Mies lyö, mihin nyt?
Minä en jaksa tätä p*skaa enää, naama kuin pandalla ja kädet, kyljet, kaikki hakattu mustelmille. Olen täysin tietoinen että kyseinen mies on ihmisper*e ja olisi pitänyt lähteä jo ajat sitten. Mutta mihin? Minulla ei ole luottotietoja plus mukanani on vielä koira (miehen, mutta kas kummaa, seuraa minua), eikä turvakotiin pääse koiran kanssa.
Olen ihan loppu. En saa asuntoa joten oikeasti MITÄ mä teen??
Kommentit (176)
Äijän nimi ja kuva tänne, eiköhän se kuriin saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sun äitis siis asunnoton, pahoinpiteleekö se sua vai onko seuransa pahoinpitelevää sorttia? Vai onko kyseessä "vain" viinan juonti?
Omalle kohdalle ajateltuna sietäisin märisevää juoppoakin ennemmin hetkellisesti, kuin fyysistä väkivaltaa.
Ei äiti lyö ketään, mutten kestä edes ajatusta siitä aamusta iltaan uutavasta juopporemmistä ja kun äiti ei ole enää äiti kun se dokaa.
ap
Sulla on nyt vaakakupissa sun ja sen koiran fyysinen koskemattomuus, ja se "ettet kestä juopporemmin mölinää". Järki käteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos koira on miehen niin et voi sitä muutenkaan mukaan ottaa. Koirasta ilmoitus eläinsuojeluun, jos se on vaarassa miehen seurassa.
Voin ottaa, olen varmistanut tämän. Miehellä ei ole mitään osoitusta siitä, että koira on hänen, ja poliisit on nähneet kuinka se seuraa aina mua. Meillä siis käyneet useasti. Viimeksi saatiin jopa kyyti asemalle, että päästiin karkuun. Oli muuten yllättävän pieni se maijan koppi (pieni kevennys, anteeksi, yritän repiä huumoria jostain)
ap
Vierailija kirjoitti:
Ihana <3 Ei noin saa sanoa, mutta kiitos
ap
Vierailija kirjoitti:
Laitonta
Minkä ikäinen olet ja missä asut? Vaikutat melko nuorelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koira on miehen niin et voi sitä muutenkaan mukaan ottaa. Koirasta ilmoitus eläinsuojeluun, jos se on vaarassa miehen seurassa.
Voin ottaa, olen varmistanut tämän. Miehellä ei ole mitään osoitusta siitä, että koira on hänen, ja poliisit on nähneet kuinka se seuraa aina mua. Meillä siis käyneet useasti. Viimeksi saatiin jopa kyyti asemalle, että päästiin karkuun. Oli muuten yllättävän pieni se maijan koppi (pieni kevennys, anteeksi, yritän repiä huumoria jostain)
ap
Onko sinulla osoitusta, että koira on sinun?
Jos ei, koira ei ole kummankaan teistä.
Vierailija kirjoitti:
varaa aika pariterapiaan. onko miehellä alko ongelma? tai käyttääkö jotain aineita? onko harhainen?
Tämän on pakko olla vitsi? Pariterpiaan miehen kanssa joka KÄY JO terapiassa koska hakkaa avovaimoaan? Terapiaan ihmisen kanssa jonka päässä pimenee, silmät mustuu ja sitten saan nyrkistä naamaani? Eikä ikinä muista mitään. Sekoaa kun sekoaa. Pariterapia, voi luoja.
Joo, olen varmasti paha puoliso kun teen ruoat, siivoan, hoidan koiran ja käyn töissä silloin kun pystyn. Esim. ettei ole kylkiluut rikki niinkuin viimeksi. Jep. Parinahan meillä tässä just on ongelma.
Anteeksi, olen ilkeä. Ahdistaa vaan niin lujaa
ap
Lähde nyt joka tapauksessa jonnekkin. Äläkä palaan tuohon.
Ihan takuulla sinä keksit keinot, kunhan haluat tarpeeksi.
Mitä sinä haluat?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet ja missä asut? Vaikutat melko nuorelta.
Lähes 40v ja Helsinki. En näkisis itseäni kovin nuorena
ap
MInäkin olen sitä mieltä, että lähdet turvakotiin ja teet koirasta kiireellisen eläinsuojeluilmoituksen, jos et voi sitä mukaasi ottaa. Ymmärrän itsekin koiran omistajana, että on vaikeaa lähteä ja jättää rakas lemmikki. Eläinsuojeluyhdistyksen kautta se saa kuitenkin hyvän kodin, ehkä jopa sinun luotasi kunhan saat asunnon ja asiasi kuntoon.
Neuvoja ja keskusteluapua voit saada myös rikosuhripäivystyksestä. Heille tällaiset tilanteet ovat arkipäivää ja yhteyttä voi ottaa, vaikka et olisikaan tekemässä rikosilmoitusta. Chat on auki tälläkin hetkellä osoitteessa www.riku.fi
Nyt laitat itsellesi pakokassin, jossa on välttämättömät jutut, kuten rahapussi ja puhelin.
Soita turvakotiin. Toivottavasti he osaavat neuvoa koira-asiassa. Jos eivät osaa, niin sen jälkeen soitat eläinsuojeluun ja pyydät heitä auttamaan sen kanssa. Uskoisin, että voivat ottaa sen väliaikaisesti hoitoon, kun sinä olet turvakodissa.
Voit myös lähteä sieltä turvakotiin nyt ja soitella koiran asiat sen jälkeen kun olet itse turvassa. Turvakoti ei ole mikään vankila ja pääset sieltä halutessasi pois, joten koira ei ole heitteillä.
Mun mielestä äijä luopui koiran omistajuudesta, kun potkaisi sitä ensimmäisen kerran.
Ihanko oikeasti huutavat juopot on pahempi vaihtoehto kuin hakkaava mies? Tai koira on esteenä? Nuo kuulostavat vain keksityiltä tekosyiltä jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Onko sinulla osoitusta, että koira on sinun?
Jos ei, koira ei ole kummankaan teistä.
Mitä väliä sillä on jos mies pahoinpitelee koiraa todistetusti ja Ap on se joka vie koiran pois miehen luota!
Vierailija kirjoitti:
Osaan turvakodeista saa ottaa koiran. Turvakotiverkosto on maanlaajuonen, eli voit mennä pidemmällä sijaitsevaan turvakotiin.
Okei en tiennyt tälläisesta. Yksikään poliisi tai sosiaalityöntekijä ei ole maininnut. Viimeksi ehdotetut turvakodit; Etelä-Haaga, Toukola, Sophie Mannerheimin. Yksikään ei ota (enää) koiria. Olen pahoillani että vastaan oudossa järjestyksessä, olen niin ahdistunut että vaikea keskittyä
ap
Yhä edelleen osaan turvakodeista voi mennäeläimen kanssa. Soita ja kysy, mihin on mahdollisuus ottaa eläin mukaan, mutta lähtekää nyt samantien.
Ymmärrän, että ihmiset hädissään takertuvat kaikenlaisiin pikkuseikkoihin, koska pelkäävät muutosta. Mutta pidä nyt mielessä, että koira on kuitenkin vain koira, eikä kukaan ihminen saa antaa itseään hakata sen takia, että koiraa ei muka saa mihinkään hoitoon. Soitat eläinsuojeluun, niitä on Helsingin seudulla vaikka missä, selität tilanteen, ja sieltä tullaan hakemaan koira. Samalla ovenavauksella häivyt itse turvakotiin. Jotain järkeä pitää sentään käyttää vaikka olisi kuinka epätoivoinen.
Vie koira lähimpään eläinsuojaan ja mene itse turvakotiin. Henoa, että viimein päätit lähteä!
Sä keksit nyt koirasta tekosyyn olla lähtemättä. Se on miehen koira, jätä se kotiin ja soita eläinsuojeluun, että epäilet koiraa hakattavan. Ja jos ne päättävät antaa koiran eteenpäin, se on varmasti sille koiralle parempi. Ja itse pakkaat kassisi ja häivyt turvakotiin. Se on just noin yksinkertaista.