Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kälyn törkeä käytös :(

Vierailija
27.02.2013 |

Kylläpä tuli paha mieli... tästä on jo jonkin verran aikaa, muutta kirjoitan vasta nyt kun pelkään että joku tunnistaa minut. olimme siis veljeni luona heidän tyttärensä 6-v synttäreillä. meillä on 2 lasta , 3v ja kuopus 2kk. rupattelimme siinä sitten niitä näitä ja jossainvaiheessa tuli puheeksi lasten teko, tai oikeestaan se kun meillä noi lapset on tulleet(ilosina) yllätyksinä, niin heitin huumorilla että kun näitä lapsosia tässä näköjään ihan pyytämättäkin tulee, niin pitäisikö meidän tehdä yksi heillekin (kun kuulin heidän tyttärensä sanovan äidilleen että hänkin haluaa pikkusiskon tai veljen), niin käly kylmästi ja ivallisesti sanoi että "niihän näyttää tulevan, oliskin jo neljäs raskaus kun  sut tolleen iloisesti yllättää" ja tällä "neljännellä" hän todella viittasi minulle vuosia sitten tehtyy aborttiin, josta olen hänellekin joskus kertonut ja joka on minulle kipeä asia ja joste en halua puhua, koska elämäntilanne olis silloin mitä oli ja olin todella nuori. Tuli vaan niin todella paha mieli, ja vaikka tästä on aikaa monia monia viikkoja, enkä saa asiaa mielestäni.. lähdimme aika nopeaan poiis ja emme ole jutelleet tai olleet tekemisissä sen jälkeen ja huomasin että käly oli piilottanut fb profiilinsa minulta niin etten nää kuvia ym. en käsitä, hän tosiaan huomasi loukkaantumiseni, ajattelin että edes veljeni olisi pakottanut vaimonsa anteeksipyyntöön, mutta mitään ei ole kuulunut. Taitaa sitten olla välit koko perheeseen mennyt, velikin yleensä jotain yhteyttää pitää mutta taitaa olla sen verran häpeisssään hänkin että hiljaista on. Mutta minunko tässä nyt pitäisi ottaa yhteyttä vai antaa vaan asian olla? Itkettää ihan välillä kun ne sanat tulee mieleeni..kuinka voi olla niin tyly ihminen...

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 21:53"]

Itsekin ajattelen että keinohedelmöittämällä ne lapset on jotenkin epäluonnollisia,mutta tätä en julkenisi sanoa ääneen.Olen yrittänyt muuttaa ajatustani,ja ymmärtäisin asian jos maailmassa olisi lapsista pula.Jotain vikaahan on jos ei pysty lisääntymään.

[/quote]

Endometrioosi? Leikkaus, jossa vahingoittunut/poistettu toinen johdin tai molemmat? Tulehdus (esim kohtu), joka arpeuttanut johtimet? Nuo viathan eivät liity millään tavalla munasoluihin tai siittiöihin. Joten lapset ovat kyllä ihan luonnollisia, viallisista soluistakaan ei lapsia saada millään tehtyä, vaikka väkisin yritettäisiin. Luulisi jopa pelkän peruskoulun käyneen edes sen tietävän.

[/quote]

Tarkoitin että mistä ne lääkärit tietää että juuri tämä siittiö on se nopein?

[/quote]

Oletko tyhmä? Uskotko edelleen että se yksi ja nopein siittiö hedelmöittää. koeputkihedelmöityksessä tarvitaan vähintään 100 000(muistaakseni) siittiötä per munasolu, joista sitten joku pääsee munasolun sisään, aivan kuten normaalissa hedelmöitymisessäkin. Ei lääkäri sitä hedelmöittävää siittiötä määrää, joukosta vaan erotellaan ne parhaat ja luonto hoitaa loput. Eikä yksi siittiö yksinään perille ja sisään pääse luomustikaan, siihen tarvitaan ensin kymmeniä miljoonia, sitten satoja kavereita munasolun ympärille, ja yksi näistä sitten pääsee, ei se se nopein suinkaan ole. 

Jos taas tarkoitat ICSI-hoitoa, jossa yksi siittiö viedään ohuella neulalla munasolun sisään, niin silloin, jos munasolu sillä siittiöllä hedelmöittyy, niin alkio on täysin terve ja elinkelpoinen (siis siinä missä luonnollisesti hedelmöittynytkin). Kyllä on taas tyhmää porukkaa AV:llä näin iltamyöhään.

Vierailija
42/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle abortti on kipeä asia, ja kälyn sanat satutti. Ymmärrät varmaan, että myös lapsettomuus (myös sekundäärinen = eli toista ei kuulu) on usein äärettömän kipeä asia, todennäköisesti aborttiakin kipeämpi ja sun sanat satutti. Heittosi oli huono, oli mielestäsi kuinka huumoria tahansa. Tuskin minäkään kälynä vastaavassa tilanteessa kykenisin kommunikoida kanssasi pitkään aikaan. Ei siksi, että olisin vihainen, tai en ymmärtäisi, että olet huumorintajuinen, vaan siksi, että tuollainen heitto sattuu, enkä haluaisi altistaa itseäni sellaiseen kipuun jatkossa, olit kuinka läheinen tahansa. Kälysi vastaheitto kertoo sen, miten syvään sinä satutit. Onko sitä vaikea ymmärtää? Jos on yhä, niin kuvittele niin suuri kipu ja tilanne, jonka kautta sen ymmärrät. Alat olla jäljillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei narsistilta kannata mitaan anteeksi pyydella, siita saa vain lisaa paskaa niskaansa. Parempi vain pysya mahdollisimman kaukana k o henkilosta. Jos on pakko joskus sita nahda, paras on olla sanomatta sille yhtaan mitaan vaikka tulisi kuinka aukkoja keskusteluun. 

Vierailija
44/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on puhunut että käly kärsii lapsettomuudesta? Jospa halusi vaan olla ilkeä.

Vierailija
45/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm, veli on alkanut saamaan tarpeekseen tuon noita-akan kanssa asumisesta ja on lujasti paattanyt, etta  ainakaan lisaa lapsia ei tuollaisen ihmishirvion kanssa tule ehdottomasti tekemaan ja etta ottaa eron heti kun se on mahdollista. Joten ap:n heitto osui todellakin kipeaan paikkaan. Oikeasti elavat pienoisessa perhehelvetissa koko perhe mutta kaly yrittaa epatoivon vimmalla pitaa viela kulisseja pystyssa.

Vierailija
46/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on on pakko olla rölli koska kukaan ei ole noin urpo. Jos kuitenkin tosiaan on niin, että et olisi rölli, sanon sinulle, että kälysi piilotti profiilinsa sinulta koska sinä loukkasit häntä vitsailemalla lastenteolla yhden lapsen äidille. Sinä olet tässä ollut törkeä, käly vaan vastasi samalla mitalla, koska lapsettomuus on ilmiselvästi kipeä asia hänelle.

Tarinan opetus: älä kysele ihmisiltä heidän lapsiluvuistaan, älä painosta lastentekoon, älä heitä huulta siitä että voisit synnytellä heillekin lapsia. Voit sohaista kätesi niin kipeään muurahaispesään, että polttavaa myrkkyä lentää omillekin näpeillesi, ja pahasti.

Vierailija
47/80 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ajattelen että keinohedelmöittämällä ne lapset on jotenkin epäluonnollisia,mutta tätä en julkenisi sanoa ääneen.Olen yrittänyt muuttaa ajatustani,ja ymmärtäisin asian jos maailmassa olisi lapsista pula.Jotain vikaahan on jos ei pysty lisääntymään.

