Luottokortitta matkustaminen
Ollaan suunnittelemassa kaverin kanssa reissuun lähtöä. Hänellä ei ole luottokorttia. Lentojen varaaminen, hotellien varaus, auton vuokraus ja kaikki tuntuun olevan hankalaa ilman luottokorttia. Hänellä on luottotiedot menneet ja siksi ei korttia, nyt sitten kysyy jos minä varaan omalla kortillani kaiken ja hän maksaa minulle. Huoh. Ja sitten reissulla, jos rahat loppuu niin voinko maksaa omalla kortillani... En vaan tykkää ollenkaan ajatuksesta, että useiden satojen maksut hoidetaan kaikki mun kortilla ja luottorajakin on vaan 1000€.
En oikein tiedä miten tästä aikuiselle ihmiselle sanoisi, minusta vaan ei tunnu yhtään kivalta hoitaa asioita näin.
Kommentit (23)
Nosta kissa pöydälle, ap. Sano ihan suoraan, että sua pelottaa, koska sun luottoraja on niin matalalla ja matkalla voi sattua mitä vaan. Teidän on pakko käydä se keskustelu ennen matkaa eikä vasta matkalla, kun jotain on jo sattunut.
Tuttavani sairastui matkalla ulkomailla rytmihäiriöön ja joutui sairaalaan, mutta matkavakuutus ei korvannut koska oli vaivannut ennenkin.Mutta onhan lähes jokaisella ollut joskus esim,selkä kipeä tahi vaikkapa allergia,sanotaanko silloinkin jos ne rupeaa vaivaamaan että mitäs menit.
Minä olen kanssa vannoutunut käteisen käyttäjä. Pienillä riskinottokyvyillä voi muuten päästä esim.ulkomaille halvemalla, kun turvallisella luotolla maksetulla jee mennään pakettimatkalle.( nro17 joo joo tiedetään) Matkalle voi lähteä vaikka ilman hotelli varausta. Vähän kun perillä kierteleen muutamassa hotellissa voi tehdä hinta vertailuja ja tasonkin näkee heti. Ja lentokone ei ole ainoa tapa matkustaa.