Miehen lapsi penkoi tavaroitani ja löysi sopimatonta materiaalia
ja mies sanoo että se on minun vikani,koska sellaista pidän laatikossani.Kumpi oikeassa? Miehellä itsellän on myös sellaista materiaalia,mutta kun ne sattuivat olemaan minun,niin....
Kommentit (25)
Minkä ikäinen lapsi? Eikö miehesi (tai sinä) ole opettanut lapselle ettet toisten tavaroita/kaappeja/laatikoita saa penkoa?
Mihin sinun pitäisi henk.kohtaiset tavarat tunkea miehen mielestä? vuokrata joku varasto tai hommata kassakaappi?
10-vuotias lapsi kyseessä,ja olin tuolloin kaupassa ja kun tulin kotiin mies piti minulle puhuttelun.Mutta vahinko oli jo tapahtunut eikä mies selittänyt lapselle ahdistavasta materiaalista mitään,ja siinä sitten riideltiin kenen vika se oli.No varmaan olisi hyvä pitää sellaiset jutut vaikka lukkojen takana,mutta mielestäni se on miehen päätös ja asia.
No mutta kerro ihan rehellisesti, et iskällä on pieni muna ja sä tarvit isompaa.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 19:59"]
No mutta kerro ihan rehellisesti, et iskällä on pieni muna ja sä tarvit isompaa.
[/quote]
löysi huumausaine välineitä.
Olet ilmeisesti provo.
Jos on pakko käyttää huumeita niin välineet on syytä pitää pois lasten ulottuvilta. Ellei tarkoituksena ole opettaa lapselle jo alusta alkaen että huumeiden käyttö on ihan OK.
Käytämme huumeita,mutta lapsen aikana piilossa mikäli on pakottava tarve.
Kaikkihan vähän poikkeva täällä on heti provo.Nyt se pää pois perseestä! Ja huumeiden käytöstä en ole mitään kysynyt,sille voin tehdä omat ketjut,mutta tämä tilanne oli mielestäni niin kamala,ja mieskin vaan syyttää minua.No nytpä sitten lapsikin tietää.
Hui, olette kamalia ihmisiä! Ette varmaan saa enää lasta pitää luonanne, joten ...
eli kyllä yhteishuoltajuus tai mikä onkaan kyseessä ,tulee katkeamaton tuohon.
LOPETTAKAA huumeiden käyttö heti! Ei muuta sanottavaa! Huhhuh! Lapsiparka!
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 20:12"]
Olet ilmeisesti provo.
Isä pitää välineitään paikassa x ja minä paikassa y ja koska suurimman osan aikaa olemme kahdestaan,niin isä ei näe tarvetta sen kummemmin näitä piilotella.Ennekuin nyt ilmeisesti.
Jos on pakko käyttää huumeita niin välineet on syytä pitää pois lasten ulottuvilta. Ellei tarkoituksena ole opettaa lapselle jo alusta alkaen että huumeiden käyttö on ihan OK.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 20:17"]
Hui, olette kamalia ihmisiä! Ette varmaan saa enää lasta pitää luonanne, joten ...
eli kyllä yhteishuoltajuus tai mikä onkaan kyseessä ,tulee katkeamaton tuohon.
LOPETTAKAA huumeiden käyttö heti! Ei muuta sanottavaa! Huhhuh! Lapsiparka!
[/quote]
ei tämä ole mikään moralisointi ketju,mene muualle möykkäämään! Ja meidän huumeidenkäyttö ei sulle kuulu,lapsi käy kuitenkin niin harvoin!
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 20:13"]
Käytämme huumeita,mutta lapsen aikana piilossa mikäli on pakottava tarve.
[/quote]
No sitten alkuperäiseen kysymykseen vastaus: Vahinkoja sattuu mutta tämä vahinko oli sinun vikasi (jos siis tappelette siitä kenen syy). Miehesi pitää omat kamansa poissa lapsen ulottuvilta ja sinun pitää ymmärtää, että lapsi voi uteliaisuuttaan penkoa paikkoja. Miehesi huolimattomuutta oli antaa lapsen penkoa, mutta hän ei voinut tietää sinun pitävän huumevälineistöä helposti löydettävässä paikassa.
Vaikka omat tavarasi muuten olisivat avoimessa pahvilaatikossa niin lapsille vaaralliset lääkkeet, aseet ja huumeet pidetään poissa lasten ulottuvilta. Jos näin ei ole niin lapsi ei valvomattomasti saa olla asunnossasi.
Pidä huoli siitä, että sama ei tapahdu uudelleen. Nyt kun lapsi tietää että salaisuuksia on niin lukollinen laatikko on aivan pakollinen asia. Kun teillä lapsia on niin tuosta tavasta pitäisi kyllä molempien hankkiutua eroon niin pian kuin mahdollista. Näin siis varsinkin, jos käyttämänne huume on jotakin ruohoa kovempaa kamaa.
Vitun narkkarit, pistäkää ne tavarat piiloon sillon kun se lapsi on siellä.
Miten selitätte jos lapsella todetaan c hepa joka tullu teidän värkeistä?????
Miehellä on ihan yhtä helpossa jemmassa välineensä,emme koe tarvetta niitä piilotella ja tiedämme kyllä molemmat toistemme "piilot" joten en voi ottaa tästä syitä niskoilleni.Mies ei ole erityisen varovainen missään enkä minä jaksa välittää,kun ei näköjään kukaan muukaan välitä.Tavarat ovat kyllä piilossa,mutta tarviiko sitä joka paikkaan mennä nuuskimaan?
Aika älytön juttu! No, ongelma on osin jo ratkaistu. Lapsi kertoo äidilleen ja äiti sosiaalihuoltoon. Kun lapsi on teillä, tulee poliisi kotietsintään ja lapsi otetaan huostaan ja äitinsä saa yksinhuoltajuuden, isä enintään valvotut tapaamiset jossain muualla kuin kotona.
Pidä vaan välineet ihan näkyvissä, ei sitä lasta teillä enää näy.
Vielä pakko jatkaa hetken, kun tuntuu, että suhtaudut tähän aika idioottimaisesti. Teet jotain laitonta. Huumeiden käyttö on laitonta. Niin on muuten murhakin. Jos murhaajan lapsi löytää aseen, itkeekö se murhaaja sitä, että ase on löydetty vai sitä, että hän paljastuu murhaajaksi?
Minun käy kovasti sääliksi lasta, jonka isäkuva meni juuri palasiksi.
Lapselle selitätte että ne olivat lääkevälineitä joihin ei saa koskea. Sitten hankitte lukollisen lääkekaapin, jossa säilytätte välineet aina kun lapsi on kylässä (ja avain jommalla kummalla kotiavainten kanssa samassa paikassa)
Mä en käsitä että joku pitää lapsille vaarallista aineistoa lapsen ulottuvilla. Esim. lääkkeet ja aseet pidetään aina lukitussa kaapissa. Jos käytät huumeita, mikä on siis ensiksikin LAITONTA ja toisekseen todella vaarallista lapselle, niin totta kai sun pitää pitää vehkeet lukkojen takana. Miehesi on tässä aivan oikeassa!
Mutta ei kuulosta kovin vastuulliselta kaverilta itsekään kun on valmis panemaan oman isyytensä noin riskille - mitä jos tosiaan poliisit tulevat ja tekevät kotietsinnän, ja seuraksena on vankeutta. Eikö se ole lapsen isäkuvalle vieläkin huonompi juttu? Ja vaikka sä et haluakaan kommenetteja omasta huumeittenkäytöstäsi, niin luuletko tosiaan että ihmiset pitää miehen 10 v. lasta huonostikäyttätyvänä ja sun toimintaasi täysin OK:na? Hei, herää todellisuuteen! Lapset on lapsia ja aikuisten pitäisi olla aikuisia...
No itseasiassa lääkevälineitä ne onkin.Ja kyllä lapsi on jotain aavistellut aiemminkin(kuinka tyhminä pidätte lapsia?)joten isäuva pysynee samana.En usko että lapsen äiti mihinkään ilmoittaa,onhan hän tiennyt miehen ongelmat jo vuosia,ja vaikka tilanne kuulostaa pahalta ei se sitä oikeasti ole.Ihmisten mielikuvat taitavat istua tiukassa mitä tulee narkkareihin,mutta voin sanoa että olemme suht normaali työssäkäyvä pariskunta.
Tietenkin lapsen vika, ei mitään asiaa toisten laatikoille. Miestä voi syyttää, kun ei vahtinut lasta.