Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tulevaisuuden haaveammatti on täysin kiinni englannin kielen osaamisesta.. ahdistaa :(

Vierailija
10.03.2019 |

Olen aina jotenkin tyhmänä ajatellut, etten tarvitse englantia. Ja typeränä en panostanut siihen koulussa enkä lukiossa. Ja kyllä, kadun sitä enemmän kuin mitään muuta. Että voikin ihminen olla typerä.. saa ilmaista englannin opetusta 3. Luokalta asti eikä hyödynnä sitä, mutta kun järkeä on tullut päähän vasta nyt 24- vuotiaana.

Eli se englanti on nyt opittava. Koko mun haaveammatti on täysin kiinni tästä asiasta. Nyt joudun sitten maksamaan englannin opetuksesta. Olen kehittynyt paljon ja opettaja on kehunut minua hyväksi. Matkustelen myös suht. Paljon ja pärjään ulkomailla ihan hyvin.

Olen silti jotenkin täyden ahdistuksen keskellä tämän asian kanssa. En oikein tiedä mitä tehdä ja mihin suuntaan lähteä... Jotenkin tullut täysin avuton olo. Kielen opiskelu jostain oppikirjoista on vaan ihan oikeasti tosi vaikeaa :(
Olen kokeillut ottaa sarjoista suomen kielen tekstit pois, mutta se menee siihen että mulla menee aina puolet asioista ohi..
Kielikurssi olisi varmasti parhain mahdollinen minulle, mutta ei ole tällä hetkellä moiseen rahaa.

Tsempatkaa mua jotenkin. Miten englannin oppii parhaiten ja helpoiten? Semmonen 8 tason englanti olisi kyllä saatava.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluopetus painottaa kielioppia, joka tuntui nuorena abstraktilta.

Kun sitten (ennen nettiaikaa) lähti interrailille, katsoi sanakirjasta yksittäisiä sanoja. Siitä se lähti.

Älä mieti epäonnistumista vaan sitä että tulet ymmärretyksi. Juttele ihmisten kanssa.

Tuohon aikaan saattoi myös olla laulujen sanat vinyylilevyn pussissa, samalla kun lauloi, kyllä jäi sanat päähän.

Voit myös kirjoittaa sanoja kynällä paperille englanniksi. Vaikka täällä muuta väitetään, se että on Suomalainen aksentti, ei haittaa yhtään.

Vierailija
22/23 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä tapaa haaveammatissasi englantia tarvitaan? Pitääkö sun oppia puhumaan, lukemaan vai kirjoittamaan, vai mitä? Harjoittelemalla sitä vaan oppii, ei koulutaustalla ole paljon väliä. Minä menin nelikymppisenä töihin brittifirmaan, en ollut puhunut englantia 15 vuoteen. Hyvin olen pärjännyt vaikka alkuun puhuminen oli tosi kankeaa. Siinä se vaan kehittyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän