Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Pahin/ärsyttävin kielioppivirhe?
08.03.2013 |
-kaikki yhdyssanavirheet
-enääN
-opiskelia, ompelia jne
Kommentit (64)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tuntuu, että tämä on juuri nyt yleistymässä. Ainakin tv:ssä taas sanottiin. "Pystyä laskeutua." Eih!
Ärsyttää kaikki substantiivien päätteiden poistaminen. Kai se tulee jostain ruotsin kielestä ("ruotsikielestä"), tai muunkielisiltä. Esim. Ennen sanottiin kaupungin keskusta. Nykyisin kaupunkikeskusta.
Alue: Aihe vapaa
Nykyään sallitaan kirjoitettavan alkaa tekemään. Aikaisemmin se oli alkaa tehdä.