Koulukuvien hinta ennen 22,5e. Kilpailutuksen jälkeen 2,9 e
Tyhmä ei ole se joka pyytää. Herättää kyllä epäilyksiä miksi tuollaisiin hintoihin on aiemmin suostuttu.
Kommentit (56)
Kun lapseni olivat ala-asteella, niin silloin koulukuvat otti Seppälän koulukuvat. Se vasta kallista olikin. Perussetti oli noin 30-40€.
Kun lapseni siirtyi yläasteelle niin tuuletin kun koulukuvat toisella firmalla maksoivat vaan 20€.
Vierailija kirjoitti:
VR on häärännyt 150 vuotta oman kartellinsa avulla ja kuvannut kansaa. Junalippu Lahti - Helsinki 13€ - 16€.
Onni bussilla pääsee välillä 2,90€.
Aina muulloin kuitenkin pääsee 6,90€.
Eivät ole verrattavissa, koska erilainen kalusto. Onnibussia pitää verrata tavalliseen bussiin. Itse ihan mieluusti maksan vähän enemmän junasta kuin bussista.
Vierailija kirjoitti:
Kun lapseni olivat ala-asteella, niin silloin koulukuvat otti Seppälän koulukuvat. Se vasta kallista olikin. Perussetti oli noin 30-40€.
Kun lapseni siirtyi yläasteelle niin tuuletin kun koulukuvat toisella firmalla maksoivat vaan 20€.
Hintahaarukka on siis 2-40euroa :D
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaako sekään järkevältä bisnekseltä, ettei kuvaaja saa varsinaisista kuvista mitään katetta?
Eiköhän valokuvasja ole tarjouksensa niin laskenut, että homma on kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaako sekään järkevältä bisnekseltä, ettei kuvaaja saa varsinaisista kuvista mitään katetta?
Kyllä koulun usean sadan oppilaan kuvista tulee katetta vaikka maksaisi 2,9€.
Jep, koska työnteko, kamerat, valaistuslaitteet, taustakankaat, kuvankäsittelytyö, printtauspaperi, tarraprinttauspaperi, printtausväri, postitus kirjekuorineen (ja osoitteethan oikeisiin kuviin ilmestyy itsekseen oikeisiin kuoriin ilman mitään työtä), kirjanpito, matkustus ym ei maksa yhtään mitään, eihän... Eikä ammattitaidollekaan kannata laittaa mitään hintaa, eikä valokuvaaja maksa verojakaan...
En mä sano että ilmaa ei olisi ollut yhtään aiemmin, en tosiaan, mutta en mä pidä tuota uutta hintaakaan ihan asiallisena. Eikö tosiaan olisi ollut mitään välimaastoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hintahaarukka on siis 2-40euroa :D
Ap ei kertonut kuvien laatueroista. Nyt kuvia ei enää käsitetellä ja valita, ne tulostetaan suoraan pelkkänä prosessina. Valokuvauskriteerein 25 % kuvista on voitaisiin raakata pois.
Nyt valokuvaajien ammattinimike voitaisiin poistaa ammattinimikkeiden rekisteristä.
Seppälän kuvathan ovat halpoja ja lisäksi paskoja
Kiva juttu, mutta olis ollut mukava saada edes jotkut koulukuvat tänä vuonna. Nyt kuvaus jää useista kouluista kokonaan väliin.
Päiväkotien kuvaus on nyt kaaosta kun kuvausten järjestäminen on ulkoistettu kaupunkien toimesta vanhempien kontolle. Työntekijät eivät enää saa osallistua kuvauksiin ja niiden valmisteluun. Nico-Petteri kuvataan räkäposkella, koska homma kuuluu vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kyllä halpoja ollu.
Kauanko luulette jatkuvan noilla hinnoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varakkaat kansainväliset ketjut polkevat hintoja pudottaakseen pienet paikalliset yksityisyrittäjät alalta pois. Muutaman vuoden jälkeen ne voivat palauttaa ne taas vanhalle tasolle.
Näin on puhuttu siitä lähtien kun Norwegian tuli Suomeen. Edelleen Norwegian on edullinen.
Ja Lidl edullinen. Ilman Lidlin tuloa Suomeen olisi K-kauppa vieläkin kalliimpi.
Lidlin ansiosta S-ryhmäkin rupesi halpuuttamaan hintoja. Ei näin olisi käynyt ilman Lidliä.
Jos Lidl ei olisi tullut Suomeen olisi hallituksen pitänyt keksiä se itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kyllä halpoja ollu.
Monta kertaa halvempia, kun nää peruskoulukuvat aiemmin ja jäljeen.
Hihkasin ensin miten halvat hinnat, kun siirtyivät seppälälle, kun näin kuvat tiesin miksi. Nyt taas vanha kallis us koulukuvaaja. Kaks vuotta joutu kärsii näistä seppälän halvoista kuvista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä koulun usean sadan oppilaan kuvista tulee katetta vaikka maksaisi 2,9€.
Jep, koska työnteko, kamerat, valaistuslaitteet, taustakankaat, kuvankäsittelytyö, printtauspaperi, tarraprinttauspaperi, printtausväri, postitus kirjekuorineen (ja osoitteethan oikeisiin kuviin ilmestyy itsekseen oikeisiin kuoriin ilman mitään työtä), kirjanpito, matkustus ym ei maksa yhtään mitään, eihän... Eikä ammattitaidollekaan kannata laittaa mitään hintaa, eikä valokuvaaja maksa verojakaan...
En mä sano että ilmaa ei olisi ollut yhtään aiemmin, en tosiaan, mutta en mä pidä tuota uutta hintaakaan ihan asiallisena. Eikö tosiaan olisi ollut mitään välimaastoa?
Sinäkö sen tiedät paremmin kuin yrittäjä itse? Anna kuule yrittäjän ihan itse päättää siitä hinnasta jonka ottaa työstään. Älä sinä yritä korottaa hintoja älyvapailla kommenteilla siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varakkaat kansainväliset ketjut polkevat hintoja pudottaakseen pienet paikalliset yksityisyrittäjät alalta pois. Muutaman vuoden jälkeen ne voivat palauttaa ne taas vanhalle tasolle.
Näin on puhuttu siitä lähtien kun Norwegian tuli Suomeen. Edelleen Norwegian on edullinen.
Ja Lidl edullinen. Ilman Lidlin tuloa Suomeen olisi K-kauppa vieläkin kalliimpi.
Lidlin ansiosta S-ryhmäkin rupesi halpuuttamaan hintoja. Ei näin olisi käynyt ilman Lidliä.
tämä.
Kyllä pistää vihaksi jos nuukien niuhottajavanhempien takia koulukuvaukset loppuvat. Itse otettu postikortin kokoinen ryhmäkuva ei todellakaan korvaa ammattilaisen ottamaa ryhmäkuvaa.
Vierailija kirjoitti:
VR on häärännyt 150 vuotta oman kartellinsa avulla ja kuvannut kansaa. Junalippu Lahti - Helsinki 13€ - 16€.
Onni bussilla pääsee välillä 2,90€.
Aina muulloin kuitenkin pääsee 6,90€.
Ja miten kävi Onnibusin? Skotti näki ettei noilla hinnoilla saa tulosta ja myi koko roskan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se Lidl kuitenkaan ilman katetta myy, kuten HS. N jutun valokuvaaja tekee. Ei kuulosta terveeltä yritystoiminnalta, ellei ole jotain muuta millä kompensoida. Luulisi suurimman osan näistä firmoista kaatuvan pian. Aika paljon saa myydä niitä parin euron kaverikuvia kattaakseen kulut, vaikka kuinka leikkaisi tuotantopuolelta.
Digikuvauksen myötä ei pala filmi eikä kuvien kehittämiseen mene tuntikausia. Hinnoissa tämä ei ole näkynyt ennen kuin nyt.