Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raju käänne - Saara Aallosta oudon artikkelin Forbesiin kirjoittanut sai kenkää

Kommentit (2395)

Vierailija
281/2395 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Saaraan sopisi vanha viisaus. " Tyhmäkin näyttää viisaalta kun pitää suunsa kiinni" Mitä enemmän hän alkaa nyt pyristellä ja puolustella itseään sitä pahemmin sotkeutuu tähän sontaan.

Peruskysymys kun Saaran kohdalla on se, ettei hän ole musiikkiurallaan menestynyt. Näkyvyyttä on ollut mutta niin on esimerkiksi tälä hetkellä vaikkapa suomalaisella Isis-vaimo Sannalla.

Siinä on ero.

Vierailija
282/2395 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt Saaraan sopisi vanha viisaus. " Tyhmäkin näyttää viisaalta kun pitää suunsa kiinni" Mitä enemmän hän alkaa nyt pyristellä ja puolustella itseään sitä pahemmin sotkeutuu tähän sontaan.

Peruskysymys kun Saaran kohdalla on se, ettei hän ole musiikkiurallaan menestynyt. Näkyvyyttä on ollut mutta niin on esimerkiksi tälä hetkellä vaikkapa suomalaisella Isis-vaimo Sannalla.

Siinä on ero.

Sama se on Sipilällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/2395 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on ero.

Sama se on Sipilällä.

Eikö Sipiläkään menestynyt musiikkiurallaan.

Vierailija
284/2395 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkea veto Aallolta antaa toimittajille palautetta. Toimittajat ovat tunnetusti kyynisiä, pikkumaisia ja pitkävihaisia eivätkä lainkaan niin objektiivisia kuin antavat ymmärtää. Mutta toimittajan toistuvia, henkilökohtaisuuksiin meneviä kirjoituksia ei pidä eikä tarvitse hyväksyä.

Saaralta on tivattu kommenttia ja siinähän tuo tuli.

Vierailija
285/2395 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkea veto Aallolta antaa toimittajille palautetta. Toimittajat ovat tunnetusti kyynisiä, pikkumaisia ja pitkävihaisia eivätkä lainkaan niin objektiivisia kuin antavat ymmärtää. Mutta toimittajan toistuvia, henkilökohtaisuuksiin meneviä kirjoituksia ei pidä eikä tarvitse hyväksyä.

Hän valehteli, jäi kiinni ja uhriutui. Siinähän se tuli.

Vierailija
286/2395 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieto 11 000 jutusta oli Kauppalehdestä eli Pudaksen kollegalta lehdestä, joka kuuluu samaan konserniin Iltalehden kanssa. Valehteleeko Kauppalehti?

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/saara-aallon-mainosarvo-ohittaa-joul…

Mediaseurantayhtiö Meltwaterin selvityksen mukaan

Mikä yhtiö tämä Meltwater on ja onko joku nähnyt kyseisen selvityksen?

Yritin googlata tuota selvitystä, mutta en löytänyt sitä mistään. Haluaisin nähdä omin silmin mitä tuossa selvityksessä on kerrottu, ja ennen kaikkea miten selvitys on tehty.

Meltwaterin väite kun edelleenkin tarkoittaa sitä, että Saarasta kirjoitettiin vuoden aikana 30 artikkelia päivässä, joka päivä, ilman taukoja.

Meltwater on kyllä kansainvälinen, arvostettu mediaseurantayhtiö. Heidän bisneksensä on myydä noita raportteja maksaville tahoille, eivätkä raportit ole ihan halpoja, joten tuskin kovin moni on tuota kyseistä selvitystä koskien henkilöä Saara Aalto nähnyt. En yhtään kyllä ihmettelisi, vaikka jotain url:eja laskemalla ja sanahakuja printtimediasta tekemällä tuolla Meltwaterilla olisi päädyttykin 11 000 mainintaan Saara Aaltoa koskien suomalaisessa mediassa vuoden 2016 aikana, jolloin Saara osallistui UMK:aan ja X-Factoriin. Se, missä luultavasti taas liioitellaan on, että Saarasta olisi "kirjoitettu" 11 000 "artikkelia". Ei ole. Yksi ja sama STT:n tai mediakonsernin tuottama uutisjuttu (englanniksi "story") koskien Saaran viikottaista X-Factor esitystä on saattanut levitä kymmenille eri medioiden internetsivuille. Nimen mainitseminen UMK:sta kertovan jutun yhteydessä ei myöskään ole Saarasta kertova artikkeli.

