Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kälyn törkeä käytös :(

Vierailija
27.02.2013 |

Kylläpä tuli paha mieli... tästä on jo jonkin verran aikaa, muutta kirjoitan vasta nyt kun pelkään että joku tunnistaa minut. olimme siis veljeni luona heidän tyttärensä 6-v synttäreillä. meillä on 2 lasta , 3v ja kuopus 2kk. rupattelimme siinä sitten niitä näitä ja jossainvaiheessa tuli puheeksi lasten teko, tai oikeestaan se kun meillä noi lapset on tulleet(ilosina) yllätyksinä, niin heitin huumorilla että kun näitä lapsosia tässä näköjään ihan pyytämättäkin tulee, niin pitäisikö meidän tehdä yksi heillekin (kun kuulin heidän tyttärensä sanovan äidilleen että hänkin haluaa pikkusiskon tai veljen), niin käly kylmästi ja ivallisesti sanoi että "niihän näyttää tulevan, oliskin jo neljäs raskaus kun  sut tolleen iloisesti yllättää" ja tällä "neljännellä" hän todella viittasi minulle vuosia sitten tehtyy aborttiin, josta olen hänellekin joskus kertonut ja joka on minulle kipeä asia ja joste en halua puhua, koska elämäntilanne olis silloin mitä oli ja olin todella nuori. Tuli vaan niin todella paha mieli, ja vaikka tästä on aikaa monia monia viikkoja, enkä saa asiaa mielestäni.. lähdimme aika nopeaan poiis ja emme ole jutelleet tai olleet tekemisissä sen jälkeen ja huomasin että käly oli piilottanut fb profiilinsa minulta niin etten nää kuvia ym. en käsitä, hän tosiaan huomasi loukkaantumiseni, ajattelin että edes veljeni olisi pakottanut vaimonsa anteeksipyyntöön, mutta mitään ei ole kuulunut. Taitaa sitten olla välit koko perheeseen mennyt, velikin yleensä jotain yhteyttää pitää mutta taitaa olla sen verran häpeisssään hänkin että hiljaista on. Mutta minunko tässä nyt pitäisi ottaa yhteyttä vai antaa vaan asian olla? Itkettää ihan välillä kun ne sanat tulee mieleeni..kuinka voi olla niin tyly ihminen...

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo ihmiset,kuinka monta kertaa olette itse kysyneet tai olleet todistamassa kun kaveri kysyy toiselta,että milloinkas teille tulee lapsi tai lisää lapsia? Pitäiskö näidenkin vetää herne nenuun,kun ihmiset ei osaa ennustaa juurikin vaikka lapsettomuutta.Lisäksi jos perheessä on jo lapsi,niin kyllähän moni saattaa kysäistä etteikö toista ole jo tulossa,ja syitä tulemattomuuteen saattaa olla muitakin kuin lapsettomuus.Sellaisia syitä josta vaietaan.

Vierailija
22/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 21:40"]

Provoon en osaa sanoa, mutta ihmisten tyhmyyteen sen verran, että itselleni tämmöinen hillittömästi lisääntyvää sorttia oleva naishenkilö julisti kovaan ääneen, kuinka lapsettomuushoidoissa rikotaan luonnon lakia, ja että näille lapsille tulee älykkyys. terveys- ym ongelmia tulevaisuudessa, koska heitä ei kuuluisi oikeasti olla olemassa. Luonto kuulema korjaa heidät jossain vaiheessa pois. Tämä idiootti puhui suu vaahdossa, täysin tietämättä siitä, että olimme rankat ivf-hoidot läpi käyneet ja saaneet niiden avulla maailman ihanimman pojan ja myöhemmin myös tytön, jotka ovat oikeasti sata kertaa terveempiä, älykkäämpiä ja kauniimpia, kuin nämä hänen verokkinsa "luonnon suomat". Että idioottaja kyllä löytyy, sitä en ihmettele näissä tarinoissa ollenkaan.

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 21:27"]

Oho, olenko mä eka, joka huutaa provo?! Eihän noin ääliötä ihmistä voi olla olemassakaan kuin ap? Vai onko kirjoittaja oikeasti tuo "käly" joka testaa kuka oli törkeä?

