Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ammattisi, jos et mielellään kerro sitä ns puolitutuille?

Vierailija
06.03.2019 |

Ja miksi?

Kommentit (661)

Vierailija
281/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaaja, koska eihän se ole oikea ammatti ja kyllä kannattaisi opiskella joku ammatti, ettet jää tyhjän päälle kun tuo kuitenkin loppuu.

Totta joka sana. Mielummin kuitenkin elätän itseni tällä, nyt kun vielä voin ja se kannattaa. Mitä opiskeluun tulee, teen sitä kokoajan, en vain jaa sitä puolta itsestäni. Uskomatonta kyllä, blogissa ei ole mun koko elämä ;).

Vierailija
282/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan täti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi.

-Aijaa. En ois arvannu. Niin niin... (Keskustelu kuolee)

Tai

-Aijaa. En ois arvannu. Mää olin kerran ristäisissä ja siellä se pappi...

Tai

- Aijaa. En ois arvannu. Tiesitkö että Raamattu on paavin salaliitto juutalaisten kanssa?

Parempi vaan sanoa että oon seurakunnalla töissä ja vaihtaa puheen aihetta.

Vierailija
284/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammashoitaja. "Mullakin on sitätätä tuolla ja täällä, mitähän se voi olla?" Ei voi sanoa ilman välineitä, suuhun katsomatta ja mahdollisesti röntgenkuvia. Arvata voi kaikkea maan ja taivaan välillä.

Jospa kertoisit että epäilet syöpää

Vierailija
285/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori yrittäjä alalla jossa liikevaihto ja työntekijöiden lukumäärä saattaa olla isokin. Jokaisella on myös kokemusta ja mielipiteitä toimialastani. Kuka tahansa pystyy googlaamaan yritystoimintani tiedot ja urahistoriani. Puolitutuille kerron epämääräisesti olevani vastuuhenkilönä ko. alalla.

Off topic: en ymmärrä, miksi roskakuskeja parjataan. Tiedän kaksi jäteautoilija. Kummallakin kaksi autoa, tienaavat n. 200K€/vuosi, eivätkä itse käy niitä tyhjennyslenkkejä ajamassa, muuten kuin lomia tuuraamassa.

Vierailija
286/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammashoitaja. "Mullakin on sitätätä tuolla ja täällä, mitähän se voi olla?" Ei voi sanoa ilman välineitä, suuhun katsomatta ja mahdollisesti röntgenkuvia. Arvata voi kaikkea maan ja taivaan välillä.

Miksi sulta tämmösiä kysellään? Eihän hammashoitaja tee muuta kuin ojentele hammaslääkärille tavaroita. Ei hammashoitajalla ole _mitään_ koulutusta suusairauksista tai rtg-kuvien katseluun

Niin, sekin vielä, oikeassa olet, en tod tee minkään valtakunnan diagnooseja. Kyselijät olettavat, että tiedän kaikesta kaiken. Itsekin sitä ihmettelen.

Koulutukseen kuuluu myös suusairaudet, se mitä hoitajan täytyy tietää "ojennellessaan tavaroita". Kokenut hoitaja osaa antaa ne tavarat käteen, mitä kulloisessakin toimenpiteessä tarvitaan. Ihan kadulta ei ketään voi siihen hommaan ottaa. Tämä on ammatin arvostuksen toinen pää. Tästä riittäisi juttua vaikka kuinka, mutta taitaa mennä ohi itse aiheen.

Mutta toisaalta, kokeneena hoitajana saattaakin tietää melko paljon. Joskus jopa enemmän kuin vastavalmistuneet lääkärit, toisesta näkövinkkelistä tietenkin.

Vierailija
287/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön/sairaslomalla. Vaikea sanoa. 

Vierailija
288/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av möde

Vierailija
289/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä hautaustoimistossa, jonka yhteydessä myös pitopalvelu ja kukkakauppa.

Mulla on todella monipuolinen työ.

Teen vähän kaikkea. Enimmäkseen puen ruumiita ja hoidan kuljetukset ja sisustan arkkuja.

Kukkakaupassa ja pitopalvelun puolella olen vähemmän, mutta osaan kaikki työt niilläkin puolilla.

Ei multa kukaan pyytele mitään.

Vierailija
290/661 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkon myyjä. ”Saatko paljon tuotenäytteitä?”

Vierailija
291/661 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuota ole kaikilla aloilla. Miehellä on rakennusfirma ja ei todellakaan osaa kuin ihan kapean sektorin töitä eli firmansa erikoistumisalaa. Lisäksi ei tykkää sinänsä siitä työstä lainkaan. Se on jatkuvaa, kun jopa naapurit kysyy kaikenlaista neuvoa ja apua...

Vierailija
292/661 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori yrittäjä alalla jossa liikevaihto ja työntekijöiden lukumäärä saattaa olla isokin. Jokaisella on myös kokemusta ja mielipiteitä toimialastani. Kuka tahansa pystyy googlaamaan yritystoimintani tiedot ja urahistoriani. Puolitutuille kerron epämääräisesti olevani vastuuhenkilönä ko. alalla.

Off topic: en ymmärrä, miksi roskakuskeja parjataan. Tiedän kaksi jäteautoilija. Kummallakin kaksi autoa, tienaavat n. 200K€/vuosi, eivätkä itse käy niitä tyhjennyslenkkejä ajamassa, muuten kuin lomia tuuraamassa.

Mutta sinustakin ”tyhjennyslenkin” ajamisessa on jotakin noloa kun niiden harvat ajokerrat mainitset?

Voi ihmistä 😁

Vierailija
293/661 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja. Viimeinen tikki oli se, kun äiti tarvitsi miehensä kanssa muuttoapua ja oletin tietysti, että tavaroiden kantamista. Ehei, jouduin siivoamaan uuden miehen todella saastaisen asunnon, koska "sinultahan se sujuu nopeasti parissa tunnissa." Sain myöhemmin onneksi rahallisen korvauksen, kun sitä vaadin, mutta ikinä enää en suostu. Siivosin asuntoa 9 tuntia. Mitä ihmisten päässä oikein liikkuu? Miten kehdataan vaatia ilmaisia palveluksia? Ei voida muka ymmärtää, että kukaan ei tee työtään vapaa-ajallaan ilmaiseksi. En voi käsittää.

Vierailija
294/661 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähättelyä,köyhäksi luulemista,aliarvostusta.Todellisuus:koulutukseltani ole KTM.Iso kiitos kuuluu isälleni joka opetti sijoittamisen salat jo 70 luvulla minulle ja keränny mulle osakketa 60 luvun alusta.myöhemmin perin myös hänet.

Salkun markkina arvo noin 7,5 milj.

Salkun käteis varat noin 1,8 milj(jos löytyy kivaa ostettavaa)

Kiinteistöjä 43 kpl

EN todellakaan avaa salaista taustaani tutuille ja ystäville.Nämähän olis välittömästi ruinaamassa rahaa.nautin työstäni siivoojana vähättelyä aliarvostusta tulee lähinnä ja pidetään sosiaalituen varassa elävän kansalaisen tasolla.

Vierailija
295/661 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen arkkitehti. Sitä en kerro sekalaisessa seurassa, koska minua aletaan syyttää 60-70-lukujen betonielementtilähiöistä, hometaloista ja siitä, että kumminkaiman ostaman asunnon pohjapiirros on ihan perseessä ja ikkunat aivan väärään suuntaan.

Kerrronkin olevani viimeistelijä. Se kiinnostaa, ja kysytään mitä työhöni kuuluu.

Kerron, että lakkautetut kansakoulut ovat nykyjään niin suosittuja, että eräs pohjanmaalainen elementtitalofirma on alkanut rakentaa lakkautettuja kansakoulua asiakkaan valitsemalle tontille.

Olen töissä viimeistelyosastolla ja kerron veisteleväni puukolla pillunkuvia pulpetinkansiin!

Vierailija
296/661 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusmaalari.

Suorastaan rakastan työtäni, monipuolisuuden ja kädentaitoa vaativuuden takia. Mutta kun ammatin kertoo, niin etenkin joka ikinen sukulaisista varsinkin haluaa hyötyä. ”Sithä sä voit maalata ton ja ton. Ei sulla kauaa mee ku ammattilainen oot”, ”työkalutha sulla on jo, maalejaki varmaa saatte töistä”, ”noni, säästöä tuli, sähä voit meitin lattiat vaihtaa uusiksi!”, ”sulta luonnistuu varmaa viikonloppu hommana toi meiän kylpyhuoneen laatoitus”...

Joo, kaikki hommat luonnistuu, mutta haluanko tehdä. Vapaa-ajallani, omilla työkaluilla, jorka kuluvat työtä tehdessä ja joiden käytöstä en saisi korvausta. Korvauksetkin olleet mitättömiä kun kuvitellaan, että ammattilaislaatuisessa maalaustyössä ei mene kauaa ja näin ei tarvitse maksaa isompaa vaivannäöllistä korvausta.

Nykyään suoraan nostan hinnan todella korkeaksi, loppuneet kitinät remonttien teosta. Lisättäneen että työ on sen verran raskasta (näin naisena etenkin), että vapaa-ajan pyhittää mielellään rentoutumiseen ja perheen kanssa olemiseen.

Vierailija
297/661 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuropsykologi.

Onko joku halunnut Asperger-testeihin vapaa-ajallasi?

Ei ole. Mutta ihmiset luulevat, että mietin mahdollisia diagnooseja tapaamisten päätteeksi. Olen hiljainen tarkkailija. Analyyttinen ja hieman outo.

Vierailija
298/661 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkapelialalla.

Vierailija
299/661 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi

Vierailija
300/661 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsikirjoittaja suositussa tv-sarjassa. Pidän mieluiten vain lähipiirin tiedossa, syystä etten halua juurikaan puhua työstäni vapaa-ajalla, saati selitellä miksi en voi kertoa tulevista juonenkäänteistä "edes vähän".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi