Tapoin treffipalstat joksikin aikaa. Miksi se oman naisen löytäminen on niin pirun vaikeaa.
Niin,
tapoin (tai siis tauolle) muutamatkin netin treffipalstat taas. Niistä siis olen etsinyt naista elämääni, mutta on se vain hankalaa.
Saisiko mitään keskustelua aikaiseksi tästä, kun parisuhde vakavasti haussa, eikä meinaa osua kohdalle, vaikka kuitenkin niin moni (nainenkin) kuitenkin oman rakkaan haluaa viereen jakamaan arkea jne.
Kommentit (502)
Vierailija kirjoitti:
Olen 39-vuotias akateeminen nainen. Täytän monet kriteerisi, mutta en aivan kaikkia. Tulee kuitenkin olo, että minussakin näkisit vain listan vikoja, ja olisit minuun koko ajan tyytymätön, koska minusta puuttuu jokin pieni juttu, jota vaadit naiselta. Sellaisessa suhteessa ei olisi hyvä olla, enkä minä halua olla miehen kanssa, joka näkee naisissa koko ajan erilaisia vikoja.
En etsi vikoja. Ei saa tarttua pieniin asioihin, täydellistä ei ole jne. kokonaisuus on niin monen tekijän summa.
Etsin ja toivon myös yhteen kasvamista, joka tarkoittaa, että huomioidaan toisen ominaisuuksia ja tullaan huomioiduksi ja kuulluksi. Osaan joustaa.
Huomaan, tai siltä tuntuu, että "kriteerini" tulkitaan turhan tiukasti vaatimuksiksi. Tätä en ole ajatellut. Olen kertonut itsestäni, maailamastani ja arvoistani. Ei niitä tule pelätä. Millaisia arvoja ja toiveita te löydätte, kun tutustutte itseenne, kun pääsette pintaa syvemmälle. Mikä teihin vaikuttaa ja mistä olette iloinneet, minkä eteen olette tehneet työtä ja mikä on teitä jalostanut.
Tiedän että koulutus kuulostaa pinnalliselta, mutta en tarkoita titteliä tai kolutusta sellaisenaan, vaan sen eteen tehtyä työtä, joka jalostaa ajattelua ja antaa keskusteluihin helpommin syvällisyyttä, ei sitä ensimmäistä ilmiselvää vastausta. Näen koulutuksen yhtenä (siis yhtenä) arvomaailmaa kuvaavana ominaisuutena, en ensisijaisesti tittelinä ja hyvänä palkkana.
Nyt mielestäni tässä keskustelussa tartutaan sanaan "Kriteeri" hieman eri tulokulmasta kun mitä toiveillani parisuhteessa sillä ajattelen.
En ole kirjoittanut näkeväni naisissa vikoja. Kyllä minä osaan arvostaa hyviä ominaisuuksia, eikä aikani mene vikojen etsimiseen. Jotenkin se olisi itsenikin aliarvioimista, jos nillittäisin vioista, mieluummin kasvan yhteen vahvuuksilla. Mutta jotkut asiat ovat toki tärkeitä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on pakkomielle löytää nainen nimenomaan netin kautta?
No mistäs sitten??
Vaikkapa sieltä missä sen naisen kanssa liikkuisit tapaamisenne jälkeenkin. Vai ajattelitko, että parisuhde on sitä, että istutaan molemmat omilla koneillaan kotona? Ihmisten ilmoilta, tietysti! Ystäväpiiristä, harrastuksista, opinnoista, työverkostoista, matkoilta, baarista...
Olipas vammainen kokoomusta äänestävän ekstrovertin treffiohje. Tuskin edes puolet ihmisistä on kovin aktiivisia sosiaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on pakkomielle löytää nainen nimenomaan netin kautta?
No mistäs sitten??
Vaikkapa sieltä missä sen naisen kanssa liikkuisit tapaamisenne jälkeenkin. Vai ajattelitko, että parisuhde on sitä, että istutaan molemmat omilla koneillaan kotona? Ihmisten ilmoilta, tietysti! Ystäväpiiristä, harrastuksista, opinnoista, työverkostoista, matkoilta, baarista...
Olipas vammainen kokoomusta äänestävän ekstrovertin treffiohje. Tuskin edes puolet ihmisistä on kovin aktiivisia sosiaalisesti.
Olen Vihreitä äänestävä introvertti. Puolisoni on ekstrovertimpi kuin minä - ja äänestää muuten Vasemmistoliittoa. Tietokoneella istumme molemmat vain silloin, kun töiden ja/tai opintojen puolesta on pakko. Esimerkiksi tällä hetkellä, kun syön lounasta työmatkalla toisella paikkakunnalla projektitiloissa.
Hei
luettuani viestisi, minulle syntyi vaikutelma melko vaativasta persoonallisuudesta. Et ehkä ole myöskään kovin tunneihminen. Sinulla on melkoinen toivelista naiselle. Useimpia listasi näyttää ahdistavan. Se antaa sinusta myös pinnallisen vaikutelman. Luulenpa, että etsit neulaa heinäsuovasta. Elämä yllättää ja usein kumppani, jonka löydämme, on kovin erilainen kuin olimme kuvitelleet. Eli annan ohjeeksi löysätä ja antaa mahdollisuus väljimmin kriteerein. Mieti, millaiselta joku henkilö tuntuu, minkälaisia tunteita hän herättää..sen sijaan, että tuijotat, täyttääkö hän pitkän listasi kriteerit. Tekee mieli kysyä, mitä sinulla itselläsi on tarjottavaa naiselle..oletko kenties supermies! Meinaan vaan, kun sinähän etsit supernaista.
Sanoisin että ap:n kannattaa perehtyä naisten tyyliin kommunikoida.
Naiset eivät ole yhtä suorapuheisia. "Olet urheilullinen ja se näkyy myös vartalossa" on useimmille naisille turn-off.
Kannattaa käyttää kiertoilmaisuja ja antaa itsestään kivempi vaikutelma. Kriteerilistoihin on varaa vain ihan kärkitason miehillä, eli sitten pitää löytyä ulkonäköä ja varallisuutta oikein kunnolla.
Urheilullista naista on muuten siksikin vaikea löytää että jos nainen on sitä ja lisäksi korkeakoulutettu ja hyvässä ammatissa, todennäköisyys siihen että nainen haluaa pariutua on alhaisempi. Unohtamatta sitä että urheilullisia (vrt. liikunnallinen) naisia on vähän. Ja sitä ettei urheilullisuus ole naisille niin iso asia kuin miehille; naisille merkitsee enemmän pituus, raamit, raha ja status.
Eli demonstroi ensin mukavaa luonnetta ja sitä että olet akateeminen (jos olet pitkä, kerro tietysti se). Sitten kerrot olevasi urheilullinen, ja annat naisten itse miettiä sopisivatko he sinulle tältä osin.
En kuulu aloittajan kohderyhmään (49v, Hki, en juokse, kotona kissankarvoja, opiskelen tämän ikäisenä jne), joten voin vilpittömästi sanoa, että vaikka kiinnostuisin deittiprofiilistasi, pitäisin ulkonäköäsi miellyttävänä ja tuntisin, että olisin vähintäänkin älyllisesti sopiva, niin en ottaisi siltikään yhteyttä, koska yleisfiilis olisi riittämättömyys. Riittämättömyys taas lähtökohtana edes kahveille on äärimmäisen huono. Toki sinä et ole vastuussa toisen riittämättömyyden tunteista, mutta todennäköisyys sille, että kuka tahansa nainen voisi kohdallasi näin tuntea, on suuri. Joten...?
229 osui maaliin.
Ap tekee saman virheen kuin akateemiset/menestyneet naiset. Siis valkkaa asian jota miehet arvostavat naisissa, siis urheilullisuus ja timmi kroppa, ja lähestyy se asia "edellä". Se ei tarkoita että vastakkainen sukupuoli arvostaisi samaa asiaa.
Tunnen muutamiakin urheilullisia naisia. Monekinkin mies on lähinnä sohvaperuna liikunnan puolesta, mutta aikaansaapa työelämässä tai sosiaalisessa elämässä. Ehkäpä ap:n kannattaa mieluummin korostaa näitä ja ilmaista urheilullisuus jossain lisäkuvassa tms.
Ap:n toivoma nainen (koulutettu/fiksu, urheilullisen vartalon omaava, mukava, nätti, spontaani, ei pikkulasten yh) on nainen, joka omassa ikäluokassan +- 10 vuotta saa valita parhaat miehet pinkan päältä. Ap ei ikävä kyllä kuulu niihin, ellei hänellä ole jotain miljoonaomaisuutta (400 000 € velaton omakotitalo ei melkein viiskymppisellä miehellä riitä tekemään häntä varakkaaksi).
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostat kuvauksiesi perustella aika tavalliselta suomalaiselta mieheltä. Joita on 13 tusinassa. Miksi sinulle ei kelpaa tavallinen nainen?
Etsimäsi (vaatimasi) nainen on vastine sille lentäjäkirurgille tai juristipalomiehelle, jota jotkut naiset etsii ja ihmettelee, miksi ei löydy parisuhdetta.
Minun kaltaisiani on 13 tusinassa ja samalla kun kuvaan itseäni ja toivon samankaltaista elämäntilannetta ja toteutettuja elämänarvoja ja elämäntapoija, olenkin "lentäjäkirurgi".
En ole missään kohtaa kirjannut toiveeksi mitään, mikä ei kuvaisi omaa elämäntilannettani ja itseäni. Siitä kai olisi hyvä lähteä rakentamaan, ajatellin. Mutta toki tämän keskusteluketjun perusteella pitänee ajatella asiaa toisella lähestymisellä.
Minun kaltaisiani naisia vastinkappalleeksi ei ole (tai siis tosi vähän?), eikä ole välttämättä tarvettakaan, varmasti mukavia elämääni mahtuvia naisia löytyy toisenlaisellakin lähestymistavalla. Koitan jalostaa ajatusta.
Kiitos, on ollut avartavaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaan, että olisin juuri sellainen, mitä ap hakee.
Maratoonari?
Kyllä. Akateeminen kotinsa siistinä pitävä urheilija. Ja lapset sopivan ikäisiä.
Tuota en kirjoittanut, mutta siis olen akateeminen (usemmastakin yliopistosta, vähän poikkitieteellisyyttä), asunnon siistinä pitävä, kuntoileva ja terveitä elämäntapoja ylläpitävä, sosiaalinen, keskusteleva ja hyvä seksissä (tämä ei siten ole maku kysymys, vaan absoluuttinen totuus). Ai niin ja ihan hyvä työkin Diplomi-insinööriksi, mua ei tarvitse elättää, en syö rahojasi. Pidän kyllä lapsista, mutta en ihan kokopäivä isäksi viitsisi ryhtyä, kun naista tässä haetaan.
ap
Ohhoh. Absoluuttinen totuus, että olet hyvä seksissä eli osaat tyydyttää naisen kuin naisen? Kaikkien maailman naisten kanssa olet ollut? Tai ainakin kokemusta on ilmeisesti kymmenistä ellei sadoista, koska muuten ei ole mahdollista pokerinaamalla tuollaista väittää. Eli siinäpä varsinainen saalis...
: ))
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaan, että olisin juuri sellainen, mitä ap hakee.
Maratoonari?
Kyllä. Akateeminen kotinsa siistinä pitävä urheilija. Ja lapset sopivan ikäisiä.
Tuota en kirjoittanut, mutta siis olen akateeminen (usemmastakin yliopistosta, vähän poikkitieteellisyyttä), asunnon siistinä pitävä, kuntoileva ja terveitä elämäntapoja ylläpitävä, sosiaalinen, keskusteleva ja hyvä seksissä (tämä ei siten ole maku kysymys, vaan absoluuttinen totuus). Ai niin ja ihan hyvä työkin Diplomi-insinööriksi, mua ei tarvitse elättää, en syö rahojasi. Pidän kyllä lapsista, mutta en ihan kokopäivä isäksi viitsisi ryhtyä, kun naista tässä haetaan.
ap
Ohhoh. Absoluuttinen totuus, että olet hyvä seksissä eli osaat tyydyttää naisen kuin naisen? Kaikkien maailman naisten kanssa olet ollut? Tai ainakin kokemusta on ilmeisesti kymmenistä ellei sadoista, koska muuten ei ole mahdollista pokerinaamalla tuollaista väittää. Eli siinäpä varsinainen saalis...
: ))
ap
Ap sinussa on paljon ihan hyvää, mutta muutama asia töksähtää ja nostaa karvat pystyyn. Etenkin tuo miten väität olevasi hyvä seksissä. Se kuuluisa jumalanlahjanaisille...
Vierailija kirjoitti:
Ap:n toivoma nainen (koulutettu/fiksu, urheilullisen vartalon omaava, mukava, nätti, spontaani, ei pikkulasten yh) on nainen, joka omassa ikäluokassan +- 10 vuotta saa valita parhaat miehet pinkan päältä. Ap ei ikävä kyllä kuulu niihin, ellei hänellä ole jotain miljoonaomaisuutta (400 000 € velaton omakotitalo ei melkein viiskymppisellä miehellä riitä tekemään häntä varakkaaksi).
Ei välttämättä, koska parhaat miehet pinkan päältä voivat katsella vastaavia nuorempia naisia.
Ap:ta tämä ei auta, koska nainen joka on 40-45v tienoilla kaikkea tuota, on 99,99% todennäköisyydellä ollut ikäluokkansa kärkitasoa jo pari vuosikymmentä ja tottunut valkkaamaan parhaat miehet pinkan päältä.
Jos tällainen nainen huomaa nelivitosena että pitäisikin hieman laskea rimaa, esim. alkaa katselemaan 8/10 miehiä ysien ja kymppien sijaan, hän on luultavasti mieluummin ilman miestä.
Tämä muuten onkin syy miksi niin moni mies valitsee nuoremman pullukan "upean" oman ikäisen naisen sijaan. Nainen rankkaa itsensä verrattuna omaan ikäluokkaan, miehelle ikä vaikuttaa enemmän.
Urheilullinen, fiksu, mukava, hyväkroppainen ja kauniskasvoinen voi olla ap:n tapauksessa liian kova vaatimuslista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostat kuvauksiesi perustella aika tavalliselta suomalaiselta mieheltä. Joita on 13 tusinassa. Miksi sinulle ei kelpaa tavallinen nainen?
Etsimäsi (vaatimasi) nainen on vastine sille lentäjäkirurgille tai juristipalomiehelle, jota jotkut naiset etsii ja ihmettelee, miksi ei löydy parisuhdetta.
Minun kaltaisiani on 13 tusinassa ja samalla kun kuvaan itseäni ja toivon samankaltaista elämäntilannetta ja toteutettuja elämänarvoja ja elämäntapoija, olenkin "lentäjäkirurgi".
En ole missään kohtaa kirjannut toiveeksi mitään, mikä ei kuvaisi omaa elämäntilannettani ja itseäni. Siitä kai olisi hyvä lähteä rakentamaan, ajatellin. Mutta toki tämän keskusteluketjun perusteella pitänee ajatella asiaa toisella lähestymisellä.
Minun kaltaisiani naisia vastinkappalleeksi ei ole (tai siis tosi vähän?), eikä ole välttämättä tarvettakaan, varmasti mukavia elämääni mahtuvia naisia löytyy toisenlaisellakin lähestymistavalla. Koitan jalostaa ajatusta.
ap
Luit kommenttini väärin. Sinä olet melko tavallinen mies. Se NAINEN, jota etsit, on se lentäjäkirurgi, et sinä. Vaikka sinä selvästi itseäsi pidät lentäjäkirurgina, kun noin luit kommenttini.
Vierailija kirjoitti:
Ap täytän kaikki kriteerisi, mutta en ole urheilullinen ja olen hieman ylipainoinen (yksi pelastusrengas löytyy). Olen kuitenkin aidosti lämmin ja mukava välittäväinen nainen, joka on myös fiksu ja osaa heittäytyä spontaanisti jne, kauniskin olen kasvoistani ja tyyliltäni. Minulla on kyllä hyvin terveelliset elämäntavat, jos ei sitä urheilullisuutta huomioida (käyn ainoastaan pitkillä kävelylenkeillä). Tulee kuitenkin sellainen tunne, että et ikinä kelpuuttaisi minua koska olen vähän ylipainoinen. Sinänsä minua ei haittaa, koska miehiä minulla kyllä riittää.
Myönnän että jotenkin surullista, jos miehiä riittää. Paino sanalla miehiä. Tarkoitan että itse ainakin etsin yhtä kumppania tositarkoituksella.
Jos olet vähän ylipainoinen, niin ei se tietenkään ole syy ettet kelpaisi. Ylipaino ei kerro huumorintajustasi
tai elämänilostasi. noilla spekseillä todennäköisesti olisit erittäin kiinnostava, jos vielä saisin kanssasi kävellä tähtitaivaan alla ennen saunaa ja toisinaan kävelylenkit olisivat ripeitä ja pitkiä eväsretkiä nuotiopaikalle. Sinne haluaisin jonkun minut vievän.
Ylipainosta sellainenkin näkökulma, että itse olen vaikeasti ylipainoinen, jos tarkasteellaan puhtaasti painoindeksiä. Paino siis yksittäisenä lukuna ei kerro vielä ihan kaikkea.
ap
Kysymykset ap:lle
- kuinka pitkä olet
- millainen vartalotyyppi (harteikas, hoikka, tms)
- rehellinen arvio naamasta kouluarvosanalla
- oletko lihaksikas?
- vuositulosi ja onko ammattisi ns. arvostettu
- oletko sosiaalisesti taitava vai yhteen asiaan keskittyvä insinöörityyppi?
- kuinka monessa maassa olet käynyt lomalla
- oletko seksissä yleensä määrätetoinen viejä?
En väittänyt ettei se olisi mahdollista, vaan harvinaista ja niitä naisia löytää juuri niistä treeniporukoista. Ei ne netissä notku. "Normaali" liikunnallinen nainen ei kunnolla treenaavien miesten perässä pysy (siis vertaan nyt jumpassa käyvää naista ja triatlonissa kilpailevaa miestä). Ja oma kokemukseni on, etten pysy miesten vauhdissa tai sitten se miesten treeni menee ihan lönköttelyksi. Toinen menee 6 min/kilometri vauhdilla leppoisaa hölkkäilyä ja toiselle se on jo maksimivauhtista tositreeniä. Satunnaisesti voi toki treenata yhdessä, mutta sellainen säännöllinen treeni, josta on molemmille sopivasti iloa onkin sitten toinen juttu.[/quote]
Meillä on sunnuntain yhteislenkki nopeudella 7:15. tai sitäkin hitaammin. Parhaimmillani olen juossut 1/2 maratonin 5 min/km vauhtiin, eli vauhdissani pysyy pysyy moni muukin. Harvoin juoksen alle 6 min/km vauhtia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Luit kommenttini väärin. Sinä olet melko tavallinen mies. Se NAINEN, jota etsit, on se lentäjäkirurgi, et sinä. Vaikka sinä selvästi itseäsi pidät lentäjäkirurgina, kun noin luit kommenttini.
Riippuu vähän mitä ap tarkoittaa söpöllä. Ikä vaikuttaa todella paljon. Jotta nainen olisi nelivitosena miesten silmissä 9 tai 10, pitää olla todella huipputapaus.
Tässä graafi, huom. puumanmetsästäjät:
Miesten valinnat luokiteltuna iän mukaan
Vierailija kirjoitti:
En väittänyt ettei se olisi mahdollista, vaan harvinaista ja niitä naisia löytää juuri niistä treeniporukoista. Ei ne netissä notku. "Normaali" liikunnallinen nainen ei kunnolla treenaavien miesten perässä pysy (siis vertaan nyt jumpassa käyvää naista ja triatlonissa kilpailevaa miestä). Ja oma kokemukseni on, etten pysy miesten vauhdissa tai sitten se miesten treeni menee ihan lönköttelyksi. Toinen menee 6 min/kilometri vauhdilla leppoisaa hölkkäilyä ja toiselle se on jo maksimivauhtista tositreeniä. Satunnaisesti voi toki treenata yhdessä, mutta sellainen säännöllinen treeni, josta on molemmille sopivasti iloa onkin sitten toinen juttu.
Meillä on sunnuntain yhteislenkki nopeudella 7:15. tai sitäkin hitaammin. Parhaimmillani olen juossut 1/2 maratonin 5 min/km vauhtiin, eli vauhdissani pysyy pysyy moni muukin. Harvoin juoksen alle 6 min/km vauhtia.
ap
Sinua kiinnostaa numerot selvästi hyvin paljon. Naiset ei oikein välitä tuollaisista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä ennenkin kirjoittanut tänne samasta aiheesta? Tuli elävästi mieleen jokin aika sitten ollut ketju, jossa joku samantyyppinen perfektionisti valitteli, ettei naista löydy vaikka olen niin kiva ja mukava. Kunnes selvisi, että kaikki ulkomaanmatkat tehdään vain urheilun ehdoilla (rantaloma lasten kanssa ehdoton nounou), teatteriin ei missään tapauksessa mennä ikinä, koska senkin ajan voi treenata ja viinilasi ruuan kanssa tai pala suklaata telkkarin edessä on kauheaa rappiota ja ehdottomasti kielletty. Hänkin etsi muistaakseni ensimmäisissä viesteissään vain kivaa urheilullista naista...
Niinpä. Urheilullisuuteni ei tarkoita mitään kilpaurheilijaa. Liikuntaa hyvän mielen ehdoilla, jotta voi irtautua arjesta ja työstä. Äijäporukassa sählyä on terapiaa kuten avanto ja moni muukin tässä ketjussa esiin nostettua asia, kirjat ja keskustelut myös.
Niin ja jos saisin naisen sulkapallopeliin, olisi sekin ensisijaisesti yhteinen harrastus joka palvelee mielenterveyttä, yhteenkuuluvuutta ja antaa kivan hien, että tuntee jotain tehneensä. Ei siis mitään kilpakivaa......
Toki haluaisin treenata kovaakin. Minulla kävi niin, että selkä ei kestä yli 90 km/viikko itselleni kovaa treeniä. Nyttemmin siis rauhallista 30-40 km viikossa hölköttelyä muiden lajien yhteydessä. Kesällä ehkä vähän enemmän.
En siis ole tuo kuvaamasi kirjoittaja.
ap
"Rahka-Petri" -ketju? Minäkin muistan :DDD