Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Game Of Thrones kausi 8 OFFICIAL

Vierailija
05.03.2019 |

Joko näitte uuden trailerin 8 kaudesta? Mitä ajatuksia trailerista? Toivoisin keskustelua täällä uudesta kaudesta ja kertokaa teidän teorioita mitä voisi tapahtua viimeisellä kaudella!

Kommentit (3140)

Vierailija
1861/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarja on ollut jo 2 tuotantokauden ajan loukkaus katsojien älykkyyttä kohtaan. Mitähän oikein tapahtui?

Vierailija
1862/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin jaksosta, mikä oli yllättävää.

Lopultakin hahmot alkoivat käyttäytyä johdonmukaisesti.

Danys on tähänkin asti ollut: "kun kerran päätin, niin päätös pitää". Vaikka olisi ollut huonokin päätös, pää ei käänny.

Jaimelle Cersei on ollut tärkein, ja oli loppuun asti. Ei enää teeskentelyä, että oikeasti välittäisi esimerkiksi Briennestä.

Arya on kokemastaan huolimatta pelkkä lapsi, minkä näki sota-alueen keskellä.

Ja Tyrion parka aina uhrautuu muiden puolesta, eikä koskaan saa kiitosta mistään.

Hieno jakso. Äärettömän raaka, mutta sota on raakaa. Lentävä liekinheitin näytti taas, mistä lohis pissii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1863/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarja on ollut jo 2 tuotantokauden ajan loukkaus katsojien älykkyyttä kohtaan. Mitähän oikein tapahtui?

Valmiin pohjan loppu edelleen.

Vierailija
1864/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella todella pettynyt.

Joka kerta kun Targaryen syntyy, heitetään kolikkoa? No se on nyt selvää, miten Danyn kolikko laskeutui, mutta koska se toteutettiin lopulta näin, oli kyseessä varmaan yksi tv-historian järjettömimmistä ja epäuskottavimmista "yllätyskäänteistä".

Mikään Emilian naamankiristely kaupungin laidalla antautumiskellojen soidessa ei antanut tyydyttävää selitystä, miksi Dany päätti polttaa koko kaupungin ja viattomat tuosta vaan maan tasalle. Koko GoT-historia on toitottanut muuta hänen hahmostaan.

Voin vain olettaa, että Martin on kertonut, että näin hänen tarinansa päättyy ja tämä oli D&D:n kömpelöistä kömpelöin toteutus. Katsojan täysin ulalle jättävä.

Yksi asia sen sijaan ei jäänyt epäselväksi. Jon. Minun pitää nyt uskoa Joniin, kannattaa Jonia, pitää Jonia kaikkia muita parempana. Varma resepti siihen, etten siedä hahmoa enää yhtään. Olen aina inhonnut sitä, kun jossain sarjassa katsojaa kädestä pitäen ohjataan tykkäämään tietystä hahmosta. Ja nyt on kyllä vahvaa talutusta aistittavissa tässä.

Heitettiin vielä sekaan peittelemätöntä miesten glorifiointia, jota toivoin viime jaksossa jonkinlaiseksi ovelaksi hämäyskeinoksi, mutta ei. "Miehet päättävät kaikesta ja näin kuuluu ollakin."

Kiitos ja näkemiin.

Oliko tämä sen raiskausjankkaajan kommentti? Tarina on täynnä hienoja, vahvoja naishahmoja, mutta sinä et sitä miesvihaltasi suostu näkemään?

Kyllä, kiitos kysymästä, otin kommenteillani kantaa viime viikolla niihin Sansan sanoihin.

En kuitenkaan ole mielestäni mistään jankannut, enkä todellakaan ole miesvihaaja.

Olen myös todennut selvästi, että sarja on täynnä upeita naishahmoja.

MUTTA D&D:n valinnat etenkin nyt viimeisellä kaudella ovat olleet kyseenalaisia juurikin siitä näkökulmasta, miten sukupuolet sarjoissa kirjoitetaan.

Se on minusta mielenkiintoista ja ajatuksia herättävää, sinusta jankkausta. Mutta saamme varmasti kukin tuoda omia näkemyksiämme tähän ketjuun, saammehan?

Vierailija
1865/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin jaksosta, mikä oli yllättävää.

Lopultakin hahmot alkoivat käyttäytyä johdonmukaisesti.

Danys on tähänkin asti ollut: "kun kerran päätin, niin päätös pitää". Vaikka olisi ollut huonokin päätös, pää ei käänny.

Jaimelle Cersei on ollut tärkein, ja oli loppuun asti. Ei enää teeskentelyä, että oikeasti välittäisi esimerkiksi Briennestä.

Arya on kokemastaan huolimatta pelkkä lapsi, minkä näki sota-alueen keskellä.

Ja Tyrion parka aina uhrautuu muiden puolesta, eikä koskaan saa kiitosta mistään.

Hieno jakso. Äärettömän raaka, mutta sota on raakaa. Lentävä liekinheitin näytti taas, mistä lohis pissii.

Älyttömän raaka? Missä sinä näit raakuuttaa?

Vierailija
1866/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun Targaryen syntyy, heitetään kolikkoa? No se on nyt selvää, miten Danyn kolikko laskeutui, mutta koska se toteutettiin lopulta näin, oli kyseessä varmaan yksi tv-historian järjettömimmistä ja epäuskottavimmista "yllätyskäänteistä".

Mikään Emilian naamankiristely kaupungin laidalla antautumiskellojen soidessa ei antanut tyydyttävää selitystä, miksi Dany päätti polttaa koko kaupungin ja viattomat tuosta vaan maan tasalle. Koko GoT-historia on toitottanut muuta hänen hahmostaan.

Voin vain olettaa, että Martin on kertonut, että näin hänen tarinansa päättyy ja tämä oli D&D:n kömpelöistä kömpelöin toteutus. Katsojan täysin ulalle jättävä.

Yksi asia sen sijaan ei jäänyt epäselväksi. Jon. Minun pitää nyt uskoa Joniin, kannattaa Jonia, pitää Jonia kaikkia muita parempana. Varma resepti siihen, etten siedä hahmoa enää yhtään. Olen aina inhonnut sitä, kun jossain sarjassa katsojaa kädestä pitäen ohjataan tykkäämään tietystä hahmosta. Ja nyt on kyllä vahvaa talutusta aistittavissa tässä.

Heitettiin vielä sekaan peittelemätöntä miesten glorifiointia, jota toivoin viime jaksossa jonkinlaiseksi ovelaksi hämäyskeinoksi, mutta ei. "Miehet päättävät kaikesta ja näin kuuluu ollakin."

Kiitos ja näkemiin.

Elämänkokemuksen puutetta, jos ei ymmärrä miksi Dany teki mitä teki. Minä ja moni muu jakson katsonut kyllä ymmärsi ja osasi asettua Danyn asemaan.

Vierailija
1867/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KENELLE VARYS LÄHETTI SEN KIRJEEN MINKÄ KIRJOITTI

Vierailija
1868/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, sitä sietää sitten pohtiakin, spoilereissa kun ei tuosta mainintaa ollut :D (ei kai?)

Vierailija
1869/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei Jon halunnut gizmailla Danyn kanssa? Ajatteliko päässään, että rakastan kyllä tätä kuumaa naista, mutta ai niin...eih, se on mun täti. Big turn off?

Miksi ne ei ole käsitellyt asiaa keskenään lainkaan?

Vierailija
1870/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tätä jankannut jo monta kautta:

Danyn hahmoa ei ole pohjustettu tulemaan hulluksi. Tai korjaan: on voitu pohjustaakin, mutta jälki on todella löperöä.

Danyn päätös polttaa kaupunki oli sama kuin Night King olisi päättänyt muuttaa Winterfellin taistelun kansantanhuiksi.

Uskon, että tässä hullu-väittämässä pysyttelevät pääasiassa ne, jotka eivät vain pidä Danysta.

Itselle hahmo on aina ollut neutraali, mulle on ihan okei sen hulluksi tuleminen, mutta ei näin. En vaan voi saada katsomani perusteella itselleni uskotelluksi, että tämä oli hieno, perusteltu juonenkäänne.

Yleinen mielipide maailmalla näyttäisi kallistuvan siihen, että vika kausi on floppi. Tosi surkeaa, mutta näin näyttää kyllä olevan.

Vierailija
1871/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Kastelliin, niille pölyttyneille kirjastonhoitajaukkeleille?

Vierailija
1872/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Davos on vielä elossa ♡

Mihin tarvittiin Davosin salakuljettajataitoja?

Vierailija
1873/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse odotin Jonin napauttavan Grey Wormin pään pois heti, kun tämä oli heittänyt sen keihään. Mutta njah..

Mistä Mato edes tiesi hyökätä?

Vierailija
1874/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh luin nyt tosta Varyksen kirjeestä, niin luultavasti lähetti Jonin todellisesta taustasta tiedon muille tärkeille suvuille.

Vierailija
1875/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 jakso oli KOKO SARJAN HUONOIN... Uskomatonta.

Vierailija
1876/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ja näkemiin.

Elämänkokemuksen puutetta, jos ei ymmärrä miksi Dany teki mitä teki. Minä ja moni muu jakson katsonut kyllä ymmärsi ja osasi asettua Danyn asemaan.

Anteeksi, mutta mua huvittaa tämmöinen. Kellä meistä av-kirjoittelijoista mahtaa olla elämänkokemusta, joka antaisi meille selkeän käsityksen lohikäärmekuningattaren elämästä? Mitä sellainen elämänkokemus on?

Nyt puhutaan kuitenkin siitä, että Dany tappoi puuskassaan tuhansia ihmisiä turhaan. Ja mulla ei ole elämänkokemusta, kun en ymmärrä tätä?

T. Eräs, joka hihittää mielikuvalle lohikäärmeen selässä ratsastavalle av-mammalle, jonka mies kävi vieraissa. "Burn them all!"

Vierailija
1877/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Braavoksen salamurhaajille, jotka tulevat ottamaan Jonin, Daeneryksen ja Aryan h engiltä. Valtaistuimelle nousee Tyrion.

Vierailija
1878/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ja näkemiin.

Juu, vaatii todellista elämänkokemusta ensin käräyttää Varys Danylle ja katsoa tämän palavan. Sen jälkeen tuumia mitäs sitä seuraavaksi. Jaahas, taidanpa pissiä seuraavaksi Danya silmään. Loogisuuden riemuvoitto älykkääksi väitetyltä kääpiöltä.

Vierailija
1879/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 jakso oli KOKO SARJAN HUONOIN... Uskomatonta.

Älä huoli, seuraava jakso tulee olemaan vieläkin huonompi.

Vierailija
1880/3140 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arya tappaa Daeneryksen.

“When the snows fall and the white winds blow, the lone wolf dies, but the pack survives.”

Ketju on lukittu.