Naapurin uuslapset haukkuvat minua kuffariksi. Pitäisikö tuosta radikalismista ilmoittaa poliisille vai olla välittämättä vai mitä?
Todella halveksuvat ilmeet naamoillaan huutelevat ja osoittelevat. Ja kyse on noin 5-10 vuotiaista lapsista.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan jo kertonut vanhenmille?
Eiköhän nuo mukulat ole juuri vanhemmiltaan oppineet pahat tapansa. Heidän asunnostaan on usein kuulunut myös kurittamisen ääniä ja itkua. Ap
Velvollisuutesi on tehdä lastensuojeluilmoitus.
Lasten kurittaminen on Suomessakin täysin laillista. Sitä paitsi jos lapsia ei kurita, niin käytös menee todella huonoksi, kun oppivat, että mitä vaan saa tehdä ilman seurauksia,
Tee ilmianto Supolle. Pikku Terot siellä kasvamassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin syyrialaiset lapset huutavat kelp-tavalla koiraa ihan kaikille sukupuolille. Kuulostaa siis kelp-sanalta ainakin minun korvaani. Harva arabiankielinen lapsi osaa arabian taivutusmuotoja oikein, varsinkin, kun he eivät opettele kirjoittamaan omalla kielellään. Yksikin isä itki kerran palaverissa, kun lapsi ei osaa puhua arabiaa oikein.
t. maahanmuuttokoordinaattori Helsingistä
Kelp tarkoittaa englanniksi merilevää, joten tuskin sitä kukaan huuhtelee.
Mutta jos kuulet jonkun lapsen käyttävän naisesta tai tytöstä muoto joka kuulosta suomeksi sananlta kälb, korjaa se täsmälliseen muotoon kälbä. Sitten pyydät lapsen vanhemmat paikalle ja kerrot ettei kyseisten termien käyttäminen - oikein tai väärin - ole asiallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä hyvä esimerkki ra sistisesta propagandasta.
Viestit ymmärtää kirjoittajan itsekeksimiksi, koska
a) kuffar on monikkomuoto, joten oikeasti jos ap:hen viitattaisiin sillä sanalla se olisi yksikkömuodossa 'kaafer' ja
b) jos naisopettajaa haukuttaisiin termillä koira (oik. kelb), oikea arabiankielinen feminiininen muoto ei olisi kelb vaan kelba. Toisaalta ko. termi ei ole niin yleinen haukkumasana kuin koiran poika tai tytär (ibn il-kelb tai bint il-kelb).
Joten valeuutinen, jälleen kerran.
Kuffari olikin minun valitsema sanamuoti. "Kafiir!" Sillä lailla he huutelevat tms. Ap
Ai nyt se muuttuikin noin, jännä juttu. Mutta tottahan se on, että nämä "kriittiset" vastailevat itselleen ihan samoin kuin käyvät tykkäämässä omista viesteistään monta kertaa IP-osoitetta vaihtamalla. Montakohan persua täältä oikeasti löytyy, kolme?
Ok. Sinulle vastaamiseen ei näköjään kannata tuhlata enempää aikaa. Ap
:D älä ihmeessä tuhlaakaan, sullahan on kiire vastailla itsellesi. Varo ettet vedä överiksi niiden ylänuolten kanssa vielä näin ketjun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nuo mukulat ole juuri vanhemmiltaan oppineet pahat tapansa. Heidän asunnostaan on usein kuulunut myös kurittamisen ääniä ja itkua. Ap
Lasten kurittaminen on Suomessakin täysin laillista. Sitä paitsi jos lapsia ei kurita, niin käytös menee todella huonoksi, kun oppivat, että mitä vaan saa tehdä ilman seurauksia,
Siksipä mä en komenna mann... enkä mam... lapsia, koska haluankin, että menevät pilalle ja joutuvat sitten linnaan. Yritin joskus, enää en jaksa. Puuttumattomuus ja välinpitämättömyys on paras rangaistus.
Ap:lle on siis toisaalta ongelma se, että lapset nimittelevät ja toisaalta taas se, että lasten vanhemmat pitävät lapsille kuria. Logiikka hoi?
Vierailija kirjoitti:
a) kuffar on monikkomuoto, joten oikeasti jos ap:hen viitattaisiin sillä sanalla se olisi yksikkömuodossa 'kaafer' ja
b) jos naisopettajaa haukuttaisiin termillä koira (oik. kelb), oikea arabiankielinen feminiininen muoto ei olisi kelb vaan kelba. Toisaalta ko. termi ei ole niin yleinen haukkumasana kuin koiran poika tai tytär (ibn il-kelb tai bint il-kelb).
Olin tulossa sanomaan samaa. Arabiaa opiskelleen korvaan Apn viesti kuulosti huonolta provolta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen opettaja, ja minua haukutaan kelp-nimellä. Tarkoittaa koiraa. Olen nainen, joten olen koira. Suloisia lapsia, yksi 13-vuotias muun muassa yritti virtsata päälleni pari vuotta sitten.
Kai kuitenkin aistit samalla, kuinka työvoimapula paikkautuu?
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle on siis toisaalta ongelma se, että lapset nimittelevät ja toisaalta taas se, että lasten vanhemmat pitävät lapsille kuria. Logiikka hoi?
En ole ap mutta lasten pahoinpitely on aina väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tulossa sanomaan samaa. Arabiaa opiskelleen korvaan Apn viesti kuulosti huonolta provolta.
Kieli muuttuu. Varsinkin toisen polven muuttajat ei enää osaa täydellistä kielioppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllähän nyt jokaisen arabiaa osaamattoman pitäisi tietää sanojen täsmällisen oikea kirjoitusasu kakaralauman mölinän perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap puhui lasten kurittamisesta, ei lasten pahoinpitelystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi suosittelinkin ap:lle laiminlyöntiä ja välinpitämättömyyttä. Niistä ei rangaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksipä mä en komenna mann... enkä mam... lapsia, koska haluankin, että menevät pilalle ja joutuvat sitten linnaan. Yritin joskus, enää en jaksa. Puuttumattomuus ja välinpitämättömyys on paras rangaistus.
On meidän talossa romaneitakin, mutta heidän lapset ovat erittäin kohteliaita ja hyväkäytöksisiä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi suosittelinkin ap:lle laiminlyöntiä ja välinpitämättömyyttä. Niistä ei rangaista.
Ja suositukseni koski siis vain vieraita lapsia, jotka käyttäytyvät huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On meidän talossa romaneitakin, mutta heidän lapset ovat erittäin kohteliaita ja hyväkäytöksisiä. Ap
Ohhoh. Olisipa täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos palataan aiheeseen, niin eikö tuollainen ole radikalismia? Mitä siis pitäisi tehdä, kun jo noin pienet lapset osoittavat rasístista vihaa?
Kyse ei ole rasismista vaan uskonnollisesta käsitteestä. Muslimi voi olla minkä "rotuinen" tahansa. Kääfer tarkoittaa vääräuskoista. Yleensä tätä termiä ei pitäisi käyttää juutalaisista tai kristityistä.
Mutta vielä parempi rangaistus on jättää pahasisuiset ilman apua.
Ja ihan jos totta puhutaan, ei sossut uskalla ma mu perheisiin puuttua, niin nähty juttu.