Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on tuntemasi heikkolahjainen ihminen?

Vierailija
05.03.2019 |

Mitä tekee työkseen, miten pärjää elämässä?

Kommentit (320)

Vierailija
181/320 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi ei ihan pidä paikkaansa. Esim.raiskatut menettää elämisen halun eikä jaksa yrittää enää myös kiusatut vetäytyy pois kaikesta missä kiusataan ja ruumiin vamman saaneet myös jättäytyy sivuun. Sitten on ne joiden kiinnostuksen kohteet on muualla. Luovat ihmiset etsii luovuutta taidetta eikä rahaa.

Vierailija
182/320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta inspiroituneena tein ensimmäisen ilmaisen älykkyystestin, jonka netistä löysin selvittääkseni olenko kenties heikkolahjainen vai lievästi kehitysvammainen. Tieku testi antoikin täysin yllättäen kokonaispistemäärän 125, muka parempi, kuin 95,22% väestöstä. BUllSHIT, en usko hetkeäkään! Miksi Tieteen kuvalehdessä on noin harhaanjohtava testi?

Olen käynyt mukautetun peruskoulun päättötodistus jotain yli 7 melkein kaikki aineet olivat mukautettuina. Erityisammattikoulu jäi kesken, kun matikka aiheutti ongelmia ja opettajat eivät sitä ottaneet huomioon eivätkä uskoneet, että olisin tarvinnut siinä enemmän apua. Tajusin, että en sovi alalle, koska en kykene laskemaan. Olen lähes kolmekymppinen enkä ole ollut päivääkään virallisesti oikeissa töissä. En usko pärjääväni työelämässä. Fyysisiä rajoitteita on myös. Mulla perhe. Kotihommat hoidan, laskut maksan (jos muistan), kaupassa käyn ja tuki hakemuksetkin pystyn täyttämään, vaikka ne joskus tuntuukin vaikeammilta, kun tuo älykkyystesti. Olen edelleen vakuuttunut, että olen heikkolahjainen, ainakin matemaattisesti kehitysvammainen.

Joskus häpeän itseäni, kun mies saa minut kiinni jostain, mitä en osaa, mutta toisinaan taas hän ei pysy minun kärryillä, kun ei esimerkiksi ymmärrä käyttämiäni sanoja, hänellä kestää usein lukemisessa kauemmin, kuin mulla ja kirjoittaa myös hitaasti puhelimella. Hän ei ole kovin kiinnostunut politiikasta, tai maamme epäkohdista, itse olen. Miehellä ei myöskään ole ammattia.

Tyttäremme vaikuttaa muuten normaalilta, joskus keskittyminen vaikeaa.

Itselläni todennäköisesti ADD, mutta se ei selitä älyllistä vajaavuuttani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen tekee tällaisen aloituksen?!

Vierailija
184/320 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä hittoa? Eikait asiasta puhuminen ole kiellettyä, ja kyllä se koskettaa paljonkin tässä nyky-yhteiskunnassa eläviä ihmisiä. Jo peruskoulujen oppimistulokset kielivät, kuinka heikosti lapset ja nuoret pärjäävät sekä luku- ja kirjoitustaito on heikentynyt.

Yhteiskunta on tänä päivänä todella monimutkainen, mitä tulee palveluiden sähköistymiseen ja yksinkertaisten, avustavien töiden automatisatioon. Aiemmin oli yhdellä kaavalla toistuvaa helppoa työtä, jossa pärjäsi myös heikkolahjaisiksi luokitellut ihmiset turvaten samalla elantonsa.

Samaan aikaan yli 60 prosenttia ihmisistä korkeakoulutetaan, jotta saisimme kansan näyttämään sivistyneeltä. Ei Gaussin käyrä minnekään ole hävinnyt siitä huolimatta. Ollaan menossa siihen suuntaan, että kohta on vain tekoälytutkijoita ja ohjelmoijia.

Eipä tosin hyvin älykkäiden osakaan ole kadehdittava. Syrjäytyminen koskettaa myös älykkäitäkin. Yhteiskunta palvelee eniten keskinkertaisuuksia, niin kouluissa kuin töissäkin. Jos peruskoulu tarjoaa heikoimmalle liikaakin haastetta, niin tarjoaa se älykkäimmälle liian vähän haastetta. Edes yliopistokaan ei välttämättä tarjoa sitä älykkään kaipaamaa haastetta, vaan sielläkin mennään keskinkertaisuuksien ehdoilla. Mitä se kertoo sitten, jos älykkäimmät muuttavat ulkomaille toteuttamaan potentiaaliaan?

Vierailija
185/320 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imbesilli kirjoitti:

Tästä ketjusta inspiroituneena tein ensimmäisen ilmaisen älykkyystestin, jonka netistä löysin selvittääkseni olenko kenties heikkolahjainen vai lievästi kehitysvammainen. Tieku testi antoikin täysin yllättäen kokonaispistemäärän 125, muka parempi, kuin 95,22% väestöstä. BUllSHIT, en usko hetkeäkään! Miksi Tieteen kuvalehdessä on noin harhaanjohtava testi?

Olen käynyt mukautetun peruskoulun päättötodistus jotain yli 7 melkein kaikki aineet olivat mukautettuina. Erityisammattikoulu jäi kesken, kun matikka aiheutti ongelmia ja opettajat eivät sitä ottaneet huomioon eivätkä uskoneet, että olisin tarvinnut siinä enemmän apua. Tajusin, että en sovi alalle, koska en kykene laskemaan. Olen lähes kolmekymppinen enkä ole ollut päivääkään virallisesti oikeissa töissä. En usko pärjääväni työelämässä. Fyysisiä rajoitteita on myös. Mulla perhe. Kotihommat hoidan, laskut maksan (jos muistan), kaupassa käyn ja tuki hakemuksetkin pystyn täyttämään, vaikka ne joskus tuntuukin vaikeammilta, kun tuo älykkyystesti. Olen edelleen vakuuttunut, että olen heikkolahjainen, ainakin matemaattisesti kehitysvammainen.

Joskus häpeän itseäni, kun mies saa minut kiinni jostain, mitä en osaa, mutta toisinaan taas hän ei pysy minun kärryillä, kun ei esimerkiksi ymmärrä käyttämiäni sanoja, hänellä kestää usein lukemisessa kauemmin, kuin mulla ja kirjoittaa myös hitaasti puhelimella. Hän ei ole kovin kiinnostunut politiikasta, tai maamme epäkohdista, itse olen. Miehellä ei myöskään ole ammattia.

Tyttäremme vaikuttaa muuten normaalilta, joskus keskittyminen vaikeaa.

Itselläni todennäköisesti ADD, mutta se ei selitä älyllistä vajaavuuttani.

Olisiko sinulla ennemmin oppimisvaikeutta matematiikassa ja ehkäpä lisänä ADHD, hahmotus- tai lukihäiriö? Ne voivat myös heikentää tulosta testeissä, olkoot äo miten korkea.

Neuropsykiatriset tutkimukset voisi parhaiten avata miettimiäsi asioita, sillä nepsy-oireyhtymiin tai hahmotushäiriöihin voi liittyä myös suurta hajontaa. Tosin niihin voikin olla vaikeaa päästä ja neurologeja Suomessa aika vähän.

En uskoisi sinua lievästi kehitysvammaiseksi tai heikkolahjaiseksi kirjoittaessasi selkeästi ja kieliopillisesti oikein tälle palstalle. Pelkkä erityiskoulu tai -luokkatausta ei ole siitä automatio, sillä yli 30 vuotta sitten erityiskouluissa (tosin silloin puhuttiin apukouluista) saattoi helposti olla monenlaista oppijaa vain fyysisen vamman tai vaikkapa vain huonojen kotiolojen takia, mikä sitten tyssäsi terävimpien vammaisten tai lukihäiriöisten lukiohaaveisiin, jos akateeminen ura oli haaveissa.

Vierailija
186/320 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S o ma lit ovat tällaisia

Nehän on meidän uusia Karl Fazereita ja Finlaysoneita. paikkaamassa Suomen työvoimapulaa.

Vierailija
187/320 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä hittoa? Eikait asiasta puhuminen ole kiellettyä, ja kyllä se koskettaa paljonkin tässä nyky-yhteiskunnassa eläviä ihmisiä. Jo peruskoulujen oppimistulokset kielivät, kuinka heikosti lapset ja nuoret pärjäävät sekä luku- ja kirjoitustaito on heikentynyt.

Yhteiskunta on tänä päivänä todella monimutkainen, mitä tulee palveluiden sähköistymiseen ja yksinkertaisten, avustavien töiden automatisatioon. Aiemmin oli yhdellä kaavalla toistuvaa helppoa työtä, jossa pärjäsi myös heikkolahjaisiksi luokitellut ihmiset turvaten samalla elantonsa.

Samaan aikaan yli 60 prosenttia ihmisistä korkeakoulutetaan, jotta saisimme kansan näyttämään sivistyneeltä. Ei Gaussin käyrä minnekään ole hävinnyt siitä huolimatta. Ollaan menossa siihen suuntaan, että kohta on vain tekoälytutkijoita ja ohjelmoijia.

Eipä tosin hyvin älykkäiden osakaan ole kadehdittava. Syrjäytyminen koskettaa myös älykkäitäkin. Yhteiskunta palvelee eniten keskinkertaisuuksia, niin kouluissa kuin töissäkin. Jos peruskoulu tarjoaa heikoimmalle liikaakin haastetta, niin tarjoaa se älykkäimmälle liian vähän haastetta. Edes yliopistokaan ei välttämättä tarjoa sitä älykkään kaipaamaa haastetta, vaan sielläkin mennään keskinkertaisuuksien ehdoilla. Mitä se kertoo sitten, jos älykkäimmät muuttavat ulkomaille toteuttamaan potentiaaliaan?

Niin, jostain syystä matala älykkyys on tabu. Samalla sitten unohdamme miten älykkyysosamäärä oikeasti vaikuttaa ihmisen kykyihin huolehtia itsestään, tehdä töitä, opiskella jne. Tämä erityisesti unohtuu siinä vaiheessa kun ajetaan kehitysvammaisille oikeuksia perustaa perhe, vaikkei olisi resursseja huolehtia edes itsestään. Evoluutio tarkoitti tietyt älykkyyden ääripäät, idiootit ja nerot olemaan lisääntymättä.

Vierailija
188/320 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko toi heikkolahjainen, vai vain mielisairas, mutta se on ainakin selvä merkki jonkinlaisesta sairaalloisesta poikkeavuudesta, kun jätkä ei ymmärrä edes tahallisuuden ja vahingon eroa!

lisäksi siinä nyt on joku kummallinen juttu siinä jätkässä, kun se kokee olevansa terve mieleltään, vaikka sitten kirjoittelee täysin päättömiä lappuja talon ala-aulaan ja vielä parempi, kirjoittaa toisen asukkaan puolesta poismuuttoilmoituksen!

Anteeks, mutta olisko paikka hoitolaitokseen viennille!

Ei auta, kun se on heinäseipään veroisella käsityskyvyllä varustettu, ei sitä auta hoitaa.

Siis se jätkä yrittää kaikin konstein saada jonkun muuttamaan pois, vaikkei se jota se ajaa pois, edes tiedä paskapään nimeä!

HÄIRIKKÖ PAHINTA LAATUA!

Vierailija
189/320 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä heikkolahjaisuus on lisääntynyt Suomessa. Ovatko suomalaiset liian sisäsiittoisia?

Vierailija
190/320 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä heikkolahjaisuus on lisääntynyt Suomessa. Ovatko suomalaiset liian sisäsiittoisia?

Syynä mulatisointi.

Vierailija
191/320 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän lapsellinen kolmikymppinen ihminen joka asuu edelleen vanhemmillaan. Hänellä on oma huone joka näyttää teini-ikäisen huoneelta: seinillä on jotain julisteita, sängyllä on pehmoleluja. Tällä ihmisellä on siniset hiukset ja teinimäinen tyyli ja tietysti runsaasti mt-ongelmia kuten ahdistushäiriö, paniikkihäiriö jne. Ei ole erityisen hyvä missään eikä hänellä ole peruskoulun jälkeistä tutkintoa.

