Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Game Of Thrones kausi 8 OFFICIAL

Vierailija
05.03.2019 |

Joko näitte uuden trailerin 8 kaudesta? Mitä ajatuksia trailerista? Toivoisin keskustelua täällä uudesta kaudesta ja kertokaa teidän teorioita mitä voisi tapahtua viimeisellä kaudella!

Kommentit (3140)

Vierailija
1901/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin, että viimeisen jakson viimeisessä kohtauksessa tulisi jokin twist. Esim. jossain kaukana uusi Yön kuningas syntyy tai näkyy joku sinisilmäinen olento. Tai kuolleeksi luultu Jaime ja/tai Cersei liikahtaisi kivikasojen alta. Tai valtaistuimelle noussut hyvishahmo paljastuisikin pahikseksi. Tai nähtäisiin jokin mielenräjäyttävä takauma tai enne tulevasta. Tai annettaisiin joku muu, pienikin vihje siitä, että tämä ei jäänytkään vielä tähän. Jolloin pallo jää katsojille, kukin saa itse päässään miettiä tarinalle jatkoa. Jonkinlaista avointa ja yllätyksellistä loppua siis toivon.

Toivon että lohareita syntyy lisää. Mun ainoa toive kun kaikki muu on jo murskattu.

Vierailija
1902/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin superkalliista jaksosta lähellä grande finaalia Aryan juoksua pitkin kaupunkia näytettiin minuuttitolkulla eikä edes tehnyt mitään. Hevoskohtaus oli kaunis mutta mitä ihmettä muuten???

Arya olisi voinut kuol la vaikka omiensa käsistä vahingossa, lohikäärmeen tuleen yms. Niin oltaisiin saatu gottimainen loppu; edellisessä jaksossa sankari, muutenkin kus noussu päähän, yli-itsevarma jne ja sit olisi de la nnut sinne kings landingiin viimeisellä kostoreissulla ja vielä olisi epäonnistunut ja karannut tehtävästään. Eeei... Käytetään tähän vaan turhaa aikaa.

Myös siitä sekasorrosta antautumisen jälkeen olisi voinut ottaa 15min ajan turhaa juoksua, erikoistehosteita, savua, tulta ja päätöntä taistelua pois ja viesti isosta taistelusta olisi silti tullut selväksi. Tämä aika oltaisiin voitu esimerkiksi käyttää Jaimen ja Cersein koskettavampaan tapaamiseen/loppuun. Tai vaikka Danaerysin seuraamiseen lohiksen selässä taaai ihan mihin tahansa muuhun.

Eäh.

Mun mielestä tää oli hyvä just kun kuvattiin kauhua ja sekasortoa ja tällä luultavasti pohjustettiin Aryan halua tap pa a Dany. Danysta ei varmaan sen enempää motiiveja olisi saanut irti vaikka sitä olisi kuvattu koko jakso. Jaimen ja cersein kohtaus oli hyvä juuri tuollaisena, ei liian pitkä mutta hahmoille arvokas lopetus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1903/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cersei sikiöineen kuoli ja jos hulluksi muuttunut ja raskaana oleva Danykin viimeisessä jaksossa tapetaan, ei mennyt Jussi Ahlrothin ennustus oikein siitä, että tässä sarjassa on kyse lapsista, lapset on pyhiä. Hän siis oletti, että Danyn ja Jonin lapsi on lupaus keväästä. Dany jäisi henkiin, koska lapsi.

Vierailija
1904/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mountain oli kypäränsä alla rumempi kuin Darth Vader

Vierailija
1905/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin jaksosta. Henkilöt väheni kummasti. Aikamoista tuhoa. Mielenkiinnolla odotan vikaa osaa.

Vierailija
1906/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmisten mielestä Danyn koko tarina ja hahmopohjustus meni pilalle tässä kohtaa niin miettikää JAIMEA!!

Olin aivan satavarma että jotain dramaattista käy, on tajunnut mikä Cersei on ja itse osoittanut inhimillisyyttä ja muutosta itsessään. Jaime on kiertänyt kaikki tuotantokaudet vastoinkäymisestä toiseen, VIIMEISET kolme oppinut tästä elämästä kaikkea muuta. Brienne, oikea rakkaus, kohdannut tekojensa seuraukset (Bran) menettänyt kätensä, menettänyt taitonsa taistelijana, noussut, nähnyt Cersein eri valossa, nähnyt käytöksensä eri valossa, lähtenyt puolustamaan pohjoista, nähnyt white walkerit JA SKÄDÄÄM! Menikin vain oikeasti pelastamaan Cerseitä.

Ai jesamandeerus.

Tämä, niin tämä!

Täydellinen pannukakku koko lopetus hahmolle.

Kaikki siinä kusi, että palasi Cersein luo.

Jos palasi tappamaan, ei hyötyä, C oli jo käytännöllisesti dööd.

Jos palasi kuolemaan yhdessä vanhojen aikojen vuoksi, mikä olisi ollut ehkä ihan mukiinmenevä lopetus, niin ei käy sekään. Ihmisenä kehittynyt Jaime ilmoittikin ykskaks ettei sitä kiinnosta ne kuolevat ihmiset ja yritti vain kuin rotta paeta palavasta kaupungista.

Kaikki yritykset kääntää Jaimen toiminta jos ei hyväksi niin edes loogiseksi murskattiin.

1907/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että kukaan ei tykkää tästä uudesta kaudesta, mutta itseen kyllä uppoaa. Toisaalta olisin varmaan onnellinen mihin tahansa, kunhan vaan GOTtia tulee jossain muodossa :D

Jotenkin ihmiset kauheasti kiinnittää huomiota epäloogisuuksiin. Eikö niitä sitten muka aikaisemmin ole ollut? Vai kiinnittävätkö kaikki niihin nyt vaan enemmän huomiota, koska on "the final season" supersuositusta sarjasta? Ei kai mikään tv-sarja ihan superlooginen ole saati sitten joku fantasiasarja..

Vierailija
1908/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tätä jankannut jo monta kautta:

Danyn hahmoa ei ole pohjustettu tulemaan hulluksi. Tai korjaan: on voitu pohjustaakin, mutta jälki on todella löperöä.

Danyn päätös polttaa kaupunki oli sama kuin Night King olisi päättänyt muuttaa Winterfellin taistelun kansantanhuiksi.

Uskon, että tässä hullu-väittämässä pysyttelevät pääasiassa ne, jotka eivät vain pidä Danysta.

Itselle hahmo on aina ollut neutraali, mulle on ihan okei sen hulluksi tuleminen, mutta ei näin. En vaan voi saada katsomani perusteella itselleni uskotelluksi, että tämä oli hieno, perusteltu juonenkäänne.

Yleinen mielipide maailmalla näyttäisi kallistuvan siihen, että vika kausi on floppi. Tosi surkeaa, mutta näin näyttää kyllä olevan.

Täh? Minä pidän Danysta, mutta silti minusta on varsin loogista, että sekosi. Työskentelen traumatisoituneiden mt-häiriöisten ihmisten kanssa, joten ei ihmetytä eikä epäilytä yhtään se, miksi Dany laitettiin sekoamaan. Ei se mistään vihasta johdu vaan siitä, mitä työkentällä on nähnyt. Meillä kaikilla on omat rajamme ja kuka tahansa meistä sekoaa, kun se oma piste on ylitetty. Ihan joka ikinen meistä.

Toisilla se raja on kauempana mitä tosilla, mutta kaikilla tulee raja ennen pitkää vastaan.

1909/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Jaimen lopetus oli ihan uskottava; veri on vettä sakeampaa, ja kuinka Brienne olisi pärjännyt naista vastaan, jonka kanssa Jaime on koko elämänsä viettänyt tiivisti, kun taas Briennen kanssa vietti vaan pikku hetken?

Vierailija
1910/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cersei sikiöineen kuoli ja jos hulluksi muuttunut ja raskaana oleva Danykin viimeisessä jaksossa tapetaan, ei mennyt Jussi Ahlrothin ennustus oikein siitä, että tässä sarjassa on kyse lapsista, lapset on pyhiä. Hän siis oletti, että Danyn ja Jonin lapsi on lupaus keväästä. Dany jäisi henkiin, koska lapsi.

Daenerys tappoi juuri kasoittain lapsia. Jos hän ei ole raskaana niin kuolee varmasti.

Vierailija
1911/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Dany ole koskaan ollut "hyvis". Miettikää kuinka paljon tuhoa hän on saanut aikaan? Kuinka paljon ihmisiä tappanut!

Danyn hahmo on mielestäni perus diktaattori; jos seisot tielläni niin kuolet. "Bend the knee or burn".

Ei hän siis seonnut. Dany on mitä on.

Diktaattori ja sekoaminen ovat kaksi täysin eri asiaa.

Diktaattori: "Bend the knee or burn".

Sekopää: "BURN!!!"

Vierailija
1912/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Danyn hahmoa ei ole pohjustettu tulemaan hulluksi. Tai korjaan: on voitu pohjustaakin, mutta jälki on todella löperöä.

Danyn päätös polttaa kaupunki oli sama kuin Night King olisi päättänyt muuttaa Winterfellin taistelun kansantanhuiksi.

Uskon, että tässä hullu-väittämässä pysyttelevät pääasiassa ne, jotka eivät vain pidä Danysta.

Itselle hahmo on aina ollut neutraali, mulle on ihan okei sen hulluksi tuleminen, mutta ei näin. En vaan voi saada katsomani perusteella itselleni uskotelluksi, että tämä oli hieno, perusteltu juonenkäänne.

Yleinen mielipide maailmalla näyttäisi kallistuvan siihen, että vika kausi on floppi. Tosi surkeaa, mutta näin näyttää kyllä olevan.

Täh? Minä pidän Danysta, mutta silti minusta on varsin loogista, että sekosi. Työskentelen traumatisoituneiden mt-häiriöisten ihmisten kanssa, joten ei ihmetytä eikä epäilytä yhtään se, miksi Dany laitettiin sekoamaan. Ei se mistään vihasta johdu vaan siitä, mitä työkentällä on nähnyt. Meillä kaikilla on omat rajamme ja kuka tahansa meistä sekoaa, kun se oma piste on ylitetty. Ihan joka ikinen meistä.

Toisilla se raja on kauempana mitä tosilla, mutta kaikilla tulee raja ennen pitkää vastaan.

Niin. Varmasti totta.

Mutta tässä ei nyt ole kyse siitä vaan kässärin huonoudesta, homman lässähtämisestä käsiin, kun puhutaan draaman kaaresta, ei aidoista mielenterveyden ongelmista.

Jos kerran kaikkien mielestä Danyn sekoaminen on niin loogista ja ymmärrettävää, pitäisi kaikkien muidenkin hahmojen seota oitis. Mutta vain Danylla tuli se raja vastaan. Kesken sodan. Lohikäärmeen selässä. Juuri kun kellot soivat.

Ai mun älyyn sattuu.

Vierailija
1913/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tyhjältä, kun on vuosia seurannut hahmojen kehitystä, katsonut jaksoja uudelleen, yrittänyt löytää kaikki juonet, on panostettu tulevaisuuden kuvioiden miettimiseen. Huomannut muutokset eri suuntaan hahmoissa vuosien, 7 tuotantokauden ajan.

Ja tavallaan ne kirjoitetaan tyhjiksi. Eikä edes hyvällä tavalla tai taidokkaasti tai gottimaisesti. Vaan niin, että katsojasta tuntuu siltä että miksi olen vuosia seurannut tällaista skei daa kun lopulta millään ei ollut mitään väliä. Kaikki edellisen kauden pohjustus paitsi Dany on tehty tyhjäksi. Varys, Tyrion, masterminds = ei mitään. Varys on keinotellut 7 kautta ja nyt kuolee yhden kirjeen lähetyksestä ja pälättää asiansa uskotulle Jonille 10 sivullisen kuullen venerannassa. Jaime. Arya.

Ainoa mitä osasin odottaa oli Danaeryksen hul luuntuminen. Se on gottimaista. Mikään muu ei..

Vierailija
1914/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaimen käytös oli lopussa vain jatkumoa sille mikä tuli selväksi jo sarjan alussa, eli Cersei on tärkein asia maailmassa. Brienne teki vaikutuksen luonteellaan ja käytöksellään, mutta että Jaime olisi rakastunut sellaisen takia? Jaime sentään pudotti lapsen tornista ja kuristi serkkunsa. Ihan kylmästi.

Jaime vaikutti välillä sympaattiselta, vaikka oli oikeasti pakkomielteinen ja kylmäverinen.

Ihan uskottava loppu.

Vierailija
1915/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Varmasti totta.

Mutta tässä ei nyt ole kyse siitä vaan kässärin huonoudesta, homman lässähtämisestä käsiin, kun puhutaan draaman kaaresta, ei aidoista mielenterveyden ongelmista.

Jos kerran kaikkien mielestä Danyn sekoaminen on niin loogista ja ymmärrettävää, pitäisi kaikkien muidenkin hahmojen seota oitis. Mutta vain Danylla tuli se raja vastaan. Kesken sodan. Lohikäärmeen selässä. Juuri kun kellot soivat.

Ai mun älyyn sattuu.

Sä nyt et ymmärrä, täällä on ihmetelty näitä kahta asiaa: miksi Dany muka sekosi tuossa kohtaa, ei seonnut JA draamankaari oli huono, koska ei selitetty enempää auki Danyn sekoamista. Ensimmäiseen väittämään täällä nämä vastaukset tulee, jotka käsittelee Danyn mielenterveyttä, ei jälkimmäiseen.

Vastaan nyt myös jälkimmäiseen, että draamankaari jäi lyhyeksi. Ymmärrän yskän, että omista tuntuu tuolta. Minun puolestani asiaa ei olisi tarvinnut avata enempää, koska se oli looginen lopputulema. Mutta siis ymmärrän täysin, että olisi se katselemisen ja viihdyttävyyden kannalta ollut edullisempaa, että asiaa olisi näytetty selkeämmin.

Vierailija
1916/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaimen käytös oli lopussa vain jatkumoa sille mikä tuli selväksi jo sarjan alussa, eli Cersei on tärkein asia maailmassa. Brienne teki vaikutuksen luonteellaan ja käytöksellään, mutta että Jaime olisi rakastunut sellaisen takia? Jaime sentään pudotti lapsen tornista ja kuristi serkkunsa. Ihan kylmästi.

Jaime vaikutti välillä sympaattiselta, vaikka oli oikeasti pakkomielteinen ja kylmäverinen.

Ihan uskottava loppu.

Niin oli, mutta miksi Hahmon rakenteluun käytettiin 80% jaksoista jos loppu on se ja sama? Jaimen hahmolla oli mielestäni kuitenkin suurin kehityskaari. Miksi sitä ollaan tehty?

Vierailija
1917/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Cersein raskaus ei vieläkään näkynyt? Eikö Winterfelliin ja King's Landingin välinen matka kestä pari kuukautta? Ja lapsihan laitettiin alulle reilusti ennen kuin Jaime lähti.

Vierailija
1918/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Varmasti totta.

Ai mun älyyn sattuu.

Sä nyt et ymmärrä, täällä on ihmetelty näitä kahta asiaa: miksi Dany muka sekosi tuossa kohtaa, ei seonnut JA draamankaari oli huono, koska ei selitetty enempää auki Danyn sekoamista. Ensimmäiseen väittämään täällä nämä vastaukset tulee, jotka käsittelee Danyn mielenterveyttä, ei jälkimmäiseen.

Vastaan nyt myös jälkimmäiseen, että draamankaari jäi lyhyeksi. Ymmärrän yskän, että omista tuntuu tuolta. Minun puolestani asiaa ei olisi tarvinnut avata enempää, koska se oli looginen lopputulema. Mutta siis ymmärrän täysin, että olisi se katselemisen ja viihdyttävyyden kannalta ollut edullisempaa, että asiaa olisi näytetty selkeämmin.

omista=monista

Vierailija
1919/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uskottava loppu.

Niin oli, mutta miksi Hahmon rakenteluun käytettiin 80% jaksoista jos loppu on se ja sama? Jaimen hahmolla oli mielestäni kuitenkin suurin kehityskaari. Miksi sitä ollaan tehty?

Minusta Jaimen hahmo ei juuri muuttunut. Hän käyttäytyi aina sen mukaan mikä tilanteessa tuntui sopivalta, eli välillä ritarillisesti, koska oli niin kasvatettu, mutta niissä kohtauksissa missä oli kahden Cersein kanssa näkyi aina se oikea Jaime.

1920/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se Dany vähän niinkun "seonnut" lopullisesti siinä kun Missandei mestattiin? Sitten katkerana Madon kanssa sopi tuosta strategiasta.. Oli siis jo ennen taistelua selvillä että aikovat kuitenkin tuhota koko paikan. Näin itse tulkitsin. Ei varsinaisesti "seonnut" juuri sillä hetkellä kuin kellot soivat..

Ketju on lukittu.