Marraskuiset 2013
JEEE! Plussattu on jo 4 päivää sitten ekan kerran ja uusittu testi muutaman kerran. Laskettu aika olisi esikoiselle 5.11.13 raskauslaskurien mukaan. Jännitystä ilmassa. IHANAA!
Kommentit (205)
Kisu3: No hyvä, että muistit sinne neuvolaan mennä :) Tyhmänä kysyn, että mitä tuo happamuus ja nuo proteiinit kertoo raskaudesta? On tullut luettua niin paljon noita raskauden yrittämis juttuja, että minulta on tainnut ihan ohi mennä tuollaiset raskauden aikaiset jutut.
Sweety: Tuosta FB:stä vielä, että omat asetuksesi vaikuttavat siihen, että mitä omalta sivultasi muille näkyy. Eli oletko rajannut profiilisi näkyvyyden vain kavereillesi, myös kaverinkavereille vai kaikille. Jos kaikille, niin silloinhan kaikki tietysti näkyy. Koitahan sinäkin olla stressailematta (niin minäkin yritän, epäilys vaan aina hiipii niskaan..tietäisipä joku sellaisen niksin, jolla näistä huolista pääsisi). Noh, eiköhän se aika auta tässäkin asiassa.
Korppi: Söpöjä ovat minustakin nuo äitiyspakkauksen vaatteet ja se laatikko <3 On se vaan hienoa, että sellaisen suomessa saa. Jaksamista tuon väsymyksen kanssa.
Mmek: tervetuloa odottelemaan!
Nyt sitten vähän mussutusta omasta navasta. Tänään siis meinasin varata neuvola ajan, mutta ohjattiinkin tuon ku taustan ja toispuolisen oireilun takia ensin varaamaan aika ultraan. Tarkistavat siellä sitten, että majaileeko pieni oikeassa paikassa. Onhan se kiva niin päin, ettei sitten turhaan saa niitä neuvolan (himoittuja) lippuja ja lappuja ja sitten koko homma lässähtää (no voihan se muutenkin lässähtää, mutta enpä taida lisätä tätä stressiä). Jos kaikki on kunnossa, niin onhan se kiva päästä kurkkaamaan vähän ajoissa sinne massuun. Viikkojen 5-6 välillä kuulemma luulisi pääsevän. Nyt siis 4+6.
Tui85:Yritän olla stressaamatta :) Helpommin sanottu kuin tehty. Taidan kuitenkin vähän vielä lykätä liittymistä fb ryhmään :) Mutta sitten kun liityn niin mitä kun pitäää yöhön sähköpostiin laittaa? Pitää muokata vähän fb asetuksia kun luule ettei Mua voi hakea nimellä siellä. Ja asetukset on jo nyt niin että vaan kaverit näkee kun jutut.
Tein tänään vielä sen r-testin ja erittäin vahvaa plussaa näytti testi viiva oli jopa vahvempi kuin kontrolli viiva :) Joten raskaana ollaan :) Jännä miten kaikki pelottaa enemmän kun on kyseessä kolmas lapsi. Tulee miettittyä kaikkea typerää kuten onko sitä ihan pöhkö kun aloittaa kaiken taas alusta. Esikoinen menee siis kouluun syksyllä ja kuopus täyttää 5 vuotta syksyllä. Mutta silti se pienen vauvan kaipuu on niin suuri. Tosin ton keskenmenon jälkeen tuli sellainen tunne että ahneella on paskanen loppu,jos tiiätte mitä tarkotan.
Mutta eipä tässä tällä erää muuta, kauheen flunssan iski mulle. Tekisi mieli käyttää nenäsuihkeita mutta niitä ei lait suositella raskauden aikana.
Terv. Sweety rv 6+2 mennkkojen mukaan.
Ne sokerit jos on koholla raskauden loppuvaiheessa, voi olla yksi raskausmyrkytyksen oire. Muista en tiedä. Muista en tiedä, enkä ymmärtäisikään. Olen kirjanpitäjä, eli kiinnostunut vain numeroista ja pölyisistä kuiteista. :D
Eikä, kun jos valkuaiset on koholla... Kuten huomaat, en tiedä yhtään, mistä puhun. XD
Moikka! Täällä odotellaan myös marrasvauvaa :) esikoinen ja LA ois 27.11. Itse olen 27v ja mieheni kanssa yritetty jo jonkin aikaa raskautta. Nyt 8kk jälkeen tärppäsi :) todella jännittävää kaikki tämä uusi tuntematon.. Ollaan onnellisia plussasta. Tänään rv 4+4 :)
Hei Sweety27 :)
Mä niin odotan sua tonne fb:hen. meil on LA.t aika samoissa, mul on nettilaskurin mukaan 18.11
takana on kans yks km, mistä luulin etten ikinä pääse yli. Nyt en saa kunolla edes nukuttua kun pelottaa niin paljon, sit iskee migreeni ku jännittää vaan. :(
varhaisultran varasin 4.4, jolloin on myös eka neuvola. Miten sun piti perua itse kaikki ajat? aika kohtuutonta mun mielestä. En ois ite ees pystynyt siihen ku vaan itketti. Se ultraaja ku totes keskenmenon lupas ilmottaa kaikkiin tarvittaviin. Onneksi.
tosiaan spostiin ei tarvi kirjottaa mitään. tekniikan ihmelapsi hiffas että kutsun voi lähettää myös spostitse, eli ei tarvi etsiä oikeeta tyyppiä, tai kenenkään muokata asetuksiaan. :)
Wilhelmia, 5+5
Wilhelmina: Ehkä mä uskaltaudun tulla, pian sinne fb ryhmään :) Pitääkö mun lähettää s-posti siitä osotteesta minkä olen liittänyt mun fb tiliin ? Oon oikeen tekniikan ihmelapsi minäkin ;)
Niin ja kyselit miksi jouduin perumaan niitä aikoja. Niin siis kun tein sillon joulukuussa r-testin niin varasin neuvolaan ajan heti. Ja täällä päin neuvolasta laitetaan heti lähete äitipolille josta tuli sitten se aika siihen np-ultraan. Pessimistinä halusin kuitenkin mennä alkuraskauden ultraan yksityiselle ja sillon oli rv 8+2. No siinä ultrassa todettiin sitte että alkio ei vastaa viikkoja ja kohdussa on myös hematooma. Lääkäri myös kyseli onko suvussa kaksosia, vähän kyllä säikähdin että onko siellä siis kaksi :) Mutta meinasi ilmeisesti että ehkä on ollut ja toine olisi aiheuttanut sen hematooman tai jotain. Lääkäri laittoi sitten lähetteen naistentautienpoliklinikalle mutta aika sinne tuli vasta kahden viikon päästä ja keskenmeno kerkesi tapahtua ihan kotona ennen sitä ja vuotokin oli jo loppu kun menin sairaalaan niin sanottuun jälkitarkastukseen. Lääkäri oli muuten sama siellä yksityisellä joka oli mukana esikoiseni synnytyksessä. Ja täällä se ultra maksaa kelakorvauksen jälkeen 70 euroo joten ei mun mielestä paha hinta :) Jälkitarkastarkastuksessa kaikk oli hyvin ja lääkäri sanoi että uutta voi alkaa yrittämänn ja munasoluja on hyvin kypsymässä, että nähdään varmaan keväällä iloisemmissa tunnelmissa. Taisi olla oikeessa se lääkäri.
Mulla on 3.4 alkuraskauden ultra ja taas samalle lääkärille joka sen keskenmenon totesi silloin tammikuusa. Toivottavasti tällä kertaa kaikki sujuu hyvin loppuun asti ja sitä toivon meille kaikille! Saa nähdä milloin raskausoireet alkaa vai alkaako ollenkaan. Jos tulee pahaa oloa olen ihan varma että meille tulee tyttö ja jos taas ei tule pahaa oloa niin olen varman että meille tulee poika :) Olen kyllä sen verran utelias että varmaan ultrassa sitä sitten joskus kysytään jos sinne asti päästään.
Tälläistä tällä kertaa, ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikillle!!!
Terv.Sweety rv 6+3 tai rv 5+5
Aivan.. mulla tosiaan todettiin se km neuvolan ultrassa, ei yksityisellä joten helpompi ehkä sielä sisäisesti laittaa infoa eteenpäin. :)
nyt oon tosiaan menossa yksityiselle varhaisultraan, vaikka se maksaakin sen 100-150e. ajattelin että loppupeleissä pieni hinta yöunista ja paremmasta mielestä. Saa ainakin sitten heti tietää jos jotain on.. Mutta pare ajatella vaan että tietty kaikki on hyvin. vaikka onkin vaikeeta.
Mul ei oo vielä mitään oireita, rinnat pikkusen arat, vähän ehkä vilu. täts it.
hauskaa viikonloppua kaikille :)
Heippa!
Uskaltaudun enemmän ku varovaisesti mukaan, tein tänään testin johon tuli haalia viiva! Ihan selkeesti näkyvä mutta paljon haaliampi ku se toinen viiva..No käyn hakemassa toisen testin apteekista tänään ;)
Mulla siis ois laskettuaika varmaanki siinä 28.11, jos nyt raskaana ollaan :) Toinen lapsi tulossa, tyttö tuli 28.2 vuojen :) Kauhun sekaisin tuntein, ei oo ollu helpoimmat pari vuotta mutta sitäki ihanammat! Edellinen raskaus oli siis melkolailla ongelmallinen, makasin pariin otteeseen ja sit kokonaan osastolla rv 32 alkaen siihen asti et käynnistettiin 37. Verenpaineet niin koholla, lievä toksemia ja raskausdiabetes. Suuri riski että sama setti olisi seuraavissa (tässäkin) raskaudessa. Mutta ollaan ajateltu että etukäteen ei voi silti pelätä!
Mahassa ollu vihlomisia, oon ollu kiukkunen ku ampianen ja väsymystä riittäny vaikka muille jakaa..En vielä kerenny alkaa lukemaan läpi nuita, tekstiä tullu jo aikas paljon ;) Mutta voisin kyllä liittyä siihen fb-ryhmään, se on paljo helpompi kun tämä..Mutta ootan nyt ensin että saan varmuuen ootetaanko sitä vai ei <3
Laittoin sittenkin jo viestiä et tuun sinne fb-ryhmään ;)
Ja oon muuten 25-v ja tosiaan toinen ois toivottavasti tulossa <3
Varovasti kurkin. eilen plussasin ja la olis kaiketi 28.11, kuudes olis tulossa.
WAU! kuudes! <3 siel on oikee supermama. :)
Testi näytti postitiivista!! <3 ihan huippua, pelottavaa ja ihanaa!!
Kai tuota vois uskaltautua avaamaan suunsa näillä foorumeilla ensimmäistä kertaa... pari kuukautta vasta kuumeiltiin ja täällä on tullut lähinnä raskausoireista luettua, joita oli muuten viime kierrossa paljon enemmän. Nyt niitä ei juurikaan ollut, ennen kuin menkat olisi pitänyt lauantaina alkaa - ei alkanut, alavatsan nipistelyä ja painetta on ollut siitä lähtien, tänään sitten plussasin, ihan selkeän viivan :) Alavatsan nipistelyt on jatkunu siitä alkaen, mutta muita oireita ei vieläkään juuri ole... vähän ehkä palelee mutta sekin voi johtua esim. kilpirauhasessa, oon siis lievästi vajaatoimintainen, lääkitys ollut vuoden.
Mutta noin muutoin lyhyesti, 32v. toisesta yrityskierrostaan raskautunut esikoistaan odottava täällä, kaikki on kovin uutta ja jännää mutta niin ihanaa :) Mulla on ollu elämäni jos jonkinlaista gynekologista vaivaa, jolle ei ole syytä löytynyt (välivuotoja, alavatsakipuja, ihmeellisiä vuotoja...), ja niiden vuoksi ei miehen kanssa ollenkaan helppona tätä raskauden alkuun saamista pidetty... mutta näköjään se kävikin yllättävän nopsaan, pitää vaan nyt toivoa, että kaikki menee hyvin :)
rv 4+3
...lisättäköön edelliseen, että la ois laskureiden mukaan 30.11., eli just ja just marraskuisiin vielä menee jos on ajallaan ;)
Hei minäkin hyppään mukaan ja minulla siis laskettu aika 3.11 jos ei muutu ultrassa... ;)
Terve vaan kaikille ja onnea tulevaan odotukseen kaikille tasapuolisesti.
Minä voin muuten hyvin, mutta vähän välii todella pahoinvoiva, en voi kauppassa viipyä kauvaa siellä varsinkin etoo ja paljon ja jos mietin jotain tiettyjä ruokia....;)
Täällä kanssa yksi joka kahden vuoden yrityksen jälkeen vihdoin raskautu.. tein positiivisen testin 15.3.. kuukautisen olivat päivän myöhässä mutta niin vahvat oireet oli että arvasin jo etukäteen.. olo on niin onnellinen kun ajattelin jo että ei voida saada lapsia.. :) toivottavasti kaikki menee hyvin.. la olis laskureiden mukaan 22.11.2013 :)
Onnea uusille plussanneille!
Varoitus, oksennusjuttu
Eilen oksensin ja pari tuntia siitä olo oli aivan kaamea. Mietin jo, että en sellaista oloa kestä montaa päivää edes sairaalassa... Kohta "onneksi" tajusin, että kyse on ihan mahataudista. Poika sairasti myös sen, hänellä meni onneksi nopeaa ohi. Itsellä edelleen heikko olo. Aiemmin en ole raskauspahoinvointia pelännyt, nyt ajatus kauhistuttaa.
Korppi rv 5+4
Liitynpä mukaan minäkin! 18. pv ilmestyi testiin haalea viiva, ja saman päivän iltapäivällä ihan selkeä plussa! Jännää! Ensimmäinen odotus on siis alkanut, ja laskettu aika olisi laskureiden mukaan 25.11.
Tammikuusta jätettiin ehkäisy pois, mutta sitten oli sairastelua ja miehellä reissua, joten tämä oli ensimmäinen kierto, kun päästiin oikeastaan edes koettamaan, ja heti onnisti. Oireina on tähän asti ollut vain pientä väsymystä, hetkittäistä huimausta ja alavatsan kipristelyä. Ruoka-aineitten pähkäily on ollut hämmentävää. :)
Olen lihonnut neljä kiloa raskautta edeltävästä ajasta (ehkä kuukauden takaisesta). Joudun diabeetikon dieetille. Epävarman lasketun ajan vuoksi kuunneltiin sydänäänet (ei tietenkään kuulunut vielä), sain lähetteen raskauden keston määritykseen (varhaisultraan) ja labralapun mukaani (siellä käyn vasta, kun tiedän, milloin olen viikolla 10+1), sekä pääsen ylimääräiselle neuvolakäynnille kuukauden päästä. Verenpaine oli jotain 125/79, vaikka normaalisti raskausaikana verenpaineeni putoaa niin paljon, että pyörryttää. Tikutin itse oman virtsani, koska se ei kuulunut terveydenhoitajan käynnin tämänkertaiseen ohjelmistoon. Happamuus oli 5:n ja 6:n välillä, proteiinit 1+ (apua) ja se viimeinen negatiivinen.