Eikö vauvan hapensaantia haittaa, jos vauva nukkuu äitiyspakkauslaatikossa?
siis kun siinä ei ole reikiä reunoissa...? Eikö vauva hengitä liikaa omia hiididioksidejaan, kun reunatkin ovat niin korkeat. Onkos tätä kukaan tutkinut?
Kommentit (12)
Onhan sitä tutkittu, että haittaa kovasti. Laatikossa nukkuneista tulee av-mammoja, pöllöpalstoille.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 19:36"]
Onhan sitä tutkittu, että haittaa kovasti. Laatikossa nukkuneista tulee av-mammoja, pöllöpalstoille.
[/quote]
se on kyllä vakavaa
Joo se kannen teippaaminen tekee siitä vielä ilmatiiviimmän paikan nukkua. Kyllä se hyvin sujuu, kunhan muistaa tökkiä sukkapuikolla reikiä siihen kanteen.
Muhahahaa! Luuletko, että kukaan noin halpaan menisi?
Ite oon ainakin jättänny kannen yöksi vähän raolleen. Päiväunien aikana pitänyt sitten tiivimmin kiinni.
Jos kysyjä nyt kuitenkin oli tosissaan, niin samaa mä mietin silloin kun lapsi oli pieni. Kun pinnasänky tuntui vielä liian isolta ja sitä laatikkoa pidettiin pinnasängyn sisällä. Reunat on korkeat ja hiilidioksidi on ilmaa painavampaa.
Mut tulin siihen tulokseen että aina sen verran vetää et ilma vaihtuu ja lämmin (uloshengitysilma) menee ylöspäin eli ei hätää.
Kannestahan kukaan ei alunperinkään puhunut, mutta sille on hyvä paikka laatikon alla :-)
Minä pakkaan miehen laatikkoon nukkumaan aina kun on levoton tai liian vaativa. Näin olen tehnyt jo vuosia, ja mies voi oikein hyvin. Ihmeellisiä kysymyksiä täällä.
Jos aloittaja on kuitenkin tosissaan, kerrottakoon että pahvi on huokoinen materiaali. Toisin kuin ne synnytyslaitosten läpinäkyvät muovikaukalot, vai vieläkä vauvat nukkuvat sairaalassa sellaisissa?
Kehto? Lipaston laatikko? Vaunut?
Vauvat on vissiin aina nukkuneet laidallisissa "sängyissä".
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 20:40"]
Vauvat on vissiin aina nukkuneet laidallisissa "sängyissä".
[/quote]
ei ainakaan minun tuntemat
hiiLidioksidejaan