on hienoa että homoliittolaki kaatui
varsinkin mieshomoliitot eivät ole oikea paikka lapselle, ei ole äitiä ja koulukiusausta jatkuu vuosia, lapsen etu on oltava etusialla tässäkin asiassa
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 14:07"]
varsinkin mieshomoliitot eivät ole oikea paikka lapselle, ei ole äitiä ja koulukiusausta jatkuu vuosia, lapsen etu on oltava etusialla tässäkin asiassa
[/quote]
JA mihin tämä tieto perustuu?Siihen miten opetat lapsesi käyttäytymään?
Tuntemissani homoperheissä lapset ovat säästyneet koulukiusaamiselta ja kasvaneet ehjiksi aikuiksiksi ja kasvattaneet omatkin lapsensa sellaisiksi.Ehkä siis heteroliitot pitäisi lasten suojelemiseksi kieltää?
[/quote]
olen esittänyt oman mielipiteeni, olen aidosti tunteella sen takana, kunnioitan demokratiaa, joskus saatatte saada asianne läpi, sitten se on niin, ymmärrän teidän toiveen, olen tosin eri mieltä. en halua mustamaalata teidän elämän tapaanne, uskon että olette syntyneet homoiksi, teillä on oikeus rakastaa samaasukupuolta olevaa. Tarkoitukseni ei ole hyökätä teitä vastaan, koen olevani lapsen asialla.
Mitähän ne koulukiusaaja lapset oireilee, ja kuka niiden kotioloja parantais
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 16:08"]
[/quote]
Niinpä!
Siis, että joku ihan tosissaan selittää homoliiton vastustamisen perusteeksi sen, että on ikään kuin itsestäänselvää, että homoperheen lasta saisi kiusata ja että vika on niissä homovanhemmissa.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 15:29"]
Ääntä voi toki pitää ja kuuluukin. Vähän alkaa maistua puulta tämä vihreiden sateenkaaren värinen viesti. Olisikohan vihreitäkin asioita joita viedä eteenpäin? Eikö? Mielestäni on, mutta toivon, että muissa puolueissa on aito vihreä siipi, kun vihreät on muuttuneet sateenkaareksi, jolle kaikki muu kuin ympäristö on lähempänä.
[/quote]
Vihreät arvot pitävät (onneksi) sisällään myös pehmeät arvot, kuten inhimillisyyden ja toisen ihmisen kunnioittamisen.
[/quote]
Samaa mieltä. Yksi hyvä syy lisää olla äänestämättä vihreitä. Toivola ja kumppanit, taisi olla sen Tamperelaisen aloittama masinointi Räsästäkin vastaan ennen vaaleja.
Myös äänestäjien kunnioittaminen on toisen ihmisen kunnioittamista. Vihreille homot ovat tasa-arvo. Eipä ole paljoa maailmaa nähty, vanhainkodeissa käyty tai huomattu kuinka liikuntavammaisille luodaan esteitä. Omalla esimerkillään näyttävät toisten kunnioittamista, kun tunkeutuvat maatiloille ja hyökkäävät ihmisten kimppuun.
Eiköhän se ole paras, että vihreät toteuttaisivat vihreitä arvoja, tasa-arvosta, inhimillisyydestä tai toisten kunnioittamisesta heillä ei ole tietoakaan.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 16:14"]
[/quote]
Niinpä!
Siis, että joku ihan tosissaan selittää homoliiton vastustamisen perusteeksi sen, että on ikään kuin itsestäänselvää, että homoperheen lasta saisi kiusata ja että vika on niissä homovanhemmissa.
[/quote]
syy on aina kiusaajassa ja monesti heidän vanhemmissaan. eikä ketään saa kiusata, ei ketään. maailma on julma eikä ole hyvä aiheuttaa ehdoin tahdoin tilanteita jotka johtavat automaattisesti kiusaus tilanteeseen. olisi naivia ajatella etteikö homoliiton lapsi joutuisi silmätikuksi tässä nykymaailmassa jossa ihmiset ovat niin kovin agressiivisia. se on hyvin valitettavaa.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 16:19"]
[/quote]
Niinpä!
[/quote]
syy on aina kiusaajassa ja monesti heidän vanhemmissaan. eikä ketään saa kiusata, ei ketään. maailma on julma eikä ole hyvä aiheuttaa ehdoin tahdoin tilanteita jotka johtavat automaattisesti kiusaus tilanteeseen. olisi naivia ajatella etteikö homoliiton lapsi joutuisi silmätikuksi tässä nykymaailmassa jossa ihmiset ovat niin kovin agressiivisia. se on hyvin valitettavaa.
[/quote]
Paljon tärkeämpää on opettaa niin sille homoperheen kuin muidenkin perheiden lapsille, että jokaisella on oikeus ihmisarvoon ja kunnioitukseen toisten ihmisten taholta ja jokaisella on oikeus elää itsensä näköistä elämää.
Ollaan vaarallisella tiellä, jos ruvetaan mukauttamaan omaa elämää sen mukaan, ettei vain olisi millään tavalla poikkeava ja antaisi aihetta kiusaamiseen.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 16:24"]
[/quote]
Niinpä!
[/quote]
[/quote]
Paljon tärkeämpää on opettaa niin sille homoperheen kuin muidenkin perheiden lapsille, että jokaisella on oikeus ihmisarvoon ja kunnioitukseen toisten ihmisten taholta ja jokaisella on oikeus elää itsensä näköistä elämää.
Ollaan vaarallisella tiellä, jos ruvetaan mukauttamaan omaa elämää sen mukaan, ettei vain olisi millään tavalla poikkeava ja antaisi aihetta kiusaamiseen.
[/quote]
on hyvä kuitenkin ymmärtää käytännön realiteetit, en haluaisi asettaa tässä asiassa lapsia koekaniineiksi ja katsoa kuinka he kestävät tämän tilanteen. minua kyllä häiritsee että ajattelette tätä asiaa vain omalta kannaltanne. tuo väliinpitämättömyys lapsia kohtaan kuulostaa lähinnä julmalta itsekkyydeltä.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 15:11"]
Mistä ihmeen lapsista sinä nyt jauhat? Puhe on kahden täysi-ikäisen kansalaisen avioitumisoikeudesta.
[/quote]
Joo, tää on niin tätä. Tällä hieman vähemmän älykkäällä kansanosalla on vaikeuksia käsittää, että avioliitolla ja lapsilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Rassukat, sääliksi käy.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 16:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 16:24"]
[/quote]
Niinpä!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
on hyvä kuitenkin ymmärtää käytännön realiteetit, en haluaisi asettaa tässä asiassa lapsia koekaniineiksi ja katsoa kuinka he kestävät tämän tilanteen. minua kyllä häiritsee että ajattelette tätä asiaa vain omalta kannaltanne. tuo väliinpitämättömyys lapsia kohtaan kuulostaa lähinnä julmalta itsekkyydeltä.
[/quote]
No, onko sinulla väitteesi tueksi jotakin faktaa siitä, että homoperheen lapsi joutuu todennäköisemmin kiusatuksi kuin heteroperheen? Vai tarkoitatko, että varmuuden vuoksi kaikkien pitäisi elää mahdollisimmen keskivertaista elämää, ettei vain pistä silmään?
Avioliitto on naisen ja miehen välinen. Piste.
En itse haluaisi ikinä olla homo-tai lesbovanhempien kasvatti.
50 jatkaa: Ja muuten, tulkitsit nyt väärin, kun vastasit minulle, että "ajattelette asiaa vain omalta kannaltanne." Minä olen kaksilapsisen heteroperheen äiti, minä en ajattele tätä asiaa omalta kannaltani, vaan sen kannalta, että jokaisella on oikeus elää itsensä näköistä elämää. Minä en liioin usko, että lapsi vahingoittuu siitä, että häntä rakastaa kaksi samaa sukupuolta olevaa vanhempaa. Lisäksi minusta on suorastaan kuvottavaa vetää tuollainen koulukiusauskortti tähän.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 14:52"]
Vilpitön kysymys ap:lle ja hänen kaltaisilleen:
miten se on teiltä pois, jos joku MUU saa mennä naimisiin rakastamansa ihmisen kanssa?
En usko, että teitä kukaan pakottaa vieraaksi homohäihin tai asumaan samaan asuntoon homoavioparin kanssa. Millä lailla tuo tasa-arvoinen avioitumisoikeus siis teidän elämäänne häiritsisi?
[/quote]
tämä asia ei sinänsä kosketa minua, koen tässä ajavani lasten asiaa, tunnen hyvin voimakkaasti että lapsi tarvitsee äidin, ei minulla sinänsä ole mitään homoja vastaan.
[/quote]
Niin, tässähän joku saattaisi saada jopa kaksi rakastavaa äitiä! Mietipä sitä hetken aikaa.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 16:41"]
50 jatkaa: Ja muuten, tulkitsit nyt väärin, kun vastasit minulle, että "ajattelette asiaa vain omalta kannaltanne." Minä olen kaksilapsisen heteroperheen äiti, minä en ajattele tätä asiaa omalta kannaltani, vaan sen kannalta, että jokaisella on oikeus elää itsensä näköistä elämää. Minä en liioin usko, että lapsi vahingoittuu siitä, että häntä rakastaa kaksi samaa sukupuolta olevaa vanhempaa. Lisäksi minusta on suorastaan kuvottavaa vetää tuollainen koulukiusauskortti tähän.
[/quote]
ei se ole kortti, se on minun rehellinen mielipiteeni. ymmärrän että ajattelet homojen etua tässä asiassa, minulla on toinen näkökulma asiaan. molemmat varmaan uskomme ajavamme hyvää asiaa, niin kun sanoin en halua tällä mielipiteellä mitenkään haukkua homoja, tämä on minun aito pelko. demokratia hoitaa tämän asian, meillä ei ole muutakaan konstia, keskustelu on hyväksi, minun tarkoitukseni ei ole olla ketään vastaan vaan jonkun puolesta.
Ja nyt ne jotka väittävät ettei lapsi voi kasvaa tasapainoiseksi kahden samaa sukupuolta olevan vanhemmat kanssa, herätkää. Tämän päivän Suomessa kasvaa jo lapsia ja nuoria, joiden perheessä on kaksi äitiä tai isää. Minäkään en ole löytänyt yhtäkään tutkimusta, jossa osoitettaisiin että kahden samaa sukupuolta olevan aikuisen lapsia kiusattaisiin enemmän kuin muita.
Ja niin, millä tavalla lapsiasia liittyy niihin homo -tai lesbopareihin, joilla ei olisi mitään halua adoptoida? Kenen etuja näissä tapauksissa ajetaan, kun ei voida puhua lapsen edusta?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 16:50"]minun tarkoitukseni ei ole olla ketään vastaan vaan jonkun puolesta.
[/quote]
En ymmärrä, miten voit tällä perustella ennakkoluulojen ja epätasa-arvoisen kohtelun lietsomista, ja vielä kun kyseessä on lapset.
Lasten etu olisi edistää suvaitsevaisuutta ja toisen ihmisen kunnioittamista. Se olisi kaikkien maailman lasten etu.
Musta, vasenkätinen, rillipää, kasvissyöjä, juutalainen humanistihomo saa adoptoida, jos on SINKKU. Sen sijaan jos tämä homo hankkii puolisokseen lastentarhanopettajahomon, eivät he yhdessä voi adoptoida. Ei tää ihan reiluu ole.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 16:41"]
[/quote]
ei se ole kortti, se on minun rehellinen mielipiteeni. ymmärrän että ajattelet homojen etua tässä asiassa, minulla on toinen näkökulma asiaan. molemmat varmaan uskomme ajavamme hyvää asiaa, niin kun sanoin en halua tällä mielipiteellä mitenkään haukkua homoja, tämä on minun aito pelko. demokratia hoitaa tämän asian, meillä ei ole muutakaan konstia, keskustelu on hyväksi, minun tarkoitukseni ei ole olla ketään vastaan vaan jonkun puolesta.
[/quote]
Minä ajattelen myös lasten etua. Lasten etu on suvaitsevaisuuus, erilaisuuden hyväksyminen, ihmisten kunnioittaminen jne. jne. On lasten edun vastaista lietsoa ennakkoluuloja, ajaa ihmisiä vastakkain, kuvitella, että jollakin on valta tuomita toiset ihmiset epäkelvoiksi vanhemmiksi. Sellainen ei ole kenenkään edun mukaista, ei edes niiden tuomitsijoiden, vaikka he eivät itse sitä ymmärräkään.
näille lapsia kotiin, apua
http://2.bp.blogspot.com/-Hw1P2XKPl9Q/UGWoCT10mjI/AAAAAAAACO0/y4_hj8rLdo4/s1600/homo.jpg
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 14:07"]
[/quote]
JA mihin tämä tieto perustuu?Siihen miten opetat lapsesi käyttäytymään?
Tuntemissani homoperheissä lapset ovat säästyneet koulukiusaamiselta ja kasvaneet ehjiksi aikuiksiksi ja kasvattaneet omatkin lapsensa sellaisiksi.Ehkä siis heteroliitot pitäisi lasten suojelemiseksi kieltää?