Masentaa ja ahdistaa opiskelu
Tuntuu ettei musta oo tähän ja oon tyhmä en mä tule valmistumaan ikinä :(
Kommentit (13)
Aina voi mennä oikeisiin töihin AP.
Työelämä on kivempaa kuin koulu. Vähän aikaa.
Monet tuntee samoin. Voit jatkaa ja ehkä alat viihtyä. Jos et, voit vaihtaa alaa. Itse tein niin.
Mihin haluat töihin ? Vain sillä on väliä. Siitä saat motivaatiosi
Käyn töissä opiskelujen ohella. Ala ja aihe kiinnostaa mitä opiskelen mutta ilmeisesti musta ei oo tähän.
Pidätkö kuitenkin alasta, vaikka opiskelu teettää töitä? Mitään sellaista ei pidä opiskella, mistä ei pidä. Kannattaa kuulostella itseään ja olla rehellinen itselleen. Ja uskaltaa vaihtaa, jos ala on itselle väärä.
Paras valinta on yleensä se, jossa voi edelleen kehittää vahvuuksiaan.
Valise ala, johon sinulla on taipumuksia, josta pidät, jota maailma tarvitsee ja josta sinulle tullaan maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö kuitenkin alasta, vaikka opiskelu teettää töitä? Mitään sellaista ei pidä opiskella, mistä ei pidä. Kannattaa kuulostella itseään ja olla rehellinen itselleen. Ja uskaltaa vaihtaa, jos ala on itselle väärä.
Valise ala, johon sinulla on taipumuksia, josta pidät, jota maailma tarvitsee ja josta sinulle tullaan maksamaan.
Kyllä mä pidän tästä mitä opiskelen! Oon aiemmin käynyt tutkinnon läpi josta tiesin heti alussa etten pidä, tästä taas oon innoissani useinkin ja opinnot ovat kiinnostavia, mutta nyt mä en vaan osaa ja oon jumissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä pidän tästä mitä opiskelen! Oon aiemmin käynyt tutkinnon läpi josta tiesin heti alussa etten pidä, tästä taas oon innoissani useinkin ja opinnot ovat kiinnostavia, mutta nyt mä en vaan osaa ja oon jumissa
Onko kyseessä vain jokin yksittäinen vaikea kurssi vai onko sinusta koko ajan tuntunut, että asiat ovat liian vaikeita?
Monissa opinnoissa on jotain niin vaikeaa, että pitää uusia tenttejä montakin kertaa.
Kyllä se siitä. Joskus ihmisillä on vaikeampia vaiheita elämässä. Ole hyvä itsellesi. Tsemppaa itseäsi kannustavilla ajatuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä vain jokin yksittäinen vaikea kurssi vai onko sinusta koko ajan tuntunut, että asiat ovat liian vaikeita?
Monissa opinnoissa on jotain niin vaikeaa, että pitää uusia tenttejä montakin kertaa.
En sanoisi niinkään kurssi, ehkä enemmänkin menetelmä jolla tehtävä tulee tehdä enkä löydä mistään apuja tähän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siitä. Joskus ihmisillä on vaikeampia vaiheita elämässä. Ole hyvä itsellesi. Tsemppaa itseäsi kannustavilla ajatuksilla.
Mukavasti sanottu, kiitoksia!
Lisäks kauhee huijarisyndrooma, miten oon edes päässyt sisälle koko kouluun