puoliksi. Se on itsestään selvyys, mutta kaikki sen yli on rahastusta.

Mitä jos valitsette yhdessä kivan vuokrakämpän, johon muutatte ja mies laittaa omansa vuokralle?

Vierailija
38/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy myykö hän sulle puolet asunnosta niin sitten omistat siitä puolet, maksat lainaa pankillesi ja tietenkin maksat myös puolet kuluista (vastike, sähkö, vesi ym). Se tietysti myös puolet korjauskustannuksista sillä kuluuhan se kämppä jos siinä kauan asutte. Sitten on vimpan päälle tasa-arvoista. Vai eikö sulla oo rahaa? Pysy omassa vuokrakämpässäsi sitten.

Vierailija
39/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun puolet ajasta miesystäväni luona. Maksan (omasta ehdotuksestani) 25 % vastikkeesta, vesimaksun itsestäni ja 25 % sähkölaskusta. Näin mielestäni oikeudenmukaista. Miehelle olis riittänyt vain tuo vesi, mutta en kokenut sitä hyväksi. Ruoat maksetaan joten kuten puokkiin. Voin myös ostaa esim. kahvinkeittimen rikkoutuneen tilalle.

Juuri näin. Itse olen mies, ja tällä hetkellä ilman kumppania (pääkaupunkiseudulla kun on akateemisissa piireissä aivan liikaa kolmannen aallon femi'nistejä, virhe'vassareita, ja mitä lie maahan'muuttajista yltiöpäisesti innostujia, jotka eivät minua kiinnosta yhtään), ja arvostaisin korkealle tuota asennetta. Käytännössä en olisi kovinkaan tarkka asiasta, kunhan periaate on selvillä, ja molemmat tuovat mieltä askarruttavat/kalvavat asiat reilusti heti esille.

Hyvää jatkoa sulle ja miesystävällesi!

Vierailija
40/543 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä asun mieheni omistamassa kodissa. Maksan osan hoitovastikkeesta, puolet vedestä ja sähköstä ja puolet ruokakuluista. Lainan hoitoon en osallistu, koska se kerryttää avomieheni omaisuutta. Asiat on tietysti sovittu kunnolla jo ennen yhteen muuttoa.

Muuten järkevää, mutta yleensä naiset ovat huomattavasti pieniruokaisempia kuin miehet, joten ruokakuluja ei kannata maksaa puoliksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan