Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvat eivät kuulu julkiseen liikenteeseen.

Kommentit (181)

Vierailija
61/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulle ja miehelleni lapsia siunaantuu, alkaa ulkomaille muutto käymään kyllä yhä enemmän mielessä. Suhtautuminen esim. Italiassa tai Espanjassa on niin erilaista kuin täällä. Lapset ovat kaikkien silmäterä, pienestä pitäen mukana ravintolaillallisilla jne. Ei todellakaan mitään häpeäpaaluja, joita pitäis kotona piilotella neljän seinän sisällä.

Sama päätee Välimeren maissa myös sitten elämän loppupuoleen. Vanhuksia arvostetaan hurjasti ja hoito on sen mukaista. Elämän lopusta tehdään elämisen arvoista. Toista se on täällä koto-Suomessa, jossa vanhusten hoito on myyty bisneksenä isoille sijoitusfirmoille ja hoito on sen mukaista. Kiitos veroista ja tehdystä työstä, makaa aikas kuluks paskavaipoissa lattialla jos yöllä putoot.

Mun paljon työkseen matkusteleva mies on kertonut, et juurikin italialaiset ja espanjalaiset perheet on kaikista pahimpia. Lapsille ei ole opetettu mitään, ei _mitään_ käytöstapoja ja sen kyllä huomaa kaikkialla julkisissa paikoissa! Toivottavasti pääset joskus kokemaan sen niin ymmärrät.

Vierailija
62/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas valtio lapsiin suhtautumisessa. Välimeren maissa lapset ovat aina lämpimästi tervetulleita kaikkialle, ravintoloista alkaen. Moni yllättyy reissuissa kokemuksista.

Tesithän, että näin ei ole. Jos siellä ravintolassa uhkaikäinen (jutussa äiti kertoi,että lapsi uhmakarjui) ei vanhempien toimesta rauhoitu, ei perheeseen suhtauduta lämmöllä. Aika ripeästi tulee tarjoilija kysymään, mikä on hätänä ja haluaako perhe rauhallisemman pöydän. Jos itku jatkuu, tullaan naapuripöydistä apuun eli se uhmis saa suuhunsa sokerihöttöä, vanhalta mammalta tuiman katseen ja käskyn olla hiljaa jne.

Välimeren maissa lapselta odotetaan hyvää käytöstä, silloin hän kelpaa. Karjumista ei sielläkään katsota hyvällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulle ja miehelleni lapsia siunaantuu, alkaa ulkomaille muutto käymään kyllä yhä enemmän mielessä. Suhtautuminen esim. Italiassa tai Espanjassa on niin erilaista kuin täällä. Lapset ovat kaikkien silmäterä, pienestä pitäen mukana ravintolaillallisilla jne. Ei todellakaan mitään häpeäpaaluja, joita pitäis kotona piilotella neljän seinän sisällä.

Sama päätee Välimeren maissa myös sitten elämän loppupuoleen. Vanhuksia arvostetaan hurjasti ja hoito on sen mukaista. Elämän lopusta tehdään elämisen arvoista. Toista se on täällä koto-Suomessa, jossa vanhusten hoito on myyty bisneksenä isoille sijoitusfirmoille ja hoito on sen mukaista. Kiitos veroista ja tehdystä työstä, makaa aikas kuluks paskavaipoissa lattialla jos yöllä putoot.

Mun paljon työkseen matkusteleva mies on kertonut, et juurikin italialaiset ja espanjalaiset perheet on kaikista pahimpia. Lapsille ei ole opetettu mitään, ei _mitään_ käytöstapoja ja sen kyllä huomaa kaikkialla julkisissa paikoissa! Toivottavasti pääset joskus kokemaan sen niin ymmärrät.

No jep!!!! Suomalaislapset on ihan super hyväkäytöksisiä verrattuna espanjalaislapsiin.

Vierailija
64/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti vauvat kuuluvat julkiseen liikenteeseen kuten muutkin.

Mutta ymmärrän myös tuota kuljettajaa. Muistan, kun itselläni oli vauva, niin enpä hänen huutaessaan oikein kovaa pystynyt minäkään keskittymään mihinkään järkevään. Se on ihan normaalia, siksihän vauva huutaa, koska ei pysty muulla tavalla viestimään, kun tarvitsee huomiota tai apua.

Vierailija
65/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmarra kuljettajaa vaikka hoitanut kolmea omaa vauva a ja kuljettanut bussissa. Mulla oli aina jotain vauvan ruokaa tai vauvalla sopivaa juotavaa tuttipullossa. Ei saa pitaa vauvaa nalkaisena. Ehka rouva bussissa oli joku imettajafanaatikko joka imettaa lapsia kouluun asti eika siksi saa antaa tuttipulloa eika voinut itkevaa yhtakkia imettaakaan bussissa ja lapsi oli ilman ruokaa.

Lasu Asia Jos lapsi. Oin huutaa

Uhmaikäinen ei ole vauva, takuulla evääksi kelpaa muukin kuin tiffimaito. Äitihän oli tunnistanut että uhmakohtaus iski. Ei sitten kuitenkaan osannut toimia niin että olisi saanut sen loppumaan.

Vierailija
66/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä jo vuoden ikäisen lapsen uhmaitku on niin korvia repivää tuollaisessa pienessä suljetussa tilanteessa, että en ihmettele yhtään kuskin reaktiota. Äiteilläkin voisi olla sen verran pelisilmää, että poistuisi hetkeksi kävelemään ja jatkaisi matkaa toisella bussilla.

Vierailija
67/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva huutaa kuin syötävä, äiti ei oikein mitenkään reagoi siihen. Kuski huolestuu, että lapsella on jotain pahasti vialla ja laittaa teinit kysymään, että pitääkö soittaa ambulanssi. Äiti loukkaantuu, koska lapsella on uhmaja hän toimii kuten on neuvottu eli on kuin ei huomaisi koko lasta. Jos karjuva lapsi saa huomiota, se oppii huutamaan vielä enemmän!

Ja sitten äiti kertoo somessa, että häntä kohdellaan väärin. Hän on jutussa ainoa, joka ei kokenut väärinkohtelua, koska koko bussillinen väkeä joutui äidin välinpitämättömyyden uhriksi. Vain Suomessa äidit on ylpeitä siitä, että heillä ei ole kontaktia lapsiinsa.

Vierailija
68/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ymmärrän täysin tämän lapsivihamielisyyden, en siis hyväksy sitä, mutta ymmärrän. Varmasti olisi lapset lämpimästi tervetulleita vaikka minne, jos vanhemmat osaisivat opettaa heille miten julkisissa paikoissa käyttäydytään. Mutta ilmeisesti tämä on liian vaativa homma, ainakin kun katselee miten kersat juoksentelee ja riehuu pitkin poikin.

Siis mitä h*lvetin superkasvattajia täältä oikein löytyy? Vuoden ikäinen vauva ei todellakaan ole mikään käytöstapojen opettelija. Harva tuossa iässä vielä kävelee, puhetta ei tule, eikä puhetta oikein vielä ymmärräkään.

Et sitten lukenut juttua. Lapsi ei ollut mikään vauva vaan uhmakohtauksen keksinyt minijamppa. 

Vierailija
69/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kyllä ihme maa. Missään muussa maassa vihata vauvoja näin paljon 😄 ihan sairasta. Ja olen vieläpä vela itse, en vaan voi ymmärtää tällaista vauva-ja äitivihaa mitä Suomessa on. Ihan hullua.

Mikä vauva- ja äitiviha? Täällä pääsee vaunujen kanssa ilmaiseksi bussiin, täällä on äitiyslomat ja kotihoidon tuet.

Kyllähän kuljettajalle on annettava rauha työskennellä. 

Vierailija
70/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä känniläiset ei kuulu julkiseen liikenteeseen (ei tosin auton rattiinkaan).

Seksuaaliset ahdistelijat eivät myöskään kuulu julkiseen liikenteeseen eivätkä kovaa puhelimeen pälättävät.

Todellakin. Mieluummin vaikka sata itkevää vauvaa, kuin uhkaavasti käyttäytyvä känniläinen, joka yrittää pummata rahaa. 

Vierailija
71/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa? Olen useita kertoja reissannut Italia-Espanja-Kreikka -akselilla ja en todellakaan allekirjoita sinun miehesi kokemuksia. Lapset ovat kohteliaita, mutta lapsenmielisiä niinkuin kuuluiskin olla.

Kyllä Suomen vapaankasvatuksen hedelmät on miljoona kertaa pahempia, sen voin sanoa. Mitään kunnioitusta ei ole vanhoja ihmisiä kohtaan, harva enää osaa ottaa oikeassa tilanteessa edes hattua pois päästä. Opettajilla ei ole koulussa mitään auktoriteettiä, oppilaat naljailee ja mitään ei voida tehdä.

Vierailija
72/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kyllä ihme maa. Missään muussa maassa vihata vauvoja näin paljon 😄 ihan sairasta. Ja olen vieläpä vela itse, en vaan voi ymmärtää tällaista vauva-ja äitivihaa mitä Suomessa on. Ihan hullua.

Kyllä Suomessa se viha kohdistuu ihan kaikkiin ihmisiin. En ymmärrä miten jossain vertailussa suomalaiset on maailman onnellisimpia, kun päivittäin näkee ja lukee näitä vihanpurkauksia milloin mitäkin ryhmää kohtaan. Suomalaiset ei vaan halua sietää toista ihmistä lähellään. Joskus miettii että mitä ihmettä juomaveteen laitetaan kun aina joku raivoaa jostain.

