Game Of Thrones kausi 8 OFFICIAL
Joko näitte uuden trailerin 8 kaudesta? Mitä ajatuksia trailerista? Toivoisin keskustelua täällä uudesta kaudesta ja kertokaa teidän teorioita mitä voisi tapahtua viimeisellä kaudella!
Kommentit (3140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella todella pettynyt.
Joka kerta kun Targaryen syntyy, heitetään kolikkoa? No se on nyt selvää, miten Danyn kolikko laskeutui, mutta koska se toteutettiin lopulta näin, oli kyseessä varmaan yksi tv-historian järjettömimmistä ja epäuskottavimmista "yllätyskäänteistä".
Mikään Emilian naamankiristely kaupungin laidalla antautumiskellojen soidessa ei antanut tyydyttävää selitystä, miksi Dany päätti polttaa koko kaupungin ja viattomat tuosta vaan maan tasalle. Koko GoT-historia on toitottanut muuta hänen hahmostaan.
Voin vain olettaa, että Martin on kertonut, että näin hänen tarinansa päättyy ja tämä oli D&D:n kömpelöistä kömpelöin toteutus. Katsojan täysin ulalle jättävä.
Yksi asia sen sijaan ei jäänyt epäselväksi. Jon. Minun pitää nyt uskoa Joniin, kannattaa Jonia, pitää Jonia kaikkia muita parempana. Varma resepti siihen, etten siedä hahmoa enää yhtään. Olen aina inhonnut sitä, kun jossain sarjassa katsojaa kädestä pitäen ohjataan tykkäämään tietystä hahmosta. Ja nyt on kyllä vahvaa talutusta aistittavissa tässä.
Heitettiin vielä sekaan peittelemätöntä miesten glorifiointia, jota toivoin viime jaksossa jonkinlaiseksi ovelaksi hämäyskeinoksi, mutta ei. "Miehet päättävät kaikesta ja näin kuuluu ollakin."
Kiitos ja näkemiin.
Elämänkokemuksen puutetta, jos ei ymmärrä miksi Dany teki mitä teki. Minä ja moni muu jakson katsonut kyllä ymmärsi ja osasi asettua Danyn asemaan.
Anteeksi, mutta mua huvittaa tämmöinen. Kellä meistä av-kirjoittelijoista mahtaa olla elämänkokemusta, joka antaisi meille selkeän käsityksen lohikäärmekuningattaren elämästä? Mitä sellainen elämänkokemus on?
Nyt puhutaan kuitenkin siitä, että Dany tappoi puuskassaan tuhansia ihmisiä turhaan. Ja mulla ei ole elämänkokemusta, kun en ymmärrä tätä?
T. Eräs, joka hihittää mielikuvalle lohikäärmeen selässä ratsastavalle av-mammalle, jonka mies kävi vieraissa. "Burn them all!"
Häh! Mitä ihmeen sekoilua tää nyt on! Parempi olisi jättää kommentoimatta jos on noin ulalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella todella pettynyt.
Joka kerta kun Targaryen syntyy, heitetään kolikkoa? No se on nyt selvää, miten Danyn kolikko laskeutui, mutta koska se toteutettiin lopulta näin, oli kyseessä varmaan yksi tv-historian järjettömimmistä ja epäuskottavimmista "yllätyskäänteistä".
Mikään Emilian naamankiristely kaupungin laidalla antautumiskellojen soidessa ei antanut tyydyttävää selitystä, miksi Dany päätti polttaa koko kaupungin ja viattomat tuosta vaan maan tasalle. Koko GoT-historia on toitottanut muuta hänen hahmostaan.
Voin vain olettaa, että Martin on kertonut, että näin hänen tarinansa päättyy ja tämä oli D&D:n kömpelöistä kömpelöin toteutus. Katsojan täysin ulalle jättävä.
Yksi asia sen sijaan ei jäänyt epäselväksi. Jon. Minun pitää nyt uskoa Joniin, kannattaa Jonia, pitää Jonia kaikkia muita parempana. Varma resepti siihen, etten siedä hahmoa enää yhtään. Olen aina inhonnut sitä, kun jossain sarjassa katsojaa kädestä pitäen ohjataan tykkäämään tietystä hahmosta. Ja nyt on kyllä vahvaa talutusta aistittavissa tässä.
Heitettiin vielä sekaan peittelemätöntä miesten glorifiointia, jota toivoin viime jaksossa jonkinlaiseksi ovelaksi hämäyskeinoksi, mutta ei. "Miehet päättävät kaikesta ja näin kuuluu ollakin."
Kiitos ja näkemiin.
Elämänkokemuksen puutetta, jos ei ymmärrä miksi Dany teki mitä teki. Minä ja moni muu jakson katsonut kyllä ymmärsi ja osasi asettua Danyn asemaan.
Anteeksi, mutta mua huvittaa tämmöinen. Kellä meistä av-kirjoittelijoista mahtaa olla elämänkokemusta, joka antaisi meille selkeän käsityksen lohikäärmekuningattaren elämästä? Mitä sellainen elämänkokemus on?
Nyt puhutaan kuitenkin siitä, että Dany tappoi puuskassaan tuhansia ihmisiä turhaan. Ja mulla ei ole elämänkokemusta, kun en ymmärrä tätä?
T. Eräs, joka hihittää mielikuvalle lohikäärmeen selässä ratsastavalle av-mammalle, jonka mies kävi vieraissa. "Burn them all!"
Häh! Mitä ihmeen sekoilua tää nyt on! Parempi olisi jättää kommentoimatta jos on noin ulalla.
😂
Viimeisen kerran, voi hyvää päivää!
Danylla oli syytä menettää mielenterveytensä varmasti sataan kertaan, mutta
SE. OLI. KIRJOITETTU. HUONOSTI.
Täällä ihmetellään Danyn sekoamista, kun kaupunki oli jo antautunut. Sekoaminen tuskin lähti pelkästään siitä, että hän on joutunut uhraamaan niin paljon, vaan siitä, että ne uhraukset olivat turhia. Taistelu loppui ennen kuin se alkoikaan. Dany myös odotti siviilien joko kapinoivan Cerseitä vastaan tai osoittavan rakkauttaan Danyyn. Kun kumpaakaan ei tapahtunut, raivo pääsi valloilleen.
Ihan ymmärrettävää, että Dany on ihan tolaltaan ja sekaisin noiden menetysten jälkeen. Ensin meni Jorah, sitten lohikäärme ja Missandei, lisäksi Varys petti luottamuksen. Lisäksi Danystä ei pidetty pohjoisessa eikä saanut suosiota kuten ennen. Näihin lisänä se, että häntä on petetty aikaisemminkin useasti; hänen veljensä, se noita, ne jotka kaappasi lohikäärmeet jollain kaudella... Kaiken päälle se, että viimeinen läheinen eli Jon "petti luottamuksen" ja lisäksi paljastui että kruunu kuuluisi oikeasti Jonille, eli Danyltä meni pohja myös elämäntehtävältään.. Hän menetti kaiken tavoitelleen valtaistuinta, niin sinne hän myös haluaa hinnalla millä hyvänsä
Luulisin myös, että Dany ehkä uskoi että Cerseillä oli joki ässä hihassaan, joka paljastuisi "luovuttamisen" jälkeen, ja siksi varmuuden vuoksi epäluuloissaan tuhosi kaiken..
Dany toimi ihan oikein. Minäkin polttaisin kaikki helsinkiläiset h engiltä, jos sen jälkeen voisin hallita koko Suomea. Kyllä ihmisiä lisää syntyy, on se pimppa sen verran kova juttu aina miehille ollut. Uuh! Aah! Ja majoneesit sisään!
Sitäpaisti missä vaiheessa Tyrionista tuli koko Westerosin rakastaja. Mitä vit tua se välittää jonkin rahvaan kohtalosta? Jon Snown hahmo tuhottiin myös. Siitä tuli nössö.
Kandee vain odotella niitä kirjoja. Tulee olemaan parempaa settiä kuin näiden amerikkalaisten roskakynäilijöiden oksennus.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ihmetellään Danyn sekoamista, kun kaupunki oli jo antautunut. Sekoaminen tuskin lähti pelkästään siitä, että hän on joutunut uhraamaan niin paljon, vaan siitä, että ne uhraukset olivat turhia. Taistelu loppui ennen kuin se alkoikaan. Dany myös odotti siviilien joko kapinoivan Cerseitä vastaan tai osoittavan rakkauttaan Danyyn. Kun kumpaakaan ei tapahtunut, raivo pääsi valloilleen.
Tämä on hyvä ja uskottava selitys, ja se kelpaisi minulle, jos sitä olisi jotenkin selitetty käsikirjoituksessa. En kuitenkaan ymmärrä, miksi uhraukset olivat Danyn mielestä turhia? Kaikki uhraukset tehtiin valtaistuimelle pääsemiseksi, eikä tuota taistelua varten. Kun taistelu loppui lyhyen, valtaistuin saatiin ilman lisäuhrauksia jakansa voinut hyvinkin hyväksyä hänet (ainakin jos Jon julkisesti polvistuu ja tunnustaa hänet kunigattarekseen, jolloin vaihtoehtoista hallitsijaa ei olisi) kun hän ei vahingoittanut kaupunkia ja osoittautuu paremmaksi kuin Cersei.
Eli: Minusta tuokin käänne olisi pitänyt pohjustaa, mutta tuon perusteella voin hyvin hyväksyä, että sekoaminen tapahtui juuri tuolla hetkellä (kunhan se vain olisi pohjustettu!).
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olisin osannut kirjoittaa toimivamman draaman kaaren tälle sadulle ihan lastentarhanopettajan draamapedagogiikan muutaman opintopisteen perusteella.
Niin, tässä ketjussa on vaikka kuinka monta mammaa, jotka olisivat niiiin paljon parempia käsikirjoittajia. Silti kuitenkin ovat vain suomalaisia lastentarhanopettajia ja ties mitä "asiantuntijoita" omilla aloillaan. :D
Miksei Dany voisi antaa sukulaisensa Jonin hallita Westerosia ja siirtyä itse kuningattareksi Essosin puolelle, missä hänellä on enemmän tukijoita ja ihailijoita? Eikös siellä edelleen Daariokin odottele uskollisena? Ja loput dothrakeista. Plus Tahrattomat voisi palata sinne myös turvaamaan kuningatartaan. Essos on sitä paitsi isompi manner, sopisi suuruudenhullulle Danylle paremmin :)
Huonoin kausi, kyllä.
Hienostuneisuus kadonnut, kyllä.
Hieno dialogi kadonnut, kyllä.
Mutta tilalle saatiin kuitenkin näyttävä toimintasarja. Turha ruikuttaa kun maito on kaatunut. Päihittää tällaisenaankin kuitenkin kaikki muut sarjat.
Jos ihmisten mielestä Danyn koko tarina ja hahmopohjustus meni pilalle tässä kohtaa niin miettikää JAIMEA!!
Olin aivan satavarma että jotain dramaattista käy, on tajunnut mikä Cersei on ja itse osoittanut inhimillisyyttä ja muutosta itsessään. Jaime on kiertänyt kaikki tuotantokaudet vastoinkäymisestä toiseen, VIIMEISET kolme oppinut tästä elämästä kaikkea muuta. Brienne, oikea rakkaus, kohdannut tekojensa seuraukset (Bran) menettänyt kätensä, menettänyt taitonsa taistelijana, noussut, nähnyt Cersein eri valossa, nähnyt käytöksensä eri valossa, lähtenyt puolustamaan pohjoista, nähnyt white walkerit JA SKÄDÄÄM! Menikin vain oikeasti pelastamaan Cerseitä.
Ai jesamandeerus.
Toivoisin, että viimeisen jakson viimeisessä kohtauksessa tulisi jokin twist. Esim. jossain kaukana uusi Yön kuningas syntyy tai näkyy joku sinisilmäinen olento. Tai kuolleeksi luultu Jaime ja/tai Cersei liikahtaisi kivikasojen alta. Tai valtaistuimelle noussut hyvishahmo paljastuisikin pahikseksi. Tai nähtäisiin jokin mielenräjäyttävä takauma tai enne tulevasta. Tai annettaisiin joku muu, pienikin vihje siitä, että tämä ei jäänytkään vielä tähän. Jolloin pallo jää katsojille, kukin saa itse päässään miettiä tarinalle jatkoa. Jonkinlaista avointa ja yllätyksellistä loppua siis toivon.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin, että viimeisen jakson viimeisessä kohtauksessa tulisi jokin twist. Esim. jossain kaukana uusi Yön kuningas syntyy tai näkyy joku sinisilmäinen olento. Tai kuolleeksi luultu Jaime ja/tai Cersei liikahtaisi kivikasojen alta. Tai valtaistuimelle noussut hyvishahmo paljastuisikin pahikseksi. Tai nähtäisiin jokin mielenräjäyttävä takauma tai enne tulevasta. Tai annettaisiin joku muu, pienikin vihje siitä, että tämä ei jäänytkään vielä tähän. Jolloin pallo jää katsojille, kukin saa itse päässään miettiä tarinalle jatkoa. Jonkinlaista avointa ja yllätyksellistä loppua siis toivon.
Joo niinpä, tuollaista yllätystä minäkin toivon. Näyttelijät kun ovat puhuneet että loppu on yllätyksellinen, niin jospa se tosissaan se yllätys olis vasta tulossa. Olis ihan kiva että se yllätys ei ole se että finaali on ihan paskasti ja faneja epätyydyttävästi kirjoitettu.
Gotin tekijät sanoivat etteivät fanit tule pitämään lopusta. Oikeassa olivat.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisten mielestä Danyn koko tarina ja hahmopohjustus meni pilalle tässä kohtaa niin miettikää JAIMEA!!
Olin aivan satavarma että jotain dramaattista käy, on tajunnut mikä Cersei on ja itse osoittanut inhimillisyyttä ja muutosta itsessään. Jaime on kiertänyt kaikki tuotantokaudet vastoinkäymisestä toiseen, VIIMEISET kolme oppinut tästä elämästä kaikkea muuta. Brienne, oikea rakkaus, kohdannut tekojensa seuraukset (Bran) menettänyt kätensä, menettänyt taitonsa taistelijana, noussut, nähnyt Cersein eri valossa, nähnyt käytöksensä eri valossa, lähtenyt puolustamaan pohjoista, nähnyt white walkerit JA SKÄDÄÄM! Menikin vain oikeasti pelastamaan Cerseitä.
Ai jesamandeerus.
Minusta molempien hahmopohjustus sopii oikein hyvin tähän lopputulemaan.
Danyhän on teloittanut kaikki tiellään seisseet, eikä juuri ole armoa herunut (esim se orja jonka mestautti, vaikka kansa aneli armoa). Mutta koska Danyn tarina alkaa heikosta pikku tytöstä, hullun veljen kaltoinkohtelemana, niin Danyn tekoja katsoi sormienläpi jokseenkin pitkään.
Tämän viimeisen sekoilun ajattelen johtuvan ihan siitä, että hän haluaisi olla rakastettu ruhtinatar, mutta kun hän näkee, että Jon onkin suositumpi ja nyt oikea uhka, niin kansaa tulee rangaista.
Jaime taas on aina rakastanut Cerseitä. Ehkä hävennyt sitä ja siksi esim olisi kivempi pystyä tuntemaan yhtä vahvaa rakkautta Brienneä kohtaan, mutta sydän haluaa mitä haluaa.
He ovat kaksosia, joten kai heillä on joku ylempi yhteys, jota on hitusen vaikea ymmärtää, mutta ei minua yllätä, että Jaime valitsee myös lopulta Cersein. Niinhän hän on tehnyt koko elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ai jesamandeerus.
Brienne, oikea rakkaus, kohdannut tekojensa seuraukset (Bran) menettänyt kätensä, menettänyt taitonsa taistelijana, noussut, nähnyt Cersein eri valossa, nähnyt käytöksensä eri valossa, lähtenyt puolustamaan pohjoista, nähnyt white walkerit JA ....
... kaikki se ei kuitenkaan riittänyt napanuoran katkaisuun. -> Kun Jaimen kaarta ajattelee näin, minusta se oli OK. Ei kaikkien hahmojen tarvitse pystyä suunnata eteenpäin, eikä se olisi realististakaan. Jaime saavutti paljon, mutta ei pystynyt pitämään sitä, koska katsoi vain taaksensa. Minusta kumpi tahansa lopetus (Brienne/Cersei) olisi riittävän uskottava lopetus Jaimelle.
Näin superkalliista jaksosta lähellä grande finaalia Aryan juoksua pitkin kaupunkia näytettiin minuuttitolkulla eikä edes tehnyt mitään. Hevoskohtaus oli kaunis mutta mitä ihmettä muuten???
Arya olisi voinut kuol la vaikka omiensa käsistä vahingossa, lohikäärmeen tuleen yms. Niin oltaisiin saatu gottimainen loppu; edellisessä jaksossa sankari, muutenkin kus noussu päähän, yli-itsevarma jne ja sit olisi de la nnut sinne kings landingiin viimeisellä kostoreissulla ja vielä olisi epäonnistunut ja karannut tehtävästään. Eeei... Käytetään tähän vaan turhaa aikaa.
Myös siitä sekasorrosta antautumisen jälkeen olisi voinut ottaa 15min ajan turhaa juoksua, erikoistehosteita, savua, tulta ja päätöntä taistelua pois ja viesti isosta taistelusta olisi silti tullut selväksi. Tämä aika oltaisiin voitu esimerkiksi käyttää Jaimen ja Cersein koskettavampaan tapaamiseen/loppuun. Tai vaikka Danaerysin seuraamiseen lohiksen selässä taaai ihan mihin tahansa muuhun.
Eäh.
Eiköhän tästä ole jo tarpeeksi monta kymmentä viestiä ollut, että jonkun mielestä Danylla ei ollut tarpeeksi syytä menettää mielenterveyttään!
Toivottaa hyvinvointivaltiossa lähisukulaisten ja kavereiden ympäröimänä yltäkylläisyydessä ikänsä eläneet suomalaiset GoT-katsojat