Miehen lapsi penkoi tavaroitani ja löysi sopimatonta materiaalia
ja mies sanoo että se on minun vikani,koska sellaista pidän laatikossani.Kumpi oikeassa? Miehellä itsellän on myös sellaista materiaalia,mutta kun ne sattuivat olemaan minun,niin....
Kommentit (25)
Tuohan oli tosi hyvä juttu, että lapsi löysi ne välineet. Nimittäin jos ei vielä tiennyt, että te käytätte huumeita. Kertoo varmasti koulussa asiasta ja hänestä tehdään lastensuojeluilmoitus. Hyvä.
Mitä tulee siihen, kenen vika, että vehkeet löytyivät, niin teidän kummankin tietenkin. Miehen olisi pitänyt opettaa lapselle, että toisten tavaroita ei pengota, mutta sinun pitäisi tajuta, että kaikista puolusteluistasi huolimatta olet rikollinen ja jos haluat sen pitää piilossa, pidä sitten rikoksentekovälineesi poissa.
Lapsille vaaralliset välineet pidetän sellaisessa paikassa että lapsella ei ole mahdollisuutta saada niitä käsiinsä. Teidän MOLEMPIEN vika, sekä sinun että miehesi (ei lapsen) koska molemmat pidätte tuollaista materiaalia paikassa johon lapsi pääsee katsomaan.
Vastuutonta touhua.
10-vuotias pääsee ihan mihin haluaa täällä joten jemmat ovat aika vähissä.Tavarat olivat minun tavaroideni "seassa",joten olen olettanut että saavat olla rauhassa,koska tavarat ovat minun,eivätkä mieheni.Lisäisin vielä että emme pidä käytettyjä välineitä,koska meillä on varaa hommata uusia,eikä näin ole mitään verivaaraa,kuten joku tuolla esitti.Ja kuten sanoin,lapsi on epäillyt jotain(kysyi minulta kerran)ja ohjeistin miestä valaisemaan tilannetta,mutta tuskin tuo mitään tekee.Uskon ettei lapsi puhu tästä,tuntuu vähän häpeävän isäänsä joskus tai oikeastaan tämän tekemisiä.ap
[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 11:20"]
10-vuotias pääsee ihan mihin haluaa täällä joten jemmat ovat aika vähissä.Tavarat olivat minun tavaroideni "seassa",joten olen olettanut että saavat olla rauhassa,koska tavarat ovat minun,eivätkä mieheni.Lisäisin vielä että emme pidä käytettyjä välineitä,koska meillä on varaa hommata uusia,eikä näin ole mitään verivaaraa,kuten joku tuolla esitti.Ja kuten sanoin,lapsi on epäillyt jotain(kysyi minulta kerran)ja ohjeistin miestä valaisemaan tilannetta,mutta tuskin tuo mitään tekee.Uskon ettei lapsi puhu tästä,tuntuu vähän häpeävän isäänsä joskus tai oikeastaan tämän tekemisiä.ap
[/quote]
Lukollinen kaappi, oikeasti hankkikaa sellainen. Vaikka välineet olisivat puhtaita, niin lääkkeet pidetään aina poissa lasten ulottuvilta.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 10:59"]
No itseasiassa lääkevälineitä ne onkin.Ja kyllä lapsi on jotain aavistellut aiemminkin(kuinka tyhminä pidätte lapsia?)joten isäuva pysynee samana.En usko että lapsen äiti mihinkään ilmoittaa,onhan hän tiennyt miehen ongelmat jo vuosia,ja vaikka tilanne kuulostaa pahalta ei se sitä oikeasti ole.Ihmisten mielikuvat taitavat istua tiukassa mitä tulee narkkareihin,mutta voin sanoa että olemme suht normaali työssäkäyvä pariskunta.
[/quote]
Silti suosittelen sanomaan lapselle niitä lääkevälineistä, kun lapsi on teini-ikäinen voi olla aiheellista kertoa että kyse on huumausainevälineistä, ei aiemmin. Mutta hankkikaa oikeesti se lukollinen lääkekaappi (vaikka krippikseltä) noille välineille, ettei lapsi keksi kokeilla tm niitä.