Vierailija
73/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa? Olen useita kertoja reissannut Italia-Espanja-Kreikka -akselilla ja en todellakaan allekirjoita sinun miehesi kokemuksia. Lapset ovat kohteliaita, mutta lapsenmielisiä niinkuin kuuluiskin olla.

Kyllä Suomen vapaankasvatuksen hedelmät on miljoona kertaa pahempia, sen voin sanoa. Mitään kunnioitusta ei ole vanhoja ihmisiä kohtaan, harva enää osaa ottaa oikeassa tilanteessa edes hattua pois päästä. Opettajilla ei ole koulussa mitään auktoriteettiä, oppilaat naljailee ja mitään ei voida tehdä.

olen asunut ulkomailla vuosikymmeniä ja mieheni on italialainen. Kerroin tuon tekstisi hänelle ja hän naurahti ja heilautti kättä merkiksi että tuohan on silkkaa paskaa. Hän on vihainen että miksi levität italialaisista valheita?

Oletko populisti vai mikä olet?

Lapset itkevät kovaan ääneen myös muualla. Taidat olla ihan idiootti tai vajaa päästäsi.

Miehelläni oli halveksuva ilme kun kerroin mitä tuossa lukee. Hänen huulensa menivät halveksuntaa ilmaisevaan asentoon. Miksi levität valheita muista ihmisistä täällä?

Vierailija
74/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvojen vihaajamaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen asunut ulkomailla vuosikymmeniä ja mieheni on italialainen. Kerroin tuon tekstisi hänelle ja hän naurahti ja heilautti kättä merkiksi että tuohan on silkkaa paskaa. Hän on vihainen että miksi levität italialaisista valheita?

Oletko populisti vai mikä olet?

Lapset itkevät kovaan ääneen myös muualla. Taidat olla ihan idiootti tai vajaa päästäsi.

Miehelläni oli halveksuva ilme kun kerroin mitä tuossa lukee. Hänen huulensa menivät halveksuntaa ilmaisevaan asentoon. Miksi levität valheita muista ihmisistä täällä?

Taidatte kumpikin olla lääkityksen tarpeessa.

Vierailija
75/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas valtio lapsiin suhtautumisessa. Välimeren maissa lapset ovat aina lämpimästi tervetulleita kaikkialle, ravintoloista alkaen. Moni yllättyy reissuissa kokemuksista.

Välimeren maissa lapsilta myös vaaditaan hyvää käytöstä. Mitään niskoittelua ei siedetä yhtään.

Suomessa on täysin ok antaa lapsen kiljua bussissa koska "elämän ääniä ne vain ovat".

Vierailija
76/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välimeren maissa lapsilta myös vaaditaan hyvää käytöstä. Mitään niskoittelua ei siedetä yhtään.

Suomessa on täysin ok antaa lapsen kiljua bussissa koska "elämän ääniä ne vain ovat".

1-vuotiaalta ei voi odottaa 5-vuotiaan tapoja. Ei missään maassa.

Vierailija
77/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa bussikuski olla nyt vähän väärällä alalla.

Vierailija
78/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän julkiset kulkee pk-seudulla sen verran hyvin, että bussista poistuminen olisi voinut olla paikallaan. Ainakin itse olen äärimmäisissä itkukohtauksissa jäänyt pois hetkeksi bussista, jos mikään bussissa toteutettava rauhoittelukeino ei auta. Ja Tammisto ei kyllä ole kaukana Kartanonkoskesta. Näin ohiksena.

Itse olen muutamaan otteeseen todistanut tilannetta, jossa äiti ei ole saanut lapsensa raivokohtausta loppumaan ja äiti on sitten painanut stoppia ja sanonut lapselle että me jäädään tähän pysäkille odottamaan seuraavaa bussia kun et osaa rauhoittua.

Noin se pitäisi hoitaa, olen ikuisesti kiitollinen tuollaisille vanhemmille jotka ottavat muut ihmiset huomioon.

Vierailija
79/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/1-2-v/1-2-vuotia…

”Lapsi ei useimmiten ole tahallaan tottelematon, vaan yrittää vasta oppia ymmärtämään monenlaisia sääntöjä ja ohjeita.”

Vierailija
80/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ketkä kommentoi että vauvalla on aina joku syy miksi itkee eivät varmastikaan ole koskaan itse olleet vanhempia. Joo aivan varmasti on syy, mutta noilla 1 vuotiailla se syy voi olla ihan mikänaurettava syy tahansa. Niillä on jo esiuhma. Meillä 1v ainakin huutaa jos ei saa mitä haluaa, esim jos joutuu istumaan bussissa rattaissa eikä saa juosta käytävällä. Turvallisuussyistä se on pakko silti niissä rattaissa pitää!