En tiedä mitä tuollaisella ihmisellä on mennyt vikaan. Ihan kuin kehitys olisi pysähtynyt siihen kun hän oli 12-vuotias.

Näyttävät myös ikäistään nuoremmilta.

Tästä on tehty tutkimuskin Japanissa Hikikamakorori ilmiöstä.

Ihmisen elimistö menisi säästöön ja pysähdyksiin kovasta stressistä.

Tästä syystä nämä aikuiset näyttävät iholta ja ulkonäöltä pitkälle viisikymppisinäkin melkein teini-ikäsiltä.

Kehitys pysähtyy. On löydetty ihan geneettisiä muutoksia ja tutkitaan voisiko tässä olla yksi pitkän iän tai nuoruuden salaisuus.

Vierailija
192/320 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syynä mulatisointi.

Veganismi surkastuttaa aivot johtuen siitä, ettei puhdas kasvisravinto sisällä B12-vitamiinia. Sen takia näitä heikkolahjaisia tulee syntymään enemmän ja enemmän. 

Vierailija
193/320 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan naisjulkkispakkomielteinen va jukki. Spämmää samaa skeidaa, kun ei aivot kykene mihinkään älyllisempään toimintaan.

Vierailija
194/320 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siinä aivot surkastuu, jos ei muuta tee kuin tuijottaa näyttöä koko päivän.

Varo vaan.

Vierailija
195/320 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreiden kannattajat ovat tällaisia. 

Vierailija
196/320 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niilo22 on heikkolahjaisuuden perikuva.

Vierailija
197/320 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielinen ja tiuskiva.

Vierailija
198/320 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne mutta läheltä seuranneena:

1.harjoitteele toistuvasti päiväkodeissa ja kouluilla. useita lapsia. on oikeasti tyhmä. oli kerran jättäänyt pakkasilla lapsen alusvaatteissa ulos (pk) kun oli ollut vääränlaisia kuvioita lapsen paidassa. käytetään ilmeisesti ilmaisena työvoimana. levitellyt pk:ssa juttuja lasten vanhemmista-satanistirituaaliraiskauksista jotka oli tapahtuneet hänen työpäivänsä aikana täydessä kuutamossa.

2.antanut bussikorttinsa lainaksi jollekin täysin tuntemattomalle henkilölle. toisella kertaa sama juttu pankkikortin kanssa. raiskattu. löytyy usein nukahtaneena mitä ihmeellisimmässä paikoissa.

Vierailija
199/320 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siinä aivot surkastuu, jos ei muuta tee kuin tuijottaa näyttöä koko päivän.

Varo vaan.

Näitä heikkolahjaisia tulee Suomessa lisääntymään kun peruskoulusta valmistuu täysin heikolla luku- ja kirjoitustaidolla varustettuja nuoria. 

Vierailija
200/320 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän lapsellinen kolmikymppinen ihminen joka asuu edelleen vanhemmillaan. Hänellä on oma huone joka näyttää teini-ikäisen huoneelta: seinillä on jotain julisteita, sängyllä on pehmoleluja. Tällä ihmisellä on siniset hiukset ja teinimäinen tyyli ja tietysti runsaasti mt-ongelmia kuten ahdistushäiriö, paniikkihäiriö jne. Ei ole erityisen hyvä missään eikä hänellä ole peruskoulun jälkeistä tutkintoa.

En tiedä mitä tuollaisella ihmisellä on mennyt vikaan. Ihan kuin kehitys olisi pysähtynyt siihen kun hän oli 12-vuotias.

Voi olla varhaista traumatisoitumista, ahdistusta, masennusta ja koulukiusaamista taustalla, minkä takia kertomasi henkilö on voinut eristäytyä maailmasta. Nuo kun ovat sellaisia asioita, jotka heikentävät myös henkilön kognitiivisia kykyjä väliaikaisesti, jos asiaa osataan katsoa pintaa syvemmälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi