Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä jatkaa suhdetta? Avovaimon heikko osaaminen

Vierailija
07.03.2019 |

Elikkäs ennen kuin kukaan ehtii sanomaan, että en arvosta avovaimoani , niin voin kertoa, että rakastan häntä yli kaiken.
No, asiaan. Olemme olleet avovaimon kanssa viisi vuotta yhdessä. Meillä on mukavaa yhdessä ja asiat sujuvat mallikkaasti, no, melkein ainakin. On kuitenkin tullut vastaan asioita, mitkä häiritsevät. Avovaimoni ei ymmärrä esimerkiksi politiikasta yhtään mitään eikä hänen kanssaan asiasta voi keskustella. Hän ei osaa matematiikkaa, eikä osaa kertotauluja, ei potenssilaskuja eikä muutakaan. Hän joutui jättämään työpaikkansa, koska hän ei osannut käyttää eri tietokoneohjelmia. Ruuan tekeminen on hidasta ja hänen täytyy useamman kerran kysyä , että paljonko mitäkin laitetaan. Hän ei sisäistä asioita yhtään. Hän ei myöskään osaa englantia oikeastaan yhtään. Jos jotain yrittää, niin lausuminen on karmean kuuloista. Avovaimoni ei myöskään osaa uida, vaikka uimaopettaja opettanut häntä. En halua olla ilkeä, mutta nuo asiat vaivaavat minua. Jatkaisitteko suhdetta?

Kommentit (202)

Vierailija
1/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en jatkaisi suhdetta. Kun toisen arkipäivän kyvyt ovat huomattavasti heikommat kuin toisen, suhde muuttu ajanmyötä parisuhteesta huoltosuhteeksi.

Minun on aina vaikea ymmärtää kuinka ihmiset päätyvät tällaisiin suhteisiin ja rakastuvatkin vielä. Omassa lähipiirissäkin näitä on ja ei voi kuin ihmetellä.

Vierailija
2/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai sinä porvoolaisena jatkat suohdetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna en jatkaisi suhdetta. Kun toisen arkipäivän kyvyt ovat huomattavasti heikommat kuin toisen, suhde muuttu ajanmyötä parisuhteesta huoltosuhteeksi.

Minun on aina vaikea ymmärtää kuinka ihmiset päätyvät tällaisiin suhteisiin ja rakastuvatkin vielä. Omassa lähipiirissäkin näitä on ja ei voi kuin ihmetellä.

Tiedän, typerä olen ollut. Nyt aion oikeasti päättää suhteen kuitenkin.

Ap

Vierailija
4/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja, opettele itse edes kirjoittamaan provoseni!

Vierailija
5/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nuo asiat minulle olisi ongelma. Mutta jätin mieheni kyllä osittain siksi että hän ei osannut pitää huolta talousasioista, ei tehnyt ruokaa, ei tehnyt kotihommia, jos piti kilpailuttaa jotain sopimuksia tai asioida pankissa ei mies tajunnut mistään mitään jne.

Eli jos toinen on täysin holhottava arkisissa asioissa niin onhan se aika iso turn-off. Esim. politiikasta on kiva keskustella, mutta itselle se ei ole kynnyskysymys jos puoliso ei siitä ole niin kiinnostunut. Mutta jos ei osaa oikein mistään esim. ajankohtaisista asioista keskustella/ ei ole niistä kiinnostunut niin antaahan se vähän yksinkertaisen kuvan.

Vierailija
6/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä palvelutalosta sinä avokkisi löysit? Olitko itse siellä töissä vai avokkisi kämppiksenä? Jos töissä, niin tuo ei oikeastaan saisikaan jatkua, ei oo kauheen eettistä.

Vierailija
7/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että avovaimo on kaunis.

Vierailija
8/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä palvelutalosta sinä avokkisi löysit? Olitko itse siellä töissä vai avokkisi kämppiksenä? Jos töissä, niin tuo ei oikeastaan saisikaan jatkua, ei oo kauheen eettistä.

No, hän on kyllä alle 35v

Ap

Vierailija
9/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalin ihmisen ja heikkolahjaisen suhde ei voi mitenkään olla tasa-asuminen. Siitä tulee aikuinen-lapsi, tai hyväksikäyttäja-käytetty -suhde. En ymmärrä miten olette suhteeseen ylipäätään ajautuneet.

Vierailija
10/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Palvelutaloja on myös kehitysvammaisille.

Vierailija
11/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaapa nyt sitten ne asiat, joissa arvostat avovaimoasi. Missä asioissa hän on sinua vahvemmilla ja mitä olet oppinut häneltä?

Vierailija
12/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En mä iästä puhunut mitään. Mutta taitaa tilanne sen etiikan suhteen olla ok.

Vierailija
13/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Palvelutaloja on myös kehitysvammaisille.

Tuo on kyllä törkeä kommentti. Miten voit kirjoittaa tuollaisen kommentin? Avovaimoni ei todellakaan ole kehitysvammainen. Lukion Ammattikorkeakoulun käynyt aikoinaan.

Ap

Vierailija
14/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vastako huomasit nuo ongelmat? Entä jos avovaimolla oppimishäiriö tms?

Vierailija
15/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä hauskaa ja mukavaa yhdessä?

Mitäs jos päätätte tehdä lapsia? Tälläinen hieman höpsö luonne saattaa periytyä lapsillekin.

Vierailija
16/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalin ihmisen ja heikkolahjaisen suhde ei voi mitenkään olla tasa-asuminen. Siitä tulee aikuinen-lapsi, tai hyväksikäyttäja-käytetty -suhde. En ymmärrä miten olette suhteeseen ylipäätään ajautuneet.

Käsittämätön kommentti. Niin törkeyden huippu. Sinullekin tiedoksi, että avovaimoni on lukion ja AMK:n suorittanut hyvillä arvosanoilla.

Ap

Vierailija
17/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vastako huomasit nuo ongelmat? Entä jos avovaimolla oppimishäiriö tms?

No tuskin. Kouluarvosanat olleet vähintään 8

Vierailija
18/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettelepa nyt ne hyvät ja arvostettavat puolet. Hyvä, että suutut hänen arvostelustaan. 

Vierailija
19/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä itse maalasit avovaimostasi aloitusviestissä täysin toistaitoisen ja yksinkertaisen kuvan. Avasit siis oven arvuutteluille hänen kehitysvammansa asteesta.

Jos tämä ei provo ole, eikä avokkisi ole vammainen, mikä teidät kaksi sitten yhteen veti? Monikin epäkohdista mitkä mainitsit on selkeästi havaittavissa jo muutaman tapaamisen perusteella.

Vierailija
20/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai työ nyt voitte yhdessä jatkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän