Jaksatko nousta 64 rappusta hengästymättä?
Kommentit (15)
Joo... meillä Keravalla on juoksuportaat ja niissä on 261 rappusta. Ekaa kierrosta kävellessä ei hengästytä. Juosta en jaksaisi enää tään ikäisenä (50 v.).
Jaksan hyvin nousta ja nousenkin työpäivinä useaan otteeseen. Vauhdistahan se riippuu kuinka paljon hengästyy ja toki myös omasta päivän vireystilasta. Pienessäkin flunssassa hengästyy enemmän, kun taas virkeänä ja hyvävointisena voi mennä reipastakin tahtia hengästymättä. Hengästyminenhän tekee joka tapauksessa hyvää, ei sitä kannata kenenkään pelätä.
Ihan luonnollista, että jalkalihasten kuormittaminen saa hengästymään.
En tiedä. En ole laskenut askelmia noustessani 6. kerrokseen.
On luonnollista, että hyväkuntoinenkin ihminen hengästyy portaissa. Eri asia sitten on, miten paljon ja ennen kaikkiea, miten nopeasti siitä palautuu.
Mun perustreeni rospuuttoaikaan on 30x20=600 porrasta päivittäin. Teen sen kevyesti hengästyen. Sehän on ihan vauhdista kiinni.
En. No toki riipuu vauhdista.
t. Paljon liikkuva N55
En ehdi hengästyä jos vedän syvään henkeä ja juoksen 4. kerrokseen.
Pidemmässä nousussa tottakai hengästyy. Hyväkin hapenottokyky vaatii runsasta kiertoa.
En tosiaankaan. Seiskakerrokseen 108 porrasta ja todellakin hengästyttää. Ikä 40+ ja liikuntaan harrastan kohtalaisen paljon.
Vierailija kirjoitti:
Jaksan, vaikka olenkin liki 20 kiloa ylipainoinen.
Virallisesti mullakin on 20kg ylipainoa(painan85) ja tuo määrä saa hengästymään.Mutta kuntohan mulla on muutenki ihan sysipaska.Toki jaksan jo paremmin kuin aiemmin kun olen nyt puolitoista kk kulkenut vain rappusissa,ainoastaan painavien kauppakassien kanssa menen hissillä.Kevyet ostokset kannan rappusissa.
Ulkoilmaihminen kirjoitti:
On luonnollista, että hyväkuntoinenkin ihminen hengästyy portaissa. Eri asia sitten on, miten paljon ja ennen kaikkiea, miten nopeasti siitä palautuu.
Kyllä hengitys tasaantuu itsellä aika pian.
Hengästyn jo puolivälissä, mutta eipä se mitään, ongelmitta jatkan loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Joo... meillä Keravalla on juoksuportaat ja niissä on 261 rappusta. Ekaa kierrosta kävellessä ei hengästytä. Juosta en jaksaisi enää tään ikäisenä (50 v.).
Ei oo iästäsi kiinni, vaan huonosta kunnostasi.
Jaksan, vaikka olenkin liki 20 kiloa ylipainoinen.