Vierailija
287/2395 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on ero.

Sama se on Sipilällä.

Eikö Sipiläkään menestynyt musiikkiurallaan.

Ei edes lahjoittamalla talonsa. Ei saanut levytyssopimusta, koska hänkin kokee, että suomalaiset kiusaavat häntä.

Paha paha Suomi!

Vierailija
288/2395 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudosti näitä väärinymmärryksiä hänen ja lehdistön välillä sattuu aivan alvariinsa. Pitäisikö hänen miettiä miten tuoda asiat esiin, jos koko ajan tulee väärinymmärrystä?

Olisiko lehdistölläkin peiliin katsomisen paikka?

Vierailija
289/2395 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jää kiinni housut kintuissa niin ei kannattaisi alkaa muita syytellä.

Eikä Saaran juttua kirjoittanut edes mikään toimittaja vaan hänen itsensä palkkaama henkilö hänen medianäkyvyytensä vauhdittamiseen. Joten turha nyt on toimittajia syytellä.

Saaran tarinasta voidaan kyllä vielä tehdä vaikka elokuva :D mutta se tuskin tule olemaan ihan sellainen kuin saara halusi.

Muutamasta Auervaarastakin on tehty elokuva ja kirjaa ja he ovat olleet maan kuuluja.

Vierailija
290/2395 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oudosti näitä väärinymmärryksiä hänen ja lehdistön välillä sattuu aivan alvariinsa. Pitäisikö hänen miettiä miten tuoda asiat esiin, jos koko ajan tulee väärinymmärrystä?

Ei ole.

Esimerkillistä toimintaa suomalaismedialta ja Forbesilta.

Vierailija
291/2395 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

”Esimerkillistä toimintaa”? Julkaista höpöjuttuja?

Vierailija
292/2395 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saara itse on malliesimerkki pitkävihaisesta ja pikkumaisesta ihmisestä. 

Yksikään juttu ei ole mennyt henkilökohtaisuuksiin, ne on perustunut ihan vaan Saaran omiin höpinöihin.

Vierailija
293/2395 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se kaatoi hallituksenkin😯

Vierailija
294/2395 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naistenpäivä kirjoitti:

Saaran oma, erittäin järkeenkäypä vastaus (poistettu loppuosa liian pitkän lainauksen vuoksi):

Arvostettu Forbes kirjoitti musta jutun ja Suomi suuttui. Suomalainen media meni sekaisin, kun jutussa mainittiin, että mun celebrity net worth on 10 miljoonaa puntaa (tieto oli otettu nettisivuilta, joka tällaisia arvioita tekee.. siellä mainitaan myös Cheek 12 miljoonaa ja Sunrise Avenue 20 miljoonaa). Suomen media käänsi celebrity net worthin mun varallisuudeksi ja kirjoittaa klikkiotsikoita ”Forbes kirjoittaa naurettavia väitteitä Saara Aallosta”.. lehdet haluaa multa kommentteja ja ihmettelee miten oon voinut mennä antamaan tällaisen haastattelun. En ole ikinä kommentoinut kellekään mun raha-asioista. Sitä en ymmärrä, miksi tuollaisia arvioita pitää juttuihin edes mainita, ja olin tosi ymmälläni, kun se oli juttuun liitetty.

Koska kyseessä oli juttu Forbesin juttu, he halusivat juttuun lukuja ja tarinan mun uran kasvusta. Niinpä jutussa mainittiin miten musta kirjoitettiin vuonna 2016 yli 11 000 juttua (https://www.kauppalehti.fi/uutiset/saara-aallon-mainosarvo-ohittaa-joul…) —> miksi tätä väitetään valheeksi Suomen mediassa vai olenko ymmärtänyt väärin ja tuo on valheellinen juttu ?

Jutussa mainittiin myös, miten X Factor UK toi mulle ja Suomelle 150 miljoonaa euroa markkina-arvoa (https://www.marmai.fi/uutiset/saara-aalto-kerasi-150-miljoonan-euron-ar…). Toimittaja oli valitettavasti kirjoittanut markkina-arvon sijasta, että toin Suomelle 150 miljoonaa rahaa turismin kautta.

Olen itse huomannut vuosien aikana, että toimittajille (myös suomalaisille) käy valitettavasti erittäin helposti vastaavanlaisia kömmähdyksiä ja väärinkäsityksiä. Ja kun juttua ei pääse etukäteen lukemaan (kuten ulkomailla en ikinä ole päässyt), tällaisia asiavirheitä voi juttuun jäädä.

Tästähän Suomen media suorastaan pöyristyi. Mutta Helsingin Sanomat teki tästä ”naurettavasta väitteestä” ihan hyvän jutun, jossa jopa sanottiin, että olen hyvinkin voinut tuoda Suomeen rahaa turismin kautta: https://www.hs.fi/nyt/art-2000006024239.html?share=62d4fcf001cfafd50542…

Yksi asia, mikä on selkeästi Suomen medialle vaikeaa, on se että kansainvälinen media kirjoittaa asioista yltiöpositiivisesti ja suomalaiseen makuun liioitellen. Tämä on tosi iso kulttuuriero, johon joudun itse koko ajan totutella. Suomessa liioitellaan lähinnä negatiivisia asioita, mutta kansainvälinen lehdistö liioittelee myös positiivisia asioita. Ihmisiä halutaan buustata ja kasvattaa ylöspäin, kannustetaan ja hehkutetaan. Minä en voi tähän vaikuttaa millään tavalla. Annan Briteissä haastatteluja ihan samalla tavalla kuin Suomessa, mutta juttujen kirjoitustapa on todella erilainen kuin mihin me ollaan suomalaisina totuttu.

Oon surullinen ja hämmentynyt siitä, miten suomalainen tukee toista. Sanaton.

Haluaako kukaan kansainvälinen toimittaja kohta tehdä musta juttuja, jos pitää pelätä valitusviestejä Suomesta? Pitääkö mun painottaa tulevaisuudessa, että älä sitten varmasti kirjoita mitään liian positiivista tai käytä liioittelevia sanoja, koska muuten me joudutaan molemmat ongelmiin..?

En oikein tiedä, miten voisin tasapainotella kahden tosi erilaisen viihdekulttuurin välillä? Yritän parhaani, mutta median kanssa pallottelu on ihan super vaikeaa niin Suomessa kuin maailmallakin.

On tietenkin aina harmillista, jos juttuihin jää asiavirheitä tai kerrotaan asioita, jotka ei ole totta, mutta se on perushommaa myös Suomessa. Niin media toimii ja sitä vastaanhan me kaikki julkisuudessa olevat yritetään aina taistella.

Muuten ihan hyvä pelastusyritys Saaralta, mutta artikkelin kirjoitti hänen oma pr-henkilönsä ja silti näin paljon virheitä jutussa. Lisäksi ei mitään kantaa niihin top 40 listasijoituksiin..

Plus näitä väärinkäsityksiä on ollut jo aivan liikaa. Miten muille suomalaisille julkimoille ei käy näitä sotkuja?

-ohis

Koska he asuvat Suomessa eikä heitä haastatella kuin suomalaisissa medioissa suomen kielellä.

Öö suurin osa valheista on jauhettu ulkomailla, ja jos väität muuta niin olet yhtä harhainen kuin idolisi.

Osoitus siitä, millä tavoin Saaran solvaaja ymmärtää ja tulkitsee lukemaansa tekstiä ja haukkuu kaikkia. Edellä on kommentoitu, että muita suomalaisia haastatellaan suomalaisissa medioissa ja Suomen kielellä, johon "Öö-henkilö" vastaa täysin ymmärtämättä lukemaansa ja syyttämällä muita harhaiseksi... turha edes kysyä saati jankuttaen ketjusta toiseen ihmetellä, miten väärinkäsitykset kirjoitetussa tekstissä ja sen tulkinnassa syntyvät.

Vierailija
295/2395 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pystyisi nyt kertomaan FAKTAT Saaran urasta ja menestyksestä? Oikeasti. Ja vain faktat.

Vierailija
296/2395 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt se kaatoi hallituksenkin😯

Ainut Saara Aallon hyvä teko. Ei niillä ollut glamouria.

Vierailija
297/2395 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

”Esimerkillistä toimintaa”? Julkaista höpöjuttuja?

Etsiä totuus. Toimia vahtikoirana.

Irtisanoa yhteistyö epärehellisten kanssa. Ylläpitää moraalia.

Vierailija
298/2395 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaran medianäkyvyyden voi rinnastaa moneen muuhun. Matti Nykäsen viimeiset parikymmentä vuotta olivat hyvin medianäkyvä.

Aallon medianäkyvyys perustui hyvin pitkälle ihmisten uteliaisuuteen ja haluun nähdä hänen ristiriitaisuuttaan. Itsekkin olen seurannut häntä koska olen koko ajan ollut sitä mieltä että joku ei täsmää. Ja olen odottanut milloin tämä vyyhti alkaa aueta. Saara ei tietenkään tajua kuinka suuri prosentti häntä seuranneista kuuluu tähän samaan joukkoon.

Vierailija
299/2395 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naistenpäivä kirjoitti:

Saaran oma, erittäin järkeenkäypä vastaus (poistettu loppuosa liian pitkän lainauksen vuoksi):

Arvostettu Forbes kirjoitti musta jutun ja Suomi suuttui. Suomalainen media meni sekaisin, kun jutussa mainittiin, että mun celebrity net worth on 10 miljoonaa puntaa (tieto oli otettu nettisivuilta, joka tällaisia arvioita tekee.. siellä mainitaan myös Cheek 12 miljoonaa ja Sunrise Avenue 20 miljoonaa). Suomen media käänsi celebrity net worthin mun varallisuudeksi ja kirjoittaa klikkiotsikoita ”Forbes kirjoittaa naurettavia väitteitä Saara Aallosta”.. lehdet haluaa multa kommentteja ja ihmettelee miten oon voinut mennä antamaan tällaisen haastattelun. En ole ikinä kommentoinut kellekään mun raha-asioista. Sitä en ymmärrä, miksi tuollaisia arvioita pitää juttuihin edes mainita, ja olin tosi ymmälläni, kun se oli juttuun liitetty.

Koska kyseessä oli juttu Forbesin juttu, he halusivat juttuun lukuja ja tarinan mun uran kasvusta. Niinpä jutussa mainittiin miten musta kirjoitettiin vuonna 2016 yli 11 000 juttua (https://www.kauppalehti.fi/uutiset/saara-aallon-mainosarvo-ohittaa-joul…) —> miksi tätä väitetään valheeksi Suomen mediassa vai olenko ymmärtänyt väärin ja tuo on valheellinen juttu ?

Jutussa mainittiin myös, miten X Factor UK toi mulle ja Suomelle 150 miljoonaa euroa markkina-arvoa (https://www.marmai.fi/uutiset/saara-aalto-kerasi-150-miljoonan-euron-ar…). Toimittaja oli valitettavasti kirjoittanut markkina-arvon sijasta, että toin Suomelle 150 miljoonaa rahaa turismin kautta.

Olen itse huomannut vuosien aikana, että toimittajille (myös suomalaisille) käy valitettavasti erittäin helposti vastaavanlaisia kömmähdyksiä ja väärinkäsityksiä. Ja kun juttua ei pääse etukäteen lukemaan (kuten ulkomailla en ikinä ole päässyt), tällaisia asiavirheitä voi juttuun jäädä.

Tästähän Suomen media suorastaan pöyristyi. Mutta Helsingin Sanomat teki tästä ”naurettavasta väitteestä” ihan hyvän jutun, jossa jopa sanottiin, että olen hyvinkin voinut tuoda Suomeen rahaa turismin kautta: https://www.hs.fi/nyt/art-2000006024239.html?share=62d4fcf001cfafd50542…

Yksi asia, mikä on selkeästi Suomen medialle vaikeaa, on se että kansainvälinen media kirjoittaa asioista yltiöpositiivisesti ja suomalaiseen makuun liioitellen. Tämä on tosi iso kulttuuriero, johon joudun itse koko ajan totutella. Suomessa liioitellaan lähinnä negatiivisia asioita, mutta kansainvälinen lehdistö liioittelee myös positiivisia asioita. Ihmisiä halutaan buustata ja kasvattaa ylöspäin, kannustetaan ja hehkutetaan. Minä en voi tähän vaikuttaa millään tavalla. Annan Briteissä haastatteluja ihan samalla tavalla kuin Suomessa, mutta juttujen kirjoitustapa on todella erilainen kuin mihin me ollaan suomalaisina totuttu.

Oon surullinen ja hämmentynyt siitä, miten suomalainen tukee toista. Sanaton.

Haluaako kukaan kansainvälinen toimittaja kohta tehdä musta juttuja, jos pitää pelätä valitusviestejä Suomesta? Pitääkö mun painottaa tulevaisuudessa, että älä sitten varmasti kirjoita mitään liian positiivista tai käytä liioittelevia sanoja, koska muuten me joudutaan molemmat ongelmiin..?

En oikein tiedä, miten voisin tasapainotella kahden tosi erilaisen viihdekulttuurin välillä? Yritän parhaani, mutta median kanssa pallottelu on ihan super vaikeaa niin Suomessa kuin maailmallakin.

On tietenkin aina harmillista, jos juttuihin jää asiavirheitä tai kerrotaan asioita, jotka ei ole totta, mutta se on perushommaa myös Suomessa. Niin media toimii ja sitä vastaanhan me kaikki julkisuudessa olevat yritetään aina taistella.

Muuten ihan hyvä pelastusyritys Saaralta, mutta artikkelin kirjoitti hänen oma pr-henkilönsä ja silti näin paljon virheitä jutussa. Lisäksi ei mitään kantaa niihin top 40 listasijoituksiin..

Plus näitä väärinkäsityksiä on ollut jo aivan liikaa. Miten muille suomalaisille julkimoille ei käy näitä sotkuja?

-ohis

Koska he asuvat Suomessa eikä heitä haastatella kuin suomalaisissa medioissa suomen kielellä.

Öö suurin osa valheista on jauhettu ulkomailla, ja jos väität muuta niin olet yhtä harhainen kuin idolisi.

Osoitus siitä, millä tavoin Saaran solvaaja ymmärtää ja tulkitsee lukemaansa tekstiä ja haukkuu kaikkia. Edellä on kommentoitu, että muita suomalaisia haastatellaan suomalaisissa medioissa ja Suomen kielellä, johon "Öö-henkilö" vastaa täysin ymmärtämättä lukemaansa ja syyttämällä muita harhaiseksi... turha edes kysyä saati jankuttaen ketjusta toiseen ihmetellä, miten väärinkäsitykset kirjoitetussa tekstissä ja sen tulkinnassa syntyvät.

Tyypillistä harhaista sössötystä tämä.

Puhutaan aina vaan yhdestä erimielisedtä ja ohjataan keskustelua pöpelikköön.

Ei onnistu enää.

Vierailija
300/2395 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka pystyisi nyt kertomaan FAKTAT Saaran urasta ja menestyksestä? Oikeasti. Ja vain faktat.

Kovasti on Saara yrittänyt.ja yrittänyt..ja yrittänyt..ja yrittänyt...ja yrittää edelleen..