Game Of Thrones kausi 8 OFFICIAL
Joko näitte uuden trailerin 8 kaudesta? Mitä ajatuksia trailerista? Toivoisin keskustelua täällä uudesta kaudesta ja kertokaa teidän teorioita mitä voisi tapahtua viimeisellä kaudella!
Kommentit (3140)
Käyttäjä5038 kirjoitti:
Eikös se Dany vähän niinkun "seonnut" lopullisesti siinä kun Missandei mestattiin? Sitten katkerana Madon kanssa sopi tuosta strategiasta.. Oli siis jo ennen taistelua selvillä että aikovat kuitenkin tuhota koko paikan. Näin itse tulkitsin. Ei varsinaisesti "seonnut" juuri sillä hetkellä kuin kellot soivat..
Se ei tee kässäristä yhtään parempaa että yhtäkkiä myös Mato, ja oikeastaan kaikki unsullied sekosivat ja alkoivat summamutikassa lah.data kaikkea tielleen osuvaa.
Käyttäjä5038 kirjoitti:
Eikös se Dany vähän niinkun "seonnut" lopullisesti siinä kun Missandei mestattiin? Sitten katkerana Madon kanssa sopi tuosta strategiasta.. Oli siis jo ennen taistelua selvillä että aikovat kuitenkin tuhota koko paikan. Näin itse tulkitsin. Ei varsinaisesti "seonnut" juuri sillä hetkellä kuin kellot soivat..
Niin, mä sain lukuisat alapeukut kun sanoin samaa. Kellonsoitto oli merkki hyökkäyksestä.
Olen tässä luppopäivänä katsonut ykköskautta alusta asti, kohta lopussa, ja voi hyvää päivää mikä ero tähän nykyiseen kuraan.
No, onneksi voi katsella noita alkupään helmiä.
En nyt itse sanoisi että Mato "sekosi", vaan oli surua ja katkeruutta täynnä kuten Dany, ja tuki siksi Danyn suunnitelmaa.. Unsullied tietääkseni tekee vain sen mitä käsketään, mukaan lukien Mato, ei heillä ole ns. omaa tahtoa
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5038 kirjoitti:
Niin, mä sain lukuisat alapeukut kun sanoin samaa. Kellonsoitto oli merkki hyökkäyksestä.
Dany: kun kello soi lähdetään tappamaan siviilejä, tapetaan ihan kaikki, naiset ja lapsetkin.
Mato: Joo mikä ettei!
Että noinko meni se keskustelu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse odotin Jonin napauttavan Grey Wormin pään pois heti, kun tämä oli heittänyt sen keihään. Mutta njah..
Mistä Mato edes tiesi hyökätä?
Tarkotan sitä, kun heitti keihäällä sitä sotilasta, joka oli jo puottanut miekkansa.
"Dany: kun kello soi lähdetään tappamaan siviilejä, tapetaan ihan kaikki, naiset ja lapsetkin.
Että noinko meni se keskustelu?"
Ei, vaan Dany totesi, että tuhoavat joka tapauksessa koko kaupungin kostoksi Missandein puolesta ja näyttääkseen Cerseille että heitä ei pysäytä mikään tai syystä x. Dany haluaa, että kansa pelkää häntä, ja siten kukaan ei uskalla uhmata häntä, ja häntä totellaan. Mato armeijoineen tekee kuten käsketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaimen käytös oli lopussa vain jatkumoa sille mikä tuli selväksi jo sarjan alussa, eli Cersei on tärkein asia maailmassa. Brienne teki vaikutuksen luonteellaan ja käytöksellään, mutta että Jaime olisi rakastunut sellaisen takia? Jaime sentään pudotti lapsen tornista ja kuristi serkkunsa. Ihan kylmästi.
Jaime vaikutti välillä sympaattiselta, vaikka oli oikeasti pakkomielteinen ja kylmäverinen.
Ihan uskottava loppu.
Niin oli, mutta miksi Hahmon rakenteluun käytettiin 80% jaksoista jos loppu on se ja sama? Jaimen hahmolla oli mielestäni kuitenkin suurin kehityskaari. Miksi sitä ollaan tehty?
Ehkä sarjasta tässäkin asiassa sekoitetaan faktaa ja fiktiota? Että toisaalta monilla hahmoista on jokin mystinen tarkoitus ja koko elämä painottuu johonkin tehtävään, ja toisaalta jotkut hahmot vain kehittyvät ja repsahtavat kuten oikeassakin elämässä?
En tiedä miten suuri osuus kirjoissa on ollut sellaisella fantasian tyypilliselle ”elämää suurempi tarkoitus ja ennustukset käyvät toteen, hyvä vastaan paha, musta vastaan valkoinen”-juonelle, pitäisi lukea noi kirjat kunhan olisi joskus aikaa.
Käyttäjä5038 kirjoitti:
"Dany: kun kello soi lähdetään tappamaan siviilejä, tapetaan ihan kaikki, naiset ja lapsetkin.
Että noinko meni se keskustelu?"
Ei, vaan Dany totesi, että tuhoavat joka tapauksessa koko kaupungin kostoksi Missandein puolesta ja näyttääkseen Cerseille että heitä ei pysäytä mikään tai syystä x. Dany haluaa, että kansa pelkää häntä, ja siten kukaan ei uskalla uhmata häntä, ja häntä totellaan. Mato armeijoineen tekee kuten käsketään.
Pötyä. Mato armeijoineen on seurannut Danya vapaaehtoisesti ja nimenomaan sen takia että tämän toimet ovat olleet oikeudenmukaisia.
Tarinankerronnassa on ollut suuria ongelmia jo kuudennesta kaudesta lähtien. Ja esimerkiksi jo viime kaudesta lähtien Tyrionista on yritetty rakentaa roolihahmon vastaisesti täysin aivotonta syntipukkia Danylle. Ongelma on siinä, että syntipukkiutta on rakennettu koko ajan tökerösti.
"Pötyä. Mato armeijoineen on seurannut Danya vapaaehtoisesti ja nimenomaan sen takia että tämän toimet ovat olleet oikeudenmukaisia"
En enää muista tarkalleen tuota Tahrattomien taustaa, mutta muistaakseni alun perin olivat palkka-armeija. Ja kun olivat jo vuosia Danya seuranneet, niin miksi tässä vaiheessa olisivat tehneet toisin, ei heidän elämällään kai muuta tarkoitusta ole. Olen ymmärtänyt että ovat aika persoonattomia ja tahdottomia, heidät on koulutettu siten. Madolla tosiaan oli omakin lehmä ojassa koska halusi kostaa Missandein puolesta.
Mutta, tämä vain oma mielipide :) En enää noita aikaisempia kausia niin hyvin muista enkä kirjoja ole lukenut.
Käyttäjä5038 kirjoitti:
"Pötyä. Mato armeijoineen on seurannut Danya vapaaehtoisesti ja nimenomaan sen takia että tämän toimet ovat olleet oikeudenmukaisia"
En enää muista tarkalleen tuota Tahrattomien taustaa, mutta muistaakseni alun perin olivat palkka-armeija. Ja kun olivat jo vuosia Danya seuranneet, niin miksi tässä vaiheessa olisivat tehneet toisin, ei heidän elämällään kai muuta tarkoitusta ole. Olen ymmärtänyt että ovat aika persoonattomia ja tahdottomia, heidät on koulutettu siten. Madolla tosiaan oli omakin lehmä ojassa koska halusi kostaa Missandein puolesta.
Mutta, tämä vain oma mielipide :) En enää noita aikaisempia kausia niin hyvin muista enkä kirjoja ole lukenut.
Tahrattomat olivat kuohittuja orjia jotka Astaporissa on koulutettu tekemään mitä orjanomistajaisännät tahtovat.
liikaa tungettu tähän vikaan kauteen. Dany on aina ennen tappanut vain vihollisia, sotilaita ja vastustajia, ei syyttömiä siviilejä. On aiemmin kuitenkin suojellut ja puolustanut orjia ja siviileitä. Kerronnallisesti ei sovi kuvaan että yhtäkkiä haluaa tappaa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
KENELLE VARYS LÄHETTI SEN KIRJEEN MINKÄ KIRJOITTI
Käsikirjoittajat eivät ehtineet ajatella niin pitkälle.
Oispa hienoa jos Tyrion nousisi valtaistuimelle. Musta makeinta ois jos Jon tappaisi Danyn, kun huomasi miten hullu se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsikirjoittajat eivät ajatelleet että sillä voisi olla merkitystä.
Miten Cersei sai ne kellot soimaan, tai kuka niitä soitti? Kansa vaati kuningatarta soittamaan kelloja antautumisen merkiksi kun tappio oli jo varma ja Cersei vain muikisteli parvekkeella eikä liikkunut eikä sanonut mitään. Sitten ne vain alkoi soida. Onko sillä joku langaton kellojenohjausjärjestelmä, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisten mielestä Danyn koko tarina ja hahmopohjustus meni pilalle tässä kohtaa niin miettikää JAIMEA!!
Olin aivan satavarma että jotain dramaattista käy, on tajunnut mikä Cersei on ja itse osoittanut inhimillisyyttä ja muutosta itsessään. Jaime on kiertänyt kaikki tuotantokaudet vastoinkäymisestä toiseen, VIIMEISET kolme oppinut tästä elämästä kaikkea muuta. Brienne, oikea rakkaus, kohdannut tekojensa seuraukset (Bran) menettänyt kätensä, menettänyt taitonsa taistelijana, noussut, nähnyt Cersein eri valossa, nähnyt käytöksensä eri valossa, lähtenyt puolustamaan pohjoista, nähnyt white walkerit JA SKÄDÄÄM! Menikin vain oikeasti pelastamaan Cerseitä.
Ai jesamandeerus.
Tämä, niin tämä!
Täydellinen pannukakku koko lopetus hahmolle.
Kaikki siinä kusi, että palasi Cersein luo.
Jos palasi tappamaan, ei hyötyä, C oli jo käytännöllisesti dööd.
Jos palasi kuolemaan yhdessä vanhojen aikojen vuoksi, mikä olisi ollut ehkä ihan mukiinmenevä lopetus, niin ei käy sekään. Ihmisenä kehittynyt Jaime ilmoittikin ykskaks ettei sitä kiinnosta ne kuolevat ihmiset ja yritti vain kuin rotta paeta palavasta kaupungista.
Kaikki yritykset kääntää Jaimen toiminta jos ei hyväksi niin edes loogiseksi murskattiin.
No olihan Cersei kuitenkin hänen siskonsa. Ja rakastettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän poltti sen kirjeen.
Mielenkiintoista nähdä mitä Hesarin Jussi Ahlroth kirjoittaa tästä jaksosta. Vieläkö jaksaa "spekuloida" joillakin syvemmillä merkityksillä ja analysoida niitä, vai antaako jo periksi ja myöntää, että mitään sen kummempia merkityksiä asioilla ei ole olemassakaan tällä kaudella, koska käsikirjoitus on täysin hanurista?