Millainen on tuntemasi heikkolahjainen ihminen?
Kommentit (320)
Entinen lähihoitaja. Jaksoi siinä muutaman vuoden ja on sittemmin kouluttautunut uudelleen, mutta ei pärjää uudessakaan ammatissa.
Osaa kyllä manipuloida hyödyllisiä ihmisiä puolelleen, mikä näkyy siinä, että valehtelee itsestään säälittävämmän kuin on ja suomalaisethan on todella hyväuskoisia erityisesti valkoisia nuoria naisia kohtaan, joten manipulaatio menee hyvin läpi. Ei varmaan kauaa kuitenkaan, koska kaverit on jo kaikki löytäneet miehet, saaneet lapset ja menneet eteenpäin, kun taas tämä on lähinnä tuleva sossun elätti, kuten niin moni muukin vastaava.
Itse olen eikä tämä heikkolahjaisuus niin erikoista ole.
Käy Elokapinan mielenosoituksissa.
Se tekee pääministerin hommia ja tuhoaa suomen nopeasti sekä tehokkaasti.
En tiedä ÄO:sta, mutta heikkolahjainen muutoin.
Töitä ei ole tehnyt hyvin montaa päivää elämässään, mutta samalla valittelee kun töitä ei ole, vaikka kehuskelee miten CV on kahden A2 sivun kokoinen. Kokoaa siis ansioluetteloon kaikki kesken jääneet koulut ja työkkärin lyhytkurssit. Naureskelee miten on ikuinen opiskelija, mutta jättää koulut kesken koska ei pärjää. Nyt äskettäin näin miten oli päivittänyt, ettei aio mennä valintakokeisiin koska siellä ei saa olla muistiinpanot mukana. Lapsia tekee koko ajan, ja sitten ollaan valittamassa kun rahat ei riitä, eikä valtio tue tarpeeksi.
Milloin mikäkin on syynä ettei pärjää. Milloin aika, energia, talous. Mutta nyt uusimpana hän on kertonut, että hänellä on ADHD jonka takia keskittyminen on heikkoa, eikä saa mitään aikaiseksi. Ihminen on päinvastainen tapaus ADHD:sta, ei myönnä vain olevansa laiska ja vaativa, kuinka kaiken pitäisi tulla hopeatarjottimella eteen.
Suurin osa ihmisistä vaikuttaa heikkolahjaisilta, kun oma äo on siellä 150 tietämillä.
Vierailija wrote:
Suurin osa ihmisistä vaikuttaa heikkolahjaisilta, kun oma äo on siellä 150 tietämillä.
Valitettavasti länsimaalaisen ihmisen keskimääräinen ÄO on laskenut 90-luvulta alkaen. 2000-luvulla syntyneiden nuorten ja jo täysi-ikäisiksi tulleiden nuorten kohdalla huomataan todelliset seuraukset, kun peruskoulussa katsotaan mieluummin minuutin mittaisia TikTok-klippejä sen sijaan, että opeteltaisiin toistojen kautta englannin epäsäännöllisiä verbejä painaen ne ulkomuistiin. Kaunokirjoituksesta luopuminen vei opettelun ja kokemuksen pitkäjänteisyydestä. Nämä nuoret sitten valmistuvat yläkoulusta vailla riittävää lukutaitoa ja ammattikoulussakaan ei pärjätä perustaitojen puuttuessa. Pitkiä työpäiviäkään ei jakseta tehdä. Sen sijaan jaksetaan tuijottaa Netflixiä tabletilta ja tilata kotiovelle ruokaa Woltin kautta.
Minä. En työllisty mihinkään, kun ymmärrän välillä jo työhaastattelussa kysymykset väärin ja änkytän niihin aivan typeriä vastauksia. Joskus kun olen säälistä päässyt tekemään töitä, niin olen sielläkin ymmärtänyt kaiken väärin.
Heikkolahjainen omii toisten ideat ja esittää ne ominaan ja ottaa kunnian niistä. Manipuloi itsensä työelämässä ja muualla eteenpäin, samalla mustamaalaten itseään parempia.
Vierailija wrote:
Heimopukukansa. Eräs sosiaalitoimessa työskennellyt kertonut, että ovat kuin pieniä lapsia tunne-elämältään. Iso osa päätyy eläkkeelle heti 18-vuotiaina ilman, että käyvät edes työkykyarvioinnissa.
Ovat tunnettuja serkusavioliitoistaan. Jos ymmärtäisivät olla lisääntymättä serkkujen kanssa, niin voisi tulla vähintään toimeentulevia kansalaisia. Juuri ne ongelmat, joita heillä on, johtunee suuremmilta osin serkusavioliitoista. Peruskoulusta päästään nippa nappa, harva menee edes ammattikouluun.
Se ei ole oppinut liikennesääntöjä, vaikka on jo keski-ikäinen.
Eräs nainen videoi itseään OnlyFansiin ja pitää sitä työnä. Eipä ole älyllä siunattu kun tehnyt aiemmin töitä mm. koulunkäynninohjaajana, kampaajana. Olisi nyt edes jättänyt tuon OF:n tekemättä niin olisi hieman järkevämpi.
Eikös koneinsinöörit ole juuri heikkolahjaisempia maailmassa? Edes ykkösluokan matematiikkaa eivät osaa.
Lisättiin siattomasta sisällöstä mopilaattorille
Vierailija wrote:
- Ei ole tehnyt päivääkään töitä
- Opiskellut lähemmäs seitsemän vuotta, ei ole vieläkään edes kandidaatti, tutkielmaa tehnyt pari vuotta, tuloksena 8 sivua tekstiä
- Ei käytä luottokorttia maksamiseen, käyttää aina vain käteistä
- Kaikki perusfaktat eri asioista kateissa koko ajan
- Pitää itseään todella älykkäänä, dunnig-kruger
jne.
Heikkolahjaisen ÄO on 75-85, ei läpäise normaalia peruskoulua ilman vahvaa tukea tai korkeintaan armoviitosilla.
Tuntemasi henkilö siis ei ole heikkolahjainen, koska on läpäissyt lukion ja YO-kirjoitukset ja päässyt yliopistoonkin.
Suomessa on mahdollisuuksien tasa-arvo, joten voi päästä vaikka mihin. Paras esimerkki tästä on esim. edellinen pääministeri Sanna Marin.
Useat vegaanit vaikuttavat tyhmiltä. Taitaa ne aivot kutistua ilman lihaa.
Minä olen. En pärjää työelämässä. Opiskelutkin jääneet aikanaan kesken.
Hyvä äiti olen joten kotiäitiys on minun juttuni.
Heimopukukansa. Eräs sosiaalitoimessa työskennellyt kertonut, että ovat kuin pieniä lapsia tunne-elämältään. Iso osa päätyy eläkkeelle heti 18-vuotiaina ilman, että käyvät edes työkykyarvioinnissa.