[/quote]

[/quote]

Huh huh, järkyttävää käytöstä tuolta "luomumammalta". Järkyttävää ajattelua ja vielä järkympää laukoa suustaan tuollaista tuubaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jestas, mistä sinä ap tiedät vaikka olisivat jo vuosia yrittäneet toista lasta, saaneet keskenmenoja tms. Ei se yksi biologinen lapsi takaa sitä ettei ongelmia voisi olla. Itse olen kokenut sekä lapsettomuutta, että toistuvia keskenmenoja ja siinä vaiheessa kun toive lapsesta on suuri ja vaan pettymyksiä tulee, satuttaa tuollaiset ajattelemattomat kommentit kaikkein eniten. Nyt kun lapset on onneksi saatu en enää ole niin herkkänahkainen, mutta varon itse visusti laukomasta aiheeseen liittyviä kommentteja sellaisille ihmisille, joiden tilannetta en tarkkaan tiedä. 

Vierailija
24/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ajattelen että keinohedelmöittämällä ne lapset on jotenkin epäluonnollisia,mutta tätä en julkenisi sanoa ääneen.Olen yrittänyt muuttaa ajatustani,ja ymmärtäisin asian jos maailmassa olisi lapsista pula.Jotain vikaahan on jos ei pysty lisääntymään.

Vierailija
25/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin mitaan lapsettomuus ongelmaa heillä on kun on kerran jo yksi biologinen lapsi! ja tietääkseni ei mitään kohdun poistoa tai muuta tehty.

[/quote]

Voi olla lapsettomuutta! Yllättävästi on tahdottomasti yksilapsisia perheitä. Joillekin ensimmäinen tulee helposti, mutta kakkosta ei sitte kuulukaan. Meillä ei ole ehkäisyä käytetty yhdeksään vuoteen ja yksi raskaus. En puhu tästä kovinkaan monelle ja ap:n kommentti loukkaisi ja saattaisin itsepuollustuksena vastata ivallisesti takaisin. Eihän ap tietenkään voinut tietää, jos lapsttomuutta. Mielestäni nuo lisääntymiskommentit kuuluvat vain hyvin läheisille ystäville.

Vierailija
26/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kumpikaan ei käyttäytynyt fiksusti. Voi olla, että ap osui arkaan paikkaan - vaikkakin huumorilla.

Kälyä siinä tilanteessa harmitti niin paljon, että vastasi noin. Tai sitten ajattelemattomuuksissaan sanoi niin. Kuten sinäkin.

Koskaan ei kannata heittää ainakaan muiden kuullen huumoria lastenhankinnasta. Koska ei voi tietää kuinka toista loukkaa.

Tai sitten kälyäsi vain kyrsi käytöksesi ja antoi samalla mitalla takasin.

Veikkaisin kuitenkin, että tuo mitä sanoit vitsinä ei mennyt perille vitsinä vaan osui ja upposi ja niin kunnolla, että käly haluaa ottaa sinuun etäisyyttä.

Jos haluat asiaa selvittää soita veljellesi / puhu äitisi kanssa asiasta, jos sieltä tulisi jotain infoa / vinkkiä..

Tai anna olla.

Vierailija
27/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 21:46"]

Hei haloo ihmiset,kuinka monta kertaa olette itse kysyneet tai olleet todistamassa kun kaveri kysyy toiselta,että milloinkas teille tulee lapsi tai lisää lapsia? Pitäiskö näidenkin vetää herne nenuun,kun ihmiset ei osaa ennustaa juurikin vaikka lapsettomuutta.Lisäksi jos perheessä on jo lapsi,niin kyllähän moni saattaa kysäistä etteikö toista ole jo tulossa,ja syitä tulemattomuuteen saattaa olla muitakin kuin lapsettomuus.Sellaisia syitä josta vaietaan.

[/quote]

Olen kyllä (ikävä kyllä) joskus todistanut tuollaista tyhmyyttä. Itse en koskaan menisi keneltäkään utelemaan tuollaista, Saati heittää siitä vitsiä. Tuollaisia asioita ei todellakaan kuulu keneltäkään udella.

Vierailija
28/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan terveitä, nuoria ja elämäntavoiltamme suht ihanteellisia. Saimme ensimmäisen heti kun lopetimme ehkäisyn. Seuraavalle kun annettiin lupa tulla niin ei se tullutkaan vaan siinä kesti kauan. Tiedän lisäksemme useamman parin joilla kakkosen/kolmosen teko oli vaikeaa. Tiedänpä myös niitä jotka eivät saaneet kuin sen yhden vaikka haluja olisi ollut useampaan. 

Eli jos perheessä on lapsi/lapsia niin se EI tarkoita etteikö voisi olla ongelmia niiden saamisessa!

Vierailija
29/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin ärsyttäs tollanen heitto, ihan kun ei osattas itse niitä lapsia tehdä jos joku mulle sanoisi noin. vähintäänkin ärsyyntyisin.,

Vierailija
30/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 21:54"]

tuskin mitaan lapsettomuus ongelmaa heillä on kun on kerran jo yksi biologinen lapsi! ja tietääkseni ei mitään kohdun poistoa tai muuta tehty.

[/quote]

Voi olla lapsettomuutta! Yllättävästi on tahdottomasti yksilapsisia perheitä. Joillekin ensimmäinen tulee helposti, mutta kakkosta ei sitte kuulukaan. Meillä ei ole ehkäisyä käytetty yhdeksään vuoteen ja yksi raskaus. En puhu tästä kovinkaan monelle ja ap:n kommentti loukkaisi ja saattaisin itsepuollustuksena vastata ivallisesti takaisin. Eihän ap tietenkään voinut tietää, jos lapsttomuutta. Mielestäni nuo lisääntymiskommentit kuuluvat vain hyvin läheisille ystäville.

[/quote]

no kuinka tämä käly sitten tiesi ap:n abortista,josseivat ole läheisiä ja siitä puhuneet?

Vierailija
31/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 21:53"]

Itsekin ajattelen että keinohedelmöittämällä ne lapset on jotenkin epäluonnollisia,mutta tätä en julkenisi sanoa ääneen.Olen yrittänyt muuttaa ajatustani,ja ymmärtäisin asian jos maailmassa olisi lapsista pula.Jotain vikaahan on jos ei pysty lisääntymään.

[/quote]

Juu näin on ja sitä "vikaahan" hedelmöityshoidoilla korjataan. Lapsi on yhtä luonnollinen lopputulema kuin perinteisemmälläkin menetelmällä. Paljon turhempiakin asioita lääketieteen keinoin lääkitään, miksei tätä. 

Vierailija
32/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Endometrioosi? Leikkaus, jossa vahingoittunut/poistettu toinen johdin tai molemmat? Tulehdus (esim kohtu), joka arpeuttanut johtimet? Nuo viathan eivät liity millään tavalla munasoluihin tai siittiöihin. Joten lapset ovat kyllä ihan luonnollisia, viallisista soluistakaan ei lapsia saada millään tehtyä, vaikka väkisin yritettäisiin. Luulisi jopa pelkän peruskoulun käyneen edes sen tietävän.

Vierailija
33/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 21:55"]

[/quote]

Olen kyllä (ikävä kyllä) joskus todistanut tuollaista tyhmyyttä. Itse en koskaan menisi keneltäkään utelemaan tuollaista, Saati heittää siitä vitsiä. Tuollaisia asioita ei todellakaan kuulu keneltäkään udella.

[/quote]

No minusta sukulaiset saavatkin olla uteliaita ja kysellä,jos nuoripari on mennyt naimisiin,mutta ainahan voi vastata fiksusti,vaikkapa; Ilmoitamme kyllä sitten kun pullat on uunissa tai ; Ajattelimme viettää aikaa ihan vain kahdestaan,vielä kun voidaan. Hyväntahtoistahan sellainen kysely on,mutta nykypäivänä kaikki on niin intiimiä ja suljettujen ovien takana tapahtuvaa,että ymmärrän kyllä sikäli,jos sellaisesta utelusta joku hermostuu.

Vierailija
34/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 22:01"]

[/quote]

[/quote]

No minusta sukulaiset saavatkin olla uteliaita ja kysellä,jos nuoripari on mennyt naimisiin,mutta ainahan voi vastata fiksusti,vaikkapa; Ilmoitamme kyllä sitten kun pullat on uunissa tai ; Ajattelimme viettää aikaa ihan vain kahdestaan,vielä kun voidaan. Hyväntahtoistahan sellainen kysely on,mutta nykypäivänä kaikki on niin intiimiä ja suljettujen ovien takana tapahtuvaa,että ymmärrän kyllä sikäli,jos sellaisesta utelusta joku hermostuu.

[/quote]

Musta se vaan on moukkamaista.

Vierailija
35/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikohan tuo ole narsistin tyotapa mita kaly harjoittaa, luottamuksellisesti saatua tietoa kaytetaan vastapuolen loukkaamiseen ja nolaamiseen. 

Vierailija
36/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Endometrioosi? Leikkaus, jossa vahingoittunut/poistettu toinen johdin tai molemmat? Tulehdus (esim kohtu), joka arpeuttanut johtimet? Nuo viathan eivät liity millään tavalla munasoluihin tai siittiöihin. Joten lapset ovat kyllä ihan luonnollisia, viallisista soluistakaan ei lapsia saada millään tehtyä, vaikka väkisin yritettäisiin. Luulisi jopa pelkän peruskoulun käyneen edes sen tietävän.

[/quote]

Tarkoitin että mistä ne lääkärit tietää että juuri tämä siittiö on se nopein?

Vierailija
37/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 22:03"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Musta se vaan on moukkamaista.

[/quote]

Varsinkin jos kysyy syöpäsairaalta,että kuinkas sulla menee,ja vielä hymyssä suin! Törkeää!!

Vierailija
38/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 22:04"]

Eikohan tuo ole narsistin tyotapa mita kaly harjoittaa, luottamuksellisesti saatua tietoa kaytetaan vastapuolen loukkaamiseen ja nolaamiseen. 

[/quote]

nimen omaan samaa mieltä! ja minä hänet tunnen ja nyt olen alkanut epäillä narsismia. Nimittäin juuri tuo julkinen  nolaus ja nöyryytys siitä kertoo. hän halusi jotenkin pönkittää itseään muiden kuullen vaikka en tietty tiedä tajusivatko muut ihmiset abortista. varmaan käly lähtömme jälkeen senkin irvaillen muille kertonut... :(

Vierailija
39/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikesta pitää aina loukkaantua? Elämään kuuluu vaikeita asioita ja aikuisen ihmisen pitäisi ne asiat omassa päässään käsitellä niin, ettei jonkun tahaton/tahallinen lausahdus pääse keikuttamaan koko mielenrauhaa ja sukulaissuhteita.

Ei ole ap:n vika jos perheessä kärsitään lapsettomuudesta, ap:n tapauksessa abortti on ollut täysin oma valinta ja tekojensa takana on vaan seistävä. Aborttiin luultavasti oli hyvä syy, joten anna itsellesi armahdus ja ota mahdollinen palaute vastaan pystyssäpäin. Menneille et voi enää mitään.

Miksi on niin vaikeaa avata suutaan ja sanoa anteeksi, jos loukkasin sanomisillani. Siitä olisi voinut poikia keskustelu jossa veljen vaimo olisi saattanut kertoa jos kärsii lapsettomuudesta, olisit voinut pyytä anteeksi ja sanoa, että sinulle tehty abortti on sinulle rankka paikka vieläkin. Asia purettu, no hard feelings.

Mutta ei, kun pitää laukoa ja sitten mököttää miksi kuka sanoi ja mitä sanoi ja miksi ja miksi..

Vierailija
40/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 22:10"]

Miksi kaikesta pitää aina loukkaantua? Elämään kuuluu vaikeita asioita ja aikuisen ihmisen pitäisi ne asiat omassa päässään käsitellä niin, ettei jonkun tahaton/tahallinen lausahdus pääse keikuttamaan koko mielenrauhaa ja sukulaissuhteita.

Ei ole ap:n vika jos perheessä kärsitään lapsettomuudesta, ap:n tapauksessa abortti on ollut täysin oma valinta ja tekojensa takana on vaan seistävä. Aborttiin luultavasti oli hyvä syy, joten anna itsellesi armahdus ja ota mahdollinen palaute vastaan pystyssäpäin. Menneille et voi enää mitään.

Miksi on niin vaikeaa avata suutaan ja sanoa anteeksi, jos loukkasin sanomisillani. Siitä olisi voinut poikia keskustelu jossa veljen vaimo olisi saattanut kertoa jos kärsii lapsettomuudesta, olisit voinut pyytä anteeksi ja sanoa, että sinulle tehty abortti on sinulle rankka paikka vieläkin. Asia purettu, no hard feelings.

Mutta ei, kun pitää laukoa ja sitten mököttää miksi kuka sanoi ja mitä sanoi ja miksi ja miksi..

[/quote]

Ja ennen kaikkea pitää vinkua asiasta nettipalstalla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän