Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kälyn törkeä käytös :(

Vierailija
27.02.2013 |

Kylläpä tuli paha mieli... tästä on jo jonkin verran aikaa, muutta kirjoitan vasta nyt kun pelkään että joku tunnistaa minut. olimme siis veljeni luona heidän tyttärensä 6-v synttäreillä. meillä on 2 lasta , 3v ja kuopus 2kk. rupattelimme siinä sitten niitä näitä ja jossainvaiheessa tuli puheeksi lasten teko, tai oikeestaan se kun meillä noi lapset on tulleet(ilosina) yllätyksinä, niin heitin huumorilla että kun näitä lapsosia tässä näköjään ihan pyytämättäkin tulee, niin pitäisikö meidän tehdä yksi heillekin (kun kuulin heidän tyttärensä sanovan äidilleen että hänkin haluaa pikkusiskon tai veljen), niin käly kylmästi ja ivallisesti sanoi että "niihän näyttää tulevan, oliskin jo neljäs raskaus kun  sut tolleen iloisesti yllättää" ja tällä "neljännellä" hän todella viittasi minulle vuosia sitten tehtyy aborttiin, josta olen hänellekin joskus kertonut ja joka on minulle kipeä asia ja joste en halua puhua, koska elämäntilanne olis silloin mitä oli ja olin todella nuori. Tuli vaan niin todella paha mieli, ja vaikka tästä on aikaa monia monia viikkoja, enkä saa asiaa mielestäni.. lähdimme aika nopeaan poiis ja emme ole jutelleet tai olleet tekemisissä sen jälkeen ja huomasin että käly oli piilottanut fb profiilinsa minulta niin etten nää kuvia ym. en käsitä, hän tosiaan huomasi loukkaantumiseni, ajattelin että edes veljeni olisi pakottanut vaimonsa anteeksipyyntöön, mutta mitään ei ole kuulunut. Taitaa sitten olla välit koko perheeseen mennyt, velikin yleensä jotain yhteyttää pitää mutta taitaa olla sen verran häpeisssään hänkin että hiljaista on. Mutta minunko tässä nyt pitäisi ottaa yhteyttä vai antaa vaan asian olla? Itkettää ihan välillä kun ne sanat tulee mieleeni..kuinka voi olla niin tyly ihminen...

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että itsellä on vara heitellä vitsiä mutta kun toinen sanoo niin heti meni porot sieraimiin

Vierailija
62/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 21:46"]

Hei haloo ihmiset,kuinka monta kertaa olette itse kysyneet tai olleet todistamassa kun kaveri kysyy toiselta,että milloinkas teille tulee lapsi tai lisää lapsia? Pitäiskö näidenkin vetää herne nenuun,kun ihmiset ei osaa ennustaa juurikin vaikka lapsettomuutta.Lisäksi jos perheessä on jo lapsi,niin kyllähän moni saattaa kysäistä etteikö toista ole jo tulossa,ja syitä tulemattomuuteen saattaa olla muitakin kuin lapsettomuus.Sellaisia syitä josta vaietaan.

[/quote]

Kyse onkin siitä millä tyylillä asiaa kysyy. Jos kysyy tavallisesti, että oletteko ajatellut hankkia lisää lapsia, niin se on pääasiassa ok. Mutta jos pitää omia kykyjään lisääntyä korostaa "heittämällä läppää", että mähän voisin synnyttää teille lapsen, niin on kyllä ajattelematonta. Ikäänkuin ap:n käly ei itse voisi synnyttää omaa lastaan. Ja varsinkin jos kyseisellä parilla on ollut lapsen saanti hankalaa, mistä ap tietää kuinka helposti he ekan lapsen saivat. Typerä vitsi ja kälyllä oli oikeus loukkaantua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että tällaista tapahtuu ei tarkoita, että se olisi hyvää käytöstä. Ihan oikeasti, on todella huonotapaista kysellä ihmisten lisääntymisasioita. Ne on sen luokan yksityisasioita, joista keskustelu käydään asianosaisten ehdoilla.

Olen ilmeisen onnekas tai osannut valikoida piirini hyvin, kun minun lapsettomuustani ei ole koskaan keskusteltu niin, että aloittajana en olisi ollut minä itse.

Hei haloo ihmiset,kuinka monta kertaa olette itse kysyneet tai olleet todistamassa kun kaveri kysyy toiselta,että milloinkas teille tulee lapsi tai lisää lapsia? Pitäiskö näidenkin vetää herne nenuun,kun ihmiset ei osaa ennustaa juurikin vaikka lapsettomuutta.Lisäksi jos perheessä on jo lapsi,niin kyllähän moni saattaa kysäistä etteikö toista ole jo tulossa,ja syitä tulemattomuuteen saattaa olla muitakin kuin lapsettomuus.Sellaisia syitä josta vaietaan.

[/quote]

Vierailija
64/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisin jo siitä, että joku tarjoutuisi synnyttämään lapsen meille. Kuka nyt toisen ihmisen geenejä haluaa, oli lapseton tahi ei.

Vierailija
65/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin tuntuu olevan vaikea käsittää tätä asiaa. Selvennetäänpä:

Koska on mahdotonta tietää etukäteen muiden mahdollisista lapsensaantiongelmista, fiksu ihminen käyttäytyy niin kuin olettaisi niiden koskevan henkilöä, jonka kanssa keskustellaan. Tämä hienotunteisuus toimii, sillä näin ei tulla vahingossa tallottua ja loukattua.

Sama koskee muuten esimerkiksi homovitsejä.

Tahdikkuus ei maksa mitään.

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 08:12"]

Voi ei, ap ei muistanut, että lapsettomuudesta kärsivät ovat maailmankaikkeuden pahimpia loukkaantujia ja mielensä pahoittajia!

Minusta taas ap:n heitossa ei ollut mitään sen kummempaa. Saa olla aika katkeroitunut, jos siitä suuttu tuollain, että todella tarkoituksellisesti ja mahdollisimman ilkeästi viiltää takaksin luottamuksen pettäen! 

Eri asia jos ap olisi etukäteen tiennyt, että käly ei voi saada lasta ja sitten hymyssä suin ehdotellut moisia.

[/quote]

Vierailija
66/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihme loukkaantuja; sinähän se käyttäydyit todella asiattomasti ja todennäköisesti loukkasit sekä kälyä että veljeäsi, koska käly ei halua olla edes fb:n kautta tekemisissä tällä hetkellä. Anteeksipyyntöä saat varmasti odotella pitkään, koska sinähän tässä olet velvollinen anteeksipyytämään. Ei ihme, että kälysi loukattuna halusi loukata sinua takaisin.

Vierailija
67/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisin syin tehty abortti on minusta häpeä, lapsettomuus ei sitä ole. Ap halusi tappaa yhden vauvoistaan, hänelle asia OK, mutta ehkä käly on sitä mieltä, että sen tyhmänkin lapsen elämä olisi ollut  arvokas?

Vierailija
68/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 21:01"]

-----jossainvaiheessa tuli puheeksi lasten teko, tai oikeestaan se kun meillä noi lapset on tulleet(ilosina) yllätyksinä, niin heitin huumorilla että kun näitä lapsosia tässä näköjään ihan pyytämättäkin tulee, niin pitäisikö meidän tehdä yksi heillekin (kun kuulin heidän tyttärensä sanovan äidilleen että hänkin haluaa pikkusiskon tai veljen), niin käly kylmästi ja ivallisesti sanoi että "niihän näyttää tulevan, oliskin jo neljäs raskaus kun  sut tolleen iloisesti yllättää" ja tällä "neljännellä" hän todella viittasi minulle vuosia sitten tehtyy aborttiin------- koska elämäntilanne olis silloin mitä oli ja olin todella nuori. 

[/quote]

Minusta kyllä jotenkin tuntuu, että ap on saattanut tahallaan vihjaista lapsenteosta kälylleen. Uskoisin, että on ollut tietoinen heidän ehkä haluavan lisää lapsia! Sorry jos olen väärässä!

Halusitko leuhkia kälyllesi kun pyytämättä tulee iloisia yllätyksiä? 

Joka tapauksessa kälysi fiksuna ihmisenä antoi sinulle nasevan opetuksen: pidä se lärvisi kiinni! En ole tiennytkän, että nuoruus on syy abortoida lapsi, mutta ei syy olla makaamatta miehen kanssa jos ei pysty seuraamuksista huolehtimaan!

Vierailija
69/80 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
70/80 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä huumoria heittää. Oli asia niin tai näin.

Kyllä käly oli törkeä.

Vierailija
71/80 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Kyllä meilläkin yritettiin kakkosta vuoden päivät. Ei ole itsestään selvää, että saa toisen lapsen, jos on yksi ennestään!

Vierailija
72/80 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käly on av:n uusi anoppi.

Vierailija
73/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 22:04"]

Eikohan tuo ole narsistin tyotapa mita kaly harjoittaa, luottamuksellisesti saatua tietoa kaytetaan vastapuolen loukkaamiseen ja nolaamiseen. 

[/quote]

nimen omaan samaa mieltä! ja minä hänet tunnen ja nyt olen alkanut epäillä narsismia. Nimittäin juuri tuo julkinen  nolaus ja nöyryytys siitä kertoo. hän halusi jotenkin pönkittää itseään muiden kuullen vaikka en tietty tiedä tajusivatko muut ihmiset abortista. varmaan käly lähtömme jälkeen senkin irvaillen muille kertonut... :(

[/quote]

Kuyllä ne on kuule lähtönne jälkeen vain taivastelleet, kuinka urpo leuhka sinä olet ja että onneksi käly keksi laukaista takaisin.

Vierailija
74/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 22:04"]

Eikohan tuo ole narsistin tyotapa mita kaly harjoittaa, luottamuksellisesti saatua tietoa kaytetaan vastapuolen loukkaamiseen ja nolaamiseen. 

[/quote]

nimen omaan samaa mieltä! ja minä hänet tunnen ja nyt olen alkanut epäillä narsismia. Nimittäin juuri tuo julkinen  nolaus ja nöyryytys siitä kertoo. hän halusi jotenkin pönkittää itseään muiden kuullen vaikka en tietty tiedä tajusivatko muut ihmiset abortista. varmaan käly lähtömme jälkeen senkin irvaillen muille kertonut... :(

[/quote]

Kuyllä ne on kuule lähtönne jälkeen vain taivastelleet, kuinka urpo leuhka sinä olet ja että onneksi käly keksi laukaista takaisin.

[/quote]

Aivan.

Ja itsekö et muka ollut leuhka ja halunut pönkittää itseäsi mollaamalla ja nolaamalla kälyäsi hänen äitinsä ja tätinsä kuullen?

Senhän nimenomaan teit arvostelemalla heidän "lapsentekotaitojaan" julkisesti.

Tollo.

Vierailija
75/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kälyn vastaus oli asiaton, mutta ihan yhtä lailla AP sinun oma heittosi oli tökerö. Minullekin tuli ensimmäisenä sellainen mielikuva, että ehkä heillä on toista lasta yritettykin, mutta tuloksetta. Siitä kielii jo sekin, että heidän ainoa lapsensa on jo 6-vuotias.

Ja vaikka heillä ei lapsettomuutta olisikaan, saatoit ymmärtämättäsi loukata kälyäsi jollain muulla tavoin. Pikku vitsisi voi ymmärtää myös naljailuna siitä, että heillä on vain yksi lapsi. Tai vihjauksena siitä, että sinun mielestäsi heidän pitäisi tehdä lisää lapsia.

Et voi myöskään aina ja ikuisesti piiloutua huumorin taakse. Ihmisten ymmärrys huumorista on erilaista, eikä sinun mielestsi hauska juttu ole sellaista toiselle. Saatat vitsiksikin tarkoitetulla asialla loukata toista pahastikin. Mietipä, jos joku heittäisi sinulle jonkun aborttiläpän, joka loukkaisi sinua, mutta toinen vähättelisi tunnettasi sanomalla sen olleen huumoria. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi osata pyytää anteeksi, eikä puolsutautua vitsillä.

Vierailija
76/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä olisi AP:n kannattunut miettiä, ennen kuin suunsa avaa. Monille lapsettomuus on arka asia, eikä yksi lapsi takaa mitenkään, että toinen muksu tulisi taikasauvaa heilauttamalla. Esimerkiksi veljen vaimo kertoi, että heillä meni lähes 1,5v yrittämistä, että saivat toisen alulle. Molemmat ovat nuoria ja ensimmäinen lapsi tuli "helposti", joten pinna oli välillä vähän kireällä. Ei edes tulisi kuuloonkaan kommentoida noin, vaikka näistä "ongelmista" kuulinkin vasta jälkikäteen!

Vierailija
77/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitte molemmat väärin! Mutta ihan vaan siitä, että ap kertoi olevansa tosi nuori tehdessään abortin, ja jos hän oli vaikka alle 15-vuotias, hän ei ehkä vielä osannut miettiä päätöstään kunnolla.

Vierailija
78/80 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap, vaikka ihan korrektisti tämä ei mennyt sunkaan osalta. Toivottavasti saatte selvitettyä asian. 

Vierailija
79/80 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No, ei meidän piireissä ainakaan tentata keneltäkään lisääntymissuunnitelmia. Oli lapsia ennestään tai ei. Se on todella tökeröä käytöstä, sillä kaikkihan tietävät, että sekundääristä lapsettomuutta on, eikä muutkaan mahdolliset syyt kenellekään ulkopuoliselle kuulu.

Vierailija
80/80 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli ensimmäiseksi mieleen että heillä on 6v lapsi, ja kenties jo monta vuotta yritetty saada toista. Sitten sinä menet kehuskelemaan miten helposti tulet raskaaksi ja vitsailemaan että tekisittekö heillekin vauvan. 

Todella törkeää käytöstä sinulta. 

Sitten kun käly pahastuneena iskee takaisin (pahastui aivan selvästi, kun piilotti facebookitkin), niin sinä loukkaannut niin verisesti. 

Sait takaisin mitä itse teit. Mene itseesi ja pyydä kauniisti anteeksi kälyltäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan