Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä jatkaa suhdetta? Avovaimon heikko osaaminen

Vierailija
07.03.2019 |

Elikkäs ennen kuin kukaan ehtii sanomaan, että en arvosta avovaimoani , niin voin kertoa, että rakastan häntä yli kaiken.
No, asiaan. Olemme olleet avovaimon kanssa viisi vuotta yhdessä. Meillä on mukavaa yhdessä ja asiat sujuvat mallikkaasti, no, melkein ainakin. On kuitenkin tullut vastaan asioita, mitkä häiritsevät. Avovaimoni ei ymmärrä esimerkiksi politiikasta yhtään mitään eikä hänen kanssaan asiasta voi keskustella. Hän ei osaa matematiikkaa, eikä osaa kertotauluja, ei potenssilaskuja eikä muutakaan. Hän joutui jättämään työpaikkansa, koska hän ei osannut käyttää eri tietokoneohjelmia. Ruuan tekeminen on hidasta ja hänen täytyy useamman kerran kysyä , että paljonko mitäkin laitetaan. Hän ei sisäistä asioita yhtään. Hän ei myöskään osaa englantia oikeastaan yhtään. Jos jotain yrittää, niin lausuminen on karmean kuuloista. Avovaimoni ei myöskään osaa uida, vaikka uimaopettaja opettanut häntä. En halua olla ilkeä, mutta nuo asiat vaivaavat minua. Jatkaisitteko suhdetta?

Kommentit (202)

Vierailija
41/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisinko suhdetta? Voi vttu, sä ole viisi vuotta ollut hänen kanssaan ja nyt vasta on alkanut haittaamaan mainitsemasi asiat.

Vierailija
42/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteistasi päätellen avovaimosi on erittäin fiksu ja kykenevä ihminen. Ei kannata erota vaan sen takia, ettei toinen osaa uida tai on huono laittamaan ruokaa.

Aika uskomatonta, että on suorittanut lukio ja amk-tutkinnon vaikkei osaa ollenkaan Englantia tai kertotauluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin ihmettelen näitä törkeitä kommentteja. Jos ihminen ei muutamaa asiaa osaa kovin hyvin, niin aletaan haukkumaan näin rumasti. Eivät kaikki muutkaan ihmiset osaa matikkaa ja kieliä tai politiikka kiinnosta. En käsitä, että miksi avovaimoani pilkataan näin.

Ap

Sinä kerroit aloitusviestissä kuinka avovaimosi on hidas eikä sisäistä asioita. Ei osaa uida, ja sai potkut työstään kun ei osannut (eikä ilmeisesti oppinut) käyttää työssä vaadittavia tietokoneohjelmia. Ruuanlaitto tuottaa myös hankaluuksia siinä määrin, että kyselee tuttujenkin ruokien kanssa sinulta varmistuksia.

Et voi väittää etteikö tuo lievältä kehitysvammalta kuulosta.

Mutta mikä teidät veti yhteen, ja mikä teidät on nyt pitänyt yhdessä tähän asti, jos avokkisi on sinulle liian yksinkertainen?

Lievästi kehitysvammainen? Avovaimoni ei osaa käyttää tietokoneohjelmia hyvin, mutta hän on korkeassa asemassa hyvässä työssä. Hän on myös opiskellut yliopistossa. Voisitko lopettaa nuo törkeät halveksivat kommentit? Avovaimoni osaa tuplasti muita asioita paremmin kuin minä tai kukaan muu.

Ap

No niin. Eli avokkisi on vallan erinomainen supernainen, suorastaan nero monellakin alalla. Mikä siis sitten hiertää niin pahasti että harkitset eroa?

Siis pointtihan oli se, että nuo asiat häiritsevät minua, koska ne kiinnostavat itseä, en kirjoittanut tätä minkään yksinkertaisuuden takia, kuten luulet. Kyllä, on älykäs ja tietää enemmän asioista kuin minä. Hän esimerkiksi on erittäin lahjakas äidinkielessä ja rakentamisessa. Ymmärrätkö nyt, että pointtini oli se, että mielenkiinnon kohteet eroavat?

Vierailija
44/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikilla on omat vahvuudet ja heikkoudet.

Muakaan ei politiikka kiinnosta yhtään enkä siitä juurikaan mitää tiä. Matikassa oon myös tosi huono. Sosiaaliset taidot myös vähän heikot. Muita hyviä puolia sitten löytyykin eikä mies oo noista koskaan valittanut eikä kukaan entisistäkään ole ihmetellyt. Sunkin avovaimolla varmasti paljon hyviäkin puolia jos noinkin kauan olette yhdessä olleet. Ymmärrän kyllä jos sulle on tärkeitä noi mainitsemasi asiat niin sitten kannattaa harkita eroa.

Vierailija
45/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenteistasi päätellen avovaimosi on erittäin fiksu ja kykenevä ihminen. Ei kannata erota vaan sen takia, ettei toinen osaa uida tai on huono laittamaan ruokaa.

Aika uskomatonta, että on suorittanut lukio ja amk-tutkinnon vaikkei osaa ollenkaan Englantia tai kertotauluja.

Ei minua kiinnosta haukkumisesi. Et tunne vaimoani .

Vierailija
46/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin ihmettelen näitä törkeitä kommentteja. Jos ihminen ei muutamaa asiaa osaa kovin hyvin, niin aletaan haukkumaan näin rumasti. Eivät kaikki muutkaan ihmiset osaa matikkaa ja kieliä tai politiikka kiinnosta. En käsitä, että miksi avovaimoani pilkataan näin.

Ap

Sinä kerroit aloitusviestissä kuinka avovaimosi on hidas eikä sisäistä asioita. Ei osaa uida, ja sai potkut työstään kun ei osannut (eikä ilmeisesti oppinut) käyttää työssä vaadittavia tietokoneohjelmia. Ruuanlaitto tuottaa myös hankaluuksia siinä määrin, että kyselee tuttujenkin ruokien kanssa sinulta varmistuksia.

Mutta mikä teidät veti yhteen, ja mikä teidät on nyt pitänyt yhdessä tähän asti, jos avokkisi on sinulle liian yksinkertainen?

Lievästi kehitysvammainen? Avovaimoni ei osaa käyttää tietokoneohjelmia hyvin, mutta hän on korkeassa asemassa hyvässä työssä. Hän on myös opiskellut yliopistossa. Voisitko lopettaa nuo törkeät halveksivat kommentit? Avovaimoni osaa tuplasti muita asioita paremmin kuin minä tai kukaan muu.

Ap

No niin. Eli avokkisi on vallan erinomainen supernainen, suorastaan nero monellakin alalla. Mikä siis sitten hiertää niin pahasti että harkitset eroa?

Siis pointtihan oli se, että nuo asiat häiritsevät minua, koska ne kiinnostavat itseä, en kirjoittanut tätä minkään yksinkertaisuuden takia, kuten luulet. Kyllä, on älykäs ja tietää enemmän asioista kuin minä. Hän esimerkiksi on erittäin lahjakas äidinkielessä ja rakentamisessa. Ymmärrätkö nyt, että pointtini oli se, että mielenkiinnon kohteet eroavat?

Mulla ja mun miehellä on myös hyvin toisistaan poikkeavat mielenkiinnon kohteet. Emme ole nähneet silti sitä syyksi erota. Kohta 20 vuotta ollaan yhdessä kuljettu. Mutta jokainen tekee oman valintansa.

Ja muistuttaisin, että sinä kirjoitit avovaimostasi hyvinkin harhaanjohtavasti, et voi syyttää muita kirjoittajia hänen haukkumisestaan. He esittivät sinulle kysymyksiä, osa jopa aidosti huolissaan avovaimosi terveydentilasta.

Vierailija
47/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaikilla on omat vahvuudet ja heikkoudet.

Muakaan ei politiikka kiinnosta yhtään enkä siitä juurikaan mitää tiä. Matikassa oon myös tosi huono. Sosiaaliset taidot myös vähän heikot. Muita hyviä puolia sitten löytyykin eikä mies oo noista koskaan valittanut eikä kukaan entisistäkään ole ihmetellyt. Sunkin avovaimolla varmasti paljon hyviäkin puolia jos noinkin kauan olette yhdessä olleet. Ymmärrän kyllä jos sulle on tärkeitä noi mainitsemasi asiat niin sitten kannattaa harkita eroa.

Tämä juuri! Samaa mieltä olen kanssasi. Eikö olekin käsittämätöntä, että muuten älykäs avovaimoni leimataan täällä? Onneksi sinä olet fiksu ja ymmärrät, että ihminen voi olla hyvä muissa asioissa.

Vierailija
48/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ns. heikkolahjaisuus on alkanut vasta myöhemmällä iällä, onko hänen elämässään tapahtunut jotain, mikä on aiheuttanut taantumista? Se voisi olla esimerkiksi sellainen tapahtuma, että virikkeet ovat vähentyneet huomattavasti, eli hänen ei tarvitse ajatella, jolloin helposti neuronikytkökset alkavat katkeilemaan ja ajattelu puuroutuu. Toinen mitä epäilen on heikko itsetunto. Hän ei ehkä usko, että osaa itse ja tietää itse ja tukeutuu aina muihin, vaikka oikeasti osaisikin. Hän vain ei itse tiedosta osaavansa. Voisiko syy olla tuo? Kolmas syy, minkä keksin on alkanut aivokasvain, joka on voinut heikentää hänen ajattelukykyään. Jos hän on oikeasti ollut 8 tyttö, on täytynyt tapahtua jotain, joka on taannuttanut häntä. Hahmotushäiriökin kai voi alkaa myöhemminkin, kuin lapsena. Älä ota tätä kuitenkaan totuutena, sillä en tiedä. Tässä nyt muutamia spekulaatioita.

Sun mielestä hän on heikkolahjainen, kun hän on suorittanut lukion, amkin ja yliopiston sekä työskentelee korkeissa tehtävissä? Rupeaa pikkuhiljaa huvittamaan nämä kommentit. :D

Ap

Kai sä jonkun vedät vielä ton yliopiston jälkeenkin. Avovaimosi on nero.

Vierailija
49/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos avovaimoa ei kiinnosta ruoanlaitto ja politiikka niin ei sitten kiinnosta. Ruoanlaittoa ei opi jos ei sitä harjoittele ja voi olla että jos se sujuu sinulta paremmin niin se homma myös valuu pelkästään sinulle. Silloin naisesi ei osaa kokata eikä hänelle myöskään tule varmuutta ruoanlaittoon vaan hän kyselee sinulta apua. Ei tuo minusta tyhmyyttä ole. kaikilla on eri kiinnostuksen kohteita ja asioita joita ei osaa.

Vierailija
50/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mulla ja mun miehellä on myös hyvin toisistaan poikkeavat mielenkiinnon kohteet. Emme ole nähneet silti sitä syyksi erota. Kohta 20 vuotta ollaan yhdessä kuljettu. Mutta jokainen tekee oman valintansa.

Ja muistuttaisin, että sinä kirjoitit avovaimostasi hyvinkin harhaanjohtavasti, et voi syyttää muita kirjoittajia hänen haukkumisestaan. He esittivät sinulle kysymyksiä, osa jopa aidosti huolissaan avovaimosi terveydentilasta.

Ei kenelläkään ihmisellä ole oikeutta haukkua vammaiseksi neljän taidon puutteen takia. En minäkään osaa kaikkea. Sano mulle rehellisesti, että sinunko mielestä tekniikan , matematiikan ja kielen osaamattomuus tekee ihmisestä vammaisen?

Ap

Vierailija
51/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on pakko olla trolli :D

Aloitat keskustelun jossa mainitset huonoja puolia vaimostasi ja miten kyseiset asiat häiritsevät. Harkitset jopa eroa. Sitten vastaat hyökkäävästi ja ylistät häntä neroksi. Sitten sanot että teitä kiinnostaa eri asiat... miksi et aloittanut keskustelua sillä? 

Vierailija
52/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no jos avovaimoa ei kiinnosta ruoanlaitto ja politiikka niin ei sitten kiinnosta. Ruoanlaittoa ei opi jos ei sitä harjoittele ja voi olla että jos se sujuu sinulta paremmin niin se homma myös valuu pelkästään sinulle. Silloin naisesi ei osaa kokata eikä hänelle myöskään tule varmuutta ruoanlaittoon vaan hän kyselee sinulta apua. Ei tuo minusta tyhmyyttä ole. kaikilla on eri kiinnostuksen kohteita ja asioita joita ei osaa.

Kiitos realistisesta kommentistasi! Avovaimoni ei todellakaan ole tyhmä. Häntä ei vaan kiinnosta nuo asiat eikä voi oppia niitä. Asia harmittaa minua vain sen vuoksi. Tiedän kuitenkin, että olen pinnallinen ihminen, jos jätän hänet noiden asioiden takia.

Ap

Vierailija
53/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos avovaimo vaan väheksyy taitojaan. esim. osaa englantia mutta ei halua puhua sitä sinun kanssa tai vaan sanoo ettei osaa?

Vierailija
54/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos realistisesta kommentistasi! Avovaimoni ei todellakaan ole tyhmä. Häntä ei vaan kiinnosta nuo asiat eikä voi oppia niitä. Asia harmittaa minua vain sen vuoksi. Tiedän kuitenkin, että olen pinnallinen ihminen, jos jätän hänet noiden asioiden takia.

Ap

Aloituksesta:

Hän ei sisäistä asioita yhtään

Vierailija
55/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko avovaimosi sitten missään hyvä? Olen kyllä sitä mieltä, että ruuanlaitto on miesten hommaa, onhan maailman parhaimmat kokitkin miehiä. Matematiikka ja tietokoneet ovat samassa aivopuoliskossa, ehkä vaimosi toinen aivopuolisko on sitten vastaavasti kehittynyt. Jossain tilanteessa on hyvä, että pitää suunsa kiinni poliittisista asioista. Voi tulla liian noloja tilanteita, jos laukoo juntteja kommentteja.

Voisitko opettaa avovaimoasi uimaan? Jonakin hiljaisempana aikana uimahallissa. Nykyään on uimalasit ja uimamyssyt, niin pysyy aika hyvin tunnistamattomana. Siis jos sinua nolottaa moinen touhu.

Vierailija
56/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitat keskustelun jossa mainitset huonoja puolia vaimostasi ja miten kyseiset asiat häiritsevät. Harkitset jopa eroa. Sitten vastaat hyökkäävästi ja ylistät häntä neroksi. Sitten sanot että teitä kiinnostaa eri asiat... miksi et aloittanut keskustelua sillä? 

Nero? Sanoin, että hän on älykäs, kuten onkin. Siis minähän selvästi tuon ilmi keskustelussa, että nuo asiat painavat? Missä kohdassa olen maininnut , että hän on yksinkertainen? En yhtään missään. Itselläni on vain vahvat kiinnostuksen kohteet noihin asioihin joten vaikeaa keskustella, kun ne eivät ole hänelle vahvuus. Kyllä hän minun mielestä on hyvin menestynyt elämässä. Kouluja käynyt ja hyvä työpaikka.

Ap

Vierailija
57/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nero? Sanoin, että hän on älykäs, kuten onkin. Siis minähän selvästi tuon ilmi keskustelussa, että nuo asiat painavat? Missä kohdassa olen maininnut , että hän on yksinkertainen? En yhtään missään. Itselläni on vain vahvat kiinnostuksen kohteet noihin asioihin joten vaikeaa keskustella, kun ne eivät ole hänelle vahvuus. Kyllä hän minun mielestä on hyvin menestynyt elämässä. Kouluja käynyt ja hyvä työpaikka.

Ap

Miksi koet tarpeelliseksi keskustella hänen kanssaan aiheista joihin hänellä ei ole osaamista/mielenkiintoa? Elämässä on muutakin kuin matemaattiset aineet, englannin kieli, uiminen ja ruuanlaitto.

Vierailija
58/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko avovaimosi sitten missään hyvä? Olen kyllä sitä mieltä, että ruuanlaitto on miesten hommaa, onhan maailman parhaimmat kokitkin miehiä. Matematiikka ja tietokoneet ovat samassa aivopuoliskossa, ehkä vaimosi toinen aivopuolisko on sitten vastaavasti kehittynyt. Jossain tilanteessa on hyvä, että pitää suunsa kiinni poliittisista asioista. Voi tulla liian noloja tilanteita, jos laukoo juntteja kommentteja.

Voisitko opettaa avovaimoasi uimaan? Jonakin hiljaisempana aikana uimahallissa. Nykyään on uimalasit ja uimamyssyt, niin pysyy aika hyvin tunnistamattomana. Siis jos sinua nolottaa moinen touhu.

On, oikeastaan kaikessa muussa. Miksi oletat niin heti? Juurihan kirjoitin, että hän on käynyt kouluja ja korkeassa asemassa työssä. Voin myöntää , että hän on minua paljon älykkäämpi.

Ap

Vierailija
59/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi koet tarpeelliseksi keskustella hänen kanssaan aiheista joihin hänellä ei ole osaamista/mielenkiintoa? Elämässä on muutakin kuin matemaattiset aineet, englannin kieli, uiminen ja ruuanlaitto.

No koska itse koen mielenkiintoa niitä asioita kohtaan. Koen myös taas toisinaan turhauttavaksi , koska nuo ovat asioita missä olen hyvä. En taas tiedä niistä asioita, mistä avovaimo haluaisi keskustella.

Ap

Vierailija
60/202 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Lahjakas rakentamisessa. Rakentaako Lego-taloja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi