Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on ammattisi, jos et mielellään kerro sitä ns puolitutuille?

Vierailija
06.03.2019 |

Ja miksi?

Kommentit (661)

Vierailija
621/661 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnanjohtaja.

Ihmiset ovat valitettavan kateellisia ja suhtautuminen muuttuu, jos kerron mitä teen työkseni.

Voisiko joku selittää mitä kadehdittavaa kunnanjohtajan ammatissa on? En ole koskaan tuntenut mitään vetoa hallintotöihin tai politiikkaan tms. joten en aidosti hahmota.

Vierailija
622/661 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäkeskuspäivystäjä.

Voi sitä kysymysten tulvaa, jos vahingossa kerron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/661 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graafinen suunnittelija, yrittäjä:

"Sullahan on maailman ihanin ja helpoin työ, olen kateellinen"

"Voisitko tehdä mulle logon kympillä"

"En ymmärrä miksi teet niin kalliilla, kun Fiverristä saa logoja vitosella"

Vierailija
624/661 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettaja

Niin monella on huonoja muistoja omilta kouluajoilta.

Myös luokanopettaja. Jotkut olettavat heti, että palkkani olisi yli 4000 e/kk ja kuvittelevat minun maksavan kaiken, esim. kahvilassa. Joo, palkkani on 8 vuoden kokemuslisän kanssa bruttona 2800 euroa.

"Ai no sähän tienaat sitten hyvin, kun oot kerran opettaja"

Hemmetin hyvä palkka on kun vertaa omaani 2350 e/kk. Yli 20 vuotta työkokemusta ja kokopäivätyö. t. insinööri

Nämä vertailut ovat hankalia. Minä en kestäisi päivääkään sitä että vastuullani olisi luokallinen lapsia jotka pitäisi jollain mystisellä auktoriteetillä pitää edes osan ajasta keskittyneenä opetukseen. Jos minulla olisi lapsia, toivoisin opettajan tienaavan hyvin.

Vierailija
625/661 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen , aikaisempi ammattini oli pukuompelija. Kaikki puolitut ja tutut olettivat, että ompelen heille ilmaiseksi sitä sun tätä, että he vain tuovat kasan kankaita ja kertovat, mitä haluavat.

Kaikki ei edes tuo kankaita 😄😄

Vierailija
626/661 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön

Vierailija
627/661 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leimaan laittomien maksusitoumuksia Kelassa.

Vierailija
628/661 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku selittää mitä kadehdittavaa kunnanjohtajan ammatissa on? En ole koskaan tuntenut mitään vetoa hallintotöihin tai politiikkaan tms. joten en aidosti hahmota.

Sitä ihmettelen itsekin. Mutta ihmisillä on väärä mielikuva ammatista ja näkevät vain ison palkan harvase viikko paikallislehdessä. Eli työhön ja vastuuseen nähden palkka on varsin vaatimaton. Silti sosiaalisissa tilanteissa on parempi vaijeta ammatista, koska ihmiset ovat kateellisia ja ammatin myötä asenne muuttuu.

Vierailija
629/661 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettaja

Niin monella on huonoja muistoja omilta kouluajoilta.

Näin ja siihen vielä lisäksi lyhyet työpäivät, pitkät lomat ja hyvä palkka, jota maksetaan loma-ajaltakin .

Miksiköhän opettaja ei mielellään kerro ammattiaan? Niin, ja tiedoksi vain, että palkkaa ei makseta loma-ajalta vaan jo lukuvuoden aikana tehdystä työstä jälkikäteen. Palkka on käytännön syistä jaettu tasan 12 kuukaudelle. Kannattaisi ottaa asioista selvää ennen kuin alkaa kateuttaan huudella täällä.

Vierailija
630/661 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnanjohtaja.

Ihmiset ovat valitettavan kateellisia ja suhtautuminen muuttuu, jos kerron mitä teen työkseni.

Pikemminkin tulee tunne, että voi ei mihin pallille olet joutunut istumaan. Vanhassa kotikunnassani on kunnanjohtia irtisanottu ja he ovat joutuneet melkoiseen lehdistön pyöritykseen. Ei todellakaan ole toimi, jota kahdehtisi vaan jota välttäisi kuin ruttoa. 

Vierailija
631/661 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja. En kerro kenellekään vaan välttelen, kiertelen ja kaartelen. Häpeän.

Vierailija
632/661 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on haudankaivaja. Oikeasti on.

Vierailija
633/661 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelutyöntekijä. 

Mediassa asiat on "aina tosia" ja me ei niitä voida salassapitovelvollisuuden vuoksi millään tavalla puolustella/oikaista/kertoa omaa näkemystämme. 

Vierailija
634/661 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin väärän ammatin jossa olin hyvä mutta se ei ollut oikea enkä viihtynyt siinä, sain mielenterveysongelmia tai aloin voimaan pahoin. Kukaan ei ymmärtänyt ettei se henkisesti sopinut minulle ja minua syyllistettiin kun siirryin siivous työhön ja kaverit ja sukulaiset alkoivat karttelemaan. Siihen maailman aikaan ei ymmärretty alan vaihtajia niin että kun sen yhden valitsi niin siinä olisi pakko ollut painaa loppuun asti. Nykyään se on ihan tavallista että ihmiset vaihtavat alaa ja nuorilla voi olla monta ammattia. niin että on muuttunut tämä maailma kolmessakymmenessä vuodessa jossain suhteessa hyväänkin niin ettei ole pakko väkisin vääntää jos on erehtynyt alan valinnassa. siivoustyöt olivat vain väliaikaista kun hakeuduin opiskelemaan uutta ammattia myöhemmin. Nykyään en häpeä että on tehnyt siivous alan töitä välillä mutta parasta oli että pääsin niistä kavereista eroon jotka ne tuomitsivat tai häpesivät sitä että tein sen alan töitä. 

Vierailija
635/661 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotilas. Ei jaksaisi kuunnella vanhoja inttijuttuja.

Vierailija
636/661 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Strippari

Vierailija
637/661 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salainen agentti.kerron ni kukaan ei usko ja alkaa kuittailee James bondista

Vierailija
638/661 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kynegölogian tohtori ja ei viitsi muille pal huudella

Vierailija
639/661 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ku.llimes.tari. Naisille ei viitsi kertoa kun käyvät kimppuun. Miehille ei huvita kertoa kun ovat kateellisia.

Vierailija
640/661 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoilija.

Heti aletaan vinoilemaan, et onks perse kipee.