Onko järkeä jatkaa suhdetta? Avovaimon heikko osaaminen
Elikkäs ennen kuin kukaan ehtii sanomaan, että en arvosta avovaimoani , niin voin kertoa, että rakastan häntä yli kaiken.
No, asiaan. Olemme olleet avovaimon kanssa viisi vuotta yhdessä. Meillä on mukavaa yhdessä ja asiat sujuvat mallikkaasti, no, melkein ainakin. On kuitenkin tullut vastaan asioita, mitkä häiritsevät. Avovaimoni ei ymmärrä esimerkiksi politiikasta yhtään mitään eikä hänen kanssaan asiasta voi keskustella. Hän ei osaa matematiikkaa, eikä osaa kertotauluja, ei potenssilaskuja eikä muutakaan. Hän joutui jättämään työpaikkansa, koska hän ei osannut käyttää eri tietokoneohjelmia. Ruuan tekeminen on hidasta ja hänen täytyy useamman kerran kysyä , että paljonko mitäkin laitetaan. Hän ei sisäistä asioita yhtään. Hän ei myöskään osaa englantia oikeastaan yhtään. Jos jotain yrittää, niin lausuminen on karmean kuuloista. Avovaimoni ei myöskään osaa uida, vaikka uimaopettaja opettanut häntä. En halua olla ilkeä, mutta nuo asiat vaivaavat minua. Jatkaisitteko suhdetta?
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no jos avovaimoa ei kiinnosta ruoanlaitto ja politiikka niin ei sitten kiinnosta. Ruoanlaittoa ei opi jos ei sitä harjoittele ja voi olla että jos se sujuu sinulta paremmin niin se homma myös valuu pelkästään sinulle. Silloin naisesi ei osaa kokata eikä hänelle myöskään tule varmuutta ruoanlaittoon vaan hän kyselee sinulta apua. Ei tuo minusta tyhmyyttä ole. kaikilla on eri kiinnostuksen kohteita ja asioita joita ei osaa.
Kiitos realistisesta kommentistasi! Avovaimoni ei todellakaan ole tyhmä. Häntä ei vaan kiinnosta nuo asiat eikä voi oppia niitä. Asia harmittaa minua vain sen vuoksi. Tiedän kuitenkin, että olen pinnallinen ihminen, jos jätän hänet noiden asioiden takia.
ApAloituksesta:
Hän ei sisäistä asioita yhtään
Ei sisäistäkään niitä asioita. Niistähän vain kerroin. Tai oikeastaan häntä ei kiinnosta edes.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän on pakko olla trolli :D
Aloitat keskustelun jossa mainitset huonoja puolia vaimostasi ja miten kyseiset asiat häiritsevät. Harkitset jopa eroa. Sitten vastaat hyökkäävästi ja ylistät häntä neroksi. Sitten sanot että teitä kiinnostaa eri asiat... miksi et aloittanut keskustelua sillä?
Nero? Sanoin, että hän on älykäs, kuten onkin. Siis minähän selvästi tuon ilmi keskustelussa, että nuo asiat painavat? Missä kohdassa olen maininnut , että hän on yksinkertainen? En yhtään missään. Itselläni on vain vahvat kiinnostuksen kohteet noihin asioihin joten vaikeaa keskustella, kun ne eivät ole hänelle vahvuus. Kyllä hän minun mielestä on hyvin menestynyt elämässä. Kouluja käynyt ja hyvä työpaikka.
ApMiksi koet tarpeelliseksi keskustella hänen kanssaan aiheista joihin hänellä ei ole osaamista/mielenkiintoa? Elämässä on muutakin kuin matemaattiset aineet, englannin kieli, uiminen ja ruuanlaitto.
No koska itse koen mielenkiintoa niitä asioita kohtaan. Koen myös taas toisinaan turhauttavaksi , koska nuo ovat asioita missä olen hyvä. En taas tiedä niistä asioita, mistä avovaimo haluaisi keskustella.
Ap
Lue tuo aloituksesi ajatuksen kanssa. Onko tullut mieleen, mitä avovaimosi mahtaisi sinusta kirjoittaa? Ja miksi sinulle on niin tärkeää päästä keskustelemaan juuri niistä asioista joissa tunnet olevasi vahvoilla?
Voi jösses. Alkaa tuntua, että olette oikeinkin hyvä match 😂
Kuulostaa kuvauksen perusteella oikeasti,että jotain toiminnanohjauksen vaikeuksia avovaimolla on.
Itse olen epäurheilullinen.En siis mitenkään ulkoisesti lihava.Olen kömpelö.En osaa lasketella tai opi tanssiaskeleita ja autolla ajaminen on tosi haparoivaa.Mun ex oli lahjakas kaikessa liikunnassa ja rakasti golfia,laskettelua/lautailua ja purjehdusta.Häntä alkoi myös pikkuhiljaa ärsyttää ja häiritä mun taidottomuus.Jotenkin oli vaikea ymmärtää edes sitä kun hänelle itselleen esim käsillä seisominen jne oli niin luontaista ja minä en saanut tehtyä edes kunnon kuperkeikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko avovaimosi sitten missään hyvä? Olen kyllä sitä mieltä, että ruuanlaitto on miesten hommaa, onhan maailman parhaimmat kokitkin miehiä. Matematiikka ja tietokoneet ovat samassa aivopuoliskossa, ehkä vaimosi toinen aivopuolisko on sitten vastaavasti kehittynyt. Jossain tilanteessa on hyvä, että pitää suunsa kiinni poliittisista asioista. Voi tulla liian noloja tilanteita, jos laukoo juntteja kommentteja.
Voisitko opettaa avovaimoasi uimaan? Jonakin hiljaisempana aikana uimahallissa. Nykyään on uimalasit ja uimamyssyt, niin pysyy aika hyvin tunnistamattomana. Siis jos sinua nolottaa moinen touhu.On, oikeastaan kaikessa muussa. Miksi oletat niin heti? Juurihan kirjoitin, että hän on käynyt kouluja ja korkeassa asemassa työssä. Voin myöntää , että hän on minua paljon älykkäämpi.
ApNo tuon viimeisen lauseen uskon ihan heti.
No en ole hyvässä työssä verrattuna häneen. Miksi minua kiinnostaisi mitä uskot? Sinä et tunne avovaimoani. Aika harva tyhmä ihminen pääsee etenemään urallaan kuitenkaan. En ymmärrä, mikä sinun ongelmasi on?
Ap
Avokkisi kuulostaa tyhmältä. Jotkut naiset kun vain sattuvat olemaan tyhmiä ja poropeukaloita. Eivät osaa keskustella mistään järkevästä. Avokkisi aivot taitavat olla pehmeät. Olen nainen, en varmasti jatkaisi suhdetta näin yksinkertaisen ihmisen kanssa, tosin en olisi päätynytkään näin omituiseen suhteeseen. Kun jo nyt epäröit, asiat eivät tule muuttumaan vaan ne säilyvät ja alkavat ärsyttää sinua enemmän ja enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Avokkisi kuulostaa tyhmältä. Jotkut naiset kun vain sattuvat olemaan tyhmiä ja poropeukaloita. Eivät osaa keskustella mistään järkevästä. Avokkisi aivot taitavat olla pehmeät. Olen nainen, en varmasti jatkaisi suhdetta näin yksinkertaisen ihmisen kanssa, tosin en olisi päätynytkään näin omituiseen suhteeseen. Kun jo nyt epäröit, asiat eivät tule muuttumaan vaan ne säilyvät ja alkavat ärsyttää sinua enemmän ja enemmän.
Tyhmä ihminen ei ole opiskellut Amkissa puhumattakaan yliopistosta . Miksi kuvittelet tyhmän ihmisen etenevän urallaan hyvin? Lue ketju, ennen kuin kommentoit.
Ap
Ihmettelen, että miten ap:n vaimo, joka on lukion käynyt, opiskellut amk:ssa ja yliopistossa ja saanut hyvän työapikan, viitsii olla suhteessa noin pinnallisen ihmisen kanssa kuin ap. Vaimo on älykäs, mutta ap:ta ei kiinnosta samat asiat kuin vaimoa, joten mitään älykästä ja kehittävää keskustelua vaimo ei pysty käymään ap:n kanssa. Ap, teet palveluksen vaimollesi jättämällä hänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, suutu vain, mutta *sinun* kuvauksestasi sai useampi ihminen sen kuvan, että avovaimosi on lievästi kehitysvammainen tai muuten yksinkertainen. Mieti mitä se tarkoittaa.
Ihminen ei ole v......... vaikkei hän osaa kieliä tai matematiikkaa käsittääkseni.
Ei kukaan niin sanonutkaan. Jostain syystä kuitenkin moni sai SINUN kuvauksestasi käsityksen heikkolahjaisuudesta. Perustui se sitten mihin hyvänsä, SINÄ tuotit sen.
Vierailija kirjoitti:
Voit miettiä asiaa myös pitkällä tähtäimellä. Älykkyys periytyy äidiltä. Haluaisitko lauman lapsia, joiden kanssa istutaan illat pitkät tekemässä läksyjä ja joista et koskaan voisi olla ylpeä.
Itselleni on tärkeää, että kumppani on älykäs, sosiaalinen, ahkera ja vastuuntuntoinen. Siihen päälle sitten iloinen ja positiivinen luonne, liikunnallisuus ja sen jälkeen vasta se ulkonäkö.
Mieti mitkä asiat on sinulle kumppanissasi tärkeitä. Olen jättänyt poikaystäviä eri syistä mm. hieman törpön luonteen takia, liika mustasukkaisuus, rehentely on olleet turn offeja. Eli tuo älykkyyden toivomus kumppanille on aivan hyvä syy erota.
Ei voi älykkyys periytyä äidiltä ainakaan meidän tapauksessa.Miniäni on todellakin tyhmä,kuin saapas. Ei osaa yhtään mitään, ei todellakaan mitään.Töissäkin tekee jatkuvasti virheitä ja vahinkoa. Ei osaa laskea,laittaa ruokaa, ei tiedä mikä on vasen ja oikea ja vaikka kuinka pitkä lista tulisi.Mutta lapsensa menestyvät koulussa hyvin arvosanoin. Musiikillisesti myös lahjakkaita.Osaavat käytännön asioita ja neuvovat niissä äitiään.Miniä antaa myös huijata itseään ja jakelee vähiä rahojaan hyväuskoisesti luullen saavansa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit miettiä asiaa myös pitkällä tähtäimellä. Älykkyys periytyy äidiltä. Haluaisitko lauman lapsia, joiden kanssa istutaan illat pitkät tekemässä läksyjä ja joista et koskaan voisi olla ylpeä.
Itselleni on tärkeää, että kumppani on älykäs, sosiaalinen, ahkera ja vastuuntuntoinen. Siihen päälle sitten iloinen ja positiivinen luonne, liikunnallisuus ja sen jälkeen vasta se ulkonäkö.
Mieti mitkä asiat on sinulle kumppanissasi tärkeitä. Olen jättänyt poikaystäviä eri syistä mm. hieman törpön luonteen takia, liika mustasukkaisuus, rehentely on olleet turn offeja. Eli tuo älykkyyden toivomus kumppanille on aivan hyvä syy erota.
Ei voi älykkyys periytyä äidiltä ainakaan meidän tapauksessa.Miniäni on todellakin tyhmä,kuin saapas. Ei osaa yhtään mitään, ei todellakaan mitään.Töissäkin tekee jatkuvasti virheitä ja vahinkoa. Ei osaa laskea,laittaa ruokaa, ei tiedä mikä on vasen ja oikea ja vaikka kuinka pitkä lista tulisi.Mutta lapsensa menestyvät koulussa hyvin arvosanoin. Musiikillisesti myös lahjakkaita.Osaavat käytännön asioita ja neuvovat niissä äitiään.Miniä antaa myös huijata itseään ja jakelee vähiä rahojaan hyväuskoisesti luullen saavansa takaisin.
Töissä jatkuvasti virheitä ja vahinkoa? Ehkä ei nyt kuitenkaan.
Miekisairaan akitaon aloitua röllinä matkassa
Vierailija kirjoitti:
Sun mielestä hän on heikkolahjainen, kun hän on suorittanut lukion, amkin ja yliopiston sekä työskentelee korkeissa tehtävissä? Rupeaa pikkuhiljaa huvittamaan nämä kommentit. :D
Ap
Justhan ite sanoit että joutui jättämään työpaikkansa kun ei osaa käyttää tietokoneohjelmia. Tarkoittaa satavarmasti sitä että on töissä jossain julkisen sektorin virastossa. Jos on käynyt lukion ja amkin niin taatusti osaa prosenttilaskua. Vai kävikö jonkun kulttuurialan hömppälinjan?
Lue aloituksesi. Jos minun mieheni puhuisi minusta noin, en haluaisi enää olla hänen kanssaan. En siltikään vaikka hän seuraavaksi selittäisi että joo, onhan se vaimo älykäs kyllä ja hyvissä töissä.
Tee vaimolle palvelus ja erotkaa. Anna hänen löytää joku joka arvostaa häntä ja rakastaa häntä todella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mielestä hän on heikkolahjainen, kun hän on suorittanut lukion, amkin ja yliopiston sekä työskentelee korkeissa tehtävissä? Rupeaa pikkuhiljaa huvittamaan nämä kommentit. :D
ApJusthan ite sanoit että joutui jättämään työpaikkansa kun ei osaa käyttää tietokoneohjelmia. Tarkoittaa satavarmasti sitä että on töissä jossain julkisen sektorin virastossa. Jos on käynyt lukion ja amkin niin taatusti osaa prosenttilaskua. Vai kävikö jonkun kulttuurialan hömppälinjan?
Ei todellakaan ole. Oot aivan pihalla. Huomaa , että sulla on täysin väärä kuva avovaimostani😂 äh, en jaksa kommentoida enempää 😂 rupeaa menemään niin huvittavaksi.
Ap
Monet taidot rapistuvat, kun niitä ei tarvitse käyttää. Esimerkiksi juurikin matikka ja kielet. Politiikka joko kiinnostaa tai ei, onko tämä sinulle tärkeä aihe ja kiinnostuksen kohde? Onko teillä muita yhteisiä kiinnostuksen kohteita? Uimataito varmaan on hyvä olla olemassa, mutta itsekin olen vähän kuin kivi vedessä. Sen verran osaan räpiköidä, että en ehkä 10 minuutissa vielä huku.
Vierailija kirjoitti:
Lue aloituksesi. Jos minun mieheni puhuisi minusta noin, en haluaisi enää olla hänen kanssaan. En siltikään vaikka hän seuraavaksi selittäisi että joo, onhan se vaimo älykäs kyllä ja hyvissä töissä.
Tee vaimolle palvelus ja erotkaa. Anna hänen löytää joku joka arvostaa häntä ja rakastaa häntä todella.
Ei se hyvässä työssä ole mitään selittelyä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Monet taidot rapistuvat, kun niitä ei tarvitse käyttää. Esimerkiksi juurikin matikka ja kielet. Politiikka joko kiinnostaa tai ei, onko tämä sinulle tärkeä aihe ja kiinnostuksen kohde? Onko teillä muita yhteisiä kiinnostuksen kohteita? Uimataito varmaan on hyvä olla olemassa, mutta itsekin olen vähän kuin kivi vedessä. Sen verran osaan räpiköidä, että en ehkä 10 minuutissa vielä huku.
Kuten jo mainitsin, niin ei. Avopuolisolla laajempi tieto muutoin. Siksi harmitti, kun en voi tuoda osaamista esille.
Ap
No tuon viimeisen lauseen uskon ihan heti.