Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, ketkä ette tee lämmintä iltaruokaa....?

Vierailija
12.03.2013 |

Mitä teillä syödään illalla? Miksi ette tee lämmintä ruokaa? Syövätkö perheenjäsenet töissä ja koulussa lämpimän ruoan? Teettekö viikonloppuisin kuitenkin kaksi lämmintä ateriaa? Vai ei?????

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 22:59"]

Mitä teillä syödään illalla? Miksi ette tee lämmintä ruokaa? Syövätkö perheenjäsenet töissä ja koulussa lämpimän ruoan? Teettekö viikonloppuisin kuitenkin kaksi lämmintä ateriaa? Vai ei?????

[/quote]

Me syötiin ennen lapsia aina vain salaattia illalla. Nykyisin tehdään lasten takia ainakin heille myös iltaruoka.

Vierailija
2/71 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tälläsiä vähän vaihdellen:

-aina joku leipä kuten hiivaleipä, ruisleipä, näkkileipä, hapankorppu, sen päälle saa laittaa margariinia tai voita ja kinkkua, sulatejuustoa tai juustoa

-tomaatin palasia

-kurkun palasia

-porkkanan palasia

-purkkimaissia

-punajuuria

-omenan palasia

-raakoja nakkeja

-jugurttia

-mozzarellan palasia

-silliä

-paprikan palasia

Kaikki syö lämpimän ruoan töissä tai koulussa. Illalla en viitsi tehdä mitään. Viikonloppuna teen yhden lämpimän aterian ja toinen on taas tälläinen kuten arkena aina illalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tehdä lämmintä ruokaa? Ei meillä kukaan halua mitään raskaampaa illalla, jokainen ottaa jääkaapista itse sitä, mikä maistuu, jos iltapalaa haluaa.

Myöskään viikonloppuisin ei tehdä kahta lämmintä ateriaa, lounas syödään yleensä vasta kahden aikaan iltapäivällä.

Vierailija
4/71 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ilta? Meillä syödään noin puoli kahdeksan aikoinin iltapala, eli leipä ja hedelmä, tai jugurttia, tai puuroa... 

Päivällinen on syöty viideltä, välipala kahdelta, lounas puoli kahdeltatoista, aamupala kun ollaan herätty.

Onko tuo viideltä jo lämmin iltaruoka? vai pitäisikö silloin tarjota jotain kevyempää, ja ruokaa sitten vasta illemmalla?

Vierailija
5/71 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillä lämmöllä ei sinänsä ole väliä, kunhan ruoka on lapsille ravitsevaa ja tarpeeksi monipuolita, mutta RAAKOJA nakkeja!!! Niiden esim keitäminen veisi max 5 mi.

Vierailija
6/71 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen itsekseni ja olen syönyt kunnollisen lounaan, en välttämättä tee lämmintä iltaruokaa, salaatti on yleensä ihan kiva ja riittävä, tai leipä. Jos taas lounas on jäänyt välistä (tai on ollut paljon liikuntaa) niin teen lämpimän ruoan. Mutta käytännössä mies taas tarvitsee sen lämpimän ruoan illalla, joten työkuvioiden salliessa yhteisen iltaruoan, syön miehen kanssa sen lämpimän sapuskan.

Viikonloppuisin tehdään vain yksi lämmin ateria koska yleensä nukutaan myöhempään, eli aamupala syödään lähes normaalin työpäivän lounasaikaan, usein myös tukevampana kun on aikaa laittaa. Lämmin ruoka sitten sijoitetaan ajallisesti johonkin arkilounaan ja arki-illallisen väliin, niin sujuu ihan hyvin. Usein myös tehdään tästäkin vähän tukevampi ruoka siitä verrattuna arki-illan sapuskaan.

Vierailija
7/71 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset syövät illalla vielä toisen lämpimän ruoan ja iltapalan, mutta me aikuiset emme kaipaa lounaan lisäksi enää toista lämmintä ateriaa, vaan syömme pelkän iltapalan. Lapsille sitten aina tehdään ruoka tai useammin lämmitetään jotain jo tehtyä ruokaa.

Vierailija
8/71 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt menee hieman ohi aiheen, mutta todennäköisesti noilla "raaoilla" nakeilla ei oikeasti tarkoitettu raakoja vaan kylmiä ;). Harva kaupasta ostettu nakkihan on raaka. Meidän esikoinen edelleen syö nakkinsa mieluummin kylmänä kuin lämmitettyinä, en tiedä miksi. Lämmin iltaruoka meillä on aina.

Vierailija
9/71 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasketaan iltaruoaksi?

Kun minä olin koululainen ja äitini oli kotona tekemässä töitä, söimme suunnilleen seuraavasti:

- Aamupala

- Lounas koulussa

- Lämmin ruoka kotona, kun tulin koulusta eli n. 13-15 aikaan

- Välipalaa jossain välissä

- Iltapala

Eli ei meilläkään ollut illalla lämmintä ruokaa. Se lämmin ateria sijoittui heti koulupäivän jälkeen, mulla ainakin oli silloin kova nälkä. Ankeaa olisi ollut jos olisi pitänyt jotain leipää puputtaa.

Vierailija
10/71 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 22:59"]

Teettekö viikonloppuisin kuitenkin kaksi lämmintä ateriaa? Vai ei?????

[/quote]

Meillä muuten on hyvin harvoin kahta lämmintä ateriaa päivässä, viikonloppuisinkaan. 

Vierailija
11/71 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän illan ohjelmasta ja jaksamisesta sekä jääkaapin sisällöstä. Aika usein tehdään kuitenkin lämmin ruoka. Itse olen kotona joskus viiden maissa, mies tuntia aiemmin. Mulla ainakin on kova nälkä töistä tullessa, joten lämmin ruoka on poikaa. Iltapalaa ei aina syödä, mies saattaa ottaa jotain muroja, itse syön joskus hedelmän tai leivän.

Viikonloppuisin syödään yksi lämmin ruoka, joka on arkipäivän lounaan ja päivällisen välissä. Silloin tulee myös useammin syötyä iltapala.

Vierailija
12/71 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainenkin kouluruoka on valitettavasti ravitsemuksellisesti huonolaatuista (tästä on olemassa tutkimuksiakin), joten teen joka päivä kotona lämpimän, ravitsevan päivällisen lapsille. Tällä tavalla myös pysytään hoikkina. Itse syön töissä tukevan lounaan, joten en periaatteessa tarvitse lämmintä ruokaa illalla, mutta saatan vähän ottaa kuitenkin - riippuu siitä, kuinka paljon aion urheilla illan aikana. 

Vierailija
13/71 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 07:49"]

Kun minä olin koululainen ja äitini oli kotona tekemässä töitä, söimme suunnilleen seuraavasti:

- Aamupala

- Lounas koulussa

- Iltapala

Eli ei meilläkään ollut illalla lämmintä ruokaa. Se lämmin ateria sijoittui heti koulupäivän jälkeen, mulla ainakin oli silloin kova nälkä. Ankeaa olisi ollut jos olisi pitänyt jotain leipää puputtaa.

[/quote]

minä olen kotona.

Meillä on tokaluokkalainen lapsi, ja usein hänen kavereitaan heti koulun jälkeen.

Kavereita on usein yksi kerrallaan, mutta viikon aikan käy vähintään 4-5 eri lasta.

Kokemuksesta voin kertoa, KAIKKI ovat näläkäisiä HETI koulusta tulutaan. Harvassa on se päivä jolloin lapset sanovat ettei ole nälkä ja menevät suoraan leikkimään.Yleensä jo ovelta huutavat NÄLKÄÄÄÄÄÄÄ :)

Eli en voi kuin ihmetellä miten jossakin perheessa lapset selviää , kuten yllä esim tuo joka kylmiä nakkia porkkanan kera tarjoilee :(

nälän tasosta riippuen teen joko välipalan tai kunnon lämpimän ruuan heti,

Meillä välipala sisältää : ruis/täysjyväleipää vaihdellen, päälle juustoa/broileleikettä, kurkkua,salaattilehtee,  lisänä porkkana, paprikapalaa,tomaatiia (vaihdellen),aina hedelmää jotakin : omenaa, banaania, kiwi, jne  Lisänä marjarahkaa ( itse tehyt tänään mansikkamustikka), jugurttia, luomu monivilja mysliä, näit vaihdellen.

Päivällinen on lämmin ateria lautasmallin mukaan, puolet lautasesta on salaattia tuoreita vihanneksia luomua kotimaista vaihdellen laatuja, keiteetyja kotimaisia tuoreista höyrystettyjä vihanneksia laatuja vaihdellen, kala/broiler/kalkkuna/soija/tofu/yms vaihdellen,  toisinaan riisi/peruna/pasta

eli punaista lihaa emme syö, usein teen kasvisruokaa pelkästään.

itse syön yhden lämpimän ruuan, eli lapsen kanssa, lounaalla syön mit'ä milloinkin työn lomassa, teen kotona töitä.

iltapala on klo 20 , silloin tavan eväät kuten välipalaa, vaihdellen lajeja

eli ihmettelen miten teidän lapset pärjää koko illna pelkällä ns välipalalla ?

me ollaan kaikki normi painoisia indeksi 20-23

eli luuluen teitäväni, että lapsenne koulun jälkeen syö kaapeista herkut/keksit sun muut tyhjiksi ja näin nälkä häviää ja pärjäävät kylmillä nakeilla !  nakit on EPÄTERVEELLISIÄ ei edes saisi syöttää lapsille !

Vierailija
14/71 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, ruokahysteerikkokin ilmaantui ketjuun.

Eipä kuulosta sun tofu- ja soijaviritelmät ruokahalua herättävältä - meillä tuollaista moskaa ei söisi kukaan. Kylmiä tai lämpimiä nakkeja syödään kyllä viikottain eikä mitään lämmintä ruokaa iltaisin. Meillä katsos porukalla on muutakin tekemistä kuin jatkuva syöminen.

Luulit tietäväsi väärin: ei meillä herkkuja pahemmin syödä, vaikka niitä aina kaapista löytyykin.

Viestisi muuten on kamalaa luettavaa, etkö osaa kirjoittaa suomen kieltä?

Vierailija
15/71 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 09:14"]

Eipä kuulosta sun tofu- ja soijaviritelmät ruokahalua herättävältä - meillä tuollaista moskaa ei söisi kukaan. [/quote]

Sä oot ihan yhtä ärsyttävä ennakkoluuloines kuin tuo ruokahysteerikko.

Vierailija
16/71 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 08:46"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 07:49"]

- Aamupala

- Lounas koulussa

- Iltapala

[/quote]

minä olen kotona.

Meillä on tokaluokkalainen lapsi, ja usein hänen kavereitaan heti koulun jälkeen.

Kavereita on usein yksi kerrallaan, mutta viikon aikan käy vähintään 4-5 eri lasta.

Kokemuksesta voin kertoa, KAIKKI ovat näläkäisiä HETI koulusta tulutaan. Harvassa on se päivä jolloin lapset sanovat ettei ole nälkä ja menevät suoraan leikkimään.Yleensä jo ovelta huutavat NÄLKÄÄÄÄÄÄÄ :)

Eli en voi kuin ihmetellä miten jossakin perheessa lapset selviää , kuten yllä esim tuo joka kylmiä nakkia porkkanan kera tarjoilee :(

nälän tasosta riippuen teen joko välipalan tai kunnon lämpimän ruuan heti,

Meillä välipala sisältää : ruis/täysjyväleipää vaihdellen, päälle juustoa/broileleikettä, kurkkua,salaattilehtee,  lisänä porkkana, paprikapalaa,tomaatiia (vaihdellen),aina hedelmää jotakin : omenaa, banaania, kiwi, jne  Lisänä marjarahkaa ( itse tehyt tänään mansikkamustikka), jugurttia, luomu monivilja mysliä, näit vaihdellen.

Päivällinen on lämmin ateria lautasmallin mukaan, puolet lautasesta on salaattia tuoreita vihanneksia luomua kotimaista vaihdellen laatuja, keiteetyja kotimaisia tuoreista höyrystettyjä vihanneksia laatuja vaihdellen, kala/broiler/kalkkuna/soija/tofu/yms vaihdellen,  toisinaan riisi/peruna/pasta

eli punaista lihaa emme syö, usein teen kasvisruokaa pelkästään.

itse syön yhden lämpimän ruuan, eli lapsen kanssa, lounaalla syön mit'ä milloinkin työn lomassa, teen kotona töitä.

iltapala on klo 20 , silloin tavan eväät kuten välipalaa, vaihdellen lajeja

eli ihmettelen miten teidän lapset pärjää koko illna pelkällä ns välipalalla ?

me ollaan kaikki normi painoisia indeksi 20-23

eli luuluen teitäväni, että lapsenne koulun jälkeen syö kaapeista herkut/keksit sun muut tyhjiksi ja näin nälkä häviää ja pärjäävät kylmillä nakeilla !  nakit on EPÄTERVEELLISIÄ ei edes saisi syöttää lapsille !

[/quote]

huoh mikä luomuhippi, no saa sitä rahaansa tuhlata mihin haluaa. Mieluummin kyllä käyttäisin itse johonkin mistä oikeasti saa jotain hyötyä eikä vain lume-efektiä saadusta hyödystä.

Vierailija
17/71 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 09:14"]

Jahas, ruokahysteerikkokin ilmaantui ketjuun.

Eipä kuulosta sun tofu- ja soijaviritelmät ruokahalua herättävältä - meillä tuollaista moskaa ei söisi kukaan. Kylmiä tai lämpimiä nakkeja syödään kyllä viikottain eikä mitään lämmintä ruokaa iltaisin. Meillä katsos porukalla on muutakin tekemistä kuin jatkuva syöminen.

Luulit tietäväsi väärin: ei meillä herkkuja pahemmin syödä, vaikka niitä aina kaapista löytyykin.

Viestisi muuten on kamalaa luettavaa, etkö osaa kirjoittaa suomen kieltä?

[/quote]

Mitäs hysteeristä tuossa oli? Taisi nakkimamma tuntea piston sydämessään. Itse pidän tofusta erittäin paljon ja soijarouheestakin saa erinomaisia "jauheliha"ruokia, kun osaa maustaa oikein.

Meillä ei syödä nakkeja kuin 1-2 kertaa vuodessa, mutta lämmintä ruokaa en ihan laiskuuttani jaksa arki-iltaisin valmistaa, kun meillä eivät aikuiset sitä kaipaa syötyään tukevan lounaan työpaikan ruokalassa. Lapsille lämmitän alkuviikon iltoina viikonlopun tähteitä jääkaapista ja loppuviikolla kotiruokaa pakastimesta tai sitten eineksiä. Pyrin valitsemaan eineksistä parhaat vaihtoehdot, mutta silti tunnen niiden syöttämisestä vähän huonoa omaatuntoa, ja arvostan äitejä ja isiä, jotka jaksavat laittaa kotiruokaa päivittäin.

Vierailija
18/71 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta, meilläkin syödään tofua, lapset oikein pyytävät sitä. Nakkiako pitäisi tunkea naamaan, kun eivät pidä niistä? Mielestäni suomalainen makkara ja nakki eivät ole ruokaa.

Vierailija
19/71 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruokavaliot yms ok, kunhan ravintoaineet tulee saatua. Mutta ihan oikeasti miten on mahdollista että lapset syö koulussa klo 11-12 lounaan joka saattaa olla ravintosisällöltään hyvinkin köyhä, ja illalla kotona on tarjolla leipää. nakkeja, juureksia yms. Eli ei mitään "kunnon ruokaa" tai ateriaa??

Vierailija
20/71 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän taas tosin päin, meillä syödään kyllä "iltaruoka", eli päivällinen n. klo 15.30-16 aikoihin. Mutta koskaan ei syödä lounasta, lapset syövät kyllä päiväkodissa ja koulussa lounaan. Kotona ei syödä ikinä. Meillä menee esim. viikonloppu näin: aamianen n. 9 aikaan, lapset syö välipalaa halutessaan n. 12 aikaan, ruoka on sitten klo 15-16 aikoihin ja iltapala sitten 20.30-21 riippuen vähän kauanko ollaan saunassa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän