Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin huonosti minulla on asiat, lue ja koe itsesi paremmaksi!

Vierailija
27.03.2013 |

Minulla ei ole:

- työpaikkaa eikä koulupaikkaa

- koulutusta

- luottotietoja 

Minulla on:

- ylipainoa 20kg

- huonot hampaat

- paniikkihäiriö, ahdistuneisuushäiriö ja vakava masennus

Ja olen jo 31v. Ole sinä kuka tätä luet, onnellinen työpaikasta ja matalastakin koulutuksesta sekä siitä, että olet normaali. Nauti keväästä! Minä päätän päiväni ennen kesää.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäpä perhetilanne?

Vierailija
2/51 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuo kaikki asiat olisi helposti hoidettu jos vaan viitsisit nähdä vaivaa itsesi eteen. Katsos kun mitään ei tässä elämässä ilmaiseksi saa vaan töitä pitää tehdä..

Jos sulla on itsetuhoisia ajatuksia niin hakeudu ihmeessä osastolle hoitoon jotta saat tuon masennuksen kuriin. sitten on helpompi hoitaa muut asiat järjestykseen.

Omasta halusta se lähtee, siitä että oppii nauttimaan pienistäkin asioista.. ehkä kaikki näyttää nyt mustaakin mustemmalta mutta oikealla hoidolla pääset eteenpäin.

tsemppiä ja jaksua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen asia mitä masentuneella kannattaa toivottaa on Tsemppiä.

Vierailija
4/51 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuo nyt miltään umpikujalta vaikuta. Paitsi tietysti jos olet päättänyt sen olevan umpikuja. Hoitoon tuollaisten ajatusten takia kannattaa hakeutua ja äkkiä.

Mutta ihan oikeasti, minä selvisin noista kaikista, paitsi että luottotiedot minulla on ollut aina ja hampaat voi hyvin. Joskus koin tilanteeni epätoivoiseksi, mutta olisi ollut hätäinen johtopäätös tappaa itsensä.

Vierailija
5/51 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hyvä ihminen TUON takia päiviäsi päätä. Nuohan on kaikki asioita, jotka voi muuttaa jos niiden kanssa ei halua elää. Voit halutessasi laihduttaa, hoidattaa hampaasi kuntoon ja saada terapiaa ja lääkkeitä psyykeongelmiin. Mä tunnen henkilökohtaisesti monta, jotka ovat kärsineet sairaalahoitoon asti paniikkihäiriöstä, ahdistuneisuushäiriöstä ja masennuksesta (jostain syystä nuo yleensä ruokkivat toisiaan), mutta viettäneet ihan mukavat elämät kuitenkin kun tilanne on saatu hallintaan.

Mulla sen sijaan on nuo alussa mainitsemasi koulutus, työpaikka ja luottotiedot kunnossa, mutta mulla on yksi paha ongelma, jota en voi korjata: mulla on sairas ja vammainen lapsi, jonka puolesta taistelen ja suren joka päivä, mutta vaikka miten taistelen, ei hänen koulunkäyntinsä järjesty kunnolla ja sitä myöten pelkään, että hän valuu sinun tilanteeseesi. Toivon todella, todella kovasti, että hänellä silloin silti on jotain sen verran mukavaa, että ei päätä päiviään, sillä vaikka hän on minun suurin ongelmani, hän on myös minun suurin ja tärkein rakkauteni, onneni, minun elämäni syy ja keskipiste. Jos häntä ei olisi, minulla ei olisi mitään.

Vierailija
6/51 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, et ole yksin, täällä kohtalotoveri. Ikää kohta 38v.

Vierailija
7/51 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden korjaamiseen minulla ei ole varaa. Se maksaa myös julkisella puolella paljon. Opiskelua en pysty rahoittamaan luottotietojen takia, en saa opintolainaa enkä pärjää pelkällä opintotuella. Eläkkeeni menetän, jos menen kouluun. Töitä en saa, koska minulla ei ole työkokemusta mistään, eikä sitä ammattia.

Perhetilanne? Olen naimisissa ja minulla on kaksi lasta. Mutta tuntuu että vedän kaikki tähän suohon mukanani. Äidin koulutus merkitsee ja äidin masennus merkitsee ja mies ei koskaan saa mitä haaveilee koska minä en koskaan pääse työelämään tienaamaan. 

Vierailija
8/51 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla ole mikään maailmanloppu! Itse jännittelen uusimpia syöpätuloksiani (olen 24v, toinen rinta poistettuna ja hirmuinen pelko lapsieni tulevaisuudesta), mutta tällä hetkellä aurinko paistaa ja mun hiukset kasvaa! Jes! Joku oppisopimus paikka voisi sopia sinulle?

Vierailija
9/51 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama tilanne ja ikääkin jo 45. Tosin ihan oma vika.

Vierailija
10/51 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 13:40"]

Hampaiden korjaamiseen minulla ei ole varaa. Se maksaa myös julkisella puolella paljon. Opiskelua en pysty rahoittamaan luottotietojen takia, en saa opintolainaa enkä pärjää pelkällä opintotuella. Eläkkeeni menetän, jos menen kouluun. Töitä en saa, koska minulla ei ole työkokemusta mistään, eikä sitä ammattia.

Perhetilanne? Olen naimisissa ja minulla on kaksi lasta. Mutta tuntuu että vedän kaikki tähän suohon mukanani. Äidin koulutus merkitsee ja äidin masennus merkitsee ja mies ei koskaan saa mitä haaveilee koska minä en koskaan pääse työelämään tienaamaan. 

[/quote]

Käsittääkseni aikuiskoulutukseen saa parempia tukia, joten ihan tavallisella opintotuella ei tarvitsis pärjätä. Onko tosiaan niin, ettei luottotiedoton voi opintolainaa saada? Sehän on valtion takaama.

Jotkuthan opiskelee myös kuntoustuella. Voisitkohan saada sitä?

Oletko hoidossa jossain, missä? Mietin, voisitko esim. perheneuvolasta saada sellaista apua, että miettisit jonkun kanssa noita opiskelujuttuja?

Vierailija
11/51 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työttömyyskorvauksellakin saa opiskella kaikenlaista. 

Vierailija
12/51 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu hoitoon, varaa aika velkaneuvojalle ja tee maksusuunnitelmat pitkälle ajalle, keskity äitiyteen, käy poistattamassa mädät hampaat, lopeta kilojen kerääminen ainakin jos et laihtumaan pysty. Laihtumiseen voit kyllä hakea myös apua terveyskeskuksesta.

Miten ajattelit pelastaa lapsesi ja miehesi "suolta" tekemällä itsemurhan? Luuletko, että se on heille helpotus? Hieman lievempi keino on jättää koko perhe ihan hengissä olevana.

Vierailija
13/51 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan, paljon pahempaan suohon vielä vedät perheesi, jos tapat itsesi. Älä tee sitä heille, siihen sulla ei ole oikeutta. On totta, että äidin koulutus merkitsee (tilastolliessti, mun äiti jätti keskikoulun kesken, mä olen tohtori ja saas nähdä saako mun poika amiksen läpi vai ei - tilastot eivät siis kerro, mitä juuri sun lapsille tapahtuu) ja äidin masennus merkitsee - mutta niin merkitsee äidin itsemurhakin, ja sen merkitys on voimakkaampi ja negatiivisempi ja tilastollisesti suurempi kuin noiden edellä mainittujen tekijöiden. Eikä sun miehen haaveiden toteutus oikeasti ole sun tienaamisesta kiinni vaan hän on ihan itse vastuussa omista haaveistaan. Se on sun masennus, mikä sulle puhuu ja mikä saa sut kiinnittämään huomiota vääriin asioihin. Älä anna sen tehdä niin! Pidä kiinni järjestäsi.

Hampaiden korjaaminen julkisella puolella maksaa paljon, mutta aiinä on myös maksukatto ja omavastuuosan sä voit saada toimeentulotukena sosioaalitoimistolta. Sä voit saada toimeentulotukea myös opiskeluaikaiseen elämisen rahoittamiseen, jos kerran voit osoittaa, että olet hakenut, mutta et ole saanut opintolainaa. Työtä alat saada sitten kun ne opinnot on hieman edenneet. Se ei kuitenkaan ole tässä vaiheessa tärkeätä, tärkeätä on vain se, että saat taas jotain iloa olemiseesi. Mutta kaikkea tätä ennen sun täytyy mennä saamaan hoitoa ja aluksi lääkitystä siihen masunnukseen ja paniikki/ahdistuneisuushäiriöön, koska ennen sitä et varmaan pysty hoitamaan muitakaan asioita.

Vierailija
14/51 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 13:28"]

Minulla ei ole:

- koulutusta

- luottotietoja 

Minulla on:

- ylipainoa 20kg

- huonot hampaat

Ja olen jo 31v. Ole sinä kuka tätä luet, onnellinen työpaikasta ja matalastakin koulutuksesta sekä siitä, että olet normaali. Nauti keväästä! Minä päätän päiväni ennen kesää.

[/quote]

Kiitos! Tuli heti parempi mieli :-).

Vierailija
15/51 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 13:34"]

Viimeinen asia mitä masentuneella kannattaa toivottaa on Tsemppiä.

[/quote]

Tuhannesti tsemppiä ja jaxuhaleja!!!!!

Vierailija
16/51 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 13:40"]

[/quote]

Minä olen ollut töissä kaupassa ilman työkokemusta. Entäs jos hakisit sellaisiin paikkoihin, joihin ei yleensä sitä kokemusta vaadita? Ja sitten alkaisit opiskelemaan työn ohella omaan tahtiisi? Usko pois, ei tuo ole suo, josta ei ole ulospääsyä. Sinulla on lapsia ja perhe, jotka aivan varmasti rakastavat sinua. Hae apua. Kyllä asiat järjestyvät. Ainoa asia, johon tässä elämässä ei ole ratkaisua on kuolema.

Vierailija
17/51 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 13:28"]

Minulla ei ole:

- koulutusta

- luottotietoja 

Minulla on:

- ylipainoa 20kg

- huonot hampaat

[/quote]

1. Laihduta itsesi normaalipainoiseksi. Se onnistuu siten, että syöt vähemmän. Eikä  maksa mitään.

2. Ilmoittaudu jo tänään opiskelijaksi avoimeen yliopistoon ja opiskele siellä itseäsi kiinnostavia opintokokonaisuuksia. Ilmoittautuminen on ilmaista ja kurssitkin maksavat vain hyvin vähän. Saat kurssimaksuihin rahat siitä summasta, mikä säästyy, kun laihdutat ja syöt vähemmän.

3. Luottotiedot eivät pysy menetettyinä ikuisesti kenelläkään. Maksuhäiriömerkinnät poistuvat rekistereistä aikanaan. 

4. Koulutusmahdollisuuksia on monenlaisia. Vapaaehtoistyö esim. vanhusten parissa voisi olla myös yksi vaihtoehto.

Vierailija
18/51 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan ap sama muija joka toisessa ketjussa tivaa palkkaisiko kukaan hätä töihin?

Vierailija
19/51 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo hoidossa, en saisi muuten mitään eläkettä jos en olisi. Hoito ei auta, en osaa avautua siellä kunnolla. Eli en siis nyt syytä hoitavaa tahoa vaan itseäni. Tiedän, miten laihdutetaan, mutta nytkin syön suklaata. Syön suruuni. Yritin vuoden vaihteessa laihduttaa, luulin tekeväni kaiken oikein mutta tulos oli +2kg puolentoista kuukauden jälkeen. Se ei oikein motivoinut, masensi entisestään. 

Miten mieheni saisi tukia, jos jättäisin perheeni? Hän on hieman alle keskituloisen, asumme omassa rivarissa jonka yhtiövastikkeen maksan minä eläkkeestäni. Pitäisikö miehen ja lasten muuttaa pois tästä, jos lähden? 

En oikeasti jaksa enää edes uskoa mihinkään parempaan, ja jonkun ehdottama vapaaehtoistyö tuntuu jotenkin ihan sairaalta: minä tarvitsisin itse apua mutta minun pitäisi mennä vielä lisää auttamaan muita? 

Vierailija
20/51 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 14:06"]

En oikeasti jaksa enää edes uskoa mihinkään parempaan, ja jonkun ehdottama vapaaehtoistyö tuntuu jotenkin ihan sairaalta: minä tarvitsisin itse apua mutta minun pitäisi mennä vielä lisää auttamaan muita? 

[/quote]

Ei nyt oikein ole vielä selvinnyt että mitä apua sinä sitten oikein haluat itsellesi? Haluaisitko että joku laihduttaisi puolestasi? Menisi McDonaldsiin tai kaupan kassalle töihin puolestasi? Opiskelisi puolestasi? Menisi terapiaan puolestasi? Mitä apua sinä muilta ihmisiltä haluat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme