Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin uuslapset haukkuvat minua kuffariksi. Pitäisikö tuosta radikalismista ilmoittaa poliisille vai olla välittämättä vai mitä?

Vierailija
09.03.2019 |

Todella halveksuvat ilmeet naamoillaan huutelevat ja osoittelevat. Ja kyse on noin 5-10 vuotiaista lapsista.

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaapa täällä jollekin koville, kun ap avautuu huonosti käyttäytyvistä ulkomaalaisista lapsista. Ei voi hänen mielestään olla totta, mutta hänen hommafoorum-olettamuksensa anonyyneistä keskustelijoista pitäisi ottaa vastaan jonain totuutena.

Vierailija
62/148 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko meillä suomalaisten Wiking-SS -joukoissa taistelleiden sotilaiden tukemiseen perustettu Veljesapu-yhdistys osallistua näiden soturivaimojen tukemiseen heidän palatessa tänne kotimaahan?

Eiköhän kela ja sossut passaa heidät-kin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita Wiking-SS -sotilaita tuskin on enää montaa jäljellä, joten liikeneviä resursseja voisi kohdentaa Wiking-ISIS-taistelijoiden ja heidän perheidensä tukemiseen.

Vierailija
64/148 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Wiking-ISIS -taistelijoille suunnitteilla muistomerkkiä? Voisiko Jussi Niinistö pistää asiaa eteenpäin?

Vierailija
65/148 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun korvaani juurikin syyrialaisten koira-sana kuulostaa sanalta kelp. Yksi ihana ja kiltti asiakkaani (poika 7v.) kertoi, että kyseinen ilmaisu tarkoittaa koiraa, ja hän äänsi sen kelp-muotoon satavarmasti. Kieli muuttuu ja jos oikeasti osaatte arabiaa, niin tiedätte, että jopa eri kaupungissa maan sisällä arabiaa äännetään eri tavalla. Myös perheen sosioekonominen asema vaikuttaa. Egyptiläisen standardiarabia on ihan erilainen kuin syyrialaisen kampaajan.

t. maahanmuuttokoordinaattori Helsingistä

No et varmasti puhu etkä kirjoita arabiaa, joten et kuule äänteitä tarkkaan. Kirjoitusasussa on b-kirjain, joten se pitäisi latinalaisin aakkosin kirjoitta myös b. P-kirjaintahan ei arabiankielessä oikeastaan ole.

En puhukaan arabiaa. Jos osaat lukea, näet, että kuulostaa minun korvaani tuolta ja syyrialainen lapsi kirjoitti sen muotoon kelp paperille länsimaalaisilla aakkosilla. En ole kielen asiantuntija. Laitatko sähköpostiosoitteesi (ei tarvitse olla mikää etunimi.sukunimi, joku luukku.com käy), niin voin ihan virallisesta työsähköpostiosoitteestasi laittaa sinulle viestiä, niin näet, että olen se, kuka väitän olevani.

Vierailija
66/148 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opettanut maa han muutt ajia vuodesta 2015 lähtien ja pidän työstäni. Sen verran kommentoin tähän provojen haukkumiseen, että arabia on todella erilaista eri paikoissa. Laitoin kerran arabiankielisen elokuvan päälle, eivätkä ira kilaiset ja sy yrialaiset ymmärtäneet kaikkea. Moni luki suomenkielistä tekstitystä paremmin (helppo lastenohjelma siis). Kuulemma kyseinen arabia elokuvassa oli ihan erilaista kuin heidän osaamansa. Kuuntelimme sitten YouTubesta, kun siellä laskettiin arabiaksi kymmeneen. Oppilaani laskivat sitten ääneen ja ir akilaiset laskivat ihan eri tavalla kuin syy rialaiset. Periaatteessa siis samat numerot, mutta toinen äänsi vokaaleja esimerkiksi ihan eri tavalla. Tai esimerkiksi afgaanit tunkevat ä:n joka paikkaan daria puhuessaan, kun taas farsia (dari on farsin "murre", lyhyenä selityksenä, vaikkei asia ihan näin suoraviivainen ole) puhuvat lausuvat samat sanat a:ta käyttäen.

Totta, mutta monikko on silti monikko

Vierailija
67/148 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiking-SS- ja Wiking-ISIS -taistelijoille voisi pystyttää yhteisen muistomerkin. Se olisi kaunis tapa rakentaa siltaa eri sukupolvien tekemien uhrausten välille. Arvopohjahan noilla sama.

Vierailija
68/148 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä hyvä esimerkki ra sistisesta propagandasta.

Viestit ymmärtää kirjoittajan itsekeksimiksi, koska

a) kuffar on monikkomuoto, joten oikeasti jos ap:hen viitattaisiin sillä sanalla se olisi yksikkömuodossa 'kaafer' ja

b) jos naisopettajaa haukuttaisiin termillä koira (oik. kelb), oikea arabiankielinen feminiininen muoto ei olisi kelb vaan kelba. Toisaalta ko. termi ei ole niin yleinen haukkumasana kuin koiran poika tai tytär (ibn il-kelb tai bint il-kelb).

Joten valeuutinen, jälleen kerran.

Kuffari olikin minun valitsema sanamuoti. "Kafiir!" Sillä lailla he huutelevat tms. Ap

Oot huono trolli, sulle kukaan oo huutanut mitään koska siinä sanassa ei kuulu mitään tupla iitä. Se kuulostaa kaafr.

Normaali-ihmisille nuo sanat kuulostavat hyvin samankaltaiselle vastenmieliselle mölinälle.

Kuulostaa samalta mutta onnistui vahingossa kirjoittamaan monikon? Hommapojilla on arabian sanakirjan lukeminen vielä hakusessa.

Aivan, kannattaisi keskittyä vaan sen muinaiskirkkoslaavin osaamiseen :D

Vierailija
69/148 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis mukulat haukkuu ap:ta vääräuskoiseksi ja/tai koiraksi (kumpi se nyt oli) ja täällä takerrutaan kielioppiin? Kyllähän nyt kehonkielestä ja äänensävystäkin saa selville että haukkumatermi oli kyseessä, vaikka ei pennun kielioppi nyt olisikaan ihan just.

Vierailija
70/148 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan jo kertonut vanhenmille?

Eiköhän nuo mukulat ole juuri vanhemmiltaan oppineet pahat tapansa. Heidän asunnostaan on usein kuulunut myös kurittamisen ääniä ja itkua. Ap

Velvollisuutesi on tehdä lastensuojeluilmoitus.

Eikö sen pitäisi riittää, kun olen soittanut poliisit paikalle? Eikö heidän kuulu toteuttaa tuollaiset jatkotoimet? Mietin vaan, kun mikään ei ole muuttunut poliisien käymisenkään jälkeen. Ap

Ei poliisi voi rasismin pelossa näille mitään tehdä. Vähän eri jengejä soittelisin, jos haluaisin että jotain tapahtuu.

Vierailija
71/148 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun korvaani juurikin syyrialaisten koira-sana kuulostaa sanalta kelp. Yksi ihana ja kiltti asiakkaani (poika 7v.) kertoi, että kyseinen ilmaisu tarkoittaa koiraa, ja hän äänsi sen kelp-muotoon satavarmasti. Kieli muuttuu ja jos oikeasti osaatte arabiaa, niin tiedätte, että jopa eri kaupungissa maan sisällä arabiaa äännetään eri tavalla. Myös perheen sosioekonominen asema vaikuttaa. Egyptiläisen standardiarabia on ihan erilainen kuin syyrialaisen kampaajan.

No et varmasti puhu etkä kirjoita arabiaa, joten et kuule äänteitä tarkkaan. Kirjoitusasussa on b-kirjain, joten se pitäisi latinalaisin aakkosin kirjoitta myös b. P-kirjaintahan ei arabiankielessä oikeastaan ole.

En puhukaan arabiaa. Jos osaat lukea, näet, että kuulostaa minun korvaani tuolta ja syyrialainen lapsi kirjoitti sen muotoon kelp paperille länsimaalaisilla aakkosilla. En ole kielen asiantuntija. Laitatko sähköpostiosoitteesi (ei tarvitse olla mikää etunimi.sukunimi, joku luukku.com käy), niin voin ihan virallisesta työsähköpostiosoitteestasi laittaa sinulle viestiä, niin näet, että olen se, kuka väitän olevani.

Voit rekkautua kuule sillä sähköpostiosoitteellasi tänne palstalle jos noin kovasti haluat todistella kuka olet. Kaikki nähdään sit.

Vierailija
72/148 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wiking-SS- ja Wiking-ISIS -taistelijoille voisi pystyttää yhteisen muistomerkin. Se olisi kaunis tapa rakentaa siltaa eri sukupolvien tekemien uhrausten välille. Arvopohjahan noilla sama.

Älä hulluja yllytä, muuten on huomenaamulla jossain päin Pohjanmaata Wiking-SS-patsas jo pystyssä.  :)

Vierailija
73/148 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin syyrialaiset lapset huutavat kelp-tavalla koiraa ihan kaikille sukupuolille. Kuulostaa siis kelp-sanalta ainakin minun korvaani. Harva arabiankielinen lapsi osaa arabian taivutusmuotoja oikein, varsinkin, kun he eivät opettele kirjoittamaan omalla kielellään. Yksikin isä itki kerran palaverissa, kun lapsi ei osaa puhua arabiaa oikein.

Kelp tarkoittaa englanniksi merilevää, joten tuskin sitä kukaan huuhtelee.

Mutta jos kuulet jonkun lapsen käyttävän naisesta tai tytöstä muoto joka kuulosta suomeksi sananlta kälb, korjaa se täsmälliseen muotoon kälbä. Sitten pyydät lapsen vanhemmat paikalle ja kerrot ettei kyseisten termien käyttäminen - oikein tai väärin - ole asiallista.

Huuhtelethan sinäkin.

No totta kai ainakin salaatin ja vihannekset huuhtelen, mutta miten se liittyy tähän keskusteluun?

Vierailija
74/148 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä hyvä esimerkki ra sistisesta propagandasta.

Viestit ymmärtää kirjoittajan itsekeksimiksi, koska

a) kuffar on monikkomuoto, joten oikeasti jos ap:hen viitattaisiin sillä sanalla se olisi yksikkömuodossa 'kaafer' ja

b) jos naisopettajaa haukuttaisiin termillä koira (oik. kelb), oikea arabiankielinen feminiininen muoto ei olisi kelb vaan kelba. Toisaalta ko. termi ei ole niin yleinen haukkumasana kuin koiran poika tai tytär (ibn il-kelb tai bint il-kelb).

Joten valeuutinen, jälleen kerran.

Kuffari olikin minun valitsema sanamuoti. "Kafiir!" Sillä lailla he huutelevat tms. Ap

Ai nyt se muuttuikin noin, jännä juttu. Mutta tottahan se on, että nämä "kriittiset" vastailevat itselleen ihan samoin kuin käyvät tykkäämässä omista viesteistään monta kertaa IP-osoitetta vaihtamalla. Montakohan persua täältä oikeasti löytyy, kolme?

Esimerkki fanaattisesta ajattelutavasta. Keksin vaikka mitä että saan olla oikeassa.

Vierailija
75/148 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nuo mukulat ole juuri vanhemmiltaan oppineet pahat tapansa. Heidän asunnostaan on usein kuulunut myös kurittamisen ääniä ja itkua. Ap

Lasten kurittaminen on Suomessakin täysin laillista. Sitä paitsi jos lapsia ei kurita, niin käytös menee todella huonoksi, kun oppivat, että mitä vaan saa tehdä ilman seurauksia,

Siksipä mä en komenna mann... enkä mam... lapsia, koska haluankin, että menevät pilalle ja joutuvat sitten  linnaan. Yritin joskus, enää en jaksa. Puuttumattomuus ja välinpitämättömyys on paras rangaistus.

On meidän talossa romaneitakin, mutta heidän lapset ovat erittäin kohteliaita ja hyväkäytöksisiä. Ap

Trollihan tää ap on.

Vierailija
76/148 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit rekkautua kuule sillä sähköpostiosoitteellasi tänne palstalle jos noin kovasti haluat todistella kuka olet. Kaikki nähdään sit.

Hölmö, ei sitä työsähkistä saa tänne laittaa, ei Hesan kaupungin työntekijät saa osallistua työntekijän ominaisuudessa mihinkää keskusteluihi. Huomaa, että joku on työtön kun ei tuollaista tajua! -eri

Vierailija
77/148 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän veikkaan, että suomalainen ISIS-mies ei olisi selvinnyt itse elävänä kotiin, jos olisi alkanut kapinoimaan ja sitä he tuskin tiesivät lähteissään millaiseen sotaan ja minne joutuisivat.

Vierailija
78/148 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Median uutisoinnissa suomalaisista ISIS-vapaaehtoisista ei käsitykseni mukaan esitetä yhtään uutta todistetta, että suomalaiset olisivat syyllistyneet sotarikoksiin taikka osallistuneet mahdollisiin ylilyönteihin. Siksi pidän epäoikeudenmukaisena, että heidän päälleen heitetään epäilyksen varjo ilman todisteita.

Vierailija
79/148 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuolla yhdellä vaikeuksia. Outoa ettei itse edes tiedä että on olemassa erilaisia arabian kielen murteita. Minäkin ”persuna” sen tiedän, olen tiennyt jo useita kymmeniä vuosia kun oli tuttuja arabimaista. Tässä nyt ei kuitenkaan ollut kyse kieliopista, kai sinä edes sen tajuat vai oletko niin lumoutunut ukkosi uskontoon että se oma ajattelu on jäänyt kokonaan pois?

Vierailija
80/148 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten kurittaminen on Suomessakin täysin laillista. Sitä paitsi jos lapsia ei kurita, niin käytös menee todella huonoksi, kun oppivat, että mitä vaan saa tehdä ilman seurauksia,

Siksipä mä en komenna mann... enkä mam... lapsia, koska haluankin, että menevät pilalle ja joutuvat sitten  linnaan. Yritin joskus, enää en jaksa. Puuttumattomuus ja välinpitämättömyys on paras rangaistus.

On meidän talossa romaneitakin, mutta heidän lapset ovat erittäin kohteliaita ja hyväkäytöksisiä. Ap

Trollihan tää ap on.

Olet varmaankin tottunut siihen, että "voitat" väittelyt kutsumalla muita osapuolia trolleiksi, mutta ajatteleville ihmisille se kertoo sinusta sellaisen asian, ettei sinun kanssasi voi käydä järkevää debattia. Et ole järkevä. Sinulla taisi ottaa erityisen koville, kun ap ei solvannutkaan romaneja.