Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvat eivät kuulu julkiseen liikenteeseen.

Kommentit (181)

Vierailija
41/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän julkiset kulkee pk-seudulla sen verran hyvin, että bussista poistuminen olisi voinut olla paikallaan. Ainakin itse olen äärimmäisissä itkukohtauksissa jäänyt pois hetkeksi bussista, jos mikään bussissa toteutettava rauhoittelukeino ei auta. Ja Tammisto ei kyllä ole kaukana Kartanonkoskesta. Näin ohiksena.

Vierailija
42/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla vouhotetaan kokoajan ympäristöasioista ja maailman pelastamisesta, mutta nyt kaikkien vauvaperheiden pitääkin ajaa autolla eikä saa käyttää julkisia😂

Voi pysyä ihan siellä kotonakin jos ei osaa sitä pentuaan kasvattaa (eikä itsekään käyttäytyä)....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuskin reaktio ei taatusti ole ainakaan rauhoittanut lasta. Varmaan pelko astui siinä vaiheessa peliin vauvalla ja vielä kauheempi huutoitku.

Vierailija
44/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuski ihmetteli mikä vauvalla on hätänä. Äiti taas ylireagoi ja haluaa kokeilla "somen voimaa" korvauksien toivossa. Voi elämän kevät.

Vierailija
45/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmarra kuljettajaa vaikka hoitanut kolmea omaa vauva a ja kuljettanut bussissa. Mulla oli aina jotain vauvan ruokaa tai vauvalla sopivaa juotavaa tuttipullossa. Ei saa pitaa vauvaa nalkaisena. Ehka rouva bussissa oli joku imettajafanaatikko joka imettaa lapsia kouluun asti eika siksi saa antaa tuttipulloa eika voinut itkevaa yhtakkia imettaakaan bussissa ja lapsi oli ilman ruokaa.

Lasu Asia Jos lapsi. Oin huutaa

Eipä uskoisi, että olet hoitanut kolmea vauvaa. Jos olisit, niin tietäisit, että vauvat voivat itkeä monesta muustakin syystä, kuten väsymys, liian kuuma, liian kylmä, tylsää, liikaa virikkeitä, mahakipu, joku muu kipu, kutittaa, harmittaa jne. Itku on vauvan viestintää, koska he eivät osaa puhua.

Tietenkin voi olla, että olet ratkaissut kaikki itkut syöttämällä vauvaa. Silloin saat lapsesta lohtusyöjän, joka syö aina ja joka lähtöön.

Vierailija
46/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalla vouhotetaan kokoajan ympäristöasioista ja maailman pelastamisesta, mutta nyt kaikkien vauvaperheiden pitääkin ajaa autolla eikä saa käyttää julkisia😂

Voi pysyä ihan siellä kotonakin jos ei osaa sitä pentuaan kasvattaa (eikä itsekään käyttäytyä)....

Vau! Miten olet sun vuoden ikäisen vauvan onnistunut kasvattamaan niin, ettei itke? Kuulisin tosi mielelläni.

Vierailija
47/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti itekkin kirjoitti:

Se kuski ihmetteli mikä vauvalla on hätänä. Äiti taas ylireagoi ja haluaa kokeilla "somen voimaa" korvauksien toivossa. Voi elämän kevät.

Ihmetteli huutamalla?

Vierailija
48/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ammattimaista, että tajusi keskeyttää matkan hetkellisesti, kun matkustajien turvallisuus oli vaarantunut. Ihan oikeasti. Onhan se totta, että liikenteeseen täytyy keskittyä kokoajan 100%, varsinkin ammattikuljettajan kun lastillinen ihmisiä kyydissä (toki kaikkien muidenkin kuskien).

Varmaan oikeasti pelkäsi itsensä ja matkustajien puolesta. Siinä mielessä teki ammattimaisesti. Voihan se olla, että huonon suomen takia ulosanti ollut huonoa ja töykeän oloista.

Mä muuten kerran todistin yhden matkustajanaisen ja ulkomaalaisen kuskin välistä riitelyä. Nainen istui siellä edessä (ei ollu lapsia) ja kuskin kanssa riitelivät englanniksi koko 15min bussimatkani ajan 😂😂 siinä oli muilla matkustajilla kyllä hauskaa seurata tilannetta.

Vierailija
49/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NIIN KAUAN KUN SYNTYVYYS VÄHENEE JA VAUVAT/PIKKULAPSET OVAT HARVINAISIA KATUKUVASSA NIITÄ VIHATAAN .

JA MITÄ ENEMMÄN NIITÄ VIHATAAN NIIN SITÄ VÄHEMMÄN NIITÄ TEHDÄÄN.

Vierailija
50/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammisto ei todellakaan ole kaukana Kartanonkoskesta. Nehän on ihan vierekkäin?

Vierailija
51/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkavaipan vaihtaminen bussissa on hankalaa.

Vierailija
52/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat kuskille. Niin muissakin meluisissa töissä tehdään jos keskittyminen kärsii.

Vierailija
53/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli todistanut kerran ravintolassa, kun joku mummo oli mennyt haukkumaan nuoren äidin, että miten ei osaa lapsiaan kasvattaa ja "kyllä ennen vanhaan lapset osasivat käyttäytyä paremmin ja osattiin kasvattaa" ynnä muuta sairasta tekstiä. Nuori mainen oli ollut silmin nähden hämmentynyt tilanteesta. Mieheni oli ollut myös todella hämmentynyt ja sanoi, ettei sen naisen lapset siellä ravintolassa todellakaan mesonneet tai aiheuttaneet mitään huomiota.

Ihme touhua.

Vierailija
54/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ymmärrän täysin tämän lapsivihamielisyyden, en siis hyväksy sitä, mutta ymmärrän. Varmasti olisi lapset lämpimästi tervetulleita vaikka minne, jos vanhemmat osaisivat opettaa heille miten julkisissa paikoissa käyttäydytään. Mutta ilmeisesti tämä on liian vaativa homma, ainakin kun katselee miten kersat juoksentelee ja riehuu pitkin poikin.

Vierailija
55/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kyllä ihme maa. Missään muussa maassa vihata vauvoja näin paljon 😄 ihan sairasta. Ja olen vieläpä vela itse, en vaan voi ymmärtää tällaista vauva-ja äitivihaa mitä Suomessa on. Ihan hullua.

Mikään tuossa jutussa ei osoita äiti- tai lapsivihaa. Kuski oli huolissaan lapsen huudosta eikä kestänyt ajaa kova parku korvissaan, silloin on parempi pysähtyä. 

Lapsi ei ollut mikään pieni vauva, yli 1-vuotias uhmakohtauksessa = kaksivuotias kutakuinkin. Kävelee itse, puhuu itse ja ymmärtää puhetta. Äiti oli aika taitamaton, jos ei osannut hämätä lasta lopettamaan uhmakarjuntaa. Ilmeisesti esikoislapsi kyseessä (ja kyllä, ekan lapsen kanssa elävät OVAT yleensä aika osaamattomia, muistakaa tämä, arvoisat to be-alapeukuttajat)

Vierailija
56/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloa että äiti yritti kinuta korvauksia

Vierailija
57/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle ja miehelleni lapsia siunaantuu, alkaa ulkomaille muutto käymään kyllä yhä enemmän mielessä. Suhtautuminen esim. Italiassa tai Espanjassa on niin erilaista kuin täällä. Lapset ovat kaikkien silmäterä, pienestä pitäen mukana ravintolaillallisilla jne. Ei todellakaan mitään häpeäpaaluja, joita pitäis kotona piilotella neljän seinän sisällä.

Sama päätee Välimeren maissa myös sitten elämän loppupuoleen. Vanhuksia arvostetaan hurjasti ja hoito on sen mukaista. Elämän lopusta tehdään elämisen arvoista. Toista se on täällä koto-Suomessa, jossa vanhusten hoito on myyty bisneksenä isoille sijoitusfirmoille ja hoito on sen mukaista. Kiitos veroista ja tehdystä työstä, makaa aikas kuluks paskavaipoissa lattialla jos yöllä putoot.

Vierailija
58/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kun tarttuvia epidemioita yms. kulkutauteja ja flunssia on ns.  liikkeellä ,niin on tietystikin aina hieman riskaabelia ottaa aivan pikkulasta mukaan bussiin tai yleensäkään  kuljettaa häntä silloin julkisissa kulkuvälineissä alttiina noille sairauksille ja niiden esim.  pisaratartunnoillle jonkun taudinkantajan aivastaessa . 

Vierailija
59/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau! Miten olet sun vuoden ikäisen vauvan onnistunut kasvattamaan niin, ettei itke? Kuulisin tosi mielelläni.

Tuohan oli uhmaikäinen. Ei mikään vauva todellakaan.

Vierailija
60/181 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ymmärrän täysin tämän lapsivihamielisyyden, en siis hyväksy sitä, mutta ymmärrän. Varmasti olisi lapset lämpimästi tervetulleita vaikka minne, jos vanhemmat osaisivat opettaa heille miten julkisissa paikoissa käyttäydytään. Mutta ilmeisesti tämä on liian vaativa homma, ainakin kun katselee miten kersat juoksentelee ja riehuu pitkin poikin.

Siis mitä h*lvetin superkasvattajia täältä oikein löytyy? Vuoden ikäinen vauva ei todellakaan ole mikään käytöstapojen opettelija. Harva tuossa iässä vielä kävelee, puhetta ei tule, eikä puhetta oikein vielä ymmärräkään.