Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuiset 2013

26.02.2013 |

JEEE! Plussattu on jo 4 päivää sitten ekan kerran ja uusittu testi muutaman kerran. Laskettu aika olisi esikoiselle 5.11.13 raskauslaskurien mukaan. Jännitystä ilmassa. IHANAA!

Kommentit (205)

Vierailija
181/205 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille pitkästä aikaa! Onnittelut kaikille jotka ovat saaneet hyviä uutisia ultrasta. Ja tervetuloa uusille. Itse odotan vieläkin siihen np-ultraan ennen kuin liityn fb ryhmään. Kysyn siis vielä kerran jos joku vastaa, eli pitääkö se s-posti lähettää siitä osotteesta joka on liitetty fb tiliin? Ja pitikö siihen s-postiin laittaa jotain tietoja?

Mulla oli eka neuvola maanataina. Ja sydänäänet kuului jo dopperilla pienen etsimisen jälkeen ja äänet oli hyvät ja tosi vahvat :) Silloin viikkoja oli 9+5 menkoista laskettuna. Ja neuvolasta sanoivat lasketuksi ajaksi 13.11. Joten eletään nyt sen mukaan :) Np-ultra on 2.5 en malta odottaa! Joudun myös sokerirasitukseen ja nykyään siihen pitää mennä kaksi kertaa jos kuuluu riskiryhmään. Ja mä ilmeisesti kuulun koska 5 vuotta sitten kun odotin poikaani niin olin siinä rasituksessa ja yksi arvo oli vähän koholla joten tuomioksi tuli raskausdiabetes. Silloin riitti vain ruokavalion tarkkailu. Ja vauva oli ihan normaali painoinen. Joten en ole huolissani siitä nytkään. En vaan haluaisi mennä siihen rasitukseen mutta pakko kait se on. Pitää vaan yrittää toi painonnousu pitää kurissa ettei niin kauheesti nousisi.Olen muuten ihan varman että vauva on poika. Ihan samanlainen raskaus tähän asti ollut kuin silloin kun odotin poikaani. Tyttö raskaus oli vähän erilainen. Kaikki tuntuu niin uudelta mutta kuitenkin niin tutulta, vaikka kolmas lapsi jo tuloillaan. Pieni pessimisti mussa kuitenkin ottaa vallan aika ajoin ja pelkään että kuitenkin jotain pahaa tapahtuu. 

Tälläistä tällä kertaa. Toivottavasti muutkin jaksaisi vielä tänne kirjoitella :)

T.Sweety rv 10+3

Vierailija
182/205 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ja onnea kaikille muillekin joilla La marraskuussa! =)

Mun oli kanssa tarkoitus odottaa ton oman niskapoimun yli (3.5) tuota fb:hen liittymistä, koska kaikki ei aina ole mennyt ihan niinkuin olisi toivonut, mutta laitoinkin sitten jo viime keskiviikkona Wilhelmialle s-postia. Tosin mitään vastausta ei ole vielä kuulunut. ;) Laitoin viestin kylläkin luukusta ja fb:n liitetty on gmail. Joten minäkin kyselen, että pitäiskö laittaa uusi viesti tuolta gmailista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/205 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vissiin vähän kiire äsken. =D Mutta siis täällä "Tiuhdin ja Viuhdin" la on 14.11...

184/205 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut teillekin!

Sähköpostin ainakin minä laitoin fb:n liitetystä spostista, koska eihän fb muuten tunnista, kuka olen...

Tervetuloa vaan mukaan fb-ryhmään! Keskustelu on vilkasta siellä :)

Vierailija
185/205 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille uusille ja vanhoille. ensimmäisessä neuvolassa on nyt käyty ja pakko hehkuttaa kaupungin tarjoamia palveluita. Kaupunki tarjoaa niskapoimu ultran ja rakenneultran LISÄKSI 3 neuvolalääkäriä joilla kaikilla ultrataan. Eli yhteensä 5 ultraa. Ah mikä ihana yllätys että ensimmäinen on jo viikon päästä.onneksi en ollut hätäillyt enkä käynyt yksityisellä varhaisultrassa. Olisi mennyt ihan hukkaan. vähän jäi sellainen olo että mikäli olisi käynnyt yksityisellä olisi tämä nsimmäinen  neuvolalääkäri jätetty väliin. Nyt jännityksella odotan ensi viikon ultraa.

Vierailija
186/205 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moppeli, teillä on kyllä hyvin ultria tarjolla!

Täälläkin on eka neuvola takana ja kuunneltiin ihan pyytämättä sydänääniä ja sieltähän ne hyvin löytyivät =) Ihanaa. Pari viikkoa, enintään 2,5 niin on np-ultran aika. Tämän päiväisen jälkeen alkaa olla jo luottavaisempi olo ja päätinkin viimein liittyä fb-ryhmään. Sähköpostia juuri laitoin. Neuvolasta sain mukaani aimon nipun luettavaa. Kohta pitää niihin ryhtyä tutustumaan. Tänään rv 9+6

Korppi

Vierailija
187/205 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään joku vielä tännekin jotain kirjottelee. ;)

Mä oon  22.4 laittanut uutta s-postia, mutta onkohan Wilhelmia mahtanut saada sitä tai onko hän käynyt lukemassa postia, kun ei mitään ole kuulunut? Vai oonkohan vieläkin tehnyt jotain väärin...

188/205 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kö en vaan ollut käyny lukemassa pitkään aikaan!! Suokaa anteksi, siellä oli viisi postia odottamassa ja nyt kaikki on kutsuttu. Meitä on jo teilu 30! :)

Vierailija
189/205 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilhelmia: Laitoin s-postii josko pääsisin mukaan fb ryhmään :) Mites muut oletteko kaikki jo fb:ssä?

190/205 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on np-ultra vasta ensi maanantaina, ja sen jälkeen mietitään liitytäänkö...kamalasti se pelottaa jo nyt :(

Vierailija
191/205 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisesti liityn mukaan joukkoon...ja laitan heti pyynnön Wilhelmialle Facebookkiin liittymistä varten :)

Olen 38v äiti ja odotan nyt viidettä lasta :) Aikaisemmin 4 syntynyttä, yksi keskeytynyt keskenmeno viikolla 12 ja viime marraskuussa keskeytetty Down raskaus :(

Nyt pelon sekasin tuntein katsotaan mitä tuleman pitää...VU:ssa käyty ja pieni sykkivä sydän löytyi oikeasta paikasta sekä pari viikkoa sitten sairaalan ultrassa viikolla 9+1 sikiö vastasi viikkoj 8+4 mutta ultraaja sanoi kaiken olevan oikein hyvin...siellä pieni mulle heiluttelikin.

Oireita ei juuri oo mikä kans pelottaa omalla tavallaan...mut ei oo kyllä mitään vuotojakaan :)

Nyt laitan pyynnön liittyä FB:n

Terkkuja kaikille, Pilvilinna38 ja Murunen 11+3 ...LA 28.11.

Vierailija
192/205 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

TäälläTöölöön yksi täpärästi marraskuinen liittyy varovasti joukkoon. Viikkoja on 11+3 ja eka ultra on ensi ma. Saa nähdä mitä tuleman pitää.. Vatsa on ottanut jo kokoa (toinen lapsi tulossa). Tänään kuulin töissä, että epäilyjä on jo ollut. Yritän pitää vielä viikon hiljaiseloa. Laitan kuitenkin pyynnön fb ryhmään liittämiseksi :)

Vierailija
193/205 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi täpärästi marraskuinen liittyy varovasti joukkoon La 29.11. Viikkoja on 11+3 ja eka ultra on ensi ma. Saa nähdä mitä tuleman pitää.. Vatsa on ottanut jo kokoa (toinen lapsi tulossa). Tänään kuulin töissä, että epäilyjä on jo ollut. Yritän pitää vielä viikon hiljaiseloa. Laitan kuitenkin pyynnön fb ryhmään liittämiseksi :)

194/205 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla l.a 9 marraskuuta ja kyllä vain hermostuttaa jo. tai enempi jännittää. viikko 15.1 vieläkin tuntuu että onko tämä totta vaikka jo viikon olen tuntenut pieniä liikkeitä sisälläni <3

Vierailija
195/205 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä täältäkin uskaltaudutaan viimein kirjoittelemaan. Olen hieman taikauskoinen, enkä millään uskaltautunut hehkuttamaan raskautumista ennen kun olin varma, että kaikki on kunnossa. :) Vaikka kaikki sattuikin hieman yllättäin, on yllätys ollut enemmän kuin iloinen.

Olen 20-vuotias ja odotamme mieheni kanssa esikoistamme. Pienokaisen laskettu aika on 11. marraskuuta. Np-ultrassa kaikki oli juuri niin kuin pitääkin ja nyt vain odottelemme innolla seuraavaa neuvolakäyntiä. <3

Vierailija
196/205 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin myös pyyntöä ryhmään liittämiseksi :)

197/205 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa! Jospa minäkin liittyisin keskusteluun =) Kiva jakaa tuntemuksia ja kokemuksia toisten kanssa..

