Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä jatkaa suhdetta? Avovaimon heikko osaaminen

Vierailija
07.03.2019 |

Elikkäs ennen kuin kukaan ehtii sanomaan, että en arvosta avovaimoani , niin voin kertoa, että rakastan häntä yli kaiken.
No, asiaan. Olemme olleet avovaimon kanssa viisi vuotta yhdessä. Meillä on mukavaa yhdessä ja asiat sujuvat mallikkaasti, no, melkein ainakin. On kuitenkin tullut vastaan asioita, mitkä häiritsevät. Avovaimoni ei ymmärrä esimerkiksi politiikasta yhtään mitään eikä hänen kanssaan asiasta voi keskustella. Hän ei osaa matematiikkaa, eikä osaa kertotauluja, ei potenssilaskuja eikä muutakaan. Hän joutui jättämään työpaikkansa, koska hän ei osannut käyttää eri tietokoneohjelmia. Ruuan tekeminen on hidasta ja hänen täytyy useamman kerran kysyä , että paljonko mitäkin laitetaan. Hän ei sisäistä asioita yhtään. Hän ei myöskään osaa englantia oikeastaan yhtään. Jos jotain yrittää, niin lausuminen on karmean kuuloista. Avovaimoni ei myöskään osaa uida, vaikka uimaopettaja opettanut häntä. En halua olla ilkeä, mutta nuo asiat vaivaavat minua. Jatkaisitteko suhdetta?

Kommentit (202)

Vierailija
101/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, suutu vain, mutta *sinun* kuvauksestasi sai useampi ihminen sen kuvan, että avovaimosi on lievästi kehitysvammainen tai muuten yksinkertainen. Mieti mitä se tarkoittaa.

Ihminen ei ole v......... vaikkei hän osaa kieliä tai matematiikkaa käsittääkseni.

Ei, mutta jos on käynyt lukion ja ammattikorkeakoulun...? Häntä ei siis ilmeisesti KIINNOSTA mitkään älylliset asiat? Rakastat häntä yli kaiken, mutta aiot erota näiden puutteiden takia? Mitä rakkautta tuo on?

Vierailija
102/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Mensan jäsen, palkittu vuosikurssini parhaana opiskelijana, ylennyt työuralla aina pidemmälle kuin olen edes yrittänyt, saavuttanut asiakkaiden luottamuksen ja arvostuksen jne. Luonnollisestikaan en tiedä kaikesta kaikkea eikä kaikki kiinnosta (kertotaulut kyllä sujuu, enkä ymmärrä, ettei joku perusälykäs niitä ymmärtäisi). 

Kyse ei siis ole mielikuvitusvaimokkeen tyhmyydestä tai kompetenssin puutteesta vaan luonteesta, joka ei nyt sitten olekaan trolli-ap:n mieleen.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä paskaa. Tietty jatkaisin suhdetta. Eihän noilla asioilla ole mitään väliä. Paitsi egolle. 

Vierailija
104/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista lukioajoista on aikaa, ja juttua on ollut julkisuudessa paljon siitä kuinka opintopolkua on helpotettu. Nyt se on varmaan sitten pakko uskoa, kun ap:n avovaimo on läpäissyt lukion ja amk:n loistavin arvosanoin ilman että osaa edes yksinkertaisimpia kertotauluja ja potenssilaskuja, eikä edes englanti suju auttavasti.

Vierailija
105/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noita ap:n vastauksia lukee enemmänkin kuin pelkän aloituksen niin käy selväksi, että häntä tosiaan harmittaa sellaisten yhteisten kiinnostustenkohteiden puute, joissa myös hän voisi loistaa. Tällä hetkellä on vain avopuolison vahvuudet esillä, kun avopuoliso ei ole kiinnostunut asioista, joissa ap on vahvoilla. Nakertais tuo nyt muakin.

Vierailija
106/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju. :D

Vierailija
107/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tuollaista jaksaisi, en haluaisi vapaaehtoisesti joutua kantamaan koko parisuhteen ja taloudenhuollon metatyötaakkaa ja organisointia muutoin kuin silloin, jos se toinen dementoituu vanhuuteensa. Jos toinen ei yksinkertaisista arjen asioistakaan selviä, niin sen jäljellejäävän harteille kaatuu liikaa, että se tuntuisi normaalien nuorten aikuisten suhteelta. 

Vierailija
108/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noita ap:n vastauksia lukee enemmänkin kuin pelkän aloituksen niin käy selväksi, että häntä tosiaan harmittaa sellaisten yhteisten kiinnostustenkohteiden puute, joissa myös hän voisi loistaa. Tällä hetkellä on vain avopuolison vahvuudet esillä, kun avopuoliso ei ole kiinnostunut asioista, joissa ap on vahvoilla. Nakertais tuo nyt muakin.

Ap on ketjussa keskittynyt lähinnä mainostamaan avovaimonsa heikkouksia, ja tuomaan esiin omaa erinomaisuuttaan suhteellisen kapealla alalla. Mieleeni on piirtynyt kuva miehestä naisen takana. Ap on epävarma omasta asemastaan taloudessa, ja pyrkii avovaimoaan vähättelemällä nostamaan omaa statustaan. Avovaimolle olisi parempi nostaa kytkintä ja jättää ap pätemään keskenään.

Vierailija
109/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo mikä provo, mutta ainahan ihminen joutuu elämään omiensa ja toisen vajavaisuuksien kanssa. Pitää vaan tietää, rakastaako ja toimiiko suhde vajavaisuuuksista huolimatta ja onko enemmän hyviä puolia.

Itse voisin olla tuo tietokoneen käyttövajavainen.

Vierailija
110/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vastako huomasit nuo ongelmat? Entä jos avovaimolla oppimishäiriö tms?

Mulla on käynyt vähän samoin. Miehen kanssa ollaan oltu 15 vuotta yhdessä, ja olen huomannut saman tyyppisiä ongelmia oikeastaan vasta viime vuosina. Jotenkin omakotitaloon muuttamisen ja lasten syntymän jälkeen sitä havahtui, että ei hitto toi mieshän on vähän pölhö. Yhtäkkiä kaikki arjen asiat, laskujen ja raha-asioiden hoito, ihan kaikki mikä vaatii vähänkin ajatusta tai järjestelmällisyyttä, on täysin ylivoimaisia miehelle. Jos minua ei olisi, olisi hän menettänyt luottotietonsakin aikoja sitten (eikä ole siis kyse siitä ettei olisi rahaa). En tiedä, onko tässä käynyt niin, että minä olen varttunut aikuiseksi ja mies ei, vai eikö mies vaan kykene muuhun kuin lapsettomaan elämään kerrostalokaksiossa vailla suurempia velvollisuuksia tai juoksevia asioita.

Ja ihan varmasti on miehellä joku oppimishäiriö, lukihäiriö ainakin. Toistaiseksi näyttää siltä, että lapset ovat välttyneet perimästä näitä miehen "ominaisuuksia". Mutta jos olisin tiennyt nämä asiat viisitoista vuotta sitten, niin luultavasti olisin valinnut toisin. Toisaalta mies tekee osansa kotitöistä ja on lasten kanssa hyvä, on myös hyväpalkkaisessa työssä ihme kyllä.

Vierailija
111/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt lukenut viisi sivua ja tullut tulokseen, että se, joka myöhemmässä vaiheessa esiintyy aloittajana, on aivan joku muu. Kaksi täysin toisistaan poikkeavaa tarinaa. 

Aloittaja oli joko tosissaan tai trolli ja tämä AP2 on puhdas trolli.

Vierailija
112/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi on selvästi vaikeasti oppimisvaikeuksinen. Jatka suhdetta, jos siltä tuntuu. 

Vierailija
113/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt lukenut viisi sivua ja tullut tulokseen, että se, joka myöhemmässä vaiheessa esiintyy aloittajana, on aivan joku muu. Kaksi täysin toisistaan poikkeavaa tarinaa. 

Aloittaja oli joko tosissaan tai trolli ja tämä AP2 on puhdas trolli.

Epäilin tätä jo alusta asti. Ensimmäisessä viestissä kirjoittaja vaikuttaa totaalisen kyllästyneeltä suoraan sanottuna lievästi hitaalta vaikuttavaan puolisoonsa. Seuraavissa viesteissä kirjoittaja pyrkii puolustelemaan puolisoa haukuilta. Ensimmäisen viestin puoliso ei kuulosta henkilöltä joka olisi edes peruskoulun läpäissyt kuin korkeintaan rimaa hipoen, mutta seuraavissa viesteissä piirtyy kuva yliopistotason koulutuksen loistavin paperein läpäisseestä henkilöstä, ja ap itse vaikuttaa jokseenkin yksinkertaiselta jankatessaan politiikan tuntemustaan ja matemaattista osaamistaan.

Taitavasti veistelty trolli.

Vierailija
114/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vttu tätä jatkuvaa vaimotrollailua. Niin kyllästyttävää.

Vierailija
115/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden ja ystävien kanssa puhutaan politiikkaa, lasketaan matikkaa ja puhutaan englantia A-luokan ulkomaanmatkoilla. Avovaimon kanssa puuhastellaan sitten jotain muuta. Jos tämän "muun" puuhastelu ei onnistu, niin silloin kannattaa harkita eroa. ;)

Vierailija
116/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on sekaisin kuin seinäkello. Lääkkeet lääkkeet.

Vierailija
117/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisen pitäisi heti osata kaikki konkelot joita yhteiskunta meille lataa? Silloin joskus aikoja sitten mies oli johtaja firmassaan, mutta ei osannut käyttää ottoautomaattia, minä vähätelty kotivaimo opetin.

En minä ainakaan vaadi, että jonkun toisen ihmisen täytyy osata se mitä minä osaan. Osaan paljon taiteellisia asioita, enkä lainkaan vaadi, että jokaisen tulisi osata samat asiat.

Voisi sitä opetella sietämään häntä johon on rakastunut. Vai otitko maailmalta naisen piiaksesi?

Niin se ennevanhaan meni, että nainen vaikka oli kotona osasi paljon enemmän kuin miehensä koskaan ja piti koko taloutta pystyssä, saattoi jopa osallistua miehen firman töihin ilman palkkaa.

Vierailija
118/202 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tuntuu sen verran terävältä kaverilta että minusta te sovitte tosi hyvin toisillenne...

Vierailija
119/202 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein sitä tuleekaan laskettua arjessa potenssilaskuja. Tai että kuvamuistilla uuden reseptin määrät hetimmiten heittää oikein. Onneksi toisilla on tunneälyä ja toisilla ei hyvä AP. Aluksi avovaimo oli käynyt lukion ja AMKn ja sitten sinne yhtäkkiä löytyi yliopistokin. Etkö älykkäänä muistanutkaan kaikkia faktoja.

Vierailija
120/202 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin ihmettelen näitä törkeitä kommentteja. Jos ihminen ei muutamaa asiaa osaa kovin hyvin, niin aletaan haukkumaan näin rumasti. Eivät kaikki muutkaan ihmiset osaa matikkaa ja kieliä tai politiikka kiinnosta. En käsitä, että miksi avovaimoani pilkataan näin.

Ap

Sinä kerroit aloitusviestissä kuinka avovaimosi on hidas eikä sisäistä asioita. Ei osaa uida, ja sai potkut työstään kun ei osannut (eikä ilmeisesti oppinut) käyttää työssä vaadittavia tietokoneohjelmia. Ruuanlaitto tuottaa myös hankaluuksia siinä määrin, että kyselee tuttujenkin ruokien kanssa sinulta varmistuksia.

Et voi väittää etteikö tuo lievältä kehitysvammalta kuulosta.

Mutta mikä teidät veti yhteen, ja mikä teidät on nyt pitänyt yhdessä tähän asti, jos avokkisi on sinulle liian yksinkertainen?

Lievästi kehitysvammainen? Avovaimoni ei osaa käyttää tietokoneohjelmia hyvin, mutta hän on korkeassa asemassa hyvässä työssä. Hän on myös opiskellut yliopistossa. Voisitko lopettaa nuo törkeät halveksivat kommentit? Avovaimoni osaa tuplasti muita asioita paremmin kuin minä tai kukaan muu.

Ap

NO nythän tää jo jännäksi meni. Joko huono provo, tai sitten puoliso on hyvin erikoinen, kun käytännössä ei osaa oikein mitään, mutta sitten yht´äkkiä onkin supermenestyjä yliopisto-opiskelija...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme