Junassa 1kk vauvan kanssa yksin?
Esikoinen kyseessä. Asumme 2 h junamatkan päässä Hgistä. Olisi ihana piipahtaa Hgissä vanhempiani tapaamassa ja Hulluilla päivillä. Joko päiväseltään tai yksi yö. Onko realistista vai koko ajatus ihan epärealistinen? (siis jos oma ja vauvan vointi ok).
Kommentit (22)
Hyvin onnistuu, kun varaat paikan osastosta, johon saa vaunut lähelle.
Vaipanvaihto onnistuu hyvin vessassa, siellä on hoitopöytä.
Itse olen matkustanut paljonkin junalla vauvan kanssa ilman ongelmia.
on realistista! kannattaa junalippua ostaessa pyytää invaliidi paikkaa. Rattaat saa oman penkin eteen niin ei tarvitse vaavia koko aika sylissä pitää =)
Yhden vauvan kanssa on helppoa matkustaa. Miksi edes epäröit?
Miten niin onko realistista? Sama kai se on junan penkillä istua ku missä muualla vaan? Tottakai onnistuu mut yritäpä tehä sitä 2-3 vuotiaan kanssa ni on jo vaikeempaa.
mikäs siinä 2-3 vuotiaan kanssa matkaamisessa on hankalaa? :)
Ainakin IC:ssä on lasten osasto,yläkerrassa leikkipaikka ja alavaunussa tilaa myös vaunuille ja vieressä vessa missä hoitoalusta. Ja taitaa olla pullonlämmityskin, mikäli et imetä. Itse matkustin vanhempia tapaamaan 4 h junalla kun vauva oli alle kk ikäinen. Minulla vauva oli turvakaukalossa mukana kun olimme hommanneet vaunut myös mummolaan.
"Ihana piipahtaa hulluilla päivillä 1kk vauvan kanssa (ja 1kk synnytyksen jälkeen)."
Mistä näitä hulluja piisaakin? Joo, ota sit ehdottomasti ne hyökkäysvaunut mukaan sinne hulluille päiville. Mä en suosittele kenellekään hulluille päiville menemistä, en lapsen kanssa enkä ilman. Ihan hullu ajatuskin!
Ja lapsi ei ole siis vielä edes syntynyt, joten sulla ei ole vielä mitään käsitystä siitä, tekeekö sun mieli istua 1kk synnytyksen jälkeen vielä missään, kuljetko itsekin vaipan kanssa, onnistuuko imetys jne.
No on kai se nyt eri asia matkustaa liikkuvaisen 2-3 vuotiaan kanssa ku kuukauden ikäisen, melkein koko ajan turvakaukalossa tai vaunuissa nukkuvan, vauvan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 09:52"]
Koska ne hullut päivät on?
[/quote]
Huhtikuun eka v-loppu
Hullut päivät on 3.-7.4. tai 10.14.4.
Kiitos kannustuksesta! Tämä siis, jos kaikki menee hyvin.
Pelkään, että olen niin arka muuten lähtemään, että vasta kesällä sitten miehen kanssa autoilemaan uskaltaudun reissuun. Ja Hulluilla päivillä ihan vain piipahdus. Juu, yhdistelmävaunut aion ottaa ja ajaa ihmisten päälle...;) Mieltä piristäisi jo se, että pääsisi äidin/siskon/ystävättären kanssa Stockan kahvilaan puoleksi tunniksi istumaan ja katsoman ihmisiä, kun täällä maalla ei ole puoleen vuoteen oikein niitä nähnyt...:)
terv ap (rv 40).
Vauvan kanssahan on helppo matkustaa! Itselläni on vauvan lisäksi 4- ja 5-vuotiaat, tässä kokoonpanossa jo tulee mietittyä mihin VIITSII ilman toista aikuista lähteä, onnistuu kyllä siltikin.
Juna ihan ok, hullut päivät jättäisin vauvan osalta väliin.
Mietin itsekinHullujen päivien osuutta vauvan kannalta.
Vanhempani asuvat Stockan lähestulkoon naapurissa, mutta en auvaa raaskisi silmistäni päästää. Jollei sitten jo keväinen ilma ulkona ja äiti ulkoilisi/istuisi rauhallisessa kahvilassa Stockan ulkopuolella siinä lähellä sillä aikaa. Toisaalta, pienellä olisi vielä äidiltä vasta-aineita eli sairastumisriski ei niin iso kuin muutamaa kk:tta vanhemman.
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 10:21"]
Mietin itsekinHullujen päivien osuutta vauvan kannalta.
Vanhempani asuvat Stockan lähestulkoon naapurissa, mutta en auvaa raaskisi silmistäni päästää. Jollei sitten jo keväinen ilma ulkona ja äiti ulkoilisi/istuisi rauhallisessa kahvilassa Stockan ulkopuolella siinä lähellä sillä aikaa. Toisaalta, pienellä olisi vielä äidiltä vasta-aineita eli sairastumisriski ei niin iso kuin muutamaa kk:tta vanhemman.
Vauva kun nukkuu vaunuissa niin se ei välitä onko hulluilla päivillä vai missä. vaatteet auki ettei tule kuuma ja vaikka harsoa vaunujen luukulle jos et valoa halua sinne sisään. Sinne vaan sekaan. Tietenkin jos äitisi tuniin kaks pystyisi vauvan kanssa olemaan niin ihanahan se olisi käydä "tuulettumassa" ja penkomassa ihan olan takaa.
Ap
[/quote]
Matka menee varmasti helposti, itsekin olen vastaavan reissun heittänyt melkein vastasyntyneen kanssa ja matkustanut siitä alkaen paljon yksin lapsen ja myöhemmin lasten kanssa lentokoneella ja junalla.
Hullut Päivät jättäisin vauvan osalta väliin jo ihan siksi, että tuskin saat niistä itsekään kauheasti irti vauvan ja vaunujen kanssa siinä tungoksessa.Hisseihin ei mahdu ja eteneminen on hidasta ja luultavasti noin pienen kanssa hermoilet kuitenkin väh'n sitä että vauva alkaa huutaa :). Kuulostaa paljon paremmalta vaihtoehdolta se, että äitisi kävelisi vauvan kanssa lähistöllä, olethan kuitenkin puhelimen päässä. Jos kaikki menee sopivasti, vauva on hyvä nukkumaan vaunuissa (juu, tiedän mainiosti että kaikki eivät ole) varsinkin jos ne pysyvät liikkeessä. Näin molemmilla olisi mukavampi reissu.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 10:21"]
Mietin itsekinHullujen päivien osuutta vauvan kannalta.
Vanhempani asuvat Stockan lähestulkoon naapurissa, mutta en auvaa raaskisi silmistäni päästää. Jollei sitten jo keväinen ilma ulkona ja äiti ulkoilisi/istuisi rauhallisessa kahvilassa Stockan ulkopuolella siinä lähellä sillä aikaa. Toisaalta, pienellä olisi vielä äidiltä vasta-aineita eli sairastumisriski ei niin iso kuin muutamaa kk:tta vanhemman.
Ap
[/quote]
Miten jollain voi olla noin suuri hinku Stockalle ja vielä hullujen päivien aikaan?
Sinne kahvilaankin kannattaa mennä joskus vähän rauhallisempaan aikaan.
AP kuuluu varmaan niihin, jotka "viihtyy" tulevaisuudessa kaikki lauantait kauppakeskuksissa (tai siellä stockalla) perheen kanssa.
Helppoa on, kuten ketjusta onkin jo käynyt selville. Minä kuljin vanhempieni luo useinkin 400 kilsan päähän junalla, parhaimmillaan yhtälössä oli mukana 2-vuotias, vauva ja koira.
[/quote]
Miten jollain voi olla noin suuri hinku Stockalle ja vielä hullujen päivien aikaan?
Sinne kahvilaankin kannattaa mennä joskus vähän rauhallisempaan aikaan.
AP kuuluu varmaan niihin, jotka "viihtyy" tulevaisuudessa kaikki lauantait kauppakeskuksissa (tai siellä stockalla) perheen kanssa.
[/quote]
Mitä vikaa on "viihtyä" vauvan / lapsen kanssa kauppakeskuksissa? Me ainakin viihdymme ainakin sateisina päivinä. En ymmärrä mitä vikaa on liikkua ihmisten ilmoilla. AP sanoi asuvansa maalla, joten hän nyt tuskin usein pääsee hengaamaan ihmisten ilmoille
Hyvin pärjää, itse olen ollut lentokoneessa alle kahden kuukauden ikäisen kanssa.