Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lyö, mihin nyt?

Vierailija
06.03.2019 |

Minä en jaksa tätä p*skaa enää, naama kuin pandalla ja kädet, kyljet, kaikki hakattu mustelmille. Olen täysin tietoinen että kyseinen mies on ihmisper*e ja olisi pitänyt lähteä jo ajat sitten. Mutta mihin? Minulla ei ole luottotietoja plus mukanani on vielä koira (miehen, mutta kas kummaa, seuraa minua), eikä turvakotiin pääse koiran kanssa.
Olen ihan loppu. En saa asuntoa joten oikeasti MITÄ mä teen??

Kommentit (176)

Vierailija
41/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä olet kestänyt hakkaavaa miestä ties kuinka kauan niin kestät kai hetken ryyppäävää äitiä jos se on helpompi vaihtoehto kuin vaikka turvakoti. Ei sun tarvisi olla siellä kuin sen aikaa että keksit mitä teet seuraavaksi. Onko mies nyt kotona, oletko itse? Lähde NYT heti jos mahdollista!

Vierailija
42/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa tavarat, ota koira mukaan ja lähde nyt aluksi koko talosta pois. Soita vaikka sitten muualla eri turvakohteihin ja kysele tuosta koira-asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voit mennä turvakotiin, mutta se on vain lyhytaikainen ratkaisu. Sinun täytyy muuttaa. Onnistuuko se sinulta, eli pystytkö saamaan itsellesi asunnon? Sinuna itse soittaisin sinne turvakotiin tai juuri tuonne nollalinjalle ja kysyisin neuvoa, jos en pystyisi itse alkamaan etsiä asuntoa. Turvakoti ei ole mikään ratkaisu sinulle, joten kuten joku aiemminkin sanoi, koira ja turvakoti on nyt vain tekosyy sinulle olla oikeasti lähtemättä. 

Vierailija
44/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene turvakotiin ja jätä koira miehelle.

Vierailija
45/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koira on miehen niin et voi sitä muutenkaan mukaan ottaa. Koirasta ilmoitus eläinsuojeluun, jos se on vaarassa miehen seurassa.

Voin ottaa, olen varmistanut tämän. Miehellä ei ole mitään osoitusta siitä, että koira on hänen, ja poliisit on nähneet kuinka se seuraa aina mua. Meillä siis käyneet useasti. Viimeksi saatiin jopa kyyti asemalle, että päästiin karkuun. Oli muuten yllättävän pieni se maijan koppi (pieni kevennys, anteeksi, yritän repiä huumoria jostain)

ap

Onko sinulla osoitusta, että koira on sinun?

Jos ei, koira ei ole kummankaan teistä.

Mitä väliä sillä on jos mies pahoinpitelee koiraa todistetusti ja Ap on se joka vie koiran pois miehen luota!

Ensiksikään ei voi tietää, onko koiraa TODISTETUSTI pahoinpidelty.

Toiseksi, koiran poisvieminen on eläinsuojelun homma.

Koira kuuluu eläinsuojelun sijoituspaikkaan, koska kukaan ei koiraa ilmeisesti omista.

Vierailija
46/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkaa tavarat, ota koira mukaan ja lähde nyt aluksi koko talosta pois. Soita vaikka sitten muualla eri turvakohteihin ja kysele tuosta koira-asiasta.

Elä ota koiraa, jos se on miehen.

Vierailija
47/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-10279309

Tuolla lukee, että Poriin saa ottaa lemmikin mukaan. Sophie Mannerheimilla on käytössään vapaaehtoisia, jotka voivat ottaa lemmikin hoitoonsa turvakotiajaksi.

Vierailija
48/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInäkin olen sitä mieltä, että lähdet turvakotiin ja teet koirasta kiireellisen eläinsuojeluilmoituksen, jos et voi sitä mukaasi ottaa. Ymmärrän itsekin koiran omistajana, että on vaikeaa lähteä ja jättää rakas lemmikki. Eläinsuojeluyhdistyksen kautta se saa kuitenkin hyvän kodin, ehkä jopa sinun luotasi kunhan saat asunnon ja asiasi kuntoon.

Neuvoja ja keskusteluapua voit saada myös rikosuhripäivystyksestä. Heille tällaiset tilanteet ovat arkipäivää ja yhteyttä voi ottaa, vaikka et olisikaan tekemässä rikosilmoitusta. Chat on auki tälläkin hetkellä osoitteessa www.riku.fi

Tämä. Itken jo nyt kun edes aattelen asiaa. Koittakaa ymmärtää kiltit, että se on ollut mun vierelläni koko ajan. Sama mies hakkaa meitä molempia, tuo eläin on se, mikä auttaa mua jaksamaan. Ja ei ole keksittyjä tekosyitä (kiitos tästä), vaan ihan aidosti kysyin, tietääkö joku paikkaa mihin me voitais yhdessä mennä

ap 

Vierailija
49/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samassa tilanteessa, mutta lapsien kanssa. Sulla on siinä mielessä onnekas asema, että voit pyytää viranomaisilta apua ilman pelkoa, että sulta viedään lapset. Lähtö on paljon helpompaa, kun ei ole lapsia. Onko sulla ystäviä tai muita sukulaisia jotka ottaisi sut ja koiran siksi aikaa, kun saat oman asunnon? Luulisi, että joku auttaisi, kun tarvitsi apua. Toivon kovasti, että sinä ja koira pääsette turvaan.

Vierailija
50/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koira on miehen niin et voi sitä muutenkaan mukaan ottaa. Koirasta ilmoitus eläinsuojeluun, jos se on vaarassa miehen seurassa.

Voin ottaa, olen varmistanut tämän. Miehellä ei ole mitään osoitusta siitä, että koira on hänen, ja poliisit on nähneet kuinka se seuraa aina mua. Meillä siis käyneet useasti. Viimeksi saatiin jopa kyyti asemalle, että päästiin karkuun. Oli muuten yllättävän pieni se maijan koppi (pieni kevennys, anteeksi, yritän repiä huumoria jostain)

ap

Onko sinulla osoitusta, että koira on sinun?

Jos ei, koira ei ole kummankaan teistä.

Mitä väliä sillä on jos mies pahoinpitelee koiraa todistetusti ja Ap on se joka vie koiran pois miehen luota!

Ensiksikään ei voi tietää, onko koiraa TODISTETUSTI pahoinpidelty.

Toiseksi, koiran poisvieminen on eläinsuojelun homma.

Koira kuuluu eläinsuojelun sijoituspaikkaan, koska kukaan ei koiraa ilmeisesti omista.

Huoh. Juurihan Ap tuolla kertoi että on poliisinkin tiedossa miten koiraa kohdellaan. Ja jos ei pysty todistamaan kenen koira on, silloin Ap ei saa mitään sanktiota siitä että ottaa koiran mukaansa ja hommaa sen turvaan, ihan sama minne.

Vierailija
51/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut samassa tilanteessa, mutta lapsien kanssa. Sulla on siinä mielessä onnekas asema, että voit pyytää viranomaisilta apua ilman pelkoa, että sulta viedään lapset. Lähtö on paljon helpompaa, kun ei ole lapsia. Onko sulla ystäviä tai muita sukulaisia jotka ottaisi sut ja koiran siksi aikaa, kun saat oman asunnon? Luulisi, että joku auttaisi, kun tarvitsi apua. Toivon kovasti, että sinä ja koira pääsette turvaan.

Ei lapsia viedä, jos heistä pystyy huolehtimaan. Äiti, joka palaa väkivaltaisen miehen luokse, ei pysty.

Vierailija
52/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun kaveri otti koiratkin mukaan turvatalolle.

Vierailija
53/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt laitat itsellesi pakokassin, jossa on välttämättömät jutut, kuten rahapussi ja puhelin.

Soita turvakotiin. Toivottavasti he osaavat neuvoa koira-asiassa. Jos eivät osaa, niin sen jälkeen soitat eläinsuojeluun ja pyydät heitä auttamaan sen kanssa. Uskoisin, että voivat ottaa sen väliaikaisesti hoitoon, kun sinä olet turvakodissa.

Voit myös lähteä sieltä turvakotiin nyt ja soitella koiran asiat sen jälkeen kun olet itse turvassa. Turvakoti ei ole mikään vankila ja pääset sieltä halutessasi pois, joten koira ei ole heitteillä.

Mulla on ollut jo pitkään tällainen, tosin sillä erotuksella, että nukun puhelin ja lompakko tyynyn alla (mies rikkonut kolme mun luuria ja vienyt rahat). Vaatehuoneessa on koko ajan reppu, jossa vaihtovaatteet, koiranruokaa ja pesuaineet. On ihan v*tun hirveää elää elämää, missä koko ajan pelkäät, milloin se ovi käy ja se lyö taas. Silloin kun kaikki on hyvin on se ihanaa. Me ollaan just se söpö pari mitä ihan ääneen ihastellaan. Ja mun mies on just se, josta ei ikinä uskoisi. Ja joka kuukausi. Aina. Ei tää lopu.

ap

Vierailija
54/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ýlen sivuilta leikattu:

Turvakotien tarve on ennätyslukemissa − pelko lemmikin kohtalosta voi vaikuttaa lähtöpäätökseen

Turun turvakodin sosiaalityöntekijä Jaana Kinnunen tunnistaa ilmiön ja toteaa, että mahdollisuus ottaa lemmikki mukaan on erittäin tärkeä. Turussa on käyty keskusteluja eläinsuojelujärjestöjen kanssa siitä, että lemmikin voisi viedä järjestön tiloihin siksi aikaa, kun omistaja on turvakodissa. Keskustelut ovat kuitenkin vasta alussa.

– On hienoa, että Porissa on tällainen mahdollisuus. Lemmikin kotiin jääminen on monen asukkaan murhe, Kinnunen sanoo.

Muun muassa Keski–Suomen ensi– ja turvakoti ry:llä ja Sophie Mannerheimin turvakodilla Helsingissä on käytössä vapaaehtoisia, jotka voivat ottaa turvakodin asukkaan lemmikin hoitoon turvakotijakson ajaksi.

Vierailija
55/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko sulla auto? Entä kavereita jossain kenen luo voisit mennä hetkeksi? Ei luottotiedot aina ole välttämätön este asunnon saannille, se rajoittaa toki keneltä saat asunnon mutta ei se mahdotonta ole. Ensiaskel on se että häivyt miehen luota nyt heti.

Vierailija
56/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin?

ap

Vierailija
57/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde nyt samantien, hyvä ihminen.

Vierailija
58/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin?

ap

Sophie Mannerheimin turvakodilla Helsingissä on käytössä vapaaehtoisia, jotka voivat ottaa turvakodin asukkaan lemmikin hoitoon turvakotijakson ajaksi

Vierailija
59/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisikö sen koiran viemään vaikka eläinhoitolaan, menet itse turvakotiin. Sun oma turvallisuus tässä nyt kuitenkin on etusijalla.

Jätät koiran miehelle, tai viet sen kaverille tai hoitolaan. Teet mitä teet, mutta itse menet turvakotiin. Eiköhän sosiaalitoimi voi auttaa esim toimeentulotuen muodossa että saat elämän järjestykseen.

Jättäisit koiran miehelle hakattavaksi? Ennemmin etsii sille jonkun toisen paikan .

Vierailija
60/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kertomilla tiedoilla se sun äitis asunto on ainoa paikka minne voit koiran kanssa mennä. Ellei sulla ole kaveria joka on sut ja haukun valmis majoittamaan. Osa turvakodeista ottaa myös lemmikit, mutta ne ovat harvassa.

Ota yhteys viranomaisiin/sosiaalihuoltoon, ja kerro tilanteesi. Koiraa ei sulta välittömästi pois viedä. Pahimmassakin tapauksessa sille kyllä järjestyy tilapäinen paikka vapaaehtoisilta/eläinsuojelun piiristä siihen asti että voit sen ottaa luoksesi.

Koira kannustetaan jättämään miehelle, koska kertomasi perusteella keksit tekosyitä sille ettei sun tarvisi lähteä. Et voi jättää koiraa kun sitäkin hakataan, et voi mennä äidillesi kun et jaksa kuunnella juoppojen mölinää, et voi mennä turvakotiin kun et saa koiraa mukaasi... Kukaan ei sano ettet oikeasti haluaisi lähteä. Varmasti haluat. Valtaosa pahoinpidellyistä käy tämän saman henkisen prosessin. Kotoa ei uskalla lähteä koska se tilanne siellä on kuitenkin tuttu, ja tästä syystä tuntuu paremmalta ja turvallisemmalta vaihtoehdolta kuin mikään muu.

Mikä tahansa muu on parempi kuin jäädä hakattavaksi. Jopa se koiran jättäminen. Oot kuitenkin itse jo tarjonnut siihen ainakin yhden vaihtoehdon. Äitisi. Kuuntelet sitä juoppojen mölinää kunnes saat varmistettua paikan sulle ja koiralle muualta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi