(Lähes) alkoholittomat häät. Mitä mieltä, pettyisitkö?
Olemme tässä miehen kanssa päätymässä sellaiseen ratkaisuun, että tarjoamme häissä ainoastaan alkumaljat, muuten juhlisimme ilman alkoholia. Vieraat tietävät ettemme kumpikaan sylje lasiin, luultavasti meiltä jopa odotetaan alkoholitarjoilua. Kummankin suvusta löytyy useampikin henkilö, jolle ilmainen viina tarkoittaa että sitä juodaan sitten urakalla, kaksin käsin. Samoin kavereista. Emme haluaisi kustantaa ilmaista kaatokänniä liki puolelle vieraista. Jos kaikki tai edes suurin osa tyytyisivät muutamaan tunnelmaa kohottavaan, tilanne olisi toinen.
Pettyisittekö, jos huomaisitte vasta häissä, ettei tarjolla ole mitään prosenttipitoista (alkumaljaa lukuunottamatta)? Lähtisittekö nopeasti jonkun tekosyyn nojalla? Pitäisikö tällaisesta ratkaisusta kertoa jo kutsussa, että känniä kaipaava voisi ottaa oman pullon? Vai riittäisivätkö alkoholittomat tarjoilut, mahdollisesti pari erilaista boolia ym?
Kommentit (102)
Mun mielestä alkumalja, ruokaviinit ja jälkiruokajuoma on riittävästi. Mun mielestä häät ei ole mikään ryyppäysjuhla.
Oikeasti aika järkyttävä ketju. Joku kirjoittaa ihan suoraan, että hänestä juhlassa ei juhlita, jos ei ole alkoholia. Ja aika moni on sitä mieltä, että lähtee sitten aikaisemmin pois. Ja ettei voi olla mukavaa ilman alkoholia. Ei kyllä ihan vahvasti silloin mene. Kannattaisi kokeilla jonkinlaista nenänvalkaisua. Voin kyllä itse kertoa, että todella hauskaa voi olla ihan pikkutunneille ja vesiselvänä. On kymmenien vuosien kokemus.