Hieman taustoja itse olen 30w ja avomieheni 32w. Ja esikoista odotellaan syntyväksi 15.11.2013. Viime kesänä jätettiin ehkäisy ja syksystä lähtien tosissaan annettiin vauvelille lupa tulla! Joka sitten antoikin hieman odotella =) Positiivisen raskastestin tein aika myöhään 25.3. Ja ensimmäinen neuvolakäynti oli 11.4. viikolla 9+1. Ensimmäinen ultra oli 30.4. viikolla 11+4.

Pahoinvoinnista en ole kärsinyt, jotkut ruoat ovat etoneet ja jääneet syömättä. Mutta kova väsymys on ollut, pitkät yöunet ja silti töissä haukotellut että sitten töiden jälkeen sohva on kutsunut ja siinä sitten iltaisin torkkunut. Palellut ja hieman närästystä ollut. Rinnat kipeät ja arat. Alussa koko ajan nälkä ja vessassa ramppaaminen. Mutta muita oireita ei ole ollut. Enään ei ole koko ajan nälkä ja väsymyskin hieman helpottanut. Iltaisin taas jaksaa valvoa ja katsoa esim- telkkaria. Mutta aika ajoittain on väsymysäpäiviä, riippuu kuinka raskas päivä ollut töissä. Toista ultraa odotellessa joka on vasta heinäkuussa! Ihmeen nopeasti nämä viikot ovat menneet, tajusin äsken että viikkoja jo menossa 15+2.

Joko olette jo töissä kertoneet? Onko joku ajatellut menevänsä 4D-ultraan? =)

Laitoin myös pyyntöäö fb:n ryhmään liittymiseksi!

Vierailija
198/205 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei JESSI83 ja muutkin! Mä oon kertonut jo töissä (la 12.11) koska jotenkin, vaikka onkin esikoinen kyseessä, niin maha on jo pari viikkoa aika lailla näkynyt, joten ajattelin, että parasta vaan kertoa. Ja myös sijaisen etsimiseen menee tovi ja kouluttamiseen, joten siksikin ajattelin, että hyvä kertoa ajoissa. Me varattiin 4D-ultra kesäkuun loppuun, kaverit ovat käyneet ja kovasti kehuneet (myös mukava muisto sitten varmaan se mukaan saatava video). Onko teillä kokemuksia?

Iloisin odotusterveisin, Kielokanerva (joka vieläkään ei ole uskaltautunut fb-ryhmään)

Vierailija
199/205 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myöskin kerroin töissä ihan tässä hiljattain, lähinnä välttääkseni turhaa selän takana kuhinaa jota kasvava massu tässä työyhteisössä olisi eittämättä aiheuttanut. :) Mukavampaa muutenkin, kun ei yllättäen loppunut tupakointi ja kahvin juomisen väheneminen enää aiheuta sen kummempia ääneen ihmettelyitä, vaan asioista voi jutella avoimesti.

4D-ultra on meillä ainakin vielä harkinnassa. Meillä on rakenneultrakin joka tapauksessa 28.6. joten kahtotaan tunnetaanko tarpeelliseksi.. :)

Vierailija
200/205 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Haluiaisin myos liittya keskusteluun. Meilla laskettu aika 25.11.2013 ja kaksoset tulossa. Ennestaan meilla kohta kolmevuotias tytar. Ja niinkuin varmaan jo huomasitte, en saa kaikkia kotimaisia kirjaimia nakyviin, koska asun ulkomailla. Ihana olisi jutustella suomalaisten naisten kanssa ja yritan saada nuo pilkuilla varustetut a ja o kirjaimet myos jossain vaiheessa nakyviin.

Onko taalla kukaan muu odottamassa kaksosia? Tai tiedatteko olisiko muissa ryhmissa kaksosten odottajaa?

Olen nyt viikolla 14 raskaana. Meilla ultria ollut jo kaksi kappaletta ja ensi viikolla taas seuraava tiedossa. Alkuraskaudessa masua ultrataan joka kolmen viikon valein ja myohemmin kahden viikon valein. Vasymys oli ensimmaiset 10 viikkoa aivan mahdoton ja nukahdin joka paiva jossain vaiheessa vakisin sohvalle vaikka istualtaan. Nyt on viime viikot ollut tosi helppo ja suhtkoht 'normaali' olo ja uskomatonta ajatella etta masussa kasvaa kaksi vauvaa. Rinnat on kylla valtavat ja masukin jo vahan pullottaa.

Kivoja raskauspaivia kaikille toivotellen Kisumami =^-^=