Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvat eivät kuulu julkiseen liikenteeseen.

Kommentit (181)

Vierailija
121/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää raahata tuon ikäistä kakaraa Helsingin keskustaan? Eikö äityli nyt tajua, että mahdollisesti jopa yli tunnin matka bussissa voi olla lapselle aika rasittava? Piti tietysti päästä tuhlaamaan lapsilisiä. Ota seuraavalla kerralla lapsesi huomioon ja pysy järkevän etäisyyden päässä kotoasi. Turha yrittää kinuta omasta mokasta mitään korvauksia.

Vierailija
122/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kyllä ihme maa. Missään muussa maassa vihata vauvoja näin paljon 😄 ihan sairasta. Ja olen vieläpä vela itse, en vaan voi ymmärtää tällaista vauva-ja äitivihaa mitä Suomessa on. Ihan hullua.

Ja voi hevonv*tut mitä tekstiä. Missään maassa ei syydetä resursseja yhtä paljon äiteihin ja lapsiin kuin täällä, että kyllä se raha näyttää teille kelpaavan, mutta kuitenkin täällä "vihataan vauvoja niin paljon". Menkää tekopyhät pälättäjät itseenne ennen kuin avaatte suunne.

Sä et tiedä, mistä puhut. Muissa Euroopan maissa kun on matkustellut, niin miehetkin ihastelevat vauvoja ja kaikki auttavat. Lasten kanssa on tervetullut ravintoloihin, julkisiin liikenteeseen ym.

Suomessa syydetään kaikille rahaa enemmän kuin muissa maissa, mutta jos olisit lukenut uutisen ja aloituksen olisit ymmärtänyt ettei kyse ollut rahasta.

Siellä lapset maksetaan itse, ei toisten veronmaksajien rahoilla. Sen lisäksi lapset eivät ole perheiden kuninkaita, vaan heitä uskalletaan kasvattaa ja tarvittaessa kieltää, janopetetaan ottamaan muutkin ihmiset huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kyllä ihme maa. Missään muussa maassa vihata vauvoja näin paljon 😄 ihan sairasta. Ja olen vieläpä vela itse, en vaan voi ymmärtää tällaista vauva-ja äitivihaa mitä Suomessa on. Ihan hullua.

Kyllä Suomessa se viha kohdistuu ihan kaikkiin ihmisiin. En ymmärrä miten jossain vertailussa suomalaiset on maailman onnellisimpia, kun päivittäin näkee ja lukee näitä vihanpurkauksia milloin mitäkin ryhmää kohtaan. Suomalaiset ei vaan halua sietää toista ihmistä lähellään. Joskus miettii että mitä ihmettä juomaveteen laitetaan kun aina joku raivoaa jostain.

Se on se slaavilainen kansanluonne.

Vierailija
124/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja voi hevonv*tut mitä tekstiä. Missään maassa ei syydetä resursseja yhtä paljon äiteihin ja lapsiin kuin täällä, että kyllä se raha näyttää teille kelpaavan, mutta kuitenkin täällä "vihataan vauvoja niin paljon". Menkää tekopyhät pälättäjät itseenne ennen kuin avaatte suunne.

Sä et tiedä, mistä puhut. Muissa Euroopan maissa kun on matkustellut, niin miehetkin ihastelevat vauvoja ja kaikki auttavat. Lasten kanssa on tervetullut ravintoloihin, julkisiin liikenteeseen ym.

Suomessa syydetään kaikille rahaa enemmän kuin muissa maissa, mutta jos olisit lukenut uutisen ja aloituksen olisit ymmärtänyt ettei kyse ollut rahasta.

Siellä lapset maksetaan itse, ei toisten veronmaksajien rahoilla. Sen lisäksi lapset eivät ole perheiden kuninkaita, vaan heitä uskalletaan kasvattaa ja tarvittaessa kieltää, janopetetaan ottamaan muutkin ihmiset huomioon.

Toisten veronmaksajien rahoilla.. :D Lyönpä vaikka vetoa että sinullekin on suomalainen koulutus ja neuvola-ja terveydenhuoltopalvelut kelvanneet, vaikka ei muilta kysytty haluavatko he verovaroistaan sinulle sellaisia kustantaa.

Vierailija
125/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällainen huonohermoinen mies joutuisi olemaan vastoin tahtoaan isyyslomalla, kun hallitus ja kokkarinaiset niin määräävät. Mitäs sitten kun vauva on koko päivän huutanut ja mieheltä menee närvi ja hän paiskaa sen huutavan vauvan seinään. Kyllä taas hyvin pyyhkii, varmaan julistaa, että koko lapsi oli vaimon projekti. En kyllä uskaltaisi miehelle jättää vauvaa yksin , ainakin anopin pitää olla  vahtimassa samalla. Joku projetki pitäisi järjestää äitien ja lasten suojelemiseksi Suomessa. Kamala se Haagan juttukin. Pakottaako joku tapaamaan sitä exää, ei kai sitä pakko ole tavata.OLen miettinyt sitä isyyslomaa, jos vaikka mies aina ryyppää vapaalla????

Vierailija
126/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti oli pyytänyt HSL:ltä korvauksia

Vierailija
127/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle asia selittyy kuskin taustalla. Olen niin monta kertaa nähnyt, kun ne kyykyttää matkustajia. Jokainen pääkaupunkiseutulainen tietää mistä puhun.

Vierailija
128/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisinpa ollut bussissa niin oisin sanonut että jatka matkaa. Vauvat itkee välillä ja bussissa saa olla.

Niin. Se saisi jatkaa matkaa ihan Viroon asti, jos ei osaa käyttäytyä maan tavoilla.

Vierailija
129/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan teininä samantapaisen jutun. Me kikattavat kakarat laitoimme kännykät huutamaan oikein kunnolla, mitä sitä turhaan vauvan karjuntaa kuuntelemaan. Se vauvan äiti huusi kuljettajalle, että täällä on häiriköitä. Jostain syystä lapsen karjunta oli tälle mamille hyväksyttyä, ei vastaava melu Cheekin esittämänä.

Toinen oli tahallista.

Vierailija
130/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallanko edes tunnustaa, mutta mulla on myyjänä samanlaisia keskittymisvaikeuksia, kun jonkun vauva tai lapsi huutaa oikein pahasti kaupassa. Vaikea keskittyä laskemiseen, kun tekisi mieli mennä auttamaan, kun toinen huutaa sydäntäsärkevästi.

Osoitatko mieltäsi siitä? Suomalainen on onnellinen vain, kun näkee toista kyykytettävän. Ketjun kommentit osoittaa sen.

Vierailija
131/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään muualla ei vihata lapsia niin paljon kuin Suomessa? Haloo, luitteko uutisen? Kuski puhui HUONOA SUOMEA...

Vierailija
132/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten vihaajat täällä sylkevät äitejä. Onneksi ei ollut näitä vihaajia silloin kun minulla oli vauvoja. Käytiin usein ihan ulkomailla. Ei se äiti pääse mihinkään ilman sitä vauvaa. Ihan hyvä kuulla että reippaat  äidit uskaltavat liikkua. Vauvat ovat ihania.!! Taitaa olla toisille joku vieraslaji. Kehotan äitejä vastaiskuun. Vain raukat eivät uskalla hankkia lapsia. Ei heikkohermoisille sovi bussikuskin homma.

Vierailija
133/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuljettaja oli ma mu.

Virolainen kuljettaja joka ollut jo vuosia Suomessa.

Virolainenkin on ma mu.

Vierailija
134/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ton ikäinen voi itkeä, vaikka pitäisi olla kaikki hyvin, vaikka olisi syötetty, vaihdettu vaippa, ei ole kuuma eikä kylmä jne... Esim oma noin vuoden ikäinen voi itkeä esim väsymyksestä tai siitä että on ”tylsää”, eikä siihen mikään auta! Sitten yhtäkkiä simahtaa unille ja raivos sitä ennen kun oli väsynyt. Tai äkkäilee kun on tylsää, kun rattaat ei liiku jne... Minkä siinä tekee? Vaikka olisi syöttänyt, yrittänyt nukuttaa, viihdyttää leluilla, jutella, rauhoitella, vaikka kokeilee ihan kaikkea, mikään ei välttämättä aina auta. Vauvat on erilaisia ja omakin on raivonnut joskus bussissa eikä siihen ole mikään auttanut. Mitä sitten pitäisi tehdä? Meillä on kyllä oma auto mutta miehen ollessa töissä, kuljen neuvolaan, kauppaan ym välillä bussilla.

Itse tällein nuorena äitinä olen ihmetellyt moneen kertaan miten neg. vauvoihin (vauvan itkuun ym), ylipäätään lapsiin suhtaudutaan Suomessa. En ihmettele, että ihmiset eivät halua lapsia, kun yleinen suhtautuminen lapsiin on tällaista, jonka lisäksi (ainakin minusta tuntuu siltä) että luodaan kauheet paineet äideille. Yhden olen tehnyt ja en tiedä, jää ehkä meidän ainoaksi lapseksi....

Vierailija
135/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Jos ei elämisen ääniä kestä, pitää muuttaa ruumishuoneelle asumaan.”

-Fingerpori

Kyllä. Siellä ei melut päätä vaivaa.

Vierailija
136/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää raahata tuon ikäistä kakaraa Helsingin keskustaan? Eikö äityli nyt tajua, että mahdollisesti jopa yli tunnin matka bussissa voi olla lapselle aika rasittava? Piti tietysti päästä tuhlaamaan lapsilisiä. Ota seuraavalla kerralla lapsesi huomioon ja pysy järkevän etäisyyden päässä kotoasi. Turha yrittää kinuta omasta mokasta mitään korvauksia.

Ihan älytöntä että joku voi ajatella näin!!! Ja sitten ihmetellään kun äidit masentuu ja väsyy, kun vauvan kanssa ei näköjään saa lähteä edes ihmisten ilmoille.

Vuoden ikäisen kanssa ja sitäkin pienemmän kanssa voi AIVAN HYVIN lähteä keskustaan, bussiin, junaan ja vaikka kuule toiseen kaupunkiin tai maahan. Ihan uskomatonta, että on ihmisiä ketkä kirjoittavat ja ajattelevat näin kuten sinä.

Vierailija
137/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulle ja miehelleni lapsia siunaantuu, alkaa ulkomaille muutto käymään kyllä yhä enemmän mielessä. Suhtautuminen esim. Italiassa tai Espanjassa on niin erilaista kuin täällä. Lapset ovat kaikkien silmäterä, pienestä pitäen mukana ravintolaillallisilla jne. Ei todellakaan mitään häpeäpaaluja, joita pitäis kotona piilotella neljän seinän sisällä.

Sama päätee Välimeren maissa myös sitten elämän loppupuoleen. Vanhuksia arvostetaan hurjasti ja hoito on sen mukaista. Elämän lopusta tehdään elämisen arvoista. Toista se on täällä koto-Suomessa, jossa vanhusten hoito on myyty bisneksenä isoille sijoitusfirmoille ja hoito on sen mukaista. Kiitos veroista ja tehdystä työstä, makaa aikas kuluks paskavaipoissa lattialla jos yöllä putoot.

Mun paljon työkseen matkusteleva mies on kertonut, et juurikin italialaiset ja espanjalaiset perheet on kaikista pahimpia. Lapsille ei ole opetettu mitään, ei _mitään_ käytöstapoja ja sen kyllä huomaa kaikkialla julkisissa paikoissa! Toivottavasti pääset joskus kokemaan sen niin ymmärrät.

Jep. Olen myös kuullut Espanjassa ja Ranskassa lasten kanssa eläneiltä, että niissä maissa vallitsee leikkipuistoissa ns viidakon laki - vanhemmat eivät käske lastensa antaa kädestä vietyä lelua takaisin, eivät puutu tönimiseen tai etuiluun. Suomessa taas tuo homma toimii erinomaisesti (joo on täälläkin kauhuvanhempia, mutta ovat poikkeus). Etelä-Euroopassa monien lasten myös annetaan kohdella eläimiä huonosti. Ei se ole todellakaam mikään onnela.

Vierailija
138/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä känniläiset ei kuulu julkiseen liikenteeseen (ei tosin auton rattiinkaan).

Seksuaaliset ahdistelijat eivät myöskään kuulu julkiseen liikenteeseen eivätkä kovaa puhelimeen pälättävät.

Jos ap on tosissaan, hän ei kuulu julkiseen liikenteeseen.

Vierailija
139/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulle ja miehelleni lapsia siunaantuu, alkaa ulkomaille muutto käymään kyllä yhä enemmän mielessä. Suhtautuminen esim. Italiassa tai Espanjassa on niin erilaista kuin täällä. Lapset ovat kaikkien silmäterä, pienestä pitäen mukana ravintolaillallisilla jne. Ei todellakaan mitään häpeäpaaluja, joita pitäis kotona piilotella neljän seinän sisällä.

Sama päätee Välimeren maissa myös sitten elämän loppupuoleen. Vanhuksia arvostetaan hurjasti ja hoito on sen mukaista. Elämän lopusta tehdään elämisen arvoista. Toista se on täällä koto-Suomessa, jossa vanhusten hoito on myyty bisneksenä isoille sijoitusfirmoille ja hoito on sen mukaista. Kiitos veroista ja tehdystä työstä, makaa aikas kuluks paskavaipoissa lattialla jos yöllä putoot.

Mun paljon työkseen matkusteleva mies on kertonut, et juurikin italialaiset ja espanjalaiset perheet on kaikista pahimpia. Lapsille ei ole opetettu mitään, ei _mitään_ käytöstapoja ja sen kyllä huomaa kaikkialla julkisissa paikoissa! Toivottavasti pääset joskus kokemaan sen niin ymmärrät.

Jep. Olen myös kuullut Espanjassa ja Ranskassa lasten kanssa eläneiltä, että niissä maissa vallitsee leikkipuistoissa ns viidakon laki - vanhemmat eivät käske lastensa antaa kädestä vietyä lelua takaisin, eivät puutu tönimiseen tai etuiluun. Suomessa taas tuo homma toimii erinomaisesti (joo on täälläkin kauhuvanhempia, mutta ovat poikkeus). Etelä-Euroopassa monien lasten myös annetaan kohdella eläimiä huonosti. Ei se ole todellakaam mikään onnela.

Joojoo, Porvoossa kaikki on aina paremmin!

Suomessa saa toistuvasti lukea uutisista esim. siitä miten siilejä löytyy telottuina, on tyyliin jalkoja silvottu tms sairasta. Täällä myös kaiken ikäisistä ihmisistä löytyy niitä hulluja, jotka koirien lenkkipolkujen varrelle piilottaa nakinpaloja joissa jotain terävää sisällä.

Suomihan se varsinainen onnela aina onkin.

Vierailija
140/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntyvyyden romahdus on pannut pitkän aikavälin julkisen talouden kestävyyslaskelmat uusiksi tavalla, joka saa valtiovarainministeriön teknokraatit kauhistumaan. Tulevia veronmaksajia on liian vähän. Mieti sitä.