[/quote]

Jotain vikaa on siinäkin jos ei kykene asettumaan toisen asemaan, Jotain vikaa on kroonikkosairauksissa, korvatulehduksissa yms. Tai vaikkapa vanhenemisessa. Kovasti vaan kelpaa lääketieteen apu varmaan sunkin perheessä??  Vai saako luonto kaikilta osin luomusti temmeltää? Ihan yhtä hölmöä hoitaa lastensa sairaudet sitten- jos sattuvat kuolemaan pois niin olis tosiaan vähemmän lapsia kuormittamassa maapalloa. Ja vieläpä tuollaisen asenneongelmaisen jälkeläisiä... NO tämä on kärjistys, koska ymmärrän että sun lapset on sulle rakkaita ja teet kaikkesi heidän eteen. Kuten myös lapsettomat parit syntymättömän lapsensa eteen. Tässä on pohjimmiltaan kyse siitä kenellä on oikeus päättää elämästä ja siitä mitä elämää vaalitaan. Oletko sä parempi vaalittava vai joku toinen? Siksi eettinen elämä perustuu siihen että elämä KAIKISSA MUODOISSAAN on arvokas ja vaalittava. Joskus jotkut ovat ihmiskunnassa nousseet jumalaksi muiden yläpuolelle päättämään näistä ja silloin on pahuus vallannut maan ja kärsimykset ja tuhovoima on mittaamaton. Kuten sanoin, jotain vikaa on siinäkin, että et kykene myötätuntoiseen, eettiseen ajatteluun. IHmisen pitäisi pystyä. Mut vajaavaisia ollaan kaikki, et sinäkään ole täydellinen. Siksi ei kannata niin kovin innokkaasti olla määrittelemässä vikoja.

Vierailija
48/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, että ap sinulle suututaan. Kun katsoo vastauksiasi, vastaat ainoastaa, jos joku on kanssasi samaa mieltä. Aika kapeakatseista, et pysty edes ajattelemaan muuta mahdollisuutta, kun että käly on ilkeä ja paha ja sinä täydellinen.

Et pysty muuta ajattelemaan, kuin että SINUA on loukattu (mikä on kyllä totta), muakin ottaisi tuollainen päähän. Itse kuitenkin yrittäisin selvittää asian ja pyytäisin anteeksi MUTTA sanoisin samalla, että sanoin mitä sanoin vitsinä ja olen pahoillani. MUTTA että minuun todella sattui, kun otit luottamuksellisen aborttiasian esille.

Ainakin olisin yrittänyt ja jos käly tuossa vaiheessa vielä käyttäytyisi ikävästi. Jättäisin kälyn omaan arvoonsa tulevaisuudessa.

Vierailija
49/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, ap ei muistanut, että lapsettomuudesta kärsivät ovat maailmankaikkeuden pahimpia loukkaantujia ja mielensä pahoittajia!

Minusta taas ap:n heitossa ei ollut mitään sen kummempaa. Saa olla aika katkeroitunut, jos siitä suuttu tuollain, että todella tarkoituksellisesti ja mahdollisimman ilkeästi viiltää takaksin luottamuksen pettäen! 

Eri asia jos ap olisi etukäteen tiennyt, että käly ei voi saada lasta ja sitten hymyssä suin ehdotellut moisia.

Vierailija
50/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 08:12"]

Voi ei, ap ei muistanut, että lapsettomuudesta kärsivät ovat maailmankaikkeuden pahimpia loukkaantujia ja mielensä pahoittajia!

Minusta taas ap:n heitossa ei ollut mitään sen kummempaa. Saa olla aika katkeroitunut, jos siitä suuttu tuollain, että todella tarkoituksellisesti ja mahdollisimman ilkeästi viiltää takaksin luottamuksen pettäen! 

Eri asia jos ap olisi etukäteen tiennyt, että käly ei voi saada lasta ja sitten hymyssä suin ehdotellut moisia.

[/quote]

kyllä minä pystyn ymmärtämään tahattomasta lapsettomuudesta kärsiviä, enkä käsitä muutenkaan miten joku voi olla niin IDIOOTTI, että heittelee vitsillä jotain että "me voitas tehä teillekin lapsi". Vai onko ap 12-vuotias? Sen ikäiseltä ymmärtäisin noin typerän "vitsin". Sillä vaikka normiälyinen ihminen ymmärtää, että tuollaista ei lauota kenellekään, ei tuolla heitolla ole edes puolueettomasti katseltuna vitsinä mitään arvoa. Huumorintaju kertoo älykkyydestä, ja ap:han kertoi itse ylpeänä "heittäneensä huumoria". Jos ei parempaan pysty, niin huonosti menee monella muullakin saralla.

