Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvat eivät kuulu julkiseen liikenteeseen.

Kommentit (181)

Vierailija
161/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kyllä ihme maa. Missään muussa maassa vihata vauvoja näin paljon 😄 ihan sairasta. Ja olen vieläpä vela itse, en vaan voi ymmärtää tällaista vauva-ja äitivihaa mitä Suomessa on. Ihan hullua.

Olen asunut ja matkustellut ”ulkomailla”. Missään muualla ei niin viedä pikkulapsia, vauvoja varsinkaan, joka paikkaan. Oletteko nähneet Lontoon metrossa tai Lontoon kaduilla paljonkin pikkuvauvoja?

Melu, saasteet, ihmisten basillit eivät ole hyväksi pikkulapsille.

Vierailija
162/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kyllä ihme maa. Missään muussa maassa vihata vauvoja näin paljon 😄 ihan sairasta. Ja olen vieläpä vela itse, en vaan voi ymmärtää tällaista vauva-ja äitivihaa mitä Suomessa on. Ihan hullua.

Mikään tuossa jutussa ei osoita äiti- tai lapsivihaa. Kuski oli huolissaan lapsen huudosta eikä kestänyt ajaa kova parku korvissaan, silloin on parempi pysähtyä. 

Lapsi ei ollut mikään pieni vauva, yli 1-vuotias uhmakohtauksessa = kaksivuotias kutakuinkin. Kävelee itse, puhuu itse ja ymmärtää puhetta. Äiti oli aika taitamaton, jos ei osannut hämätä lasta lopettamaan uhmakarjuntaa. Ilmeisesti esikoislapsi kyseessä (ja kyllä, ekan lapsen kanssa elävät OVAT yleensä aika osaamattomia, muistakaa tämä, arvoisat to be-alapeukuttajat)

Jännä miten näissä keskusteluissa 1-vuotiaastakin tulee jo kaksivuotias. Itse varmaan olet kuitenkin mielelläsi 39v tai tai 59 vielä siihen asti kunnes täytät pyöreitä, etkös?

Rautalangasta:

1-vuotias (täyttänyt 1 vuoden)

2-vuotias (täyttänyt 2v)

Ihminen on kokonaisen vuoden sitä ikää mikä on, eikös ole jännä?

1-vuotias ei yleensä puhu tai osaa ilmaista itseään selkeästi. Ei muuten kaikki 2-vuotiaatkaan tai edes 3v. Vaikka osaakin, ei ymmärrä vielä paljoakaan. Vuodenikäinen on tutustunut maailmaan vasta sen alle 24kk, ei ymmärrä vielä miksi pitää pukea hanskat tai vaihtaa vaippa. Ei ymmärrä miksi ei olla vielä kotona jos matkustetaan. Ei ymmärrä että se oma tuttipullo tai lelu on kotona eikä äiti pysty sitä juuri nyt antamaan.

Lapset kuten aikuisetkin ovat yksilöitä. Ymmärrys kehittyy vähitellen. Jos olet niin pro kuten vaikuttaa, mene ihmeessä ensi kerralla auttamaan äitiä jonka lapsi huutaa. Äitikin varmasti arvostaa uutta niksiä ja haluaa oppia sinulta lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä vauvoja busseihin, pysykää niiden kanssa kotona.

Vierailija
164/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rastas kirjoitti:

Ei missään nimessä vauvoja busseihin, pysykää niiden kanssa kotona.

Tapauksen lapsi ei ollut vauva vaan taapero. Mutta uhmisraivariotsikolla ei saa lietsottua somessa samanlaista mammaragea kuin mielikuvalla suloisen pikkuvauvan hätääntyneestä itkusta.

Vierailija
165/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivystyksessä oli r0maniperhe. Lapsi huusi useita kymmeniä minuutteja putkeen kuin hyeena, vanhemmat eivät tietenkään sanoneet mitään. Moittivat vaan lääkäriä.

Vierailija
166/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta mitä tiedän on sirkkeliäänellä itkevä kakara lentokoneessa.

Vierailija
167/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas valtio lapsiin suhtautumisessa. Välimeren maissa lapset ovat aina lämpimästi tervetulleita kaikkialle, ravintoloista alkaen. Moni yllättyy reissuissa kokemuksista.

Kyllä sielläkin varmasti flipattaisiin, jos pimeänä vuodenaikana vauva huutaa kuin syötävä. Muutenkin aika pirunmoinen yleistys tuo kirjoituksesi.

Vierailija
168/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikille äitiysvapaalla oleville naisille ulkonaliikkumiskielto? Niinkö??

Vierailija
169/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskapa nämä raukkamaiset raivoajat on uskaltaneet käydä läksyttämässä pienen lapsen isää?

Vierailija
170/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja voi hevonv*tut mitä tekstiä. Missään maassa ei syydetä resursseja yhtä paljon äiteihin ja lapsiin kuin täällä, että kyllä se raha näyttää teille kelpaavan, mutta kuitenkin täällä "vihataan vauvoja niin paljon". Menkää tekopyhät pälättäjät itseenne ennen kuin avaatte suunne.

"Ja äitiäs kans."

Vierailija
171/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta mitä tiedän on sirkkeliäänellä itkevä kakara lentokoneessa.

Minusta itseään raapiva aikuinen haisuli lentokoneessa on 1000 x pahempi.

Vierailija
172/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

suicide solution kirjoitti:

Vihaan lapsia ja pahin painajaiseni olisi pitkän matkan lento jossa lapset huutaisivat 8 tuntia putkeen. Siksi en juuri koskaan matkustele vaan haudon itsemurhaa vuokrayksiössäni. Ymmärrän esim. tuoksuyliherkkiä ihmisiä jotka eivät voi matkustaa kun aina joku muu matkustaja on laittanut hajuvettä.

Sorry - ei minun tapauksessani tuoksu sinänsä häiritse vaan sen vaikutus: hengitystiet alkavat turvota tukkoon ja se on vähän ikävä tunne - siinä vaiheessa en enää edes haista sitä tuoksua...

Vierailija
173/181 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kyllä ihme maa. Missään muussa maassa vihata vauvoja näin paljon 😄 ihan sairasta. Ja olen vieläpä vela itse, en vaan voi ymmärtää tällaista vauva-ja äitivihaa mitä Suomessa on. Ihan hullua.[/quote

Missään muussa maassa ei äidit ole niin kylmiä, että antaa vauvojen ja lasten vain huutaa ja huutaa. Julkiset paikat ei ole uhmatilanteiden käsittelypaikkoja, vaan siellä annetaan naposteltavaa, jotain tekemistä, otetaan syliin tai vaikka seistään päällään, jotta lapsi on hiljaa.

Vierailija
174/181 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas valtio lapsiin suhtautumisessa. Välimeren maissa lapset ovat aina lämpimästi tervetulleita kaikkialle, ravintoloista alkaen. Moni yllättyy reissuissa kokemuksista.

Ne osaakin käyttäytyä.

Siinä se ero.

Suomalaiset KAKARAT on huonostikäyttäytyviä lellittyjä vapaankasvatuksen apinoita.

Siinä se ero.

Jokainen tykkää hyvin kasvatetuista lapsista.

Hyvä vertailukohde on Vickanin ja Madden penskat.

Madden vapaankasvatuksen tuloksia ei halua kukaan vierelleen. Isäkin näyttää kärsivältä.

Eikä ihme. Ja lisää vaan pitää tehdä.

Vierailija
175/181 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina sama itku vauvojen vihaamisesta, lapsiperheistä huolehdistaan Suomessa paljon paremmin kuin suurimmassa osassa maailmaa. Parhaita vertauksia on mammoilla jotka suu vahdossa kertoo lomamatkoistaan etelässä jossa vaalea vauva saa ihailua, Suomessa vain vihaisia katseita. Tässä aina tunne edellä unohdetaan faktat. Taloudellinen panostus vauvoihin ja lapsiin on Suomessa ihan ylivertainen maailman mittakaavassa: neuvoloista ja lapsilisistä maksuttomaan kouluruokaan, kaikille tarjotaan tasapuolisesti (ilman maksuvelvollisuutta jos olet varaton). Korkean verotuksen mahdollistama hyvinvoinnin jakaminen aiheuttaa myös sen että maamme on verrattaen turvallinen lapsille, jotka voivat esim. ekaluokalla kulkea yksin bussissa tai käydä kaupassa. Nämä faktat aina unohtuu ja voidaan todeta että Suomessa vihataan vauvoja, kun yksi bussikuski käyttäytyy hieman tökerösti ja mielensäpahoittaja (joka matkusti maksutta) lapsensa kanssa itkee asiaa lehteen.

Ei ainoastaan matkustanut maksutta, vaan vaati vielä korvauksia kuljettajan käytöksen takia. Ei saanut sentään.

Vierailija
176/181 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti94– kirjoitti:

Välillä ton ikäinen voi itkeä, vaikka pitäisi olla kaikki hyvin, vaikka olisi syötetty, vaihdettu vaippa, ei ole kuuma eikä kylmä jne... Esim oma noin vuoden ikäinen voi itkeä esim väsymyksestä tai siitä että on ”tylsää”, eikä siihen mikään auta! Sitten yhtäkkiä simahtaa unille ja raivos sitä ennen kun oli väsynyt. Tai äkkäilee kun on tylsää, kun rattaat ei liiku jne... Minkä siinä tekee? Vaikka olisi syöttänyt, yrittänyt nukuttaa, viihdyttää leluilla, jutella, rauhoitella, vaikka kokeilee ihan kaikkea, mikään ei välttämättä aina auta. Vauvat on erilaisia ja omakin on raivonnut joskus bussissa eikä siihen ole mikään auttanut. Mitä sitten pitäisi tehdä? Meillä on kyllä oma auto mutta miehen ollessa töissä, kuljen neuvolaan, kauppaan ym välillä bussilla.

Itse tällein nuorena äitinä olen ihmetellyt moneen kertaan miten neg. vauvoihin (vauvan itkuun ym), ylipäätään lapsiin suhtaudutaan Suomessa. En ihmettele, että ihmiset eivät halua lapsia, kun yleinen suhtautuminen lapsiin on tällaista, jonka lisäksi (ainakin minusta tuntuu siltä) että luodaan kauheet paineet äideille. Yhden olen tehnyt ja en tiedä, jää ehkä meidän ainoaksi lapseksi....

Ehkä hyvä jäädä ainoaksi. Kyllä äidin pitää oppia rytmit. Eli lapsi nukutetaan ennen kuin väsymys menee yli huutokonsertiksi. Ja liikkumiset huomioidaan sen mukaan, missä syöminen ja nukkuminen onnistuu. Sen kyllä myönnän, että Suomessa suhtaudutaan negatiivisesti lapsiin. Itse olen osannut hyvin ennekoida ja hoitaa lasta ja lisäksi hän on aina ollut tosi helppo tapaus. Silti ollaan saatu vihaisia katseita esim. ravintoloissa, vaikka siis ihan hiljaa oltu.

Vierailija
177/181 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittukaapa nyt heti kirjoitti:

Ei minulle tai vauvalle ainakaan uskalleta valittaa ikinä liikenteessä vaikka minun kasvatukseen kuuluu vauvan tai lapsen huudattaminen. En todellakaan ota syliin vauvaa liikkuvassa laitteessa. Muistan kun esikoisen kanssa kävi niin että putosi lattialle bussissa. Annan olla vaunuissa ja korkeintaan hyssyttelen.

Harva ainakaan minulle uskaltaa mitään sanoa. Toisaalta olen hyvin vakuuttavan näköinen mies.

Sellainen jämäkkä habitukseltaan "ei kannata alkaa ryttyilemään kapteenille" tyylinen jätkä.

Reipas ja kohteliaskin osaan olla. Lasta toki huudatan miten mieli tekee.

Harvemmin vauvaa saa edes mitenkään hiljaiseksi. Ne nyt vaan itkee ja se on sitä ELÄMÄN ÄÄNIÄ.

Pitäisikö käskeä vauvaa kovaan ääneen kieli pitkällä että:

NYTH! HIL-JAA! HIL JAAA HIL JAA! VAI-KE-NE VAI KE NE!

Samalla tavoin kuin käsken koiraa MAA-HAN NYTH MAAA-HAN!

Olisiko se hauskaa kuultavaa bussissa? Vai annetaanko vauvan vaan itkeä kun sitä itkettää?

Hä?

Sitähän minäkin.

Ennen opetettiin sekä koirat, että kersat.

Pienestä pitäen.

Nyt ei tehdä kumpaakaan ja sen huomaa.

Ennen oli häpeällistä, jos ei penskat osanneet olla kunnolla.

Nyt se on ihmisoikeus.

Sit ihmetellään, miks suomessa vihataan lapsia.

Sitähän minäkin.

Vierailija
178/181 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle tai vauvalle ainakaan uskalleta valittaa ikinä liikenteessä vaikka minun kasvatukseen kuuluu vauvan tai lapsen huudattaminen. En todellakaan ota syliin vauvaa liikkuvassa laitteessa. Muistan kun esikoisen kanssa kävi niin että putosi lattialle bussissa. Annan olla vaunuissa ja korkeintaan hyssyttelen.

Harva ainakaan minulle uskaltaa mitään sanoa. Toisaalta olen hyvin vakuuttavan näköinen mies.

Sellainen jämäkkä habitukseltaan "ei kannata alkaa ryttyilemään kapteenille" tyylinen jätkä.

Harvemmin vauvaa saa edes mitenkään hiljaiseksi. Ne nyt vaan itkee ja se on sitä ELÄMÄN ÄÄNIÄ.

Olisiko se hauskaa kuultavaa bussissa? Vai annetaanko vauvan vaan itkeä kun sitä itkettää?

Hä?

Sitähän minäkin.

Ennen opetettiin sekä koirat, että kersat.

Pienestä pitäen.

Nyt ei tehdä kumpaakaan ja sen huomaa.

Ennen oli häpeällistä, jos ei penskat osanneet olla kunnolla.

Nyt se on ihmisoikeus.

Sit ihmetellään, miks suomessa vihataan lapsia.

Sitähän minäkin.

Sehän auttaakin paljon kun isä huutaa alle vuoden ikäiselle vauvalle vaunuissa naama punaisena että HIL-JAA!!! HIL-JAAA! NYTH VAI-KE-NE!!! VAIIKENE!!

Ja kaikki taputtaa isälle ansioituneesta kasvatustyöstä, vaikka vauva ei edes tuon ikäisenä osaa puhua tai ymmärtää kuulemaansa.

Minäkin olen sitä mieltä että 90% matkustajista ja kuskeista on niitä' vapaan kasvatusken marjoja. Eivät tee lapsia ja ei ole kokemusta lapsista, etenkään vauvoista.

He sitten ihmettelevät miksi isä ei huuda vastasyntyneelle vauvalle, että PÄÄ KIINNI!

Vierailija
179/181 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hä?

Sitähän minäkin.

Ikävää, ettet pudottanut ä.pärää.si kovempaa.:)

Ikävää ettet saanut yhtään yläpeukkuja. 13 alapeukkua.

Olet totaalinen epäonnistuja :D :D

Vierailija
180/181 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto