Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lyö, mihin nyt?

Vierailija
06.03.2019 |

Minä en jaksa tätä p*skaa enää, naama kuin pandalla ja kädet, kyljet, kaikki hakattu mustelmille. Olen täysin tietoinen että kyseinen mies on ihmisper*e ja olisi pitänyt lähteä jo ajat sitten. Mutta mihin? Minulla ei ole luottotietoja plus mukanani on vielä koira (miehen, mutta kas kummaa, seuraa minua), eikä turvakotiin pääse koiran kanssa.
Olen ihan loppu. En saa asuntoa joten oikeasti MITÄ mä teen??

Kommentit (176)

Vierailija
61/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, että olet lähdössä väkivaltaisen miehen luota. Voimia!

Vierailija
62/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt laitat itsellesi pakokassin, jossa on välttämättömät jutut, kuten rahapussi ja puhelin.

Soita turvakotiin. Toivottavasti he osaavat neuvoa koira-asiassa. Jos eivät osaa, niin sen jälkeen soitat eläinsuojeluun ja pyydät heitä auttamaan sen kanssa. Uskoisin, että voivat ottaa sen väliaikaisesti hoitoon, kun sinä olet turvakodissa.

Voit myös lähteä sieltä turvakotiin nyt ja soitella koiran asiat sen jälkeen kun olet itse turvassa. Turvakoti ei ole mikään vankila ja pääset sieltä halutessasi pois, joten koira ei ole heitteillä.

Mulla on ollut jo pitkään tällainen, tosin sillä erotuksella, että nukun puhelin ja lompakko tyynyn alla (mies rikkonut kolme mun luuria ja vienyt rahat). Vaatehuoneessa on koko ajan reppu, jossa vaihtovaatteet, koiranruokaa ja pesuaineet. On ihan v*tun hirveää elää elämää, missä koko ajan pelkäät, milloin se ovi käy ja se lyö taas. Silloin kun kaikki on hyvin on se ihanaa. Me ollaan just se söpö pari mitä ihan ääneen ihastellaan. Ja mun mies on just se, josta ei ikinä uskoisi. Ja joka kuukausi. Aina. Ei tää lopu.

ap

Kuulostaa hyvin tyypilliseltä väkivaltaiselta parisuhteelta. Eikä se tosiaan itsestään lopu. Nyt vaan otat ja lähdet, vaikka tuntuisikin vaikealta. Kyllä asiat järjestyy 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennyksenä, lähdin jo. Silmät mustana ja naama verta valuvana, joku vastaantullut naapuri soitti poliisit ja lanssin. Tulin ystävän luokse mutten voi jäädä tänne ikuisesti (koira on mukana, tietenkin), joten seuraavaa siirtoa mietin koska "koti" ei ole enää mahdollisuus

ap

Vierailija
64/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene turvakotiin ja jätä koira miehelle.

Jätä koira sitä hakkaavalle ihmiselle? EI TODELLAKAAN

Vierailija
65/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvennyksenä, lähdin jo. Silmät mustana ja naama verta valuvana, joku vastaantullut naapuri soitti poliisit ja lanssin. Tulin ystävän luokse mutten voi jäädä tänne ikuisesti (koira on mukana, tietenkin), joten seuraavaa siirtoa mietin koska "koti" ei ole enää mahdollisuus

ap

Hyvä. Olet ottanut ensimmäisen askeleen oikeaan suuntaan. Nyt yhteys sosiaalitoimeen ja sieltä tieto jatkosta.

Vierailija
66/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan jonkin tahon on sua auttaa. Koira ei ole se sun ongelma tähän hätään vaan se, että saat nyt pikaista apua, ettet mene enää hakattavaksi sinne kotiin. Askel kerrallaan. Ensi vuonna tähän aikaan elämäsi hymyilee kun nyt vain saat apua. Ja mies vastuuseen tekosistaan. Ehdottomasti.

Vierailija
67/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja keksii kaiken maailman tekosyitä miksei voi lähteä. Moneen kertaan on sanottu että turvakotijärjestelmä toimii koko maan sisällä ja osaan voi mennä lemmikin kanssa, mutta silti hän vänkää vastaa, että ei voi. Sijoittuuko tapahtumat porvooseen?

Ap, tee valinta: ota koira ja lähde NYT. Tai sitten jää sinne odottamaan sitä kertaa, kun sinä, koira, tai molemmat tulette piestyksi niin pahasti että lähtee henki.

Vierailija
68/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhan sanonnan mukaan riitaan tarvitaan kaksi, jotta mitäköhän ne lyömisen laukaisevat syyt sitten mahtanevat olla, jos tämä toinen osapuoli itse ei käytä fyysistä väkivaltaa. 

Älä viitsi trollata.

Vierailija
69/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun äitis siis asunnoton, pahoinpiteleekö se sua vai onko seuransa pahoinpitelevää sorttia? Vai onko kyseessä "vain" viinan juonti?

Omalle kohdalle ajateltuna sietäisin märisevää juoppoakin ennemmin hetkellisesti, kuin fyysistä väkivaltaa.

Ei äiti lyö ketään, mutten kestä edes ajatusta siitä aamusta iltaan uutavasta juopporemmistä ja kun äiti ei ole enää äiti kun se dokaa. 

ap

Sulla on nyt vaakakupissa sun ja sen koiran fyysinen koskemattomuus, ja se "ettet kestä juopporemmin mölinää". Järki käteen.

Josko ensin kuitenkin miettisi, olisiko parempaakin paikkaa tarjolla, kuin patja lattialla juopporemmin keskellä? Ei kuulosta paljon turvallisemmalta tuokaan. Eihän tuolla äidin luona ole välttämättä edes tilaa, jos on yksiö tai kaksio ja juopporemmi siinä samassa. Äidiltä ei ole edes kysytty. Ei kaikki vanhemmat ota avosylin vastaan, kun lähtö koittaa väkivaltaisen miehen luota. Minä ja lapseni emme ainakaan olleet tervetulleita vanhempieni kotiin. Mitään pahaa en ollut heille tehnyt.

Tuntuu, että joku kermapylly siellä taas luulee. että kaikkien vanhemmilla isot omakotitalot, joissa prinsessahuone lapsuuden tavaroin odottaa, kunhan sen vain kelpuuttaa ja tuhlaajatytölle teurastetaan juhla-ateria, kunhan vain suvaitsee saapua. Näin ei ole todellakaan kaikilla ole. 

Vierailija
70/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koira on miehen niin et voi sitä muutenkaan mukaan ottaa. Koirasta ilmoitus eläinsuojeluun, jos se on vaarassa miehen seurassa.

Voin ottaa, olen varmistanut tämän. Miehellä ei ole mitään osoitusta siitä, että koira on hänen, ja poliisit on nähneet kuinka se seuraa aina mua. Meillä siis käyneet useasti. Viimeksi saatiin jopa kyyti asemalle, että päästiin karkuun. Oli muuten yllättävän pieni se maijan koppi (pieni kevennys, anteeksi, yritän repiä huumoria jostain)

ap

Onko sinulla osoitusta, että koira on sinun?

Jos ei, koira ei ole kummankaan teistä.

Mitä väliä sillä on jos mies pahoinpitelee koiraa todistetusti ja Ap on se joka vie koiran pois miehen luota!

Ensiksikään ei voi tietää, onko koiraa TODISTETUSTI pahoinpidelty.

Toiseksi, koiran poisvieminen on eläinsuojelun homma.

Koira kuuluu eläinsuojelun sijoituspaikkaan, koska kukaan ei koiraa ilmeisesti omista.

Huoh. Juurihan Ap tuolla kertoi että on poliisinkin tiedossa miten koiraa kohdellaan. Ja jos ei pysty todistamaan kenen koira on, silloin Ap ei saa mitään sanktiota siitä että ottaa koiran mukaansa ja hommaa sen turvaan, ihan sama minne.

Jos poliisi todella tietäisi, että mies pahoinpitelee koiraa, olisi eläinsuojeluilmoitus tehty jo poliisin toimesta, ja koiraa ei enää miehellä olisi.

Vierailija
71/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun äitis siis asunnoton, pahoinpiteleekö se sua vai onko seuransa pahoinpitelevää sorttia? Vai onko kyseessä "vain" viinan juonti?

Omalle kohdalle ajateltuna sietäisin märisevää juoppoakin ennemmin hetkellisesti, kuin fyysistä väkivaltaa.

Ei äiti lyö ketään, mutten kestä edes ajatusta siitä aamusta iltaan uutavasta juopporemmistä ja kun äiti ei ole enää äiti kun se dokaa. 

ap

Sulla on nyt vaakakupissa sun ja sen koiran fyysinen koskemattomuus, ja se "ettet kestä juopporemmin mölinää". Järki käteen.

Josko ensin kuitenkin miettisi, olisiko parempaakin paikkaa tarjolla, kuin patja lattialla juopporemmin keskellä? Ei kuulosta paljon turvallisemmalta tuokaan. Eihän tuolla äidin luona ole välttämättä edes tilaa, jos on yksiö tai kaksio ja juopporemmi siinä samassa. Äidiltä ei ole edes kysytty. Ei kaikki vanhemmat ota avosylin vastaan, kun lähtö koittaa väkivaltaisen miehen luota. Minä ja lapseni emme ainakaan olleet tervetulleita vanhempieni kotiin. Mitään pahaa en ollut heille tehnyt.

Tuntuu, että joku kermapylly siellä taas luulee. että kaikkien vanhemmilla isot omakotitalot, joissa prinsessahuone lapsuuden tavaroin odottaa, kunhan sen vain kelpuuttaa ja tuhlaajatytölle teurastetaan juhla-ateria, kunhan vain suvaitsee saapua. Näin ei ole todellakaan kaikilla ole. 

Ap itse toi esiin äitinsä ja kertoi hänen ainoaksi viakseen tuon ryypiskelyn ja juopporemmin. Parempi vaihtoehto sekin kuin jäädä koiran kanssa hakattavaksi, vaikka sitten joutuisi nukkumaan lattialla yön tai pari.

Vierailija
72/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Hyvä että lähdit, onnittelut siitä!

Sos. toimen pitäisi auttaa perheväkivaltatapauksissa, joten sinne voisit olla yhteydessä. Sitten sinuna soittaisin tuohon jo mainittuun turvakotiin, jolla on yhteistyötä eläinsuojelun kanssa. Jos se arpa on tyhjä, niin sitten soittisin Hesyyn ja Pk-seudun eläinsuojeluyhdistykseen. Väliaikaisesti hätätilanteessa ehkä se pari päivää äidin nurkissakin menettelisi, vaikka olisi miten raskasta henkisesti?

Näitä tukipuhelimia kannattaa myös hyödyntää, eli on ainakin

Naisten Linjan maksuton tukinumero 0800 02400

ma-pe 16-20, la-su 12-16

Nollalinja 080 005 005 – auttava puhelin lähisuhdeväkivaltaa kokeville

Vierailija
73/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Hienoa, että olet lähtenyt! Älä vain palaa takaisin, vaikka kuinka aneltaisiin ja luvattaisiin vaikka mitä.

Koska tapaus on poliisin tiedossa, he ovat todennäköisesti tehneet siitä rikosilmoituksen ja juttu menee oikeuteen. Suosittelen ottamaan yhteyttä rikosuhripäivystykseen (tai että annat poliisille luvan välittää yhteystietosi heille). Saat sieltä tukihenkilön, joka auttaa prosessissa ja on henkisenä tukena. 

Vierailija
74/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap itse toi esiin äitinsä ja kertoi hänen ainoaksi viakseen tuon ryypiskelyn ja juopporemmin. Parempi vaihtoehto sekin kuin jäädä koiran kanssa hakattavaksi, vaikka sitten joutuisi nukkumaan lattialla yön tai pari.

Ihan selvää, ettei tuollainen ole hyvä paikka ellei äidillä sitten ole iso ranch Westendissä, jossa juopot mölisevät toisessa päässä mansionia. Jotenkin kuitenkin näillä spekseillä todennäköisempää, että äiti asuu yksiössä tai ehkä kaksiossa korkeintaan. Eikä edelleenkään ole kysytty, sopiiko äidille majoittua sinne. Ei toisen kotiin niin vain kävellä, ei edes oman äidin.

Vierailija
75/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhan sanonnan mukaan riitaan tarvitaan kaksi, jotta mitäköhän ne lyömisen laukaisevat syyt sitten mahtanevat olla, jos tämä toinen osapuoli itse ei käytä fyysistä väkivaltaa. 

Mitähän ne "syyt" mahtoivat omissa parisuhteissasi olla, että löit? Todennäköisesti vain itse väkivaltainen voi oikeuttaa lyömisen jollain "syillä". Sellaisia ei ole.

Vierailija
76/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ihan selvää, ettei tuollainen ole hyvä paikka ellei äidillä sitten ole iso ranch Westendissä, jossa juopot mölisevät toisessa päässä mansionia. Jotenkin kuitenkin näillä spekseillä todennäköisempää, että äiti asuu yksiössä tai ehkä kaksiossa korkeintaan. Eikä edelleenkään ole kysytty, sopiiko äidille majoittua sinne. Ei toisen kotiin niin vain kävellä, ei edes oman äidin.

Kuinka sä jaksat inttää tästä vieläkin? Ap on nyt kaverinsa luona, toivottavasti langat kuumana sosiaalitoimeen ja turvakotiin. Se että sun mutsis oli pisipää eikä ottanut sua ja sun lapsia vastaan ranchilleen, ei tarkoita että kaikkien vanhemmat asuu ahtaasti yksiöissä, ryyppää ja kieltää lapsensa. Siinä vaiheessa kun äiti mainittiin tässä ketjussa, ap:lle oli löydettävä paikka minne mennä koiran kanssa. Tiedossa ei ollut muita kuin tuo äiti joka teoriassa olisi voinut olla myötämielinen, tai sitten ei. Jonnekin ap:n oli kuitenkin lähdettävä, ja jopa juoppo vanhempi/kaveri ahtaassa yksiössä on parempi vaihtoehto kuin mies joka hakkaa sua ja koiraa.

Vierailija
77/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisikö sen koiran viemään vaikka eläinhoitolaan, menet itse turvakotiin. Sun oma turvallisuus tässä nyt kuitenkin on etusijalla.

Jätät koiran miehelle, tai viet sen kaverille tai hoitolaan. Teet mitä teet, mutta itse menet turvakotiin. Eiköhän sosiaalitoimi voi auttaa esim toimeentulotuen muodossa että saat elämän järjestykseen.

Eiköhän koira ole vielä eläintä avuttomampi? Hakkaavalle miehelle sitä ei voi jättää.

Vierailija
78/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihmistä avuttomampi

Vierailija
79/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut samassa tilanteessa, mutta lapsien kanssa. Sulla on siinä mielessä onnekas asema, että voit pyytää viranomaisilta apua ilman pelkoa, että sulta viedään lapset. Lähtö on paljon helpompaa, kun ei ole lapsia. Onko sulla ystäviä tai muita sukulaisia jotka ottaisi sut ja koiran siksi aikaa, kun saat oman asunnon? Luulisi, että joku auttaisi, kun tarvitsi apua. Toivon kovasti, että sinä ja koira pääsette turvaan.

Ei lapsia viedä, jos heistä pystyy huolehtimaan. Äiti, joka palaa väkivaltaisen miehen luokse, ei pysty.

Siellä huutelee aivopesty tai lapsibisnekseen kytkeytynyt henkilö.

Vierailija
80/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse turvakotiin ja koirasta ilmoitat eläinsuojeluun.

Miksi koira pitäisi jonnekin eläinsuojeluun hylätä?

Jos koirasta ei pysty huolehtimaan. Toinen on väkivaltainen ja toisella ei ole paikkaa minne mennä. Herätys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä