Mies ei tee enää kotitöitä
Onko muille käynyt niin, että kun elitte miehen kanssa kaksin, niin mies osallistui kotitöihin oma-aloitteisesti? Mutta kun lapsia tuli, niin mies pikkuhiljaa lopetti kotitöiden tekemisen?
Meillä tilanne nyt se, että kaikki kotityöt ovat minun vastuullani. Mies ei edes roskapussia vie pyytämättä, ja vaikka pyytäisin, niin kieltäytyy.
Olen yrittänyt ottaa puheeksi, että mielestäni ei ole reilua, että kaikki kotityöt ovat minun vastuullani. Tähän mies vain naljailee että miten sä nyt et muka enää saa kotitöitä tehtyä, onko sulla joku ongelma. Ei ota kuuleviin korviinsa, jos sanon että aikaisemmin ei ollut tällaista ongelmaa, koska hän aikaisemmin osallistui.
Olen sanonut miehelle, että olisi reilua, että laittaisi käyttämänsä astiat tiskikoneeseen. Hän ratkaisi ongelman siten, ettei enää syö kotona.
Muutaman kerran sanoin, että jos laittaa roskia roskikseen ja se tulee täyteen, niin sitten vie roskapussin roskakatokseen. Tämän ratkaisi siten, että miehen vessassa on nyt haiseva, lattialle pursuileva roskis koska vie roskansa sinne. Tästä kun kysyin, niin selitti jotain että hän vie roskat kalenterin mukaan eikä nyt kalenterissa ole merkintää.
Käydään siis molemmat töissä. Minulla on lyhyempien työpäivien vuoksi ollut päävastuu lapsista ja nyt sitten kaikista kotitöistäkin.
Mielestäni mies näkee aikamoista vaivaa vältelläkseen kotitöitä esim. noiden tiskien ja roskien kohdalla. Ja vähän nuo ihme perustelut mietityttää, että oisko hällä jotain alkavaa mielenterveysongelmaa? Kun myöskään omasta hygieniastaan mies ei enää oikein huolehdi, käy max kerran viikossa suihkussa ja vaihtaa silloin puhtaat vaatteet..
Kommentit (10)
Mies jättää sinut pian. Ei mies kestä lapsiarkea ja siksi joudut tekee kaikki kotityöt itse.
Niin, voihan se olla noinkin. Mies vain oli se, joka niitä lapsia enemmän halusi. Olisiko sitten halunnut itselleen huomiota söpöjen vauvojen varjolla ja nyt kun lapset isompia eikä niillä saa huomiota muilta ihmisiltä, niin lapsiperhearki ei enää kiinnostakaan? Ja vaimokaan ei ole enää sieltä nuoremmasta päästä (vaan vanhenee samaa tahtia miehensä kanssa), niin ei kiinnosta sekään enää?
Eikös kotityöt ole naisten hommia? Miehet takoo ja naiset kutoo eh?
Olitko silloin tyytyväinen, kun hän vielä teki kotitöitä vai arvostelitko terävästi, miten väärin hän niitä tekee?
Ei, en todellakaan arvostellut.
En ymmärrä miksi tämä asia pitää ottaa aina esiin? Ja jos mies tekee kotityöt huolimattomasti, eikö siitä muka saa sanoa? Esim jos mies laittaa ruokaa ja jättää jäljet siivoamatta, niin siitäkö ei saisi sanoa? Mitä ihmeen pyhiä lehmiä miehet muka ovatei se ole tarkoitus parisuhteessa miehen eikä naisen olla vapaamatkustaja.
Onneksi ei ole lapsia eikä muijaa. Saa olla omassa kodissa niin kuin haluaa. Kuka edes haluaa ottaa tuollaista nalkuttavaa maanvaivaa riesakseen. Jos joskus haluaisin vaimon ja lapset niin kyllä sen vaimon pitää koti ja lapset hoitaa. Niin se on aina ollut ja tulee olemaan.
Mies 46
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole lapsia eikä muijaa. Saa olla omassa kodissa niin kuin haluaa. Kuka edes haluaa ottaa tuollaista nalkuttavaa maanvaivaa riesakseen. Jos joskus haluaisin vaimon ja lapset niin kyllä sen vaimon pitää koti ja lapset hoitaa. Niin se on aina ollut ja tulee olemaan.
Mies 46
Juu ei pelkoa, jos et sitten käy ostamassa jotain aasialaista pyllynpyörittäjää. Suomalaiset naiset käyvät töissä ja maksavat osansa kuluista, ei siihen oteta mitään sohvaoliota loisimaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikös kotityöt ole naisten hommia? Miehet takoo ja naiset kutoo eh?
Ehkä joskus 1800-luvulla kun miehet toivat leivän pöytään ja naiset olivat kotiäitejä. Nykyään kun naisetkin käy töissä.
Kai ymmärrät että se miten miehesi käyttäytyy on henkistä väkivaltaa eikä muutenkaan ollenkaan tervettä. Luulen että miehelläsi on jokin mielenterveysongelma. Sinuna miettisin todella vakavasti eroa jo pelkästään lasten takia. Et kai halua että lapset oppivat tuollaisen mallin parisuhteesta ja elämästä yleensä. Itse en katselisi tuollaista.
Tuohon ratkaisu on tietysti se, että mies ei jatkossa enää asu siellä kotona. Kerro hänelle ihan avoimesti tämä johtopäätös, jotta hän voi ottaa sen huomioon kotityöpanoksessaan, eikä mahdollinen ero tule hänelle yllätyksenä