Te jotka ostatte laadukasta "ajatonta" muotia, kuten Goosea tai Artekia,
mitä teette niille ikuisille tuotteille sitten kun ne eivät ole enää muodissa ja aivan kaikilla on sellainen ja alkaa kyllästyttää? Laitatte kellariin odottamaan paluuta?
Kommentit (14)
Eihän se sitten ole ajatonta, jos siihen kyllästyy.
Kun ikää tulee, niin sitä oppii tuntemaan itsensä...kun näkee jotain mistä pitää, niin osaa äkkiä sanoa tuleeko siihen kyllästymään vai ei.
Esim aattumalta bongaamani villakangastakki maksoi aikoinaan maltaita ja nikottelin hintaa, mutta malli on edelleen mielestäni yhtä ihana kuin silloin 6v sitten. Sen vain tietää kun löytää sen oikean.
Tajusin jossain kohdassa, että kaikki paidat joita käytin olivat mustia....oli aika helppo lakata ostamasta niitä muun värisiä. Vielä en ole kyllästynyt ja useampi vuosi menty samalla kaavalla.
Ja ne hutiostot pitää siten vai raa'asti toimittaa pihalle, eikä säilöä niitä sen pidempään.
Pyrin ostamaan oman makuni mukaisia, kestäviä tuotteita. Eivät ne sitten kyllästytä vaikka kaikilla muillakin olisi samanlainen. Ja toisaalta, ei minua häiritse jos joku vaate tai sisustusjuttu on ihan out jos itse siitä kuitenkin tykkään.
Itse olen myös vuosien kuluessa kerännyt esim. pari pahvilaatikollista asusteita joilla tyydytän vaihtelunhalua, ja minulla on myös 1 laatikollinen "sisustusasusteita" joita vaihtelen mielen mukaan. Suurin osa kyllä näistäkin on ollut käytössä jo ties kuinka monta vuotta että ovat kai nekin aika ajattomia...
Vaatteita ja huonekaluja ei voi verrata toisiinsa. Huonekaluissa ei trendit ja muoti vaikuta niin selvästi kuin vaatteissa.
Meillä on Artekia, Muuramea ja paljon laadukkaita muita huonekaluja. Ne kestävät aikaa. Muutosta voi hakea matoilla ja verhoilla sekä muilla sisustusjutuilla.
Ostan laadukkaita vaatteita, mutten todellakaan odota käyttäväni jotain talvitakkia seuraavaa kymmentä vuotta.
Goosesta en ole koskaan kuullutkaan ja Artekia ja Muuramea inhoan.
Minulle ajaton muoti tarkoittaa sellaista missä silmä lepää, ei tiettyä merkkiä. Ajattominta huonekaluissa on minulle miehen isoisän tekemät talonpoikaishuonekalut - niistä en luovu sillä niin hyvälaatuisia ei enää tehdä missään.
Vaatteissa en ole huomannut kuin satunnaisesti "merkin" vaikutuksen laatuun. Enkä myöskää osta esim ulsteria ajatuksella että sen pitää kestää 10 vuotta. Siksikään en halua maksaa älyttömästi. Toisaalta minulla on laadukkaita (ei merkki) vaatteita joiden ikä taitaa olla lähempänä 15 kuin 5 vuotta:)
Mikäs merkki se Goose on? Artekia kyllä on enkä sitä kellariin vie!
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 11:11"]
[/quote]
LV:n piti olla... kuka sitä enää kehtaa käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Mistä te kaivatte näitä vanhoja ketjuja? Ei haittaa, olen vain utelias. Useampi vuoden 13 ketju on viime aikoina nostettu.
Vierailija kirjoitti:
Artekia?
No eiks sulloo Artekin vaatteit? ;)
Mulla ei ole varaa ostaa mitään kallista, mutta pyrin kyllä ostamaan aika ajatonta. Miksi kaikkeen pitää kyllästyä? Tää tavaroiden kertakäyttömuoti on aika uus juttu, jos sinä osallistut siihen, ei se tarkoita sitä, että kaikki osallistuu. Mulle on aika yhdentekevää, miten muut pukeutuvat ja kotiaan laittavat. Ja joitain vaatteita voi tosiaan panna välillä syrjään odottamaan toista tulemista.