Tyttöystävä ei siivoa kotona
Olemme reilu 20v avopari. Tyttöystävä muutti luokseni suoraan vanhempien luota pari vuotta sitten. Vielä kun asuin yksin niin pidin asunnon aina viiimeisen päälle siistinä. en sietänyt sotkua ja epäjärjestystä. Tilanne kuitenkin muuttui pari vuotta sitten kun tyttöystävä muutti luokseni. huomasin että häntä ei siivoaminen kiinnosta. Hän ei ikinä ottanut imuria tai vessaharjaa oma-aloitteisesti käteen. Esimerkiksi tällä hetkellä tilanne on se että jääkaappi haisee mädälle ja roskis on viimeksi viety ulos 2vk sitte, lattia on imuroitu kuukausi sitten ja lattiaa ei ole pesty yli vuoteen.
Kommentit (30)
Siis et säkään kyllä taida mikään siivoushullu olla jos lattiat on pesty vuosi sitten viimeksi.
Teidän pitää jakaa tehtävät.
Saatte itse valita. Imurointi vai lanttian pesu?
Ja tiskit aina jokatoinen kerta.. ja näin edespäin.. Roskat voit viedä ihan itse. Tytöt ei tykkää viedä roskia.
Paitsi mä joudun viedä ku mun mies tykkää siitä vielä vähemmän. Mut se tiskaa,mä en.
Näytä sille tää ketju, niin ehkä jopa innostuu!
http://www.vauva.fi/keskustelu/1139861/ketju/mita_saastovinkkeja_arkielamassa_muut_kummastelee_
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 23:06"]
jäi viesti äsken kesken.. tilanne on siis se etten jaksa enää itsekkään siivota kovin paljoa kun en halua olla ainoa joka siivoaa. en haluaisi erota mutta en tiedä mitä tekisin. pitäisikö ehdottaa tyttöystävälle omaan asuntoon muuttamista? huomenna aion tyhjentää koko jääkaapin roskiin, putsata sen kunnolla ja vetää töpselin irti seinästä. siinäpähän sitten ihmettelee :)ap
Ei millään pahalla, mutta kannattaa moinen nainen jättää heti alkuunsa. Mullakin välillä vituttaa ku akka ei siivoa oma-aloitteisesti tarpeeksi, itellä pitäs tehdä suurin osa. Silloin se omakin siivous vähenee, kun ei viitsi olla aina yksin siivoamassa.
Jos akka on poissa, kämppä on kyllä kondiksessa kun ei jaksa paskoja yksin katella
Mies
[/quote]
ap täällä taas..
Työskentelen osan päivästä kotona ja yöt työpaikalla muualla. tänään tyttöystävä tuli kysymään että voiko tehdä jotakin. sanoin että voisi siivota asunnon. niin hän lähtikin siivoamaan.. puoli tuntia myöhemmin menin katsomaan niin hän nukkuikin sohvalla. oli tuossa ajassa tyhjentänyt roskiksen mutta ei ollut vienyt sitä ulos ja kerännyt pöydillä lojuvat tavarat yhteen nippuun. ei puhettakaan että roskat olisi viety ulos, lattiaa imuroitu jääkaappia tyhjennetty pilaantuneista ruuista tai esim astioita tiskattu. kello 21,30 hän heräsi kun olin lähtemässä töihin. hän sanoi lähtevänsä vanhempien luokse saunaan. kysyin että ai sitten kun on siivottu niin hän vastasi että luulenko minä että hän kerkeää siivoamaan enää. siihen sanoin että palkataan siivooja joka käy 1-2krt viikossa. oli hyvän näköinen ilme tytöllä:)
Tuo nainen ei opi ikinä ihmisten tavoille. Nimerkillä kokemusta on.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 23:10"]
jos pyydän tyttöstävää siivoamaan niin saan usein vastaukseksi että siivoa itse. niin monesti teenkin mutta en vain jaksa enää olla lähes aina se joka siivoaa yksin. teen kahta työtä pitkää päivää joten aina ei yksinkertaisesti ole edes aikaa. tilanne ahdistaa. onko erilleenmuutto ratkaisu?
ap
[/quote]
Kuinka paljon sä siivoat itse, kun jääkaappi haisee mädältä ja lattiaa ei ole pesty vuoteen?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 23:18"]en ole itse mikään siivousfriikki mutta pidän siististä kodista. tyttöystävän kotitalossa on ihan perussiistiä mutta vanhemmat ovat jotain tavaran hamstraajia. asunto on täynnä tavaraa. mitään ei heitetä koskaan pois. tavaraa on kaikki pöydät ja kaapit täynnä. mm. tyhjiä jugurttipurkkeja ja 10v vanhoja ikean kuvastoja. onkohan tuo voinut vaikuttaa käsitykseen siisteydestä?
ap
[/quote]
Porvoosta hei vaan. Kukaan normi-ihminen , vaikka laiskottaisikin , ei jätä lattiaa vuodeksi pesemättä. Tässä puhun siis sinusta, joka pitää siisteydestä . Keksi uusi juttu.
Kuulostaa kovin tutulta, tosin meillä se on mies joka on kovin laiskanpuoleinen mitä tulee kotitöihin. Jaksan kuitenkin suht vähällä nalkutuksella pitää kämpän siistinä omin voimin kun itse olen kotosalla ja mies käy töissä, tosin siltikin välillä ärsyttää siivota selkeästi toisen aikaansaamia sotkuja.
Kyllä on ap:n tyttöystävä kotona helpolla päästetty jos ei siellä ole oppinut esim. oman huoneensa siisteyttä ylläpitämään! Luulisi että jokainen nainen osaa edes perus siistinä ympäristönsä pitää, vaan taitaa olla tuokin menneen talven lumia.
Suosittelisin ap:lle että teet selväksi muijallesi että OMAT SOTKUT siivoaa kumpainenkin: omat astiat tiskataan saman tien, omat likapyykit viedään pyykkikoriin itse jne. Sitten mustaa valkoisella paperille kirjaatte ylös ne kotityöt: pyykin pesun, roskien viennin, imuroinnin, lattioiden pyyhkimisen ja sovitte että kumpi tekee minkänkin homman ja vaihtakaa vuoroja sitten vuoroviikoin vaikkapa, niin ei kyllästy kun joutuu aina olemaan se joka imuria heiluttaa. Ja teette siitä nyrkkisäännön että kun kaupassa käytte ja jääkaapin täytätte niin silloin käydään se kaappi läpi ja heitetään vanhentuneet jutut sieltä pois. Ei pitäisi olla vaikeaa.
Ei sitä muijaa heti dumpata tarvitse vaikka on liian helpolla päässyt, kunnon koulutukseen nainen vaan. ;)
Sehän se tärkeintä olisi että saisitte ensin kaiken kertyneen sotkun kuosiin niin sitten olisi helpompaa tuo siisteyden ylläpitokin!
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 23:35"]Muutti "sinun luo", eli ei ole edes hänen kotinsa. Miksi sitä nyt muitten nurkkia siivoaisikaan?[/quote]
Komppaan tätä:D!
Lopeta tommonen älytön kahden työn teko ja hoida sitä parisuhdettas. Siivoa sinä, olethan mies ja voimiltasi vahvempi.Kyllä se nainen aina oman osansa perheen taakasta kantaa. Reipastu ja jätä rooliajattelu, sillä se on historiaa.