Onko järkeä jatkaa suhdetta? Avovaimon heikko osaaminen
Elikkäs ennen kuin kukaan ehtii sanomaan, että en arvosta avovaimoani , niin voin kertoa, että rakastan häntä yli kaiken.
No, asiaan. Olemme olleet avovaimon kanssa viisi vuotta yhdessä. Meillä on mukavaa yhdessä ja asiat sujuvat mallikkaasti, no, melkein ainakin. On kuitenkin tullut vastaan asioita, mitkä häiritsevät. Avovaimoni ei ymmärrä esimerkiksi politiikasta yhtään mitään eikä hänen kanssaan asiasta voi keskustella. Hän ei osaa matematiikkaa, eikä osaa kertotauluja, ei potenssilaskuja eikä muutakaan. Hän joutui jättämään työpaikkansa, koska hän ei osannut käyttää eri tietokoneohjelmia. Ruuan tekeminen on hidasta ja hänen täytyy useamman kerran kysyä , että paljonko mitäkin laitetaan. Hän ei sisäistä asioita yhtään. Hän ei myöskään osaa englantia oikeastaan yhtään. Jos jotain yrittää, niin lausuminen on karmean kuuloista. Avovaimoni ei myöskään osaa uida, vaikka uimaopettaja opettanut häntä. En halua olla ilkeä, mutta nuo asiat vaivaavat minua. Jatkaisitteko suhdetta?
Kommentit (202)
Olet kuitenkin viisi vuotta onnistunut elämään hänen kanssaan joten joskus on varmaan ollut ihan mukavaakin? Jotkut asiat ilmeisesti sujuvat? Jos hän on hyvin arvosanoin päässyt lukiostakin,nin ei hän nyt mikään ihan täysin vajaa ole.
Oletko kenties tyytymätön itseesi? Onko sinulla kavereita joiden kanssa puhua politiikasta?
Oli vaimo vaikka kuinka kehno uimaan ja kielitaidotonkin, ei hän ansaitse noin pönttöä miestä. Ero vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet taidot rapistuvat, kun niitä ei tarvitse käyttää. Esimerkiksi juurikin matikka ja kielet. Politiikka joko kiinnostaa tai ei, onko tämä sinulle tärkeä aihe ja kiinnostuksen kohde? Onko teillä muita yhteisiä kiinnostuksen kohteita? Uimataito varmaan on hyvä olla olemassa, mutta itsekin olen vähän kuin kivi vedessä. Sen verran osaan räpiköidä, että en ehkä 10 minuutissa vielä huku.
Jatkan: Tietotekniikasta sen verran, että sekin riippuu kuinka paljon sitä käyttää ja/tai onko siihen liittyvää koulutusta. Itselläni on koulutusta useista ohjelmista, mutta p*erkele, excel on jostain hornasta. Sen kanssa hakkaan päätä seinään.
Näinpä. Totta puhut! Kiitos asiallisesta kommentistasi. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet kuitenkin viisi vuotta onnistunut elämään hänen kanssaan joten joskus on varmaan ollut ihan mukavaakin? Jotkut asiat ilmeisesti sujuvat? Jos hän on hyvin arvosanoin päässyt lukiostakin,nin ei hän nyt mikään ihan täysin vajaa ole.
Oletko kenties tyytymätön itseesi? Onko sinulla kavereita joiden kanssa puhua politiikasta?
No ei tietenkään ole! Olen tyytymätön, koska ne vähäiset asiat, mitä osaa todella hyvin ei ole hänen vahvuus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän on pakko olla trolli :D
Aloitat keskustelun jossa mainitset huonoja puolia vaimostasi ja miten kyseiset asiat häiritsevät. Harkitset jopa eroa. Sitten vastaat hyökkäävästi ja ylistät häntä neroksi. Sitten sanot että teitä kiinnostaa eri asiat... miksi et aloittanut keskustelua sillä?
Nero? Sanoin, että hän on älykäs, kuten onkin. Siis minähän selvästi tuon ilmi keskustelussa, että nuo asiat painavat? Missä kohdassa olen maininnut , että hän on yksinkertainen? En yhtään missään. Itselläni on vain vahvat kiinnostuksen kohteet noihin asioihin joten vaikeaa keskustella, kun ne eivät ole hänelle vahvuus. Kyllä hän minun mielestä on hyvin menestynyt elämässä. Kouluja käynyt ja hyvä työpaikka.
ApMiksi koet tarpeelliseksi keskustella hänen kanssaan aiheista joihin hänellä ei ole osaamista/mielenkiintoa? Elämässä on muutakin kuin matemaattiset aineet, englannin kieli, uiminen ja ruuanlaitto.
No koska itse koen mielenkiintoa niitä asioita kohtaan. Koen myös taas toisinaan turhauttavaksi , koska nuo ovat asioita missä olen hyvä. En taas tiedä niistä asioita, mistä avovaimo haluaisi keskustella.
Ap
Ehkä sinun pitää hankkia muita ihmisiä elämääsi tai sitten vaihtoehtoisesti kehittää omaa osaamistasi politiikasta ja uimisesta vähän pidemmälle. Surkea tapaus olet.
Miksi edes teit tämän aloituksen jos vaimossasi ei ole mitään vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes teit tämän aloituksen jos vaimossasi ei ole mitään vikaa?
Vaikuttaa siltä, että ap:n vahvuudet kuuluvat aihealueille, joista hänen avopuolisonsa ei ole erityisen kiinnostunut (mahdollisesti siksi kun avopuoliso ei ole niissä erityisen hyvä), eikä pysty toteuttamaan eikä esittämään parhaita puoliaan avopuolisonsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään ole! Olen tyytymätön, koska ne vähäiset asiat, mitä osaa todella hyvin ei ole hänen vahvuus.
Ap
Eli asiat jotka hän osaa todella hyvin ovatkin hänen heikkous? Ei liene epäselvää mikä on ap:n heikkous.
Vierailija kirjoitti:
Sinuna en jatkaisi suhdetta. Kun toisen arkipäivän kyvyt ovat huomattavasti heikommat kuin toisen, suhde muuttu ajanmyötä parisuhteesta huoltosuhteeksi.
Minun on aina vaikea ymmärtää kuinka ihmiset päätyvät tällaisiin suhteisiin ja rakastuvatkin vielä. Omassa lähipiirissäkin näitä on ja ei voi kuin ihmetellä.
Totta. Tiedän tällaisen, nyt jo päättyneen suhteen, jossa aktiivinen osapuoli huolehti oikeastaan ihan kaikesta toisen makoillessa kotona. Oli sitten toisen kiva tulla raskaan päivän jälkeen kotiin, kun toinen ei ollut tehnyt yhtään mitään, eikä olisi osannutkaan. Ei osannut laittaa ruokaa, ei käyttää pesukonetta, ei saada ruohonleikkuria käyntiin, ei mitään. Erohan siitä tuli. Ihme, että kesti kymmenen vuotta.
Onko sillä väliä ettei avopuolisosi ymmärrä matikkaa, politiikkaa tai englantii?
Mitä sä sitten ymmärrät, kun tulit tänne avautumaan? 😅
Kyllä on ihmeellinen aloitus, en ymmärrä miksi teit tällaisen? Puhut itse hänestä aloituksessa aika törkeästi ja suutut muiden suht saman tason kommenteista sekä selvistä provoista. Älykäs mutta saanut potkut koska ei osaa? Ei kuullota kovin loogiselta. Tajusitko vaan oman pinnallisuutesi näiden kommenttien perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEli asiat jotka hän osaa todella hyvin ovatkin hänen heikkous? Ei liene epäselvää mikä on ap:n heikkous.
Ne asiat mitä osaan hyvin ovat hänen heikkous. Miten niin hänen vahvuudet ovat hänen heikkous? Siis minähän kirjoitin, ettei hän osaa englantia, matikkaa, tietotekniikkaa ja ruoanlaittoa. Olisin halunnut niissä asioissa olla hänen kanssaan samalla aaltopituudella. Juu, ei tosiaan liene epäselvää, mikä on sun heikkous.
Ap
Eli siis oikeastaan kummassakaan ei varsinaisesti ole vikaa, vaan puuttuu vahvat yhteiset kiinnostuksen kohteet? Kumpikin loistaa omilla alueillaan, mutta ne ei kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEli asiat jotka hän osaa todella hyvin ovatkin hänen heikkous? Ei liene epäselvää mikä on ap:n heikkous.
Ne asiat mitä osaan hyvin ovat hänen heikkous. Miten niin hänen vahvuudet ovat hänen heikkous? Siis minähän kirjoitin, ettei hän osaa englantia, matikkaa, tietotekniikkaa ja ruoanlaittoa. Olisin halunnut niissä asioissa olla hänen kanssaan samalla aaltopituudella. Juu, ei tosiaan liene epäselvää, mikä on sun heikkous.
Ap
Noissa lainatuissa viesteissä kirjoitit "koska ne vähäiset asiat, mitä osaa todella hyvin ei ole hänen vahvuus."
Eli ne vähäiset asiat mitä avovaimo osaa todella hyvin eivät ole tämän avovaimon vahvuuksia.
Jos taas tarkoitit, että ne "vähäiset asiat" mitä avovaimos osaa, eivät ole sun vahvuuksias, etkä sen vuoksi halua häntä enää elämääsi, hän ei todellakaan tarvitse sinua elämäänsä. Vähättelet hänen mielenkiinnonkohteitaan ja vaikutat muutenkin harvinaisen itsekkäältä jankatessasi siitä kuinka haluaisit keskustella hänen kanssaan vain omista mielenkiinnonkohteistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ns. heikkolahjaisuus on alkanut vasta myöhemmällä iällä, onko hänen elämässään tapahtunut jotain, mikä on aiheuttanut taantumista? Se voisi olla esimerkiksi sellainen tapahtuma, että virikkeet ovat vähentyneet huomattavasti, eli hänen ei tarvitse ajatella, jolloin helposti neuronikytkökset alkavat katkeilemaan ja ajattelu puuroutuu. Toinen mitä epäilen on heikko itsetunto. Hän ei ehkä usko, että osaa itse ja tietää itse ja tukeutuu aina muihin, vaikka oikeasti osaisikin. Hän vain ei itse tiedosta osaavansa. Voisiko syy olla tuo? Kolmas syy, minkä keksin on alkanut aivokasvain, joka on voinut heikentää hänen ajattelukykyään. Jos hän on oikeasti ollut 8 tyttö, on täytynyt tapahtua jotain, joka on taannuttanut häntä. Hahmotushäiriökin kai voi alkaa myöhemminkin, kuin lapsena. Älä ota tätä kuitenkaan totuutena, sillä en tiedä. Tässä nyt muutamia spekulaatioita.
Sun mielestä hän on heikkolahjainen, kun hän on suorittanut lukion, amkin ja yliopiston sekä työskentelee korkeissa tehtävissä? Rupeaa pikkuhiljaa huvittamaan nämä kommentit. :D
Ap
Ensin selität pitkän litanjan, kuinka avovaimosi ei tunnu osaavan mitään, eikä ole kiinnostunut politiikasta tai kykene edes puhumaan siitä ja nyt kun muut pohtivat mikä voisi olla syynä, hyökkäät meidän kimppuumme. Minusta alkaa tuntumaan, että suhteenne ainoa ongelma olet sinä itse. Oletko jonkinlainen kontrollifriikki?
T sama
Mielestäni avovaimo voisi varata ajan neurologille. Hänellä saattaa olla jotain oppimiseen tai tiedonkäsittelyyn liittyvää häikkää. Toivottavasti hän saa tulevaisuudessa kumppanin, joka rakastaa häntä tästä ongelmasta huolimatta ja hyväksyy hänet sellaisenaan.
Ps. Miten avovaimosi on voinut suorittaa lukion tietämättä esim. potenssilaskuista mitään? Lukiossa, amkssa ja etenkin yliopistossa on osattava sisäistää isoja tietokokonaisuuksia. Millaisilla papereilla hän on oikein valmistunut esim. lukiosta..? Haiskahtaa tämä juttu.
-edellinen
Etsi kavereita joiden kanssa keskustella jostain niin tylsästä kuin matematiikka tai politiikka, niin ei tarvitse muuten hyvää vaimoa jättää noin typerien syiden takia. Haloo ihan oikeesti nyt.
Jos vaimo ei olekaan tyhmä, tyhmä taitaa olla ap itse.
Trollihan tuon aloittajan on pakko olla. Vaimo löydetty Porvoon torilta.
Jatkan: Tietotekniikasta sen verran, että sekin riippuu kuinka paljon sitä käyttää ja/tai onko siihen liittyvää koulutusta. Itselläni on koulutusta useista ohjelmista, mutta p*erkele, excel on jostain hornasta. Sen kanssa hakkaan päätä seinään.