Sen sijaan en ymmärrä, miksi abortin tehnyt loukkaantuu? Sen lapsenhan ihan itse omasta päätöksestään on murhauttanut. Miksi se sitten niin kipeä asia olisi, että pitää mielensä pahoittaa?

Vierailija
51/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 21:27"]

;( tuskin mitaan lapsettomuus ongelmaa heillä on kun on kerran jo yksi biologinen lapsi!

[/quote]

Minulla on kaksi lasta ja takana 3 keskenmenoa eli voi olla todella kovapaikka ihmiselle jolla on jo lapsia! Voi myös olla vaikeata saada toista lasta!

Vierailija
52/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 08:24"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 08:12"]

[/quote]

kyllä minä pystyn ymmärtämään tahattomasta lapsettomuudesta kärsiviä, enkä käsitä muutenkaan miten joku voi olla niin IDIOOTTI, että heittelee vitsillä jotain että "me voitas tehä teillekin lapsi". Vai onko ap 12-vuotias? Sen ikäiseltä ymmärtäisin noin typerän "vitsin". Sillä vaikka normiälyinen ihminen ymmärtää, että tuollaista ei lauota kenellekään, ei tuolla heitolla ole edes puolueettomasti katseltuna vitsinä mitään arvoa. Huumorintaju kertoo älykkyydestä, ja ap:han kertoi itse ylpeänä "heittäneensä huumoria". Jos ei parempaan pysty, niin huonosti menee monella muullakin saralla.

Sen sijaan en ymmärrä, miksi abortin tehnyt loukkaantuu? Sen lapsenhan ihan itse omasta päätöksestään on murhauttanut. Miksi se sitten niin kipeä asia olisi, että pitää mielensä pahoittaa?

[/quote]

No, jos ap onkin idiootti, niin käly on silti erittäin ilkeä, katkera ja luottamuksen pettänyt. Kumpi nyt sitten onkaan pahempaa; mun mielestä jälkimmäinen.

Idiooteille ei kannata lähteä kostamaan, fiksumpaa ja aikuismaisempaa on nousta moisen yläpuolelle.

Ps. Minä olen "kärsinyt" sekä primaarista että sekundaarisesta lapsettomuudesta. Tällä hetkellä mulla on yksi lapsi.

Vierailija
53/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta myös tuntuu että tämä lapsettomuus sairaus on niin tabu asia,että sen varjolla voi ihmisiä loukata ihan miten haluaa.Mutta ap:han ei tiedä kärsiikö käly lapsettomuudesta,vaiko vain seksin puutteesta.

Vierailija
54/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannttaisi kälyn hyväksyä asia ja opetella nauttimaan siitä mitä hänellä jo on. Sääliksi käy ainokaistakin lasta, jos äiti on tommonen. Kohta on käly täysin yksin kun koko maailma vaan loukkaa.

Ja jos se on niin arka asia, niin MIKSI siitä ei voi puhua ja sanoa, että se on arka asia. Teidän lapsettomien kanssa pitäisin aina olla joku ajatustenlukija!

T. 55

Vierailija
55/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan tämänkin kääntää niin,että käly vitsailisi ap:lle abortista,tietämättään että ap on sellaisen tehnyt ja ap sanoisi takaisin,että harmi kun sä et voi saada yhtäkään! Minusta tässä ydinpointti on se,että käly käytti ap:n luottamusta törkeällä tavalla hyväkseen.Mehän vain täällä arvuuttelemme kärsiikö se käly lapsettomuudesta,vai ei.Ja kuten ap sanoi,heillä on jo yksi lapsi,joten miksi sellaista edes epäillä heti?

Vierailija
56/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 21:46"]

Hei haloo ihmiset,kuinka monta kertaa olette itse kysyneet tai olleet todistamassa kun kaveri kysyy toiselta,että milloinkas teille tulee lapsi tai lisää lapsia? Pitäiskö näidenkin vetää herne nenuun,kun ihmiset ei osaa ennustaa juurikin vaikka lapsettomuutta.Lisäksi jos perheessä on jo lapsi,niin kyllähän moni saattaa kysäistä etteikö toista ole jo tulossa,ja syitä tulemattomuuteen saattaa olla muitakin kuin lapsettomuus.Sellaisia syitä josta vaietaan.

[/quote]

EN kysyisi tuollaista asiaa kuin hyvältä läheiseltä ystävältä enkä taatusti koko suvun kuullen!!! Ja niistä vaietuista syistäkö sitten pitäisi sukujuhlilla alkaa puhua? Helkkari mitä aivotonta porukkaa. No nyt ehkä vähän tästäkin keskustelusta saatte osviittaa että kaikille ne lapset ei tule vahingossa eikä edes pitkällisen yrittämisen jälkeen. Ja se on todella kipeä asia se. Häpeä AP, mitä menit laukomaan.

Vierailija
57/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus ja abortti eivät kuitenkaan ole ihan samalla viivalla. Lapsettomuus ei johdu omista valinnoista, abortti taas on ihan täysin oma vika, ja oma valinta. Joten minusta lapsettomuuteen pitää suhtautua empaattisemmin kuin aborttiin. Minusta jos oman mukavuuden vuoksi tappaa lapsensa, ulkopuolisten ei tarvitse sitä ymmärtää, varsinkin, jos äiti vielä kehtaa vitsailla itse asialla. Ap itse oli oman kertomuksensa mukaan aloittanut vitsailemaan sillä, miten helposti heille niitä lapsia tulee. En minäkään jaksaisi kuunnella sellaista. Vaikka en ole lapseton. Minusta vaan lapsen henki ei ole mikään vitsailun aihe.

Vierailija
58/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat toimitte tökerösti. Tuollaista huumoria ei pitäisi kenellekään heittää. Ja toisalta kälysi sanat olivat todella satuttavat. Muista kuitenkin, että hän loukkaantui ensin ja provosoitui. Veti esiin pahimman aseen, jonka tiesi.

Mitäpä jos molemmat pyytäisitte anteeksi. Ole sinä fiksu ja tee aloite. Turha jättää tuollaista asiaa pilaamaan välejä loppuelämäksi. Puhelin käteen ap!

Vierailija
59/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 22:01"]

[/quote]

Endometrioosi? Leikkaus, jossa vahingoittunut/poistettu toinen johdin tai molemmat? Tulehdus (esim kohtu), joka arpeuttanut johtimet? Nuo viathan eivät liity millään tavalla munasoluihin tai siittiöihin. Joten lapset ovat kyllä ihan luonnollisia, viallisista soluistakaan ei lapsia saada millään tehtyä, vaikka väkisin yritettäisiin. Luulisi jopa pelkän peruskoulun käyneen edes sen tietävän.

[/quote]

Juuri näin. Minulla oli endometrioosi. Lyön vetoa, että kukaan ei pystyisi yhdenkään asian perusteella arvaamaan lapsistani, että heidät on saatettu alulle koeputkihedelmöityksellä.  Ovat terveitä, nopeasti kehittyneitä, älykkäitä ja kaikin puolin normaalin näköisiä. Ja ainakin ovat saaneet syntyä tosi toivottuina. Raskaudet ovat myös paras endometrioosilääke mitä löytyy. Luonnotonta?

Vierailija
60/80 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ilmeisesti kummatkin osapuolet ovat loukkaantuneet toisilleen sanomisista. Eikö olisi viisainta pyytää anteeksi ja antaa asian olla, toisen on vaan otettava se ensimmäinen askel.

Nimittäin varmasti elämän aikana tulee vastaavia tökeröitä sanomisia sanottua itse ja kuultua muilta, ei niistä kannata tehdä niin suurta numeroa että välit menevät. Tai sitten lopputulema on se, että on mennyt välit kaikkiin joiden kanssa koskaan on puhunut mistään.

Normaalia elämää, välillä puhutaan ohi suun, mutta täytyy osata pyytää ja antaa anteeksi, vaikkakaan ei aina tunnu siltä, että kohtelu on ollut ihan oikeudenmukaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan