Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin lapset laittaisivat Suomen budjetin uusiksi: Petteri Orpo ulos ikkunasta ja työttömille ei yhtään rahaa

Vierailija
27.06.2026 |

SuomiAreenan työpajoissa lapset ja nuoret pääsivät sukeltamaan yhteiskunnallisen päätöksenteon maailmaan ja samalla Suomen talous kuntoon ja budjetti laitettiin lasten voimin uusiksi.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/lapset-pistivat-suomen-budjetin-uus…

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulos ikkunasta? Mistähän tuollaista ovat oppineet, ihan kotoako kenties.

Vierailija
2/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ikkunasta ulos? Onkohan pojilla venäläiset sukujuuret? Tuo työttömätkyykkyynjakadulleasumaan -asenne on kylläkin ihan puhdasta kokkariasennetta. Pojat tosin saattavat muuttaa mielensä kuhan jäävät tulevaisuudessa itse työttömiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla espoolaislapsia

Vierailija
4/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyttä on vain maissa joissa työttömät saavat työttömyystukea. Muissa maissa on täystyöllisyys. 

Vierailija
5/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyttä on vain maissa joissa työttömät saavat työttömyystukea. Muissa maissa on täystyöllisyys. 

Kapitalistisessa järjestelmässä on aina työttömiä, sillä systeemi ei toimi ilman liikkuvaa työvoimaa. Ainoa järjestelmä missä on "täysityöllisyys" on sosialismissa.

Vierailija
6/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja keksi tuon ei työttömille yhtään rahaa omasta päästään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedekoulu? Onpa vaikea löytää tuostakin mitään taustatietoja että kuka tuon on perustanut ja miksi. Tuo on yksityinen porukka joka saa julkista rahaa, mutta yhteystietoina lähinnä sähköposti?!?!

Tukijoina julkisia tahoja ja sitten näemmä samsung yhteistyökumppanina.

Vierailija
8/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulos ikkunasta? Mistähän tuollaista ovat oppineet, ihan kotoako kenties.

En tiedä, mutta en ole myöskään ajatusta vastaan🤭🤭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyttä on vain maissa joissa työttömät saavat työttömyystukea. Muissa maissa on täystyöllisyys. 

Kapitalistisessa järjestelmässä on aina työttömiä, sillä systeemi ei toimi ilman liikkuvaa työvoimaa. Ainoa järjestelmä missä on "täysityöllisyys" on sosialismissa.

On aika iso ero normaalin työttömyyden ja tämän suomen tarkoituksella ylläpidetyn liki 30% työttömyyden välillä (jos työllisyysaste pyörii 70% tienoilla kun naapureissakin se on yli 80%.

Ja ei, tää ei ole oikeiston hanke kun sama suurtyöttömyys on jatkunut ties kuinka monen demarihallituksenkin läpi. 

Vierailija
10/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulos ikkunasta? Mistähän tuollaista ovat oppineet, ihan kotoako kenties.

En tiedä, mutta en ole myöskään ajatusta vastaan🤭🤭

Niin, tää on näitä teidän moskovan ideoitanne. 

Jännä muuten miten moskovan kaarti on aina niin väkivaltaista kuten amerikassa trumpin mellakkajoukot vaalihäviön jälkeen tai suomessakin anarkoriehunta vähän väliä joka paikassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyttä on vain maissa joissa työttömät saavat työttömyystukea. Muissa maissa on täystyöllisyys. 

Sivistysmaissa rikollisen uraa ei lasketa työllisyydeksi. Eli ei toimisi Suomessa.

Vierailija
12/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyttä on vain maissa joissa työttömät saavat työttömyystukea. Muissa maissa on täystyöllisyys. 

Kapitalistisessa järjestelmässä on aina työttömiä, sillä systeemi ei toimi ilman liikkuvaa työvoimaa. Ainoa järjestelmä missä on "täysityöllisyys" on sosialismissa.

Meneppä jonnekin Uruguaihin. Ei siellä voi olla työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyttä on vain maissa joissa työttömät saavat työttömyystukea. Muissa maissa on täystyöllisyys. 

Kapitalistisessa järjestelmässä on aina työttömiä, sillä systeemi ei toimi ilman liikkuvaa työvoimaa. Ainoa järjestelmä missä on "täysityöllisyys" on sosialismissa.

Sosialismi on toimiva järjestelmä niin pitkään, kun muilla on rahaa

Vierailija
14/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyttä on vain maissa joissa työttömät saavat työttömyystukea. Muissa maissa on täystyöllisyys. 

Kapitalistisessa järjestelmässä on aina työttömiä, sillä systeemi ei toimi ilman liikkuvaa työvoimaa. Ainoa järjestelmä missä on "täysityöllisyys" on sosialismissa.

Meneppä jonnekin Uruguaihin. Ei siellä voi olla työtön.

Sielläkin on ihmisiä joilla ei ole töitä tai